Ooit bed gedeeld met een vriend van date

25-06-2019 11:29 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva’ers,

Een tijdje terug heb ik een leuke jongen leren kennen en zijn we een paar keer op date geweest. Het was super gezellig, goede klik, toonde veel interesse en stelde zelf vervolg dates voor. Maar wat blijkt nu: ik heb ooit, jaaaren geleden, een paar keer het bed gedeeld met een goede vriend van hem waarbij we nooit gevoelens voor elkaar hadden of serieus gedate hebben. Hij gaf aan niet verder te willen daten hierdoor, maar vind mij wel echt leuk en zou ook serieuze gevoelens kunnen ontwikkelen.

Misschien een gevalletje bro’s before hoe’s (al zie ik mezelf niet als een hoe), maar vriendinnen zeggen dat hij zich niet moet aanstellen en het een kans moet geven als hij me echt leuk vindt. Ik snap de kant van mijn date ook zeker, we hebben nu geen contact meer, maar vind dat mijn vriendinnen ook wel een punt hebben. Want hoe vaak zie je tegenwoordig niet dat er binnen een vriendengroep dezelfde dates of bedpartners zijn gedeeld?

Was eigenlijk nieuwsgierig hoe buitenstanders hier over denken.
burrito25 wijzigde dit bericht op 25-06-2019 12:14
1.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij wilt niet dus het verandert niks. Het is niet aan anderen om een standaard te bepalen.
je hebt dus twee kanten: je kandidaat-date zegt 'nope' en je vriendinnen zeggen 'kan best" - hoeveel perspectieven zijn er nog precies?

Anyway, wat het perspectief ook is: je hebt voor een relatie 2 personen nodig. En dat is niet een kwestie van overtuigen met argumenten.
Alle reacties Link kopieren
Hij geeft aan niet verder te willen daten. Erg jammer, maar als hij zich niet over zoiets heen kan zetten, zal het tussen jullie in blijven staan. Je kunt het verleden immers niet veranderen.
Liever nu dan over 10 jaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan wel zeggen dat ik het aanstelleritus vind, maarja hij heeft gewoon recht op zijn eigen aanstelleritus. En je kan zeggen dat je het jammer vindt en er zelf geen problemen mee hebt, maar dat is het dan. Verder is het aan hem.

Ik hou ook niet van drama en vaagheden in vriendengroepen en daar leidt dit wel vaak toe.

Als ik zie, nu na 10 jaar, hoe de goede vrienden van mijn vriend, ook mijn vrienden zijn en ik ook los van vriend dingen met ze doe, had ik niet gewild dat ik een geschiedenis had met 1 van hen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou me daar ook niet overheen kunnen zetten
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zijn overwegingen verder totaal niet, maar voor mij persoonlijk zou het wel een behoorlijk minpunt zijn om te weten dat een vriend/kennis al seks heeft gehad met iemand die ik als relatiemateriaal zou zien. Hij geeft aan er ook zo in te staan, dus denk ik dat je zijn keuze daarin moet respecteren, wat jouw vriendinnen er verder van vinden lijkt me een stuk minder relevant dan wat hij er zelf van vindt.

Groetjes en succes!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
hij maakt er dit verhaal van, maar ook zonder dit-verhaal, was er iets anders geweest.
want hij wil je gewoon niet

Snel verder daten (heeft hij niet nog een leuke vriend?) ;-)
Voor hem is het een deal breaker. Wat jouw vriendinnen ervan vinden is eigenlijk niet relevant.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hem niet dwingen toch?
Al vindt iedereen om je heen het aanstelleritus, zijn mening is doorslaggevend in deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik dwing hem ook nergens toe. Ik heb alleen tegen hem gezegd dat ik het jammer vind, maar ik app hem niet meer en verwacht er niks meer van. Was alleen nieuwsgierig naar andere meningen.

En ik vraag me af of die vriend van hem negatieve dingen over mij heeft gezegd. Niet dat dat er verder toe doet nog, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet, dus dan houd het op. Mag hij mooi die maagd zonder verleden gaan zoeken.
Doe nog een laatste wanhopige poging zijn hart te veroveren zou ik zeggen, misschien heeft hij een duwtje (of een rukje) nodig. Ga nog een keer lekker uit eten met hem, drink een paar glazen wijn met hem, deel het bed met hem, laat je van je mooiste kant zien.

Als het een gevoelskwestie is dan heb je kans dat hij zich over zijn gevoel heen zet.
chocolol schreef:
25-06-2019 12:05
Hij wil niet, dus dan houd het op. Mag hij mooi die maagd zonder verleden gaan zoeken.
Zonder verleden met zijn beste vriend bedoel je. Ik snap het probleem.
kadanz schreef:
25-06-2019 12:23
Doe nog een laatste wanhopige poging zijn hart te veroveren zou ik zeggen, misschien heeft hij een duwtje (of een rukje) nodig. Ga nog een keer lekker uit eten met hem, drink een paar glazen wijn met hem, deel het bed met hem, laat je van je mooiste kant zien.

Als het een gevoelskwestie is dan heb je kans dat hij zich over zijn gevoel heen zet.
Dat vind ik geen goed advies.
Die vent kijkt blijkbaar op een bepaalde manier naar vrouwen, als een soort gebruiksvoorwerp die in waarde daalt naar gelang het gebruik.
Als ze nu ook nog uit wanhoop met hem het bed induikelt zal zijn beeld alleen maar verstrekt worden, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
25-06-2019 12:05
maagd zonder verleden
Leuke naam voor een bandje. :biggrin:
We used to be friends...
Als ik in zijn situatie zou zitten dan zou ik het ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin is getrouwd met iemand waar ik een tijdje mee gescharreld heb. Hij en ik paste in een relatie niet bij elkaar, maar zij zijn echt een super leuk stel. Al jaren getrouwd en twee kinderen verder. Had toch zonde geweest als ze dat mis waren gelopen, enkel vanwege het feit dat wij ooit seks hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
25-06-2019 12:28
Dat vind ik geen goed advies.
Die vent kijkt blijkbaar op een bepaalde manier naar vrouwen, als een soort gebruiksvoorwerp die in waarde daalt naar gelang het gebruik.
Als ze nu ook nog uit wanhoop met hem het bed induikelt zal zijn beeld alleen maar verstrekt worden, vrees ik.
nou moe, zo hoeft het toch niet te zijn?

ik zou allerlei andere dingen juist lastig vinden eraan, een beetje onzekerheid/jaloezie van mij waarschijnlijk dan maar slutshaming is toch niet nodig
Lorem Ipsum
Tintelfris schreef:
25-06-2019 12:28
Dat vind ik geen goed advies.
Die vent kijkt blijkbaar op een bepaalde manier naar vrouwen, als een soort gebruiksvoorwerp die in waarde daalt naar gelang het gebruik.
Als ze nu ook nog uit wanhoop met hem het bed induikelt zal zijn beeld alleen maar verstrekt worden, vrees ik.
Je weet natuurlijk niet wat de doorslaggevende factor was. Is het vanwege mogelijk gedoe binnen de vriendengroep of wil die man geen relatie met iemand die andere normen en waarden heeft ten aanzien van seks. Om die man gelijk af te schrijven als iemand die op bepaalde manier naar vrouwen kijkt gaat best ver.
Wát een sneue gast zeg, daar wíl je dan toch helemaal niet meer mee daten?!?
Zijn probleem. Ik zou het zelf niet erg vinden, al mijn exen mogen zonder beperkingen de markt op. Wie hem vindt mag hem houden, al zou ik het een goede vriendin of bijv mijn zus wel afraden.
Alle reacties Link kopieren
Burrito25 schreef:
25-06-2019 11:57
Ik dwing hem ook nergens toe. Ik heb alleen tegen hem gezegd dat ik het jammer vind, maar ik app hem niet meer en verwacht er niks meer van. Was alleen nieuwsgierig naar andere meningen.

En ik vraag me af of die vriend van hem negatieve dingen over mij heeft gezegd. Niet dat dat er verder toe doet nog, maar toch.
Ik snap wel dat je je afvraagt hoe anderen hier over denken.
Ik ben er vrij makkelijk in, tenzij mijn scharrel diegene een enorme loer heeft gedraaid, zoals vreemdgaan binnen de relatie of zo (kan even niets anders bedenken).

Terwijl ik van mijn beste vriendin weet dat zij echt boos zou worden als ik zou gaan scharrelen met iemand waar zij ooit iets mee gehad heeft. Ooit hè, dus ook iemand waar ze 20 jaar geleden op de middelbare school iets mee gehad zou hebben. :nut: :sarcastic:
Zou ik mij niet zoveel van aantrekken als dit in de praktijk zou gebeuren. Kans is heel klein aangezien we niet meer in dezelfde omgeving wonen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
safrat schreef:
25-06-2019 12:45
Je weet natuurlijk niet wat de doorslaggevende factor was. Is het vanwege mogelijk gedoe binnen de vriendengroep of wil die man geen relatie met iemand die andere normen en waarden heeft ten aanzien van seks. Om die man gelijk af te schrijven als iemand die op bepaalde manier naar vrouwen kijkt gaat best ver.
In de meeste gevallen gaat het toch om een verschil in waarden en normen hoor.
Denk je werkelijk dat het die vriend nog boeit dat hij tijdens een vergeten nacht een keer seks heeft gehad met die griet en dat daar jaren na dato gedoe van moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
25-06-2019 12:28
Dat vind ik geen goed advies.
Die vent kijkt blijkbaar op een bepaalde manier naar vrouwen, als een soort gebruiksvoorwerp die in waarde daalt naar gelang het gebruik.
Als ze nu ook nog uit wanhoop met hem het bed induikelt zal zijn beeld alleen maar verstrekt worden, vrees ik.
Pff, jouw kijk op mannen is in ieder geval niet veel beter dan het door jou veronderstelde beeld dat hij van vrouwen heeft. Iedereen moet toch zelf weten wat hij belangrijk vind in een potentiele partner? Als hij het vervelend vindt om een vriend te hebben die hem kan vertellen hoe zijn vriendin er naakt uitziet, dan hoeft hij het toch niet te doen of wel? Om dan meteen de veronderstelling te doen dat hij vrouwen als gebruiksvoorwerp ziet komt op mij zeer onvolwassen over.
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven