Ook drama in men-only groepen?

21-02-2021 16:18 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over mannen en relaties, I know. Maar hee, ik lig al 3 maanden met #LongCovid in bed te balen (top tip: krijg het NIET), dus dan heeft de mens tijd voor Velerlei Afvragingen.

Anywezels, iemand vertelde mij over het meest recente drama in een bestuursclubje waar ze in zit, en toen riep ik: ja, ja, groepen = drama, it's the law.

Maar later ging ik toch nadenken over dit sweeping statement. Uit ervaring weet ik (vrouw), dat groepen met alleen vrouwen of gemengde groepen inderdaad onvermijdelijk drama voortbrengen.

Maar hoe zit dat met clubjes, besturen, studentenhuizen, werkplekken etc met alleen maar mannen? Is daar helemaal geen drama? Of ziet t er heel anders uit dan gemengd/wijven drama? Of komt er pas drama zodra er een vrouw in de mix komt (Yoko Ono effect) ?

Ik ben razend benieuwd naar jullie ervaringen en theorieën :-)
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
21-02-2021 16:59
Precies. En lekker in stand gehouden door mensen als TO.
Ik denk dat veel mensen het echt geloven hoor. Als je dat frame voor ogen hebt zie je dat gewoon telkens bevestigd worden.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
21-02-2021 16:33
Anywezels, officieel het meest debiele woord dat ik ooit iemand heb zien gebruiken.

Tussen mannen komt ook drama voor. Naar mijn mening is dit geslacht de grootste dramamaker op de wereld. Moet ik voorbeelden noemen?
Sowieso heel irritant tegenwoordig die Engelse kreetjes tussendoor. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Topic verwijderen wegens teveel (idd misschien wel verdiende) kritiek vind ik laf, dus dat doe ik niet.

Ik zal mijn leven (en schrijfstijl;-) beteren ;-)
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
21-02-2021 17:02
Sowieso heel irritant tegenwoordig die Engelse kreetjes tussendoor. Waarom?
Omdat dat echt zo awesome is

:roll:
Alle reacties Link kopieren
TO heeft gelijk, lees hier maar eens rond, de "ik barste in huilen uit" is niet van de lucht. :yawnee:
Mijn ex is/was bevriend met de buurman en jongens, ze doen niet onder voor damesonzekerheden hoor. Wel/niet uitnodigen, want ik heb al de hele maand niks van hem gehoord nu ik hem juist hard nodig heb. Buurman openingetje van zijn bedrijf, maar mijn ex niet uitgenodigd, want die heeft al een maand niet van zich laten horen :facepalm:
Mannen, je kunt beter kippen houden :cheers:
Luci_Mster2 schreef:
21-02-2021 16:59
Precies. En lekker in stand gehouden door mensen als TO.
Nou ja anywezels moet je toch wat als je in bed ligt met Long Covid.
Alle reacties Link kopieren
Anywezels
...
:HA:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Nova66 schreef:
21-02-2021 17:20
TO heeft gelijk, lees hier maar eens rond, de "ik barste in huilen uit" is niet van de lucht. :yawnee:
Sowieso moet het eens afgelopen wezen met dat eeuwige gebars altijd.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
21-02-2021 17:28
Mijn ex is/was bevriend met de buurman en jongens, ze doen niet onder voor damesonzekerheden hoor. Wel/niet uitnodigen, want ik heb al de hele maand niks van hem gehoord nu ik hem juist hard nodig heb. Buurman openingetje van zijn bedrijf, maar mijn ex niet uitgenodigd, want die heeft al een maand niet van zich laten horen :facepalm:
Mannen, je kunt beter kippen houden :cheers:
Kijk, dit zijn de interessante inkijkjes, dankjewel :-)
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Because schreef:
21-02-2021 17:02
Sowieso heel irritant tegenwoordig die Engelse kreetjes tussendoor. Waarom?
Because... :lol:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
21-02-2021 17:33
Nou ja anywezels moet je toch wat als je in bed ligt met Long Covid.
;-D
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in zowel een vrouwen- als mannenomgeving gewerkt. Eerlijk, ik werk liever met mannen. Mijn ervaring is dat het soms even knalt en even later drinken ze weer een biertje. En tuurlijk, je hebt van die types waarvan je je afvraagt wat er met zijn testosteronspiegel gebeurt is omdat de moeten over alles. Werken met vrouwen doe ik liever niet meer. Dat eeuwige ‘wijven-gezeik’ is niet aan mij, als vrouw, besteedt.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
21-02-2021 17:28

Mannen, je kunt beter kippen houden :cheers:
Nouwwwwwww ....

Hier kunnen mijn dametjes er ook wat van. Grote bonje als het favoriete legnest bezet wordt gehouden door een broedse kip en een kip die hoger in de pikorde staat moet haar ei kwijt. Die gaat serieus haar beklag doen bij de haan die vervolgens te laf is om broedse kip haar plaats te wijzen. Dan zoekt de kip het hogerop en gaat bij de achterdeur jammeren tot ik er iets van zeg. En alle legnesten zijn exact gelijk :bonk:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Nee, en je post is erg seksistisch. Zodra er een vrouw in beeld is het drama. Het is geen 1921. Hoe moet een vrouw op een vrouwenforum weten hoe het in een man-only clubje is? Zodra zij erbij zit, dan zit er toch een vrouw in?

Vraag het eens bij de rotary, zou ik zeggen. Of bij de Vrijmetselaarij.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-02-2021 17:57
51.90% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Groentespies schreef:
21-02-2021 17:41
Mijn ervaring is dat het soms even knalt en even later drinken ze weer een biertje.
Ach kijk, daar heb je ‘m al. Het ‘bier drinken = geen drama’ argument.

Daarom zie je ook nooit vrouwen in kroegen. Die kunnen na onenigheid namelijk nooit meer alcohol consumeren met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
21-02-2021 16:32
Overal is gezeik. Hoe homogener de groep hoe meer gezeik is mijn ervaring. Op mijn werk is in één team met alleen maar mannen het meeste gezeik. In teams met ongeveer evenveel mannen en vrouwen en ook veel leeftijdsverschil is naar mijn beleving het minste gezeik.

Ik heb lang in een sector gedomineerd door mannen gewerkt, daar wordt net zo veel geroddeld als in omgevingen met veel vrouwen.
Dit is ook mijn ervaring. En ook de reden dat ik denk dat veel vrouwen roepen dat ze liever met mannen werken, omdat ze van een homogene vrouwenomgeving naar een meer heterogene mannenomgeving zijn gegaan.

Ik bedoel qua homogeniteit bijv. ook dat er veel dezelfde karakters ergens werken. Als conflictvermijdend zijn en de harmonie willen bewaren de boventoon voeren is er een grotere kans op geroddel.

Maar ja op basis van bovenstaande theorie kun je jezelf niet voordoen als lekker laid back en one of the guys (oh jee Engelse termen! wilde gewoon even de clichématigheid ook woordelijk uitdrukken en vond daar dit de beste termen voor) en daarmee jezelf impliciet veren in je reet steken op basis van lekker clichématige vrouwenhaat. :-)
Lady*Voldemort schreef:
21-02-2021 17:33
Nou ja anywezels moet je toch wat als je in bed ligt met Long Covid.
:-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om met groepen vrouwen om te gaan. Ben ik mijn kindertijd erg gepest door een groepje meiden. Dat heeft daar zeker iets mee te maken. Zelf ben ik erg direct, open en duidelijk, ik mis subtiele signalen in de communicatie die vrouwen onderling vaak zenden. Kan slecht subtekst lezen, als iemand zegt dat het ok is, dan ga ik er vanuit dat dat ook echt zo is.
Ook merk ik tussen vrouwen onderling ook vaak dat ze veel kritischer op elkaar zijn dan dat mannen zijn. Slutshaming bijvoorbeeld, komt vaak bij vrouwen vandaan. We prediken enerzijds dat je vrij moet zijn om met je lichaam te doen wat je zelf wilt, maar de praktijk is een heel ander verhaal. Ik heb hier zelf veel last van gehad, ik was single en had een leuke tijd, experimenteerde met seks en deed niet mijn best om dat te verbergen. Andere studentes vertrouwden mij hun avontuurtjes toe, maar hielden die verder beter verborgen, dus ik was de slet. Ik snap dat echt totaal niet. Er is ook bekend dat een vrouw in een toppositie niet betekent dat er meer vrouwen in een bedrijf een hoge functie krijgen, juist niet. Dat noemen ze het 'Queen Bee' effect.

Natuurlijk zijn er verschillen, en ik merk dat de vrouwen die ik nu tegenkom (zelf 2e helft 30) heel anders zijn dan die in mijn studententijd. Dat heeft te maken met volwassen worden denk ik, minder bezig zijn met anderen en zekerder over jezelf zijn. Toch blijf ik het makkelijker vinden om met mannen om te gaan. Als ik een afspraak met een vriend afzeg dan is dat helemaal prima. Als ik een afspraak met een vriendin afzeg dan heb ik meegemaakt dat ze meteen denkt dat er iets verkeerd zit in onze vriendschap. Vrouwen zijn in mijn ervaring dus veel meer bezig met subtext, analyseren gedrag veel meer (zie je op dit forum ook). Terwijl het bij mannen meer is: what you see, is what you get.
Toch weet ik dat mijn mannen onderling zeker haantjesgedrag speelt, en er ook absoluut drama voorkomt, maar ik begrijp mannen echt beter.
Alle reacties Link kopieren
@Roseaux: Om het even voor te zijn, ik realiseer me heel goed dat ik voor sommige mensen een rare vogel ben. Als je me ontmoet dan kan ik te aanwezig zijn, te direct, teveel over mezelf blootgeven (op het eerste gezicht). Wat dat betreft snap ik ongeschreven regels dus niet goed, wat afwachtender zijn in het begin lukt mij gewoon slecht. Dat wordt mij voor mannen makkelijker 'vergeven' dan door vrouwen. Dat kan ook komen omdat ik een vrouw ben.
Waar mensen zijn is drama, en het zal je verbazen maar zowel mannen als vrouwen zijn mensen. Het gaat altijd om degene willen zijn die beslissingen neemt/ bepaalt, dat willen mannen ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken vrouwen die alleen al met hun blik mannen huilend kunnen wegjagen. Het fijnste vind ik dan ook om met zo'n vrouw in een commissie met verder alleen mannen te zitten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind "drama" in (vrouwen)groepen eigenlijk ook niet iets negatiefs, als je "goed" drama-t, dan komt er ook heel veel communicatie bij kijken, en groei en nieuwe inzichten in jezelf en hoe mensen in elkaar zitten en kunnen reageren. Daarnaast verstevigt het de banden in de groep (na uitbarsting).

En ik heb eigenlijk liever toch het subtiele geroddel in een vrouwengroep dan de directheid van mannen. Ik vind het makkelijker om af en toe te checken van: " hee, ik heb het gevoel dat je xyz vond toen ik abc deed, klopt dat?" + kans om het uit te praten en beter verder te gaan, dan te bekomen van een sociale linkse directe, hoe waar en verdiend die ook is.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
21-02-2021 18:19
Waar mensen zijn is drama, en het zal je verbazen maar zowel mannen als vrouwen zijn mensen. Het gaat altijd om degene willen zijn die beslissingen neemt/ bepaalt, dat willen mannen ook zijn.
Oh, deze vind ik heel interessant. Dus eigenlijk altijd een machtsstrijd, puur anders vormgegeven...
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een echte mannenopleiding en een echte vrouwe opleiding gedaan. Daar was wel echt voornamelijk gezeik en drama op de vrouwe afdeling. Maar nu in het werkende leven is mijn conclusie dat gemengde teams het beste werken. Wij hadden een team met alleen mannen en dat was ook regelmatig gedoe, dat lag aan de karakters in het team. Het ligt echt aan de individuen. Sommige mensen leggen op alle slakken zout, anderen zijn nonchalant of willen continue hun mening doordrukken.

Ik geloof wel in van die kleurenanalyses of de petten van de Bono. Met sommige mensen bots je gewoon eerder dan met anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven