Oordelende schoonzus

24-12-2018 13:27 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Laatst kwam ze binnenvallen, mijn schoonzus. Ik had net mijn nieuwe badkamer ingericht.
De reactie van mijn schoonzus: oh die spiegel is lelijk. En dit doet ze met heel veel dingen:
- Heb je een nieuwe auto --> wat een lelijke vorm;
- Iets nieuws geprobeerd met eten --> bah wat veel champignons;
- Nieuwe benedenvloer --> waarom zitten er rare patroontjes in;
- Keuken --> saai.
En ik kan me daar zo ONTZETTEND aan storen.
Er komt NOOIT een positief woord uit. Ze oordeelt negatief over alles wat ik heb.
Wie gedraagt zich nou zo? Mijn vrouw is overigens stukken makkelijker
en relativeert alles veel sneller, maar mij lukt dat niet. Ik denk zelf dat het een soort jaloezie is, omdat mijn vrouw en ik
alles net wat beter voor elkaar hebben: ruimer huis en een nieuwer/luxueuzer interieur. Is dat dan
het probleem? Wat moet ik hier mee?


UPDATE:

Allereerst bedankt voor alle reacties. Dat heeft me goed gedaan en het lucht op dat ik in deze niet de enige ben.
Echt veel tips neem ik ter harte en ik zal gewoon het e.e.a. rustig aan uitproberen. Als gevoelsmens is het niet altijd makkelijk, maar ik zou in ieder geval nooit zomaar iets van iemand anders afkraken. Daar ben ik wel trots op.

Waar ik nog op wil reageren is mijn uitspraak/uitstraling 'het net wat beter voor elkaar hebben'. Er zijn miljoenen mensen in Nederland die het 'beter voor elkaar hebben' dan ik. Wat dat dan precies inhoudt is niet belangrijk, want ik ben zelf gewoon tevreden met wat ik heb. Het maakt mij niet uit wat iemand anders heeft, als ze maar gelukkig zijn. Ik zocht dus naar een oorzaak waardoor negatief gedrag door kan ontstaan. Ondanks dat ik tevreden ben, blijf ik het moeilijk vinden dergelijke opmerkingen langs me heen te laten gaan. Ik ga er wel iets aan doen, want anders ontplof ik. In dat geval zijn er nog meer mensen teleurgesteld en ben ik verder van huis dan (hopelijk) nodig is. Ik zal nog wel is een update doen.

Nogmaals dank voor de tips en begrip.
anoniem_380518 wijzigde dit bericht op 28-12-2018 17:24
39.30% gewijzigd
florence13 schreef:
27-12-2018 12:56
nou weet ik niet of deze truc ook voor jou werkt, maar voor mij werkt hij fantastisch. Ik heb dus niet zo'n schoonzus maar zo'n 'schoon-tante'. Die vrouw kan werkelijk niets goed vinden, maakt niet uit wat je hebt/doet/gaat doen, het is fout.

Elke keer dat ze er is, is er iets niet goed, en ze voelt zich genoodzaakt dat te melden:
- Florence, dat is wel stoffig he, dat kastje (mens is stekeblind, is een wonder dat ze uberhaupt het kastje ziet, maar het ingebeelde stof ziet ze wel)
- Florence, is die baby niet wat geel (baby is helemaal niet geel, en daarnaast: ze is stekeblind)
- Florence, die auto die jullie gekozen hebben, die heeft wel een schreeuwerige kleur hoor (ding is donkerblauw)
- Florence, is dit niet te zout, want ik mag geen zout met mijn bloeddruk (het is THEE, wat dacht je dat ik zout in de thee zou doen?)

In elk geval, elke keer dat ze het doet ga ik er niet op in, en vraag ik "Wilt u een glaasje sherry tante?" Er gebeuren dan een van de twee dingen: ofwel ze raakt beledigd omdat ik haar om 11.00 in de ochtend sherry aanbiedt, want 'ze is toch zeker geen alcohoooolist...' en dan zegt ze niks meer. Ofwel ze wil dat glas sherry en dan wordt ze gezellig.

Je zou het kunnen proberen, waarschijnlijk heeft je schoonzus geen 'sherry leeftijd' maar met wijn of gin zou het misschien ook wel lukken.
:rofl: briljant idee... Vooral erg grappig, net als dat idee van Hoezitdit.
Die is ook leuk.. :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven