Op welke manier een date afwijzen?

21-09-2020 10:04 33 berichten
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik op mijn vorige, eigen topic gereageerd over dat ik 4 dates heb gehad, maar ik naast een soortvan lichamelijke aantrekkingskracht niks voor hem voel. Ik heb even een nieuwe topic aangemaakt omdat ik het gevoel heb dat mijn vorige topic niet echt opviel.

Maar nu is mijn vraag, hoe maak ik hem duidelijk dat ik niet verder wil gaan? Via app is het makkelijkste, maar hij is geen apper en ergens voelt deze manier ook niet helemaal goed. Bellen houden wij allebei ook niet van... En natuurlijk zouden we kunnen afspreken, maar we wonen ruim een uur van elkaar vandaan. Om hem bijvoorbeeld een uur te laten reizen (of ikzelf), om vervolgens na 10 minuten weer weg te gaan vind ik ook zo wat.

Ik ben vooral bang dat ik hem hier ontzettend mee ga kwetsen omdat ik het gevoel heb dat hij dit niet zo ziet aankomen (meer info in mijn vorige topic). Dus wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Alle reacties Link kopieren
Na 4 dates zou ik bellen.
Pak je telefoon en bel hem als je niet wil appen. Moeilijkdoenerij ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval netjes laten weten! Mijn laatste date liet gewoon ineens niks meer van zich horen. Erg laf.

Even een belletje of anders een berichtje sturen dat je het gezellig hebt gehad maar het hierbij wilt laten.
Alle reacties Link kopieren
Bel die vent.
Alle reacties Link kopieren
Stuur gewoon een appje dat het gezellig was maar dat je niet verder wilt. Klaar.

Je kunt ook een vliegtuig huren met zo'n sleep erachter, maar een appje is echt makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even bellen. Wel zo efficiënt en ook persoonlijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al eerder met hem geskyped (oid) toch? Dan doe je dat. Of je belt hem inderdaad.

'Goh Hans, ik vind het best moeilijk om dit uit te spreken, maar het gevoel ontbreekt aan mijn kant, dus ik wil het hier graag bij laten.' of zo.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gewoon app sturen.

Ik heb ooit ook een keer een date gehad die het persoonlijk wilde, dus ze kwam naar mij toe (ook uur reizen) om het te zeggen. Ik was verbaasd, had ze gewoon een app gestuurd had ik die avond nog wat nuttigs kunnen doen.
Date uit zicht
Date weeer gevonden
Date tips
Date afwijzen hoe

Misschien een maken met, ben ik eraan toe om zelfstandig te daten?
Gewoon bellen en eerlijk zijn. Een beetje een normale man kan afwijzing wel aan en die gaat gewoon weer verder op zoek naar iemand die wel bij hem past.

Mannen zijn niet van suiker. Vrouwen ook niet, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Bellen is wel zo volwassen.
Alle reacties Link kopieren
"ik wil niet appen"
"Ik wil niet bellen"
"Ik wil niet face to facen".

Tja.. blijft over, rooksignalen, postduif of een handgeschreven brief.
Succes hè.

Ik zou overigens gewoon appen of mailen.
...
Alle reacties Link kopieren
Hoe spreken jullie normaal weer wat nieuws af? Aangezien er geen communicatie mogelijk lijkt?

Op die manier ook gewoon "hoi doei, ben er klaar mee."
Alle reacties Link kopieren
Gewoon appen. Mijn hemel je hebt die man 4x gezien.

En nog iets...waarom een nieuw topic openen...omdat je andere topic moeilijk is te vinden? Dat heeft een reden he? Topics die wegzakken.
De gehele vivapopulatie is niet alleen bezig met jouw leven, maar gewoon met andere dingen
Appen volstaat. Vind ik dan. Je kent hem amper en in deze fase kun je prima appen dat je het hier bij laat. Zeker als je moet reizen. Het is geen relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook zou kunnen doen is het gewoon heeeeel langzaam laten doodbloeden. Jullie appen schijnbaar weinig, bellen is ook eng en de afstand helpt ook niet echt. Gewoon de eerstkomende dates even uitstellen 'want druk op je werk' en dan houdt het vanzelf wel op.

Maar beter is gewoon even wat haar op je kiezen laten groeien, de telefoon pakken, z'n naam intikken en zeggen dat het ophoudt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe spreken jullie een date af, als jullie niet appen en niet bellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een onopvallend topic weer .
Niet geschoten is altijd mis
Appje sturen dat je even wil bellen en wanneer dat zou schikken. Dan in het gesprek zeggen wat je in je OP schrijft. Dat je hem lichamelijk best aantrekkelijk vindt maar dat een relatie er wat jou betreft helaas niet in zit. En dat je het hier bij wil laten.
InloopXkast schreef:
21-09-2020 10:04
Ik heb even een nieuwe topic aangemaakt omdat ik het gevoel heb dat mijn vorige topic niet echt opviel.
:rofl:

1 topic per date is het nieuwe normaal
InloopXkast schreef:
21-09-2020 10:04
(meer info in mijn vorige topic).
Nou wordt ie helemaal mooi
Voicemail volzingen of is dat niet meer echt een ding?

Hoe vertel je iemand
Dat de aarde niet meer rond is
Dat de vogels niet meer vliegen
En de zon niet langer schijnt
Hoe vertel ik jou
Dat 't leven dat je leefde
En de liefde die je voelde
Binnenkort verdwijnt
Je raakt me kwijt
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een appje sturen.
Het is altijd lastig om een negatief bericht te geven, zeker bij relatie beëindiging. Je wuift iedere optie weg, terwijl je het toch moet doen.
Pak nu je telefoon, appt hem, belt hem of maakt een afspraak met hem. Het belangrijkste is dat je het gewoon zo snel mogelijk doet. Dan ben je fair tegen hem, anders blijf je hem voor de gek houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven