Opdringerige moeder

09-08-2019 23:54 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht had ik net een heel bericht getypt is het niet zichtbaar. Ik heb het contact met mijn ouders verbroken, maar mijn moeder accepteert dat niet. Ook na verschillende gesprekken. Gaat om dingen als ongewenst dingen op afbetaling bij ons thuis laten bezorgen. Kinderen ongevraagd van school halen (opgelost na contact met school). En zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Overdrijf ik dat ik vind dat ze mijn grenzen niet accepteert? Herkent iemand dit en heeft iemand tips om hiermee om te gaan?
Je hebt het contact met je ouders verbroken, maar je hebt nog steeds contact. Dat is niet logisch.

Geen telefoon meer opnemen, berichten niet meer beantwoorden, geen pakketten voor de aannemen etc.
Waarom mag je moeder je kinderen dan niet van school halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. We negeren haar berichten na aangegeven te hebben geen contact te willen. Maar die pakketten bestelt ze dan voor man en mij. Niet voor zichzelf. Vervolgens krijgen wij de rekening en kunnen het weer ongedaan maken.
Rozentuin234 schreef:
09-08-2019 23:58
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. We negeren haar berichten na aangegeven te hebben geen contact te willen. Maar die pakketten bestelt ze dan voor man en mij. Niet voor zichzelf. Vervolgens krijgen wij de rekening en kunnen het weer ongedaan maken.
Maar dat neem je dan toch gewoon niet aan?
Een keer heel goed je geduld verliezen, misschien helpt dat wel als gewoon praten niet aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet dat ze contact heeft met mijn kinderen omdat ik haar niet vertrouw. Ze weigert bijvoorbeeld kinderen in een autostoeltje te vervoeren. Heeft mijn dochter van toen twee jaar oud thuis gelaten om zelf boodschappen te gaan doen. Dat soort dingen. Staat verder los van wat tussen mijn moeder en mijzelf is voorgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Pakketten kan je weigeren of ongeopend terugsturen. Je kan ze ook ongeopend laten liggen en als je dan een herinnering krijgt zeggen dat je niets besteld hebt en dat ze het kunnen ophalen.

Kinderen van school halen is wel heel idioot. Hoe haalt ze dat in haar hoofd? Hoe oud zijn de kinderen? Goed dat school het nu week maar zijn kinderen al oude genoeg om tegen te zeggen dat ze niet met oma mee mogen gaan?

Waarom bestelt ze pakketten voor jou of je man? Wat voor dingen zijn dat dan? Is dit steeds via dezelfde webwinkel? Misschien Afterpay benaderen dat ze geen dingen meer accepteren op jouw adres.
veensteker wijzigde dit bericht op 10-08-2019 12:36
0.17% gewijzigd
Rozentuin234 schreef:
09-08-2019 23:58
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. We negeren haar berichten na aangegeven te hebben geen contact te willen. Maar die pakketten bestelt ze dan voor man en mij. Niet voor zichzelf. Vervolgens krijgen wij de rekening en kunnen het weer ongedaan maken.

Je was volkomen duidelijk; je moeder is een stalker met een bord voor haar kop.
maar hoe bestel je eigenlijk pakketten op rekening van iemand anders? Een ander afleveradres opgeven lukt mij ook nog wel, maar dan komt de rekening nog steeds naar mij toe. Hoe doet zij dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen leren heel erg langzaam.
Blijven herhalen.
Alles terugsturen.

Fijn dat ze van je houdt, jammer dat ze dat zo idioot laat zien. Zo idioot dat het onveilig wordt. Zo idioot dat ze dat zelf niet kan zien.

Als jij iets niet wil, dan moet zij dat respecteren.

Als ze dat niet doet zou je nog met de wijkagent kunnen praten voor bemiddeling?
SHIFTY schreef:
10-08-2019 00:13
maar hoe bestel je eigenlijk pakketten op rekening van iemand anders? Een ander afleveradres opgeven lukt mij ook nog wel, maar dan komt de rekening nog steeds naar mij toe. Hoe doet zij dat dan?
Niet als zij met hun gegevens spullen besteld Dus factuuradres is ook het adres van TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe ze alles voor elkaar krijgt. Laat ik zeggen dat ze mensen goed kan overtuigen. En ik blijf inderdaad alles terugsturen en het verder negeren. Toch is het heel vermoeiend! Steeds weer hier tijd mee kwijt. Maar het gevoel erbij vind ik nog veel lastiger. Dat ze gewoon njet wil luisteren (en negeren dus ook niet aankomt). De wijkagent inschakelen vind ik ook zoiets. Is dat niet overdreven? Het is en blijft toch mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist wel een gesprek aangaan met de wijkagent. Wie niet horen wil moet maar voelen. Hoe lang blijft ze hier anders mee door gaan?
Rozentuin234 schreef:
10-08-2019 00:26
Ik heb geen idee hoe ze alles voor elkaar krijgt. Laat ik zeggen dat ze mensen goed kan overtuigen. En ik blijf inderdaad alles terugsturen en het verder negeren. Toch is het heel vermoeiend! Steeds weer hier tijd mee kwijt. Maar het gevoel erbij vind ik nog veel lastiger. Dat ze gewoon njet wil luisteren (en negeren dus ook niet aankomt). De wijkagent inschakelen vind ik ook zoiets. Is dat niet overdreven? Het is en blijft toch mijn moeder.
Ja zeg, daar kan jij toch niets aan doen.
Rozentuin234 schreef:
10-08-2019 00:26
Ik heb geen idee hoe ze alles voor elkaar krijgt. Laat ik zeggen dat ze mensen goed kan overtuigen. En ik blijf inderdaad alles terugsturen en het verder negeren. Toch is het heel vermoeiend! Steeds weer hier tijd mee kwijt. Maar het gevoel erbij vind ik nog veel lastiger. Dat ze gewoon njet wil luisteren (en negeren dus ook niet aankomt). De wijkagent inschakelen vind ik ook zoiets. Is dat niet overdreven? Het is en blijft toch mijn moeder.
Niet terugsturen, maar gewoon niet aannemen. En bij die bedrijven melden dat iemand met jullie gegevens dingen besteld.
Wijkagent kan je sowieso gewoon eens informatief mee in gesprek. Misschien heeft hij goede tips.

Lijkt me wel heel naar dit.
Alle reacties Link kopieren
Het is iemand die grof en bij herhaling over je grenzen gaat.
Een gesprek met iemand die heel duidelijk kan zeggen dat het nu klaar is zou misschien kunnen helpen.

Als dat een oom of tante is, of een ander familielid ook goed.

Ze heeft niet vergeten de plantjes water te geven in de vakantie. Je hebt al gepraat neem ik aan. Als dat niet helpt kun je het uitzitten of actie ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Rozentuin234 schreef:
10-08-2019 00:26
Ik heb geen idee hoe ze alles voor elkaar krijgt. Laat ik zeggen dat ze mensen goed kan overtuigen. En ik blijf inderdaad alles terugsturen en het verder negeren. Toch is het heel vermoeiend! Steeds weer hier tijd mee kwijt. Maar het gevoel erbij vind ik nog veel lastiger. Dat ze gewoon njet wil luisteren (en negeren dus ook niet aankomt). De wijkagent inschakelen vind ik ook zoiets. Is dat niet overdreven? Het is en blijft toch mijn moeder.
Wijkagent kan buurtbemiddeling inschakelen. Deze kunnen wellicht helpen.
Je zou ook aan een mediator kunnen denken.
Sterkte met deze vervelende situatie!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou denken dat de wijkagent overdreven is als je moeder deze dingen doet?
Alle reacties Link kopieren
Rozentuin234 schreef:
09-08-2019 23:58
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. We negeren haar berichten na aangegeven te hebben geen contact te willen. Maar die pakketten bestelt ze dan voor man en mij. Niet voor zichzelf. Vervolgens krijgen wij de rekening en kunnen het weer ongedaan maken.
Waarom doet ze dit? Dat is echt heel raar.
SHIFTY schreef:
10-08-2019 00:13
maar hoe bestel je eigenlijk pakketten op rekening van iemand anders? Een ander afleveradres opgeven lukt mij ook nog wel, maar dan komt de rekening nog steeds naar mij toe. Hoe doet zij dat dan?
Nogal simpel: bij factuuradres ook het adres van die ander opgeven en dan kiezen voor achteraf betalen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
10-08-2019 05:43
Nogal simpel: bij factuuradres ook het adres van die ander opgeven en dan kiezen voor achteraf betalen.
Volgens mij valt dit onder "belaging" (in spreektaal: stalken).

Een gesprek met de wijkagent (heet zo iemand "buurtregisseur"?) lijkt mij zinvol, misschien kan de politie de moeder eens vertellen dat zij in overtreding is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar als iemand dit soort dingen bij mij flikt doe ik aangifte. Ongeacht wie het is.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig ook voor je, zeg! Klinkt alsof je niet voor niks het contact hebt verbroken :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Wat je moeder doet is zelfs strafbaar. Ik vind het behoorlijk ziekelijk ook en ze heeft duidelijk hulp nodig. Zoals al gesuggereerd kan een wijkagent hierbij helpen. Niet per se om de boze agent te spelen maar om de juiste ingangen te vinden om je moeder te helpen te stoppen met dit gedrag.
Je zal niet voor niets het contact hebben verbroken. Je moeder heeft geen rechten meer op jou, noch op je kinderen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven