Open relatie voorstellen

02-10-2019 20:34 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een partner met wie ik al erg lang (10+ jaar) samen ben. Ik durf te stellen dat wij qua relatie elkaars best mogelijke wederhelft zijn. Onze relatie is erg goed, er is weinig conflict, geen grote ergenissen, hebben het leuk en gezellig met elkaar. Over eigenlijk alles zijn we het gewoon eens, qua opvoeding van kids, etc, etc... Kortom, eigenlijk een top relatie. Kan niet anders zeggen. Top vrouw heb ik :)

Echter, 'tussen de lakens' zijn wij simpelweg niet compatible. Het werkt gewoon niet. Dat is ons enige terugkomende discussiepunt. We komen daar gewoon niet uit. Dat levert nu een situatie op waarbij er sporadisch sex is die voor beide partijen niet bevredigend is.

Ik zou willen proberen hoe het is om van elkaar te accepteren om open te staan voor ander contact. Maatschappelijk wordt dit wellicht als vreemd gezien, maakt mij niet uit.

Ik hoop, en ik denk dat het kan werken, dat lichamelijk contact met een ander, voor ons beide, misschien het enige struikelblok in onze relatie kan verlichten. Niet een relatie met een ander, maar 'friend with benefit' idee. Ik heb geen enkele behoefte om van mijn partner te scheiden. Nogmaals, we hebben een hele goede relatie en dat wil ik zo houden. Ik wil hem zelfs verbeteren.

Het hoeft niet definitief te zijn, gewoon een proefperiode inlassen kan ook.

Ik realiseer mij terdege dat dit een heel beladen onderwerp is dat ik dit met grote zorg en voorzichtigheid naar mijn partner moet uiten.

Ik ben dan ook benieuwd of er iemand is die dit met succes gedaan heeft en of die mij (via prive berichten of mail) wat tips zou willen geven. Wat ging goed? Wat ging fout? Hoe bevalt het? werkt het voor jullie? etc.

Hoe het bevalt en of het goed werkt mag uiteraard ook gewoon als reactie in dit draadje. Ik ben benieuwd!
Ik zie het zo,jij wilt een open relatie voorstellen,en dan denk jij het probleem ermee op te kunnen op lossen met alle gevolgen van dien.Ik heb elke dag hoofdpijn en neem een paracetamol,kan ook nagaan hoe komt het dat ik elke dag hoofpijn heb,en daar de oplossing zoeken.Mijn gevoel zegt,je zit te zeiken ,en daar word jij echt niet aantrekkelijker door voor je vrouw.Mijn tip is maak ze zo geil als boter,maak je meer kans mee.
Alle reacties Link kopieren
Eeehm Ben je wel eens verliefd geweest? Rationeel en verliefd past niet samen. Hoe je nu denkt kan je niet denken als je verliefd bent. Dan is alles aan die nieuwe vrouw of man geweldig en alles aan je huidige partner kut.

En je vrouw... zij kan ook verliefd worden en bij je weg gaan he... vrouwen maken na de sex 4 keer zo veel oxytocine aan na de sex als mannen. Dat hormoon zorgt voor binding en verliefdheid...

Serieus... wij dachten de sterkste relatie ooit te hebben maar wij hebben t toch echt niet gered. Er komt veel meer bij kijken dan je nu denkt. Sex met een ander is niet zomaar iets...

Misschien kan je een parenclub overwegen? Waar je samen met anderen en elkaar kunt genieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat geen 'erg goede toprelatie' durven noemen. Iets heel essentieel in een relatie ontbreekt bij jullie.

Genoeg ervaringen van deskundigen hier over een open relatie... Wat nu TO?
Als je relatie zo TOP is mag ze toch gewoon blijven hoe ze is?
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:57
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer wilde ook perse een open relatie. Uiteindelijk kreeg hij die ook. Alleen zijn vrouw werd verliefd op haar neukkie en ging ermee vandoor. Dus.
Alle reacties Link kopieren
TO, jij geeft aan, dat er in jullie seksleven iets ontbreekt wat jij graag zou willen, maar wat je vrouw je niet (met plezier) kan geven. Maar je geeft nog geen antwoord op de vragen, of er vanuit jouw vrouw iets ontbreekt in jullie seksleven. Dat is best belangrijk, anders kun je er vanuit gaan, dat je voorstel tot een open relatie haar rauw op het dak zal vallen.

Verder zou ik er echt goed over nadenken, als ik jou was. Het aangaan van een open relatie, slaagt meestal alleen als het gedaan wordt als toevoeging aan een verder uitstekende relatie met dito seksleven. Als het wordt gedaan om iets te vinden wat er in je eigen seksleven ontbreekt. is de kans op mislukken aanzienlijk groter.
Alle reacties Link kopieren
luistertip :Deze meneer had hetzelfde probleem, liep toch iets anders dan hij in gedachten had.......

https://podcastluisteren.nl/ep/Van-Twee ... ur-gekomen
Alma14 schreef:
03-10-2019 06:50
Toen ik mijn vriend ontmoette had hij een open huwelijk van 20 jaar. Hij had wel eens seks gehad met anderen, en zijn vrouw stond dat toe. Hij omschreef zijn relatie als goed, hij zou nooit bij haar weggaan. Seks stond op een zeer laag pitje. Maar wij werden verliefd. En waren compatibel. En het was een wervelstorm. Hij ontdekte hoe het is om intiem te zijn, begeerd te worden, naar elkaar te verlangen. Hij is gescheiden en wij zijn nu samen. Zijn ex-vrouw is heel verdrietig, dat snap ik. Dit is het risico wat je loopt. Als je iemand treft waarbij het zo klikt dan kan je verliefd worden, en dan kom je voor de keuze. Want de meeste vrouwen willen geen bijvrouw zijn.
Dit klinkt best arrogant. Je begrijpt dat ze verdrietig is? Het interesseert je geen bal hoe zij zich voelt, maar je doet voor de show maar even alsof je heel begaan bent met haar. Je doet alsof je de trofee binnen hebt, maar wie weet gaat je vriend binnenkort ook weer even de markt op om verder te snuffelen? Maar misschien mag dat van jou wel.
Alle reacties Link kopieren
Het risico van een open relatie is idd dat iemand verliefd wordt.
Hier meegemaakt met fwb. En dat was kut. En dat is het nog steeds!
Weet waar je aan begint.

Een losse sexdate, prima. Kan ik mee leven, maar als het iemand voor erbij is ga jecer wat voor voelen. Dat houdt je niet tegen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
02-10-2019 23:09
hmm, ik lees hier al een tijdje mee,

een open relatie zie ik dan vaak bij mensen die het samen al heel goed hebben en dat willen uitbreiden.

de issues die jij beschrijft is vaak dat de vrouw totaal niet openstaat voor gesprek/oplossing etc. en dat partners hier jaren mee rond lopen tot ze tegen de muur opklimmen van frustratie,

geen goed uitgangspunt voor een open relatie...die wrs ook vooral voor jou open is ?
Thanks for the feedback. Heb je deze al eens overwogen: Af en toe seks met een andere vrouw erbij? Dus mét je vrouw ook aanwezig. Dan kun je met die vrouw je orale seks uitleven, misschien krijgt je vrouw er dan ook nog een ander beeld over?
Tis maar een idee waarvan ik uiteraard niet weet of je dat hebt overwogen.
Als je vrouw dat aankan emotioneel gezien, is dat misschien een wat minder risicovolle oplossing.
Want wat je zegt hebben jullie dus wel aantrekkingskracht, seks, alleen eigenlijk dat orale stuk niet. Dat kan ik me levendig voorstellen overigens. Maar misschien is dit een beter iets om niet kwijt te raken wat je samen nog hebt.
Dan kan het ook iets spannends zijn wat jullie samen doen en samen beleven en van genieten ipv dat 1 partner apart zich uit gaat leven.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 23:13
Mag ik vragen hoe je het slagen van het huwelijk had ingeschat als je het niet had geprobeerd?

Ik wil ook niet pretenderen dat dit de uitverkoren oplossing is. Ik wil het eigenlijk gewoon als balletje opgooien en eens kijken of het werkt.
Dus misschien sluit het bij ons ook wel weer vrij snel. Dat is dan ook helemaal prima. als het niet werkt werkt het niet.
Moeilijk te zeggen, huwelijk was en is goed.
En heeft een diep dal gekend door mijn behoefte aan sex met vreemden. Ik zou willen dat we die tijd niet hadden mee hoeven maken. Heb er veel spijt van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring met het onderwerp. Wat me wel opvalt is de voornamelijk negatieve ervaringen die hier gedeeld worden. Ik kan me voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Als je verliefd wordt weet je niet hoe je zult reageren. Ik denk dat je er wel veel van kunt leren. Op google ben ik wel een paar ‘succes’ verhalen tegen gekomen. Er staat wel bij dat het ontzettend moeilijk is, en dat je relatie ontzettend goed moet zitten op ALLE vlakken....

https://openrelatie.nu/vreemdgaan-een-open-relatie/
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
03-10-2019 00:11
Eeehm Ben je wel eens verliefd geweest? Rationeel en verliefd past niet samen. Hoe je nu denkt kan je niet denken als je verliefd bent. Dan is alles aan die nieuwe vrouw of man geweldig en alles aan je huidige partner kut.

En je vrouw... zij kan ook verliefd worden en bij je weg gaan he... vrouwen maken na de sex 4 keer zo veel oxytocine aan na de sex als mannen. Dat hormoon zorgt voor binding en verliefdheid...

Serieus... wij dachten de sterkste relatie ooit te hebben maar wij hebben t toch echt niet gered. Er komt veel meer bij kijken dan je nu denkt. Sex met een ander is niet zomaar iets...

Misschien kan je een parenclub overwegen? Waar je samen met anderen en elkaar kunt genieten.
Dit is echt zo helemaal waar. Mijn situatie exact hetzelfde. Resultaat: scheiding
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
02-10-2019 23:29
ZZIjn vrouw mist niks, anders had ze zelf ook wel oplossingen voorgesteld lijkt me....
Dat is niet juist. Zoals ik had al aangaf: Ik heb idee dat we op dat vlak andere behoeftes hebben. Dat we incompatible zijn.

Het is dus zeker niet zo dat alleen ik niet tevreden ben. We zijn beide gelukkig met ons leven, maar niet ons sexleven.
Alle reacties Link kopieren
Zorg er dan in ieder geval voor dat je niet verliefd wordt. Of je vrouw want dan is het einde in zicht
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar over nagedacht, maar ik zie dat in ieder geval voor mijzelf niet echt als een realistisch risico. Ik sluit niet uit dat ik een keer verliefd wordt, maar ik geloof niet dat ik dan alles dat ik heb zou opgeven. En dan ebt de verliefdheid weer weg en is het feest weer voorbij.

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.

Ik heb dus ook helemaal geen zin om een soort dubbelleven te leiden waarin ik op maandag bij Eva op de bank zit en op dinsdag bij Marian. (fictieve namen :))

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.
Alle reacties Link kopieren
@ Snooplyn. Niet mee eens. Ik had een minnaar en ja, was verliefd maar als je je gezonde verstand erbij houdt, dan weet je dat ook dat weer over gaat.
Voor mij is mijn gezin en mijn kinderen te belangrijk gebleken en heb ik mijn minnaar en mezelf steeds voorgehouden dat wij samen geen toekomst hadden en hebben. Kwestie van je verstand voorop zetten en dat is wat mij betreft altijd een keuze die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Paulus123 schreef:
02-10-2019 22:50
Wat er precies "incompatible" is is denk ik niet zo relevant, maar haar libido is niet het probleem. Feit is dat het al 10+ jaar zo gaat en ondanks gesprekken we er niet veel beter uitkomen. Ook zij heeft wel eens insinuaties gemaakt, dus misschien staat zij er wel voor open. Ik weet niet hoe serieus die insinuaties waren.

Maar om een voorbeeld te geven.. Stel nou dat ik dol ben op het geven van orale seks, maar zij vind het een vies idee. Ze schaamt zich, misschien is ze onzeker over haar geur down there, redenen genoeg te bedenken.... Dit is niet ons probleem, maar een mooi voorbeeld. Wat moet je daar dan mee? Als ik nou al mijn liefde en zaligheid kwijt kan door iemand tot een orgasme te brengen met mijn tong? Ik mis dat al jaren en ik fantaseer om dat een keer bij iemand te kunnen doen. Dat verlangen wordt groter en groter, maar mijn partner blijft erbij 'ik vind het ranzig, ik wil het niet'.

Dat maakt de daad bij ons niet per definitie saai, maar zorgt er wel voor dat ik graag iets zou willen doen wat zij niet toestaat. Dat verlangen blijft, ondanks dat we beide wel tot een orgasme komen. Daar kun je over praten tot je een ons weegt, en dan krijg je misschien een polderoplossing waarbij zij het toestaat maar er eigenlijk toch niet van geniet en daardoor voor mij ook niet echt bevredigend werkt.

Is het dan zo'n enorm drama als je met elkaar afspreekt: "Oke, als jij dat zo graag wil doen en je daar zoveel voldoening uithaalt, zoek daar dan maar iemand anders voor"? Zij hoeft zich dan niet meer te schikken in ons poldermodel en ik haal mijn voldoening elders, maar zit wel daarna weer bij haar op de bank met een glas wijn om onze dag te bespreken.

Naar een prostituée gaan?
Zo.
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.



Dat is dan eigenlijk wat er al een beetje mis is gegaan in het hele proces. Jij loopt er al langer mee rond en jij hebt voor ogen wat je wilt. Voor je vrouw gaat de hele gedachte helemaal nieuw zijn. Jij loopt op dit moment heel ver voor. Het was mooier geweest als je haar had meegenomen in dit denkproces bij jou.

Voor nu doe je er goed aan om haar de tijd te geven om hier ook over na te denken. Om je bij te halen zeg maar. Om te laten bedenken wat zij wil. En pas dan kun je er samen over praten hoe je het verder kunt invullen.



Mijn vriend en ik swingen. Wij ondernemen samen dingen met andere stellen. Soms zijn we even in verschillende ruimtes met anderen bezig, maar wij vinden het fijn om dan weer samen te komen in dezelfde ruimte en het weer met elkaar (met z'n allen) te delen. Een open relatie, ieder voor zich met een ander daten, dat is een stuk ingewikkelder. Je hebt niet op hetzelfde moment allebei een date. Wat doe je als zij ook een open relatie wil en zij heeft binnen een maand 3 fwb's en jij komt niet verder dan een beetje chatten met andere vrouwen? Wat doet zij als jij een avondje sekst met een ander, zit ze dan op de bank te netflixen? Willen jullie nog zoenen met elkaar, en in hetzelfde bed slapen na een date van 1 van beiden? Hoe denken jullie over logeerpartijtjes, of wordt er altijd samen thuis geslapen?
Ga vooral niet nu het antwoord op dit soort vragen bedenken in je eentje. Neem dergelijke vragen mee als je met je partner in gesprek gaat. Onderzoek het samen, bedenk niet in je eentje eerst alles.
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19
Ik heb daar over nagedacht, maar ik zie dat in ieder geval voor mijzelf niet echt als een realistisch risico. Ik sluit niet uit dat ik een keer verliefd wordt, maar ik geloof niet dat ik dan alles dat ik heb zou opgeven. En dan ebt de verliefdheid weer weg en is het feest weer voorbij.

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.

Ik heb dus ook helemaal geen zin om een soort dubbelleven te leiden waarin ik op maandag bij Eva op de bank zit en op dinsdag bij Marian. (fictieve namen :))

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.
Mijn tip: ga niet verzinnen welke vorm het moet krijgen. Maar ga samen kijken naar welke verlangens eventueel buiten jullie relatie ingevuld kunnen worden en hoe je samen stap voor stap kunt verkennen of dat inderdaad zo werkt.

Zonder enige ervaring een scenario bedenken, goedkeuring regelen bij je partner en dan proberen dat scenario te realiseren heeft een kleine kans van slagen. 1: Omdat je buitenechtelijke partner ook een mens met wensen en grenzen is. 2: Omdat mensen eenmaal onderweg vaak pas ontdekken wat het met ze doet en dan denken "ho even, hier heb ik niet voor getekend."
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19
Ik heb daar over nagedacht, maar ik zie dat in ieder geval voor mijzelf niet echt als een realistisch risico. Ik sluit niet uit dat ik een keer verliefd wordt, maar ik geloof niet dat ik dan alles dat ik heb zou opgeven. En dan ebt de verliefdheid weer weg en is het feest weer voorbij.

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.

Ik heb dus ook helemaal geen zin om een soort dubbelleven te leiden waarin ik op maandag bij Eva op de bank zit en op dinsdag bij Marian. (fictieve namen :))

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.
Bedenk je dat je één van jullie twee eerder een bereidwillig persoon zal vinden. En dat het aanbod om het zo maar even te noemen soms niet gelijk loopt wat ook weer spanningen kan geven. Daarnaast creëren vrouwen eerder een emotionele band waardoor het zou kunnen dat ze bij je vertrekt.

Is het je dat risico waard?
Een vriendin van vroeger had ook een open relatie maar het werkte niet omdat zij wel makkelijk aan een sekspartner kon komen maar hij niet. Ik denk dat het voor vrouwen makkelijker is om aan seks te komen dan voor mannen.
depten schreef:
03-10-2019 22:19
@ Snooplyn. Niet mee eens. Ik had een minnaar en ja, was verliefd maar als je je gezonde verstand erbij houdt, dan weet je dat ook dat weer over gaat.
Voor mij is mijn gezin en mijn kinderen te belangrijk gebleken en heb ik mijn minnaar en mezelf steeds voorgehouden dat wij samen geen toekomst hadden en hebben. Kwestie van je verstand voorop zetten en dat is wat mij betreft altijd een keuze die je hebt.
Was dit in overleg met je partner of was het stiekem?

Laat maar depten. Ik zie het al. Je doet het stiekem. Vals hoor. TO wil tenminste nog in overleg gaan, maar stiekem is uiterst vals. Ook naar je kids toe...
anoniem_382095 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 11:39
12.91% gewijzigd
Paulus123 schreef:
03-10-2019 22:19
Ik heb daar over nagedacht, maar ik zie dat in ieder geval voor mijzelf niet echt als een realistisch risico. Ik sluit niet uit dat ik een keer verliefd wordt, maar ik geloof niet dat ik dan alles dat ik heb zou opgeven. En dan ebt de verliefdheid weer weg en is het feest weer voorbij.

Dat zei mijn ex man ook altijd. We zijn inmiddels gescheiden omdat hij de erg terug niet meer kon en wilde vinden. Hij en ik waren in bed zeer compatibel, kan ik je zeggen, totdat zij erbij kwam.

Ik heb ook helemaal geen behoefte om 'op date' te gaan. Ik zou om te beginnen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Idealiter vind ik iemand die in dezelfde situatie zit waarmee ik het goed kan vinden, en dan daarna beide weer gewoon naar onze eigen relatie gaan.

Ik heb dus ook helemaal geen zin om een soort dubbelleven te leiden waarin ik op maandag bij Eva op de bank zit en op dinsdag bij Marian. (fictieve namen :))

Maar, ik zal er ook eerlijk in zijn dat ik hier al wat langer mee rond loop en ik denk ik redelijk helder heb wat ik wil en wat ik niet wil. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn vrouw hier mee om gaat en waar die eventuele mannen vandaan gaat trekken.
Alma14 schreef:
03-10-2019 06:50
Toen ik mijn vriend ontmoette had hij een open huwelijk van 20 jaar. Hij had wel eens seks gehad met anderen, en zijn vrouw stond dat toe. Hij omschreef zijn relatie als goed, hij zou nooit bij haar weggaan. Seks stond op een zeer laag pitje. Maar wij werden verliefd. En waren compatibel. En het was een wervelstorm. Hij ontdekte hoe het is om intiem te zijn, begeerd te worden, naar elkaar te verlangen. Hij is gescheiden en wij zijn nu samen. Zijn ex-vrouw is heel verdrietig, dat snap ik. Dit is het risico wat je loopt. Als je iemand treft waarbij het zo klikt dan kan je verliefd worden, en dan kom je voor de keuze. Want de meeste vrouwen willen geen bijvrouw zijn.
Ben er maar trots op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven