Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 22:52:Elke keuze doe je voor jezelf, zo kun je nog wel even doorgaan. Het voelt nu eenmaal niet prettig om tegen je morele kompas in te gaan. ... Iedereen zal de keuze maken die voor hem/haar het prettigst voelt. Puur voor zichzelf dus. In mijn huwelijk wilde ik het niet weten.Ja, en in mijn huwelijk wist man alles en stak liever zijn hoofd in 't zand dan er over te praten, want dat was voor 'm te moeilijk. En ja, daar kwam ook 'n moraalridder met 'rechtvaardigheidsgevoel' als mosterd na de maaltijd voorbij die meende hem alles te moeten onthullen wat hij allang wist. Toen was z'n positie in 't zand ineens onhoudbaar geworden. Maar ach, die moraalridder kon weer met 'n gerust hartje slapen, ze had hem gered ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:frisse_ma schreef op 07 april 2013 @ 22:59:

Ik vroeg wat er meer beschadigde dan je ego en welke problemen je hebt als je van niks weet.



Niet willen dat het gebeurt is voor mij heel iets anders dan niet willen weten dat het gebeurt.



Ik denk dat mensen voelen/weten als ze besodemietert worden.

Wat een naar gevoel moet dat zijn.

Nu herinner ik me dat iemand het weleens tegen mij heeft gezegd. Een vriendje van jaren terug, in de pubertijd zeg maar.

Ik voelde dat ook. Hij ontkende alles, was een heel drama maar uiteindelijk heb ik het daarom uitgemaakt. En daarna kreeg ik een super fijn vriendje.

Dus dat ego beschadigd toch, want je voelt t.
Alle reacties Link kopieren
@kipkluifje dat is toch juist goed van de moraalridder dat zijn positie in het zand onhoudbaar is geworden? Er zit toch iets helemaal verkeerd als je je hoofd in het zand steekt als bedrogene en er niet over wil praten?? Denk je echt dat je man daar gelukkig van is geworden, van zo'n huwelijk? Waarin hij dingen weet, maar niet over wil/kan praten? Ik weet niet hoe het is afgelopen na zijn onhoudbare positie in het zand, maar ik hoop voor hem dat het positief heeft uitgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Kipkluifje zijn ego was dus al beschadigd omdat hij t wist.
Alle reacties Link kopieren
Geluk bestaat uit meer dan monogamie.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 07 april 2013 @ 23:03:

[...]

Ja, en in mijn huwelijk wist man alles en stak liever zijn hoofd in 't zand dan er over te praten, want dat was voor 'm te moeilijk. En ja, daar kwam ook 'n moraalridder met 'rechtvaardigheidsgevoel' als mosterd na de maaltijd voorbij die meende hem alles te moeten onthullen wat hij allang wist. Toen was z'n positie in 't zand ineens onhoudbaar geworden. Maar ach, die moraalridder kon weer met 'n gerust hartje slapen, ze had hem gered ofzo.



Nu doe je een beetje laatdunkend maar JIJ zat fout met je vreemdgaan. Beetje makkelijk om dan een ander daarvan de schuld te geven.

Als je vreemdgaan weet je dat er een kans is dat het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen problemen als je van niks weet, maar of dat een goede reden is om nare dingen des levens maar niet te willen weten?? Dat is gewoon je hoofd in het zand steken a la de man van kipkluifje, zo'n persoon wil ik niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:11:

Geluk bestaat uit meer dan monogamie.Als blijkt dat je partner niet monogaam is kan dat je akelig ongelukkig maken.
Alle reacties Link kopieren
Appel, man is asexueel, dus hij vond/vind 't meer dan prima dat ik dat elders zocht en hij er niks van meekreeg omdat hij dat niet wilde. Hij zei vanochtend aan 't ontbijt nog dat hij volmaakt gelukkig was in ons huwelijk zo zonder al die (en ik citeer hem:) "rompslomp tussen de lakens". Maar tja, dat mag hij niet vinden volgens jouw moraal hè?

Enne Poeder, het was allang uitgekomen hoor, dat zeg ik toch net?

Hij koos ervoor 't te negeren. Zal vast met z'n eeenorm beschadigde ego te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:11:

Geluk bestaat uit meer dan monogamie.O? Wat meer, de illusie van monogamie?
Alle reacties Link kopieren
quote:poedersuikerr schreef op 07 april 2013 @ 23:13:

[...]





Nu doe je een beetje laatdunkend maar JIJ zat fout met je vreemdgaan. Beetje makkelijk om dan een ander daarvan de schuld te geven.

Als je vreemdgaan weet je dat er een kans is dat het uitkomt.Helemaal mee eens. Die moraalridder had gewoon medelijden met jou man, als jij niet was vreemd gegaan, had hij zijn hoofd niet in het zand hoeven steken en de moraalridder niks hoeven zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 07 april 2013 @ 23:13:

Je hebt geen problemen als je van niks weet, maar of dat een goede reden is om nare dingen des levens maar niet te willen weten?? Dat is gewoon je hoofd in het zand steken a la de man van kipkluifje, zo'n persoon wil ik niet zijn.Maar hij wist t dus wel. En dat is bij de meeste partners.
Alle reacties Link kopieren
Het kwam niet uit, poedersuikerr, haar man wist het al. Blijkbaar kon hij daar middels struisvogelpolitiek mee omgaan. Kun je van alles van vinden.



Inderdaad kan een vreemdgaande partner je vreselijk ongelukkig maken. Toch gaan veel mensen niet weg. Zie het zojuist geopende topic bijvoorbeeld. Blijkbaar zijn er toch nog veel andere pijlers van een relatie behalve trouw waarop die relatie voortkan. Of mensen daar echt gelukkig mee zijn, kan ik niet beoordelen. Ik denk dat het moeilijk is om vreemdgaan echt los te laten. Maar er zijn veel mensen die er desondanks voor kiezen bij hun partner te blijven.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 07 april 2013 @ 23:13:

Je hebt geen problemen als je van niks weet, maar of dat een goede reden is om nare dingen des levens maar niet te willen weten?? Dat is gewoon je hoofd in het zand steken a la de man van kipkluifje, zo'n persoon wil ik niet zijn.Als de komma een punt zou zijn ben je iig eenduidig en duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:kipkluifje schreef op 07 april 2013 @ 23:14:

Man is asexueel, dus hij vond/vind 't meer dan prima dat ik dat elders zocht en hij er niks van meekreeg omdat hij dat niet wilde. Hij zei vanochtend aan 't ontbijt nog dat hij volmaakt gelukkig was in ons huwelijk zo zonder al die (en ik citeer hem:) "rompslomp tussen de lakens". Maar tja, dat mag hij niet vinden volgens jouw moraal hè? Hoe kom je daar nou weer bij??? Waar heb ik dat gezegd?? Dat mag hij prima vinden!! Als hij het best vind dat jij het elders zoekt, fijn toch. Maar jij zegt zelf dat hij zijn hoofd in het zand stak en er niet over wilde praten omdat ie dat te moeilijk vond. Dat suggereert dat hij het heel erg vond dat je bent vreemdgegaan. Dit is een andere situatie die je nu schetst.
Alle reacties Link kopieren
Het nut van struisvogelen wordt mi vaak onderschat.
Alle reacties Link kopieren
quote:frisse_ma schreef op 07 april 2013 @ 23:17:

[...]





Als de komma een punt zou zijn ben je iig eenduidig en duidelijk.Heb jij al antwoord op mijn vraag gegeven of jij er dus voorstander van bent 'als je vreemdgaat doe het dan goed en zorg dat je partner er niet achterkomt?' Want zo kom je nu over.
Alle reacties Link kopieren
quote:frisse_ma schreef op 07 april 2013 @ 23:14:

[...]





O? Wat meer, de illusie van monogamie?Bijvoorbeeld. Ik heb al voorbeelden gegeven van redenen waarom mensen in een relatie blijven ondanks ontrouw van hun partner. We zeggen allemaal dat trouw, eerlijkheid en respect pijlers van een relatie zijn, maar als puntje bij paaltje komt spelen andere zaken blijkbaar een minstens zo belangrijke rol.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 07 april 2013 @ 23:17: Maar jij zegt zelf dat hij zijn hoofd in het zand stak en er niet over wilde praten omdat ie dat te moeilijk vond. Dat suggereert dat hij het heel erg vond dat je bent vreemdgegaan. Dit is een andere situatie die je nu schetst.

Jeetje, wat bijzonder dat jij meer weet van onze relatie dan wij zelf doen! Heb je al overwogen om op een new age markt te gaan staan?



FYI, alles wat met seks te maken heeft vind hij moeilijk, daar is ie asexueel voor/door. Struisvogelpolitiek kan volledig tegen jouw morele kompas ingaan, anderen kunnen er prima mee leven. Hij tenminste wel.
Alle reacties Link kopieren
Struisvogelpolitiek kan idd nuttig zijn.

Struisvogelpolitiek kan je ook fors in de problemen brengen. Dingen die er zijn willens en wetens niet willen zien en alles met de mantel der liefde bedekken. Het kan ook je gevoel van eigenwaarde onderschatten, door alles maar te pikken. Het zal per situatie verschillend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het begrijp, was Kipkluifjes man:



- opgelucht dat hij geen seks met haar hoefde te hebben

- opgelucht dat hij er niet over hoefde te praten.



Dat tweede ging dus even niet meer toen de klokkenluider zich ermee bemoeide.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen maken keuzes die slecht zijn voor hun eigenwaarde, Appelien. Zeg jij daar ook iets van dan? Als je ziet dat een kennis zich compleet laat ondersneeuwen door haar man bijvoorbeeld?



Ik zie eerlijk gezegd maar weinig relaties waarin ik geen scheve verhoudingen of andere manco's zie. Ik zou er een dagtaak aan hebben als ik daar allemaal iets van moest gaan zeggen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
@appelientjex, als je het én niet kan laten én er niet over kan praten is het heel stiekem doen éen oplossing ja.



Pff, kipkluifje, lijkt me een hele kluif om zoiets te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 07 april 2013 @ 23:24:Zoals ik het begrijp, was Kipkluifjes man: - opgelucht dat hij geen seks met haar hoefde te hebben

- opgelucht dat hij er niet over hoefde te praten.

Dat tweede ging dus even niet meer toen de klokkenluider zich ermee bemoeide.Klopt als een bus!
Alle reacties Link kopieren
Iets wat scheef is kan perfect in evenwicht zijn dubiootje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven