Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
En als de partijen boos werden op jou was het vast geen anonieme tip Murdoch Bovendien is boos worden op de boodschapper lekker makkelijk. Don't shoot the messenger he



Ik blijf erbij, ze wordt nu al enkele jaren bedrogen. Ze heeft recht om het te weten, dan kan ze er alsnog mee doen wat ze wil (blijven bij die man, of weggaan en iemand zoeken die wel in staat is tot een monogame relatie met haar, als zij daarnaar op zoek is). Hoe langer dit duurt des te groter de impact, en het is al een tikkende tijdbom.



Ze zijn nog geen tientallen jaren samen, ze heeft nog een goede kans om deze klap te boven te komen en door te gaan.

Natuurlijk zijn er verschillende situaties mogelijk. Maar ik zou echt, te allen tijde, zonder uitzondering, willen weten als mijn partner vreemd zou gaan. En dan zou ik de anonieme tipgever juist dankbaar zijn. Op korte termijn is er een hoop verdriet en pijn, maar op langer termijn is deze tip misschien wel het beste wat die vrouw zou kunnen overkomen in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan vertel je het toch!
Duss....
Alle reacties Link kopieren
quote:all-inclusive schreef op 02 april 2013 @ 02:01:

Maar ik zou echt, te allen tijde, zonder uitzondering, willen weten als mijn partner vreemd zou gaan.Ik dénk dat jij weinig fantasie hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
JA! ZEG HET HAAR! IK ZOU HET WILLEN WETEN!
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouw2punt0 schreef op 02 april 2013 @ 03:03:

JA! ZEG HET HAAR! IK ZOU HET WILLEN WETEN!Jij bent haar toch niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind dat loyal en strangelove moeten babbelen.
Nou Bianca dat weet je niet. Typografisch geoordeeld zit het nogal hoog.
Alle reacties Link kopieren
Aha, anoniem, daar had ik even overheen gelezen. Je denkt dat iemand zomaar voetstoots aanneemt van een anonieme tipgever dat zijn/haar geliefde hem/haar bedriegt? Die gaat meteen zijn koffers pakken en hem buiten gooien?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Leuk ook tegenover je vriendin. Zij vertelde jou iets in vertrouwen en jij maakt er meteen werk van.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ex-vriendin. Want die vriendschap kun je natuurlijk vergeten. Interessante vraag trouwens wat je doet als die vriendin vraagt of jij de anonieme tipgever bent.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit me zo eens voor te stellen hè



Ik start op dinsdagmorgen mijn mail op en in mijn mailbox vind ik een mailtje van de OVVO (Openbaring van Vreemgangers Organisatie) waarin ik lees dat ze weten dat mijn vriend vreemdgaat.



Wat denk jij dan dat ik doe?

Ik ga daarmee natuurlijk naar mijn vriend.

En wat denk je dan dat hij zegt?

Nou verdorie Summer...is het toch nog uitgekomen?



Ik denk overigens dat ik dat niet eens zou doen.

Ik zou het mailtje gelijk weggooien.'



Naar vrienden luister ik, maar anonieme tipgevers neem ik in de regel niet serieus
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou het afschuwelijk vinden als een of andere anonieme tipgever meent te moeten beweren dat mijn man vreemdgaat.



Ik zou het opvatten als leugenachtig gestook van een zielige aandachtstrekker die te laf is om met open vizier te werken. En zou het dus ook niet geloven. Kom op zeg, mensen kunnen wel zoveel beweren. Misschien is het wel iemand die gewoon de pest aan mij of hem heeft en eens lekker wil stoken.



Bijzonder dat ik dan kennelijk niet een mijzelf respecterende vrouw ben. En ook bijzonder dat mensen die zelf wel prijs stellen op anonieme mailtjes, vinden dat je niet goed bij je hoofd bent als je daar anders over denkt.



Dus TO: als je vindt dat je je ermee moet bemoeien, doe het dan openlijk zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je dilemma maar ik zou je toch willen adviseren het niet te vertellen.

De kans dat jij erop wordt aangekeken is heel groot. Ook bestaat er een grote kans dat men denkt dat jij het doet omdat je jaloers bent.



Je schiet er per saldo niks mee op en maakt het voor jezelf alleen maar moeilijk.



Vertrouw erop dat die relatie slecht is en dat deze vrouw dat mss wel voelt/merkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 02 april 2013 @ 07:34:

Leuk ook tegenover je vriendin. Zij vertelde jou iets in vertrouwen en jij maakt er meteen werk van.Huh? Een vriendin zal je met die informatie op??
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 01 april 2013 @ 23:59:

Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?





Je zegt het zelf al,je hebt niks met deze mensen te maken en bemoei je er dus niet mee.

Je kan hooguit tegen je vriendin zeggen dat je er niks meer over wilt horen wat zij uitspookt omdat je er morele bezwaren tegen hebt.



Is het je echt waard om een onbekend iemand te waarschuwen en daar een echt vriendschap voor kapot te maken omdat je zelf zo onzeker bent?
Ik begrijp je dilemma ook en zou je adviseren te doen wat je hart je ingeeft. Als ze boos op je worden, who cares? Je hebt alleen maar gedaan wat jij dacht dat goed was, in tegenstelling tot jouw vriendin en de man in kwestie en het gros hier die blijkbaar geen enkele moeite hebben met iemand willens en wetens in een kutpositie laten zitten als onwetende vrouw.

Als mensen daarom boos worden is dat hun probleem, ik snap de reacties hier ook niet zo goed.



Ik heb in dezelfde situatie gezeten en het niet verteld omdat ik hoorde dat de vrouw in kwestie wist dat haar man vaker buiten de pot pieste en dat accepteerde. Maar toen ik dat nog niet wist voelde ik me wel kut. Je werkt toch indirect mee aan bedrog omdat die vriendinnen van ons principeloos zijn. Maar blijkbaar beperkt 90% van de vivalezers principes slechts op de zeer nabije kring en kan iedereen daarbuiten doodvallen.
Alle reacties Link kopieren
Nogal tegenstrijdig, bloemetje. Zelf heb je niks gezegd maar TO moet het wel doen. Je hoort zelf dus bij die 90% die niks doet.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel en die doen het allebei. Hebben een 'wat niet weet, wat niet deert' relatie. Zij zoent met andere mannen (weet hij niet) en wat hij uitspookt heeft ze geen zicht op, maar de roddels gaan wel rond.



Dus ja. Wat is wijsheid. Als ik jou was zou ik eerder breken met mijn vriendin, als je er zo slecht tegen kan. Zij heeft duidelijk een heel ander moraal dan jij.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
In dit soort situaties hoor ik in mijn achterhoofd altijd een stemmetje dat zegt:"You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you."



Zeker bij mensen die je nauwelijks kent, hou je er buiten. Niemand gaat je het in dank afnemen als je je er mee gaat bemoeien. Helemaal niemand. Kun je fijn bedenken dat je Het Juiste hebt gedaan, maar niemand zal je bedanken of complimenteren. Niemand van de betrokkenen in ieder geval. Vraag je daarom af waarom je het doet, voor hen hoeft het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou het wel kunnen waarderen hoor, als ik door iemand ingelicht zou worden dat vriendlief hem ergens anders erin fietst.



Ik zou het gaan verifiëren en wanneer het klopt stappen ondernemen op een ludieke manier.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier niet om een huwelijk, ze zijn wel van plan te gaan samenwonen. Ze zijn volgens mij begin 30, maar of ze kinderplannen hebben weet ik niet.



Ik heb via mijn vriendin gehoord dat de vrouw depressief is (of is geweest). Dus misschien kan ik inderdaad de gevolgen voor van een eventuele anonieme boodschap niet overzien/inschatten.



Overigens wou ik wel duidelijke info geven dat de vrouw zelf na kan gaan of het waar is, bijv. wanneer ze elkaar weer gaan zien.



De angst dat mijzelf dit overkomt is niet mijn motivatie om dit te willen vertellen, want mijn relatie zal hierdoor niet meer of minder risico lopen. Maar ik denk wel vanuit mijn eigen situatie, en ik zou het graag willen weten.



Wat me tegen houd is inderdaad mijn vriendin die me dit in vertrouwen heeft verteld. Ik wil haar niet in problemen brengen, ook al keur ik haar gedrag af.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me eigenlijk alleen af hóe je het anoniem wilt doen?

Verder zou ik het niet doen, maarja.. wat heb je aan mijn mening als de jouwe anders is?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het trouwens echt, oprecht Niet willen weten
Die vrouw is niet jouw beste vriendin, die man is geen goede vriend van je. Ik vind dat dit eerder sensatie zoekerij van jou is dan dat het oprechte betrokkenheid is. Daarnaast kun je die vriendin wel steeds terecht wijzen, maar HIJ gaat vreemd, HIJ bedriegt iemand. Niet zij. Je wijst de verkeerde terecht.



Steek je neus niet in zaken die niet de jouwe zijn, dat siert niemand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo fascinerend dat mensen blijkbaar zoveel tijd over hebben om zich met andermans zaken te bemoeien. Is het een goeie vriendin van je, dan vind ik het wat anders. Maar daar is hier geen sprake van. Dus waar bemoei jij je mee in hemelsnaam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven