Openbaren van vreemdgangers

01-04-2013 23:59 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd hoor ik niks anders dan dat de mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden.



Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Ik heb mijn visie over vreemdgaan al een aantal keer aan deze vriendin kenbaar gemaakt (je blijft van iemand anders z'n man af) maar zij kan zich niet zo druk maken om de huidige vriendin van haar ex. Ze wil hem overigens zelf niet meer terug en het gaat puur om de seks.



Nou heb ik onlangs de vrouw die dus in dit verhaal door haar vriend bedrogen wordt op Facebook opgezocht. En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.



Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend. Wat vinden jullie? Ik heb eigenlijk helemaal niks met deze mensen te maken. Moet ik me hier buiten houden?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou dat niet doen. Ik zou eerlijk tegen mijn vriendin zeggen dat ik dit afkeurde, maar ik zou haar niet verraden. Anders zou het zijn als de vriendin van die man ook een vriendin van mij zou zijn, dan zou ik tegen die eerste vriendin zeggen dat ze mij in een heel lastige positie heeft gebracht en dat ik eigenlijk niet wil blijven doen alsof ik van niks weet. Maar in dit geval heb je het zelf opgezocht, terwijl je helemaal niks met die andere vrouw te maken hebt.



Je hoeft niet te doen alsof je dit goedkeurt, of je vriendin hierin te steunen of naar de mond te praten, maar dit is wel weer meteen het andere uiterste.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij zou ik een anoniem bericht erg ongeloofwaardig vinden. Ik zou het misschien niet eens serieus nemen dan.
Alle reacties Link kopieren
Welk voordeel levert dit je vriendin op? Zou jouw loyaliteit niet bij háár moeten liggen?



Als jij de mail stuurt, en vriendin ondervraagt haar vriend, denk je dan niet dat vriend naar jouw vriendin gaat om verhaal te halen? En te vragen wie het weet en wie zo'n actie zou hebben kunnen ondernemen? En dan komt ze bij jou... Ga je dan eerlijk zeggen dat je een anonieme mail hebt gestuurd?



Dan hoef je je gelukkig niet meer druk te maken om haar sexleven, want je zal er nooit meer iets van horen...
Alle reacties Link kopieren
Ook eens met louba. Als ik mijn vriendin iets in vertrouwen vertel en zij gaat allerlei acties ondernemen zou ik niet blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Overigens wou ik wel duidelijke info geven dat de vrouw zelf na kan gaan of het waar is, bijv. wanneer ze elkaar weer gaan zien.



En die informatie krijg je van... je vriendin. Aangezien je de vrouw in kwestie niet kent, handel je niet uit persoonlijke betrokkenheid (hoogstens een bovengemiddelde empathie omdat ze net zo leuk en mooi is als jij). Het gaat je vooral om het morele aspect. Hij schendt haar vertrouwen.



Wat precies is wat jij met je vriendin doet als je het vertelt. Een anoniem bericht is mijns inziens net als vreemdgaan laf en achterbaks. Ik zie dus niet in hoe je op je moral high horse kan blijven zitten als je deze actie doorzet.
Ga in therapie!
Moeilijk! Ik sluit mij verder aan bij boekenlegger. Ik zou zelf ook niet goed kunnen omgaan met vriendinnen van wie ik zou weten dat ze "vreemdgangers" zijn. Maar ik denk dat ik het alleen zou vertellen wanneer er iemand bedrogen wordt die ik persoonlijk ken (bv als de vriendin in kwestie haar eigen partner bedriegt met een ander)
Alle reacties Link kopieren
Binnen een vrienschap is geen plaats voor dit soort moraal. Je bent er voor je vriendinnen. Ik heb het meegemaakt, heb geprobeerd ze te snappen. Vriendinnen met een getrouwde man, getrouwde vriendinnen met een ander. Vriendinnen die altijd te hard rijden of die meer drinken (of eten) dan goed voor ze is.

Het leven is niet zo zwart-wit. Iedereen maakt fouten. Het is niet aan mij om vriendinnen te veroordelen (en vice versa).

Daarom heb ik al jaren een heel fijn stel vriendinnen, door dik&dun ook al maken ze keuzens die ik nooit zou maken
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 02 april 2013 @ 00:25:

Ik zocht hem en haar op uit nieuwsgierigheid naar wat voor types het waren. ...

Ik weet in ieder geval dat wanneer mijn vriend vreemd gaat, ik niet hoef te verwachten dat iemand buiten mijn eigen vriendenkring mij hiervan op de hoogte stelt.

Is het ondraaglijk leed te weten dat er iemand vreemd gaat? Er is misschien best een goede vriendin in je omgeving die je laat weten wanneer je vriend vreemdgaat. Maar dat is hier niet de situatie. Het is rechtvaardiging naar jezelf van 'nieuwsgierigheid' die voor mij naar behoefte aan drama ruikt. Het is gewoon jouw zaak niet!
quote:loyal schreef op 01 april 2013 @ 23:59:

En het is een mooie en leuke meid (zo op het eerste gezicht). Ze deed me een beetje aan mezelf denken. En ik kreeg opeens heel erg medelijden met haar.En als ze lelijk en chagrijnig was geweest was het niet zielig?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in waarom dit sensatie voor mijzelf zou opleveren want ik neem aan dat ik van de gevolgen niks mee krijg, hooguit dat mijn vriendin zegt dat het uit is gekomen.



En dat ik het niet vertel voelt eerder als eigen belang, want dan kom ik in ieder geval niet in de problemen.



Maar ik vind het gewoon zielig voor de vrouw, meerdere mensen weten het en niemand zegt iets.



Dat ze me deed denken aan mezelf was omdat de vrouw gewoon aardig en betrouwbaar uitstraalde. Ze ziet er niet uit als iemand die zelf zoiets bij haar vriend zou doen (maar schijn kan bedriegen natuurlijk).



Ik hoop voor haar dat ze beter af is, terwijl ik de andere kant op kijk.



Jammer genoeg wordt medeleven van vreemde blijkbaar niet altijd gewaardeerd. Maar he "als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er niemand overgeslagen".
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt de gevolgen wel degelijk mee. Je vriendin zal je met de nek aankijken en geen vriendin meer zijn.



Maar he, schreef Louba in dezelfde passief agressieve manier als Loyal, principes zijn nu eenmaal duur.
Alle reacties Link kopieren
Ga in therapie!
Ik weet niet of ik het zelf zou vertellen maar ik weet weer wel dat ik het zou willen weten of mijn man vreemd zou gaan. Ik zou pislink worden als iedereen het weet en ik niet. Daarnaast zou elke dag die ik zou doorbrengen met mijn man terwijl ie met een ander ligt te rollenbollen een verspilling van tijd vinden.



Iedereen moet wel eens kiezen tussen zijn moraal en vrienden. Als jij doet wat jou goed dunkt dan kan je het naar jezelf verantwoorden en dan is het gewoon jammer dat het je een vriendschap kost. Ik zou dat wel weer heel knap van je vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in elk geval niets meer over de vrijpartijtjes van mijn vriendin willen weten. Dit soort gedrag staat zo ver af van wie ik zelf ben en wat ik belangrijk vind dat het de vriendschap echt zou veranderen voor mij. Ik zou het voelen als "uit elkaar groeien". Ergens iets stelen, doelbewust iets kapot maken van een ander, met alcohol op achter het stuur gaan zitten, meerder keren vreemd gaan en nog een heleboel dingen passen niet bij wie ik op dit moment ben en die vriendschap zou ik op een laag pitje zetten.



Of ik contact zou opnemen weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 01 april 2013 @ 23:59:Ik heb vreemdgaan nooit goed gekeurd, maar sinds ik zelf een relatie heb, begin ik echt van deze verhalen te walgen. Dit komt denk ik mede omdat ik angst heb om zelf bedrogen te worden. Nou heeft een vriendin van mij nog regelmatig seks met haar ex, terwijl deze ex inmiddels al een paar jaar een relatie heeft. Nu gaat het constant door mijn hoofd om anoniem contact met haar te zoeken en haar te informeren over haar overspelige vriend.Als jij die vriendin van je zo walgelijk vind, waarom ga je dan met haar om?! Omdat jij bang bent bedrogen te worden door je eigen vent ga je de relatie van wildvreemden maar kapot maken Wat een tijdverspilling, richt je liever op je eigen relatie!
quote:loyal schreef op 02 april 2013 @ 09:38:

Ik zie niet in waarom dit sensatie voor mijzelf zou opleveren want ik neem aan dat ik van de gevolgen niks mee krijg, hooguit dat mijn vriendin zegt dat het uit is gekomen.

Een topic hierover openen is al een beetje sensatie zoeken, het is roddelen, het is een spannend onderwerp. Als je de knuppel in het hoenderhok gooit, dan weet je dat je iets teweeg brengt, spanning en sensatie! Wat gaat er gebeuren!? Wordt zij boos op haar vriend, op jouw vriendin, gaat ze verhaal halen, word jij genoemd? Je zal in spanning moeten afwachten wat de gevolgen zijn, en volgens mij verkneukel jij je daar wel een beetje om. Het is geen neutrale mededeling waarvan jij je kunt omdraaien en weglopen en het vervolgens vergeet.quote:En dat ik het niet vertel voelt eerder als eigen belang, want dan kom ik in ieder geval niet in de problemen.Als je het niet verteld handel je juist niet in je eigen belang, jouw belang zegt: vertellen, ik kan het niet voor me houden! En daar geen gehoor aan geven is juist handelen tegen jouw belangen in.quote:Maar ik vind het gewoon zielig voor de vrouw, meerdere mensen weten het en niemand zegt iets.Zij heeft niet om jouw medelijden gevraagd.quote:

Dat ze me deed denken aan mezelf was omdat de vrouw gewoon aardig en betrouwbaar uitstraalde. Ze ziet er niet uit als iemand die zelf zoiets bij haar vriend zou doen (maar schijn kan bedriegen natuurlijk).



Ik hoop voor haar dat ze beter af is, terwijl ik de andere kant op kijk.



Jammer genoeg wordt medeleven van vreemde blijkbaar niet altijd gewaardeerd. Maar he "als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er niemand overgeslagen".Ik weet niet of ik dit medeleven kan noemen, ik noem het ordinaire nieuwsgierigheid en bemoeizucht.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik weet niet wat je moet doen.



Ik weet wel dat toen ík een anonieme tip kreeg dat mijn partner vreemd ging ik het wel "prettig" vond.

Het vermoeden was er allang, maar hij ontkende altijd.

Toen mijn partner het contact met de dame in kwestie verbroken had, dartelde mevrouw naar een andere collega (met vrouw en ook 2 kinderen) die dat erg interessant vond.

Deze bedrogen vrouw (van de collega) heb ik op mijn beurt even verwittigd.

En ja, de marriage wrecker verdiende dit ook.

Ze was zwanger van mijn partner! (Dit was alleen helemaal niet mogelijk, knip,knip, maar wist zij veel. Ze wipte er dus ook lustig op los met anderen)



Ik ben nog wel (zei het vaak moeizaam, maar ja, 2 kinderen in het spel) bij mijn partner en de collega ook bij zijn vrouw.

Al weet ik dat daar ook niet alles meer op rolletjes loopt.

Vond het destijds wel een moeilijke keus, maar ik ben blij dat ik het gezegd heb.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 02 april 2013 @ 09:15:

[...]





En die informatie krijg je van... je vriendin. Aangezien je de vrouw in kwestie niet kent, handel je niet uit persoonlijke betrokkenheid (hoogstens een bovengemiddelde empathie omdat ze net zo leuk en mooi is als jij). Het gaat je vooral om het morele aspect. Hij schendt haar vertrouwen.



Wat precies is wat jij met je vriendin doet als je het vertelt. Een anoniem bericht is mijns inziens net als vreemdgaan laf en achterbaks. Ik zie dus niet in hoe je op je moral high horse kan blijven zitten als je deze actie doorzet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentje71 schreef op 02 april 2013 @ 10:50:

Dame in kwestie is ontslagen aangezien dit ter ore is gekomen bij de directie.

Jammer voor haar, maar eigen schuld.

laat me raden: mannelijke directie?

Dus de vrouw most weg? terwijl de getrouwde mannen, mochten blijven zitten?

Jouw man was fout! hij had een relatie, zij niet. Waarom ging hij niet weg daar?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat je die verhalen gewoon niet meer wil horen en dat je dat dan ook tegen haar zegt. Dat is in mijn ogen gewoon de mogelijke consequentie van zo'n affaire, dat je niemand hebt om het mee te delen omdat niemand op die verhalen zit te wachten. Dat zijn dan de blaren waar je op moet zitten. Maar klikken zou ik echt niet doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 02 april 2013 @ 10:57:



laat me raden: mannelijke directie?

Dus de vrouw most weg? terwijl de getrouwde mannen, mochten blijven zitten?

Jouw man was fout! hij had een relatie, zij niet. Waarom ging hij niet weg daar?Eens, dat vind ik ook raar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou het wel willen weten. Ik gun de ander niet om mij - na maanden of jaren vreemd te gaan - te beschouwen als een of ander dom, naïef schepseltje dat te goed van vertrouwen is. Ik kan mij gewoon niet voorstellen waarom iemand er lol in heeft de ander dat aan te doen...



Het lulligste van vreemdgaan vind ik namelijk dat stiekeme gedoe. Dat stiekeme genieten van het bedriegen. Want als het écht om oprechte gevoelens (of desnoods alleen seksuele lusten) voor een ander ging dan zou men dat wel met zijn/haar eigen partner openlijk bespreken en de ánder de keuze te laten ofwel te blijven, ofwel de relatie te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 02 april 2013 @ 09:38:

Ik zie niet in waarom dit sensatie voor mijzelf zou opleveren want ik neem aan dat ik van de gevolgen niks mee krijg, hooguit dat mijn vriendin zegt dat het uit is gekomen.



En dat ik het niet vertel voelt eerder als eigen belang, want dan kom ik in ieder geval niet in de problemen.



Maar ik vind het gewoon zielig voor de vrouw, meerdere mensen weten het en niemand zegt iets.



Dat ze me deed denken aan mezelf was omdat de vrouw gewoon aardig en betrouwbaar uitstraalde. Ze ziet er niet uit als iemand die zelf zoiets bij haar vriend zou doen (maar schijn kan bedriegen natuurlijk).



Ik hoop voor haar dat ze beter af is, terwijl ik de andere kant op kijk.



Jammer genoeg wordt medeleven van vreemde blijkbaar niet altijd gewaardeerd. Maar he "als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er niemand overgeslagen".

Ik vind dat je hiermee je vriendin bedriegt. Zij vertrouwt in jullie vriendschap, al zadelt ze jou hiermee op. Maar ken je de man in kwestie ook, of is dat ook een volslagen onbekende?

Bemoei je er niet mee, als je er niet over wilt horen zeg dat dan tegen haar. Maar zij en die man hebben vast zelf de consequenties ingeschat en dragen zelf de verantwoordelijkheid om het wel of niet te vertellen, daar hebben ze geen moraalridder voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:loyal schreef op 02 april 2013 @ 09:38:

Ik zie niet in waarom dit sensatie voor mijzelf zou opleveren want ik neem aan dat ik van de gevolgen niks mee krijg, hooguit dat mijn vriendin zegt dat het uit is gekomen.

Mensen gooien vaak hun hele hebben op Feestboek of Hyves, dus je zou dat zo via haar of via hem kunnen volgen. Als meerdere mensen van het vreemdgaan weten, zullen er ook na een breuk wel sappige verhalen rondgaan die jou dan ook weer bereiken. En de kans is groot dat het niet blijft bij " het is uit(gekomen) " van je vriendin; dat gaat vast met de nodige drama's.



En dat ik het niet vertel voelt eerder als eigen belang, want dan kom ik in ieder geval niet in de problemen.



Maar ik vind het gewoon zielig voor de vrouw, meerdere mensen weten het en niemand zegt iets.



Dat ze me deed denken aan mezelf was omdat de vrouw gewoon aardig en betrouwbaar uitstraalde. Ze ziet er niet uit als iemand die zelf zoiets bij haar vriend zou doen (maar schijn kan bedriegen natuurlijk). O, vreemdgangers hebben een ander soort hoofd?



Ik hoop voor haar dat ze beter af is, terwijl ik de andere kant op kijk.



Jammer genoeg wordt medeleven van vreemde blijkbaar niet altijd gewaardeerd. Ja hoor. Maak maar geld over naar een willekeurig goed doel; wordt enorm gewaardeerd. Maar he "als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er niemand overgeslagen".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 02 april 2013 @ 10:57:

[...]



laat me raden: mannelijke directie?

Dus de vrouw most weg? terwijl de getrouwde mannen, mochten blijven zitten?

Jouw man was fout! hij had een relatie, zij niet. Waarom ging hij niet weg daar?Nee toevallig niet alleen mannen. En mijn partner was al weg bij dit bedrijf (mede dat hij haar daar steeds tegenkwam en van mij ALLE contact moest verbreken) Toen hij dus weg was pakte ze de volgende collega, met wiens vrouw ik goed contact heb. Dus a.u.b. niet gelijk erboven op bokken. Ik weet ook wel dat mijn partner ook fout was. Gelukkig neem jij het voor de dame in kwestie op.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven