Over mijn grenzen heen...

27-01-2020 07:55 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik merk dat ik er even een beetje doorheen zit.
Waarschijnlijk een combi van alles: drukke baan waar ik mijzelf voor de 100 procent voor geef, drukke peuter waar ik 200 procent voor geef, een 2e kinderwens die niet lukt en waarvoor we naar de huisarts moeten.
Elke kleine irritatie is er eentje teveel.
Nu zijn er al vaker dingetjes waaraan ik mij irriteer bij mijn schoonouders maar ditmaal voelde ik me echt geknakt. En kan ik niet meer relativeren.
Simpel gezegd komt het erop neer dat m'n schoonvader z'n schoenen weigert uit te doen. Daarom heb ik pantoffels gekocht maar uit zichzelf trekt hij deze niet aan. En dat irriteert me. We hebben een vloer waarop vlekken goed te zien zijn en het voelt als of erover mijn grenzen wordt heen gegaan. Eenmaal per 2 weken past m'n schoonmoeder op maar eigenlijk hoeft het van even niet zo. Schoonvader komt ook meestal even langs en dan weet ik dus dat er geen sloffen worden aangetrokken. Het gaat eigenlijk niet eens meer over de sloffen maar over het feit dat erover mijn grens wordt heen gegaan. Dat gebeurt weleens vaker: dochter appelsap geven terwijl ze dat nog nooit op heeft, onaangekondigd op onze vakantie staan.
Zucht...het lijkt misschien nergens over te gaan maar ik merk dat het mij mateloos irriteert.
Hoe ga ik hier op een normale manier mee om want het is ook zonde als dit de band gaat schaden..

Stel ik mij aan?

Totaal aantal stemmen: 187

Ja (47%)
Nee (24%)
Beetje (30%)
Alle reacties Link kopieren
Schoenen uittrekken als je ergens naar binnen gaat komt bij het woonwagenkamp vandaan. Veel andere Nederlanders hebben dat overgenomen.

Als je bij de koningin op bezoek gaat dan wordt je niet gevraagd je schoenen uit te doen. Het wordt juist als uitermate onbeschoft beschouwd om je schoenen uit te doen.

Het is ook onbeschoft om aan mensen te vragen hun schoenen uit te doen.

Als het goed is heb jij een mat en vegen mensen hun voeten Voir ze binnen komen.

Dan wordt je huis heus niet zo vies en als jij denkt van wel dan heb jij smetvrees.

Dat de combinatie werk en zorgen voor je peuter te zwaar voor je is hoef je niet af te reageren op je schoonvader.

Heel erg naar voir e dat het niet lukt om een tweede kind te krijgen als je dat zelf graag wil.

Maar misschien is het wel beter ook. Je klinkt nu namelijk al alsof je het eigenlijk allemaal niet aankunt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je hiermee moet omgaan? Door je niet zo aan te stellen. Je zegt dat men over je grenzen gaat, maar die grens is dan snel bereikt, want in feite maak je een drama van niets.
Een huis is om in te leven. Je had maar een andere vloer moeten kopen als je zo krampachtig moet leven met die gekke pantoffels. Terecht dat opa weigert.
En als je moeilijk doet over dat oppassen, dan regel je zelf een oppas.
KVD.

Daar geven ze je kind niet zomaar appelsap, daar lopen ze niet met schoenen over je vloer en gaan ze niet onaangekondigd op vakantie. Dat langskomen is daarmee niet opgelost.

En dan heb je meteen de grens gesteld en duidelijk aangegeven. :idee:

Is alleen niet gratis. Kut is dat he? :-D
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 08:13
8.67% gewijzigd
Ammiedammie schreef:
27-01-2020 08:04
Hoe je hiermee moet omgaan? Door je niet zo aan te stellen. Je zegt dat men over je grenzen gaat, maar die grens is dan snel bereikt, want in feite maak je een drama van niets.
Een huis is om in te leven. Je had maar een andere vloer moeten kopen als je zo krampachtig moet leven met die gekke pantoffels. Terecht dat opa weigert.
En als je moeilijk doet over dat oppassen, dan regel je zelf een oppas.
Haar huis. Ik vind geen gekke regel. Maar of je het kan afdwingen? Neh.
Het is voor mij als kinderloos persoon zo lastig te begrijpen dat sommige mensen al op het randje van een instorting balanceren omdat het allemaal zo stressvol is maar dan toch koste wat kost een tweede willen.
Alle reacties Link kopieren
Vind je man ook dat zijn ouders over jullie grenzen heen gaan?


Schoenen uit doen, zou ik me ook ongemakkelijk bij voelen. Dan maak je de vloer toch gewoon wat vaker schoon?
Het enige bezwaarlijke dat ik lees, is onaangekondigd op je vakantie staan. Maar dat kun je oplossen door gewoon verder weg op vakantie te gaan.

Ik doe ook liever m'n schoenen niet uit bij anderen en vreemde pantoffels aan. En al helemaal niet als dat is omdat de vloerbedekking anders vies wordt. Dan had je maar andere vloerbedekking moeten uitkiezen. Of niemand over de vloer vragen.

En je kind gaat niet dood van een beetje verwennerij door opa en oma. Het gaat niet om cola, het gaat om appelsap. Alle peuters die ik ken krijgen appelsap.
Bij mij thuis moeten ook de schoenen uit, vind het niet fris schoenen aan in huis, ik heb overal vloerkleden liggen en ik wil daar geen smerige schoenzolen erop.

Ik ken veel mensen waar de schoenen uit moeten en ik doe het standaard bij andere mensen die mij soms verward aankijken als ik zeg dat ik dat normaal vind om te doen.

Hier ook sommige mensen die krampachtig doen over het uittrekken van de schoenen en een die daar steeds maling aan heeft, ik hou mij aan de huisregels bij anderen dus andersom ook graag respect voor mijn regels.
Misschien heeft schoonpa wel stinkvoeten.
Alle reacties Link kopieren
Om je stress te verlagen, is het aangeraden om de lat der perfectie niet meer te handhaven en om betaalde kinderopvang te regelen.
Meid, ga leven. En verwelkom je familie die gratis voor je kind zorgt met het respect dat zij verdienen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 27-01-2020 08:17
1.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
27-01-2020 08:15
Misschien heeft schoonpa wel stinkvoeten.
Die zitten dan veiliger in zijn schoenen dan in de pantoffels.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
27-01-2020 08:03
Schoenen uittrekken als je ergens naar binnen gaat komt bij het woonwagenkamp vandaan. Veel andere Nederlanders hebben dat overgenomen.
ik ken het van Turkse & Surinaamse vrienden
eigenlijk best een frisse gewoonte

Maar niet afdwingbaar
Murrmurr schreef:
27-01-2020 08:09
Het is voor mij als kinderloos persoon zo lastig te begrijpen dat sommige mensen al op het randje van een instorting balanceren omdat het allemaal zo stressvol is maar dan toch koste wat kost een tweede willen.
Voor mij als niet kinderloze ook, hoor...
Alle reacties Link kopieren
Xaviera1234567890 schreef:
27-01-2020 08:14

ik hou mij aan de huisregels bij anderen dus andersom ook graag respect voor mijn regels.
Het is gewoon onbeleefd om mensen te vragen hun schoenen uit te trekken.

Maar ik zie een kans voor de mannen.
Ik vind het gewoon vies als je bij mij thuis komt in dezelfde kleren waar mee je ook over straat hebt gelopen.
Alle knappe vrouwen mogen bij mij thuis alleen in bh en slipje op de bank zitten.

Ik vind het van respect getuigen als het bezoek wat te eten voor mij klaar maakt in de keuken. Ik stel tenslotte mijn huis al ter beschikking. Dan kan je niet verwachten dat ik ook nog wat te eten maak.
Het maakt in principe niet uit of je je aanstelt, dit is blijkbaar voor jou een probleem,
En als je er eenmaal op gefocust bent, gaat het niet meer zomaar weg.
Je kunt er voor kiezen om je er minder aan te ergeren, of je kunt ervoor kiezen de situatie aan te pakken door andere manieren te verzinnen wat betreft opvang van jullie kind.

Hebben jullie al eens goed om te tafel gezeten om dit te bespreken?
Wat vind je partner hiervan?
Dat ze zomaar op jullie vakantie aan komen zetten, vind ik persoonlijk best raar, en zou ik ook niet op zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen word je (in Nederland) raar aangekeken als je je schoenen uitdoet op visite. Nu kun je beargumenteren dat je schoonvader niet echt op visite is, maar dat hij z'n schoenen niet uit wil doen, vind ik eigenlijk vrij normaal.
Verder heb je een kind. Als jullie vloer niet tegen schoenen kan, want dan wordt hij vies, wat ga je doen als je kind gaat kleuren, kleien, buitenspelen en naar binnen komt rennen, koekjes eet, enzenzenz. Echt, zo'n vloer is gewoon ontzettend onhandig met kinderen.

Ik zou me alleen druk maken over die appelsap en daar ook duidelijk in zijn. Verder loslaten. Dat hoort erbij, zowel bij het hebben van kinderen (en het uitbesteden van hun opvang) als bij het schoonhebben van je huis. Als jij óveral een punt van maakt, dan vinden mensen al snel dat je zeurt en gaan ze ook over ál je grenzen heen. Behoudt dus een paar standpunten, zoals die appelsap, onderbouw dat en laat de rest wat los.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet eens zo erg vinden om mijn schoenen uit te doen. Doe thuis ook altijd mijn schoenen uit. Maar mensen verplichten hun schoenen uit te doen is gewoon raar.
Alle reacties Link kopieren
Juist als andere dingen al zo zwaar zijn, zou je dit soort dingen los moeten laten. Opa’s schoenen maken geen eind aan je levensgeluk en appelsap is geen vergif. Haal even diep adem en focus je op de echt belangrijke dingen.

En sterkte, ik weet hoeveel een fertiliteitstraject van je vergt.
griebus67 wijzigde dit bericht op 27-01-2020 08:24
3.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat je je eraan ergert, zou ik ook wel doen. Maar ik vind wel dat je overdrijft. Vlekken komen er toch wel op die vloer, laat die man lekker. Ik zou hier thuis ook het liefst willen dat mensen hun schoenen uitdoen, maar wie gaat er dood als ze het niet doen? Er komen hier zo vaak mensen even binnen, het zou wat zijn als ze voor 5 minuten of een half uurtje hun schoenen uit moeten doen. Bij een vriendin van mij moet het ook en ik vergeet dan vergeet ik altijd iets mee te nemen om aan te trekken en moet dan van die vervelend zittende, niet warme dingen aan. Heel irritant. Ik vind het ook nogal ongastvrij aanvoelen. Ik snap dus ook best dat je schoonvader er geen zin in heeft.

Verder: als je niet wilt dat je dochter appelsap krijgt bijvoorbeeld: breng haar naar een kinderdagverblijf.

Dat onaangekondigd op vakantie op bezoek komen zou ik wel heel vervelend vinden, maar dat is ook gewoon op te lossen door gewoon niet precies te zeggen waar je heen gaat. Ik vind dus wel dat je je een beetje aanstelt.
Je zeurt
Alle reacties Link kopieren
Toch proberen om je grenzen duidelijk aan te geven.

Ik vind het onbeschoft van je schoonvader, jouw huis, jouw regels.
Hier moeten schoenen ook uit, vind het mega vies als iemand maar door de spuug op straat loopt en met z’n schoenen over mijn vloerkleed loopt. Daarnaast een peutertje rondlopen wat graag op de vloer speelt.

Qua oppas zou ik gaan voor een kdv gaan. Scheelt je een hoop ergernis en geregel.... Kost je alleen wat geld, Maarja dat kosten kinderen nu eenmaal....
Alle reacties Link kopieren
En misschien moeten jullie sowieso nog even wachten met een bezoek aan de huisarts. Geef het even rust. Een wat groter leeftijdsverschil tussen kinderen is geen drama (hier 5 jaar en ik vind het meestal ideaal) en op dit moment trek je het toch al niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook irritant als iemand met modderpoten binnenkomt. Laat hem even kijken of zijn schoenen schoon zijn van de onderkant.

Carlijntje, zou het zo kunnen zijn dat je er voornamelijk doorheen zit door het feit dat het je onzeker maakt dat het al langer duurt om zwanger te worden?
Als ik je loep, zie ik dat je er veel mee bezig bent en dat het je veel doet.
Probeer er bij stil te staan waarom je je daadwerkelijk zo klote voelt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven