Pa mag goede vriend niet.

03-06-2020 10:12 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik heb met een oude goede vriend afgesproken, nu vond me vader dat niks omdat hij helemaal uit gorichem hierheen komt (hij denkt dat hij wat van plan is) daar is dus ongelofelijke ruzie over geweest en ben zelfs bijna het huis uit gegaan zo erg was de ruzie dus. Nou ben ik 20 en is me pa heel erg beschermend en heeft liever niet dat ik met hem omga, nu gebeurt het stiekem en mijn vriendin covert me dan. Nu voel ik me schuldig naar haar omdat ze dan thuis zit en ze wilt er ook mee stoppen. Praten met me pa heeft op het moment geen zin dus moet ik het maar even stiekem blijven doen. Heeft iemand tips en hoe moet ik dat gaan doen?

Bedankt voor het helpen alvast
Alle reacties Link kopieren
Waarom is je vader er zo tegen?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Zou je kunnen vertellen waarom je vader denkt dat die vriend een slecht idee is?

Verder: is het een optie om op kamers/het huis uit te gaan?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
03-06-2020 10:23
Waarom is je vader er zo tegen?
Deze ja! Het maakt nogal uit of je vader een overbeschermende dominante vent is die zijn dochter klein wil houden, of dat die vriend een nogal onbetrouwbaar type is...
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Jij bent 20 en die vriend niet veel ouder denk ik? Natuurlijk gaat ie niet zo ver reizen om alleen te gaan bloemschikken met je.
Maar je vader zou dat moeten toejuichen als het een leuke jongeman is.
Alle reacties Link kopieren
je bent 20, wordt eens even snel volwassen
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je goede oude vriend?
Wat voor verleden heb je met hem? Hoe ken je hem?

Ik kan uit je bericht niet opmaken of je vader het beste met je voorheeft omdat hij je kent, of dat hij inderdaad te beschermend naar je is.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Nou dan vertel je je vader niet alles. Dat doet geen enkele volwassene. Knoop alleen de boodschap van je vader goed in je oren. Die vriend uit Gorinchem zal waarschijnlijk meer willen en als jij dat niet wil moet je jezelf niet in een situatie plaatsen waarin dat misschien lastig wordt. Zie je “meer” zelf ook zitten dan is er niets aan de hand natuurlijk.

Hou je veilig!
l
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 03-06-2020 10:57
Reden: aat maar
98.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach, ze moeten toch 1,5 meter afstand houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je vroeg om tips:
Een gesprek met je vader heeft geen zin nu zeg je dus wordt het eenrichtingscommunicatie: Je zegt tegen je vader dat er een vriend van je op bezoek komt en dat je niet wil dat je vader zomaar je kamer binnen komt. Je bent tenslotte inmiddels een volwassen vrouw en het wordt tijd dat je ook zo behandeld wordt. Dat betekent dus ook dat je je volwassen moet gaan gedragen en open kaart moet spelen.

Je vriendin bedank je voor haar diensten.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik 20 en is me pa heel erg beschermend en heeft liever niet dat ik met hem omga, nu gebeurt het stiekem en mijn vriendin covert me dan. Nu voel ik me schuldig naar haar omdat ze dan thuis zit

Waarom zit ze dan thuis?
S-Groot schreef:
03-06-2020 11:04
Waarom zit ze dan thuis?
Zij moet doen alsof TO bij haar is ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog zit ik stevig in team beschermende vader. Ik wacht rustig af tot meer info op tafel komt.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat is er voorgevallen dat je pa zo denkt? Maar inderdaad, je bent 20, dus oud en wijs genoeg denk ik dan om keuzes te maken. Misschien kan je rustig met je pa gaan praten (zonder je vriend erbij te halen) dat je dat nogal vervelend vind, omdat je al volwassen bent.
Alle reacties Link kopieren
Pa's huis, pa's regels. Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat je als ouder met inwonend kind enigszins regels opstelt wie je wel en niet in je eigen huis wil hebben.

En verder: wil je niet dat je ouders je bemoeien jouw leven? Dan wordt het hoog tijd om op eigen benen te staan.
Je bent 20 dus je bepaalt zelf. Team dochter hier.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wilt je vader niet dat deze jonge man komt ?

Mijn ouders hebben mij ook vrij beschermd opgevoed
Mijn vriend (toen ook uit andere deel van het land) heb ik via toen (msn) haha laten kennis maken met mijn ouders via webcam en ik was 3 jaar ouder dan jij bent
Maar toen stonden mijn ouders ook wel enigszins voor open
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Hij is minstens 35.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje te wachten op aanvullende informatie, wellicht iets van "mijn vader vertrouwt hem niet omdat hij op z`n 15e een gewapende overval heeft gepleegd en mij toen de schuld heeft gegeven waardoor ik drie jaar heb vastgezeten maar we hebben het uitgepraat hoor, hij meende het niet"
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
03-06-2020 12:21
Ik zit een beetje te wachten op aanvullende informatie, wellicht iets van "mijn vader vertrouwt hem niet omdat hij op z`n 15e een gewapende overval heeft gepleegd en mij toen de schuld heeft gegeven waardoor ik drie jaar heb vastgezeten maar we hebben het uitgepraat hoor, hij meende het niet"
maar dan nog
TO is 20, al wil ze met een veroordeelde pedofiel omgaan, gaat pa niet meer over
Alle reacties Link kopieren
nou , wel als je onder mijn dak woont hoor!
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
03-06-2020 12:23
nou , wel als je onder mijn dak woont hoor!
maar daar hoeft ze niet te wonen
ze is volwassen

als je volwassen wil zijn, en keuzes wil maken... tja, doe dat dan

en als ze buiten het dak-van-pa mensen wil ontmoeten, kan pa er niet veel mee
Tja, haar het huis uitgooien, ook niet zo erg
Blankepit schreef:
03-06-2020 11:00
Je vroeg om tips:
Een gesprek met je vader heeft geen zin nu zeg je dus wordt het eenrichtingscommunicatie: Je zegt tegen je vader dat er een vriend van je op bezoek komt en dat je niet wil dat je vader zomaar je kamer binnen komt. Je bent tenslotte inmiddels een volwassen vrouw en het wordt tijd dat je ook zo behandeld wordt. Dat betekent dus ook dat je je volwassen moet gaan gedragen en open kaart moet spelen.

Je vriendin bedank je voor haar diensten.
Zo. Dan had je aan mij een verkeerde. Iemand in z’n eigen huis dit soort teksten voorschotelen betekent wat mij betreft dat je lekker je eigen stekkie kunt gaan zoeken.
Is dit alleen bij deze jongen? Heb je een relatie met deze jongen? Waarom is je vader tegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven