Partner (lat ) belt niet als ik zeg er doorheen te zitten

06-08-2020 22:47 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief en ik latten. We hebben samengewoond maar dat was lastig met drie kids van mij en vijf van hem. Nu gaat het redelijk.

Ik had vandaag een hele zware dag. Niet echt iets groots, maar veel gedoe met de kids. Drukte. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel.

Lief heeft een verjaardag vanavond. Ik laat hem om 20.00 weten dat ik er behoorlijk door heen zit. Hij vraagt of hij wat voor me kan doen. Ik app terug dat ik het fijn zou vinden even te bellen.

Hij heeft mijn app nog niet eens gelezen (is wel nog online geweest).

Ik voel me niet serieus genomen door hem en ben teleurgesteld dat hij er niet (even) voor me is.

Is dat terecht? Of stel ik me aan?
nineke schreef:
06-08-2020 22:52
Omdat hij op een verjaardag zit en ik heel zeker weet dat hij het vervelend vind als ik zou bellen.
Volkomen terecht ja ik zou daar ook van balen .
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
06-08-2020 23:05
Hoe vervelend dat je zo'n bericht stuurt wanneer hij op een feestje zit. Kon je geen vriendin bellen of jezelf gewoon vermannen?

Blijkbaar niet 😬

Ik zoek liefst steun bij hem. Maar kan daarin doorslaan. Blijkbaar.

Ga graag actief op zoek naar feedback. Onder meer hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk als ik om 20:00 uur een appje krijg van man, vriendin, zus "ik zit er door heen" reageer ik niet direct tussen de aardappels, afwas, bedtijd van kids. Dat kan op een rustig moment later (tenzij brand, zonder benzine langs de snelweg, spoedopname).
To, ga in bad, doe een maskertje op, ga lekker even lopen, fietsen, zet muziek op.

Gun je vriend een feestje, genoeg aan z'n hoofd met 5 kids, dan wil jij jammeren?
Moet er een beetje om lachen, eerlijk gezegd, zie TO aan de telefoon, zzzoo zielig.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
06-08-2020 23:06
Volkomen terecht ja ik zou daar ook van balen .
Ik zou dat zelf helemaal niet vervelend vinden. Als hij er even doorheen zit dan help ik graag.

Maar daar is iedereen anders in. En dat is op zich oké.
nineke schreef:
06-08-2020 23:09
Ik zou dat zelf helemaal niet vervelend vinden. Als hij er even doorheen zit dan help ik graag.

Maar daar is iedereen anders in. En dat is op zich oké.
Ligt er aan. Hoe vaak moet hij je er doorheen helpen. Hoe lang duurt dit meestal, etc.
nineke schreef:
06-08-2020 23:08
Blijkbaar niet 😬

Ik zoek liefst steun bij hem. Maar kan daarin doorslaan. Blijkbaar.

Ga graag actief op zoek naar feedback. Onder meer hier dus.
Hoe hard hang je aan hem?
Ik zou het ook niet prettig vinden. En nu? Polletje? 🤪
Je vriend zit op 'n verjaardag, dus waarom zou je hem nu storen? Het is niet iets wat hij kan oplossen als je last hebt van de drukte van je kinderen. Beter bel je je ex dat ie ze een poosje in huis neemt.
nineke schreef:
06-08-2020 23:09
Ik zou dat zelf helemaal niet vervelend vinden. Als hij er even doorheen zit dan help ik graag.

Maar daar is iedereen anders in. En dat is op zich oké.
Het is niet helpend om aan iemands kop te zeuren over een probleem wat hij zelf waarschijnlijk ook heeft als hij 5 kids heeft. Die kinderen worden er niet minder vervelend van als je je vriend belt, en je vriend zal je 'n zeur vinden als je hem persé tijdens zijn avondje weg hierover wil lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren
nineke schreef:
06-08-2020 22:52
Omdat hij op een verjaardag zit en ik heel zeker weet dat hij het vervelend vind als ik zou bellen.
Als je het dan toch van hem vraagt/verwacht dan stel je je aan ja.
Het is geen spoed, je zit even niet lekker in je vel. Bellen kan ook na die verjaardag of morgen als dat dipje nog niet weg is. En als het wel weg is had je er niet voor hoeven storen.
Bel een vriendin.
..
Maar wat noem jij dan “er doorheen zitten”? Is dat iets waar hij concreet iets aan kan doen op afstand? Of wilde je gewoon hem horen zeggen dat het allemaal wel goed komt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een lullige reacties hier zeg! TO moet zich niet zo aanstellen, zeurt enz. enz. Lekker dan, zulke reacties als je je toch al klote voelt..
Vriend had best even kunnen bellen. 5 Minuten kan Zijne Koninklijke Hoogheid zich toch wel even afzonderen??
Alle reacties Link kopieren
Je reageert zoals ik zou kunnen doen als ik last heb van mn hormonen. Beetje overdreven. Hij hoeft echt niet alles te laten vallen om jou even te bellen (en van dat belletje knap je weer helemaal op?).
Nee hoor TO, geef jezelf een schop onder je kont, app een vriendin om tegen te klagen, kruip op de bank met een huilfilm. Je voelt je ff klote, kan toch?
Alle reacties Link kopieren
Láát die man gewoon lekker op dat feestje zijn!
Vind het nogal egocentrisch om hem daar te storen. Je kunt hem morgen ook bellen.
dan bel je nu gewoon een vriendin als je per sé met iemand moet praten.
Was het echte probleem niet eerder dat hij zich alleen aan het vermaken is en jou dat steekt?
Alle reacties Link kopieren
"Er doorheen zitten" en "Ik zit niet lekker in mijn vel" zijn ook vage kreten waar een man niet zoveel mee kan.
Is dat iets ergs of weer zo'n vrouwen hormonending zal hij denken.
Beter gewoon zeggen wat er aan de hand is en waarmee hij eventueel kan helpen
Alle reacties Link kopieren
Farizia schreef:
06-08-2020 23:59
Was het echte probleem niet eerder dat hij zich alleen aan het vermaken is en jou dat steekt?

Dat denk ik eerlijk gezegd ook.
TO wil aandacht van hem maar krijgt dat niet.
nineke schreef:
06-08-2020 22:47

Ik had vandaag een hele zware dag. Niet echt iets groots, maar veel gedoe met de kids. Drukte. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel.

Een hele zware dag, maar niks groots, maar je zit er doorheen? Klinkt niet logisch. Ben je gewoon moe en emotioneel of zit je er doorheen? Bij dat eerste zou ik vragen of hij belt als hij weer thuis is. Bij dat tweede zou ik willen dat hij snel tijd maakt. Maar ik heb denk ik een ander idee bij er doorheen zitten.
Alle reacties Link kopieren
nineke schreef:
06-08-2020 23:08
Blijkbaar niet 😬

Ik zoek liefst steun bij hem. Maar kan daarin doorslaan. Blijkbaar.

Ga graag actief op zoek naar feedback. Onder meer hier dus.
Precies de verkeerde plek.
Zodra je hier "stel ik me aan?" in je topic zet, kun je verwachten dat je alleen maar verder de grond in gestampt wordt.
Kun je de klok op gelijk zetten. Had je de vraag in een andere vorm gegoten, dan had iedereen gezegd dat je vriend een lul is.
Dat appen.. ik snap het niet hoor. Handig voor foto's en even live om iets te laten zien of om een boodschap achter te laten die niet a la minuut gelezen hoeft te worden.
Het was vóór 20 uur dus je had hem prima even kunnen bellen. Ik lees apjes ook niet altijd meteen.
Btw mijn latter had wel gebeld, nou ja ik hem dan :D Even uitrazen en dat scheelt al heel wat. Hij kan dat heel goed. Maakt nog wel eens een grapje wat goed aan komt of komt serieus met iets dat kan helpen, of laat me gewoon even te keer gaan.
Ook bij belangrijke dingen vindt hij tussendoor wel even een momentje om me te bellen.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij vraagt of hij iets kan doen, dat kan hij, maar vervolgens doet hij het niet. Tja, waarom vraagt hij het als hij toch al weet dat hij niks wil doen zolang hij op dat feestje is? Hij had na jouw berichtje over dat je wil bellen ook ervoor kunnen kiezen om te appen dat hij je strakjes nog even belt als hij daar weggaat, of dat hij bijv nu al even kort belt en checkt hoe het met je is.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-08-2020 01:33
Dus hij vraagt of hij iets kan doen, dat kan hij, maar vervolgens doet hij het niet. Tja, waarom vraagt hij het als hij toch al weet dat hij niks wil doen zolang hij op dat feestje is? Hij had na jouw berichtje over dat je wil bellen ook ervoor kunnen kiezen om te appen dat hij je strakjes nog even belt als hij daar weggaat, of dat hij bijv nu al even kort belt en checkt hoe het met je is.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook. Kleine moeite even te bellen, desnoods buiten tijdens de verjaardag. Al houd je het kort en praat je daarna verder.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
06-08-2020 23:10
Ligt er aan. Hoe vaak moet hij je er doorheen helpen. Hoe lang duurt dit meestal, etc.
Mee eens, maar als het niet vaak voorkomt vind ik het wel lullig.
Ik weet niet, maar hij is op een feestje en jij wil Debbie Downer gaan spelen voor hem? Dat vind ik pas raar.

Als er nou echt iets is, ok. Maar je zegt zelf dat het niets belangrijks is. Dan kan je het toch wel even parkeren tot de volgende dag lijkt mij zo.

Daarnaast: als je kiest voor latten, kies je voor meer zelfstandigheid en meer vrijheid. Dat zul je dus ook merken bij dit soort situaties. Je staat er dan letterlijk en figuurlijk vaker even alleen voor.

Gewoon hem even de ruimte geven dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven