Partner (lat ) belt niet als ik zeg er doorheen te zitten

06-08-2020 22:47 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief en ik latten. We hebben samengewoond maar dat was lastig met drie kids van mij en vijf van hem. Nu gaat het redelijk.

Ik had vandaag een hele zware dag. Niet echt iets groots, maar veel gedoe met de kids. Drukte. Ik zit gewoon niet lekker in mijn vel.

Lief heeft een verjaardag vanavond. Ik laat hem om 20.00 weten dat ik er behoorlijk door heen zit. Hij vraagt of hij wat voor me kan doen. Ik app terug dat ik het fijn zou vinden even te bellen.

Hij heeft mijn app nog niet eens gelezen (is wel nog online geweest).

Ik voel me niet serieus genomen door hem en ben teleurgesteld dat hij er niet (even) voor me is.

Is dat terecht? Of stel ik me aan?
Alle reacties Link kopieren
Jee, TO, had die man gewoon even gebeld in plaats van geappt. Dan vraag je hem of het uitkomt, en als het niet uitkomt dan zeg je dat het later wel komt.

Belangrijker, leer je eigenlijk emoties onder controle krijgen. Natuurlijk fijn als je stoom kunt afblazen bij iemand, maar dat moet je ook zelf kunnen.
Adelaide schreef:
07-08-2020 08:45
Dit inderdaad. Ik vind het wel heel raar en niet oké dat partner niet belt omdat hij een verjaardag heeft. Als mijn partner appt dat ze er doorheen zit, zou ik meteen bellen en naar haar toe gaan als dat nodig blijkt. Andersom is dat precies zo. Misschien wegens onze ervaring met huilbaby zou ik dat heel serieus nemen.
Krijg de indruk dat het met grote regelmaat gebeurt dat er doorheen zitten en het is niet iets wat opgelost kan worden zolang ze die kinderen nog in huis heeft, dus wat valt er dan te zeggen? Bovendien wil TO dat zeuren en klagen dan ook nog doen op 'n zorgeloos avondje uit van haar vriend. Suck it up en bel 'm vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denken dat partners er zijn om elkaar een handje te helpen.

En dat die verjaardag ook wel goed gaat als hij zich een half uur terugtrekt.

Of is een relatie alleen voor de leuke momenten ben ik nou hopeloos romantisch?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
07-08-2020 07:25
Vrouwen kunnen niet masturberen?
volgens mij wel, maar westerpaviljoen weet niet of ze daarvan opkikkeren.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
07-08-2020 08:51
Ik zou denken dat partners er zijn om elkaar een handje te helpen.

En dat die verjaardag ook wel goed gaat als hij zich een half uur terugtrekt.

Of is een relatie alleen voor de leuke momenten ben ik nou hopeloos romantisch?
Ook als ze belt voor elke scheet die dwars zit?
haarklover schreef:
07-08-2020 08:51
Ik zou denken dat partners er zijn om elkaar een handje te helpen.

En dat die verjaardag ook wel goed gaat als hij zich een half uur terugtrekt.

Of is een relatie alleen voor de leuke momenten ben ik nou hopeloos romantisch?
Er is niemand dood. Ze klaagt gewoon over haar dagelijks leven. Hoe vaker ze daarover klaagt, hoe sneller die man het hazenpad kiest.
Alle reacties Link kopieren
Nineke leef je nog? Ik ben ook wel benieuwd naar wat jij erop te zeggen hebt, heb je hem vaak nodig voor steun en vraag je dat veel van hem? Zo niet dan vind ik het heel raar dat ie niet even de tijd voor je neemt, je bent belangrijker dan een verjaardag.
Tenzij je vaak zijn aandacht en zorg vraagt en hij het zat is.. in dat geval zou ik uitkijken dat hij het niet echt zat wordt, dan heb je hem niet meer om te bellen straks.
Sinned77 schreef:
07-08-2020 08:55
Ook als ze belt voor elke scheet die dwars zit?
Waar baseer je dat op? Als ik TO loep, zie ik alleen maar een topic over ruzies van ruim 2 jaar geleden. Beetje aan het invullen, misschien?
haarklover schreef:
07-08-2020 08:53
volgens mij wel, maar westerpaviljoen weet niet of ze daarvan opkikkeren.
Ik denk net als bij mannen: soms wel, soms niet.
haarklover schreef:
07-08-2020 08:51
Ik zou denken dat partners er zijn om elkaar een handje te helpen.

En dat die verjaardag ook wel goed gaat als hij zich een half uur terugtrekt.

Of is een relatie alleen voor de leuke momenten ben ik nou hopeloos romantisch?
Op zich heb je gelijk, maar to geeft aan dat het niet heel erg belangrijk was.

Dan kun je toch ook gewoon even denken aan je man die een leuk avondje heeft en dat jij best even tot de volgende ochtend kan wachten.

En het is natuurlijk ook zo dat als je vaak om kleine dingen meteen aan de lijn hangt dat de ander sneller denkt dat kan morgen ook wel. Geen idee of dat hier speelt, to geeft daar helaas geen antwoord op, maar die dynamiek kan zomaar eens zijn ontstaan.
Adelaide schreef:
07-08-2020 09:01
Waar baseer je dat op? Als ik TO loep, zie ik alleen maar een topic over ruzies van ruim 2 jaar geleden. Beetje aan het invullen, misschien?
Gezien de klacht waar ze over wil bellen zou ik zeggen dat het wel even tot morgen kan wachten.
Dan had hij in ieder geval even kunnen appen dat hij haar belt zodra hij thuis is.
Gewoon niet reageren is raar.
Adelaide schreef:
07-08-2020 08:45
Dit inderdaad. Ik vind het wel heel raar en niet oké dat partner niet belt omdat hij een verjaardag heeft. Als mijn partner appt dat ze er doorheen zit, zou ik meteen bellen en naar haar toe gaan als dat nodig blijkt. Andersom is dat precies zo. Misschien wegens onze ervaring met huilbaby zou ik dat heel serieus nemen.

Iemand nodig hebben als je er doorheen zit betitelen als prinsessengedrag, Debbie Downer gedrag etc... echt, ik kan er niet bij. Geen wonder dat we hier met zoveel burnouts en depressies zitten. Dat je altijd bij je romantische partner moet aankloppen is natuurlijk niet zo - vriendin of familie bellen had ook gekund - maar ja, soms heb je meteen hulp nodig.

Ik kan me er gewoon totaal niets bij voorstellen dat een geliefde je bericht dat hij / zij er doorheen zit en je nodig heeft, en dat je dan niet eens de moeite neemt om even terug te berichten of te bellen omdat je op een verjaardag zit. Is dan vast ook zo'n Nederlandse kringverjaardag met een trommel koekjes die een keer rond mag en een koelkast waar alleen de gastheer of vrouw bier uithaalt. Nou, gezellig hoor. Geniet ervan.
To schreef zelf dat er niets groots was. Heb je misschien gemist.

Als mijn vriendin mij zou appen dat ze er doorheen zit zou ik meteen in de auto springen en naar haar toe rijden, omdat ik dan weet dat ze er echt helemaal doorheen zit. Dan zou ik toch geen plezier meer beleven aan het feest, dus jammer voor de gastheer en -vrouw, ik ben elders nodig.

Maar ja, bij haar is dat zeldzaam en zou het geen seconde in haar opkomen om mij te storen voor iets kleins.
Lillybit schreef:
07-08-2020 09:10
Dan had hij in ieder geval even kunnen appen dat hij haar belt zodra hij thuis is.
Gewoon niet reageren is raar.
Of hij heeft het bericht gewoon niet gelezen. Feestje. Dan kijk je nu eenmaal zelden op je telefoon.
Sinned77 schreef:
07-08-2020 09:09
Gezien de klacht waar ze over wil bellen zou ik zeggen dat het wel even tot morgen kan wachten.
Ik krijg juist het idee dat TO heel erg bagatelliseert en goedpraat omdat het eng is vraagtekens bij je relatie te zetten. "Ik stel me aan" is een veel veiliger en vertrouwder gevoel voor veel vrouwen, zeker als ze in een situatie zitten waarin er emotioneel misbruik van hen gemaakt wordt (of ze emotioneel tekort gedaan worden, als je misbruik een groot woord vindt). Maar als het echt niets was, stuur je niet zulke berichtjes en open je geen topic op viva.
Lillybit schreef:
07-08-2020 09:10
Dan had hij in ieder geval even kunnen appen dat hij haar belt zodra hij thuis is.
Gewoon niet reageren is raar.
Misschien kwam ie pas om 2 uur 's nachts thuis. Dan ga je ook niet meer bellen natuurlijk.
nineke schreef:
06-08-2020 22:47
[...]
Wat verwacht je met 5 kinderen? Je hebt er zelf 3, dan weet je wel wat voor een karwei dat kan zijn he?
Overigens denk ik dat j dan allicht al op een leeftijd bent gekomen - met alle respect uiteraard ;) waar je dat allemaal zou moeten kunnen relativeren. Laat je geluk niet afhangen van een ander...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2020 10:54
Reden: Op gequote
46.86% gewijzigd
Adelaide schreef:
07-08-2020 09:17
Ik krijg juist het idee dat TO heel erg bagatelliseert en goedpraat omdat het eng is vraagtekens bij je relatie te zetten. "Ik stel me aan" is een veel veiliger en vertrouwder gevoel voor veel vrouwen, zeker als ze in een situatie zitten waarin er emotioneel misbruik van hen gemaakt wordt (of ze emotioneel tekort gedaan worden, als je misbruik een groot woord vindt). Maar als het echt niets was, stuur je niet zulke berichtjes en open je geen topic op viva.
Dan is het toch meer de vraag of het echt zo ernstig was dat vriend tijdens een verjaardag even een peptalk moet geven? En dat haal ik er niet uit, ja de kinderen waren vervelend en ze zit niet lekker in haar vel maar moet dat perse besproken worden als hij een avondje weg is? Dat kan niet wachten tot de volgende dag? Dat doet mij meer denken aan aandacht afdwingen als hij niet bij haar is.
Sinned77 schreef:
07-08-2020 09:24
Dan is het toch meer de vraag of het echt zo ernstig was dat vriend tijdens een verjaardag even een peptalk moet geven? En dat haal ik er niet uit, ja de kinderen waren vervelend en ze zit niet lekker in haar vel maar moet dat perse besproken worden als hij een avondje weg is? Dat kan niet wachten tot de volgende dag? Dat doet mij meer denken aan aandacht afdwingen als hij niet bij haar is.
TO is de enige die kan beoordelen of ze nu steun nodig heeft, of dat het kan wachten. Wij hebben alleen een vage beschrijving, en een aantal nietszeggende waarde-oordelen. Ik weet niet of TO gewoon (over)gevoelig is, of dat er meer aan de hand is. Bovendien: een mens kan zich door dood en ziekte uitermate sterk heenslaan, en dan instorten omdat het brood verbrand uit de oven kwam, dus de directe aanleiding waarom ze om hulp vroeg vind ik verder ook niet zo interessant.

We weten wel met enige zekerheid hoe TO zich heeft gedragen. TO beoordeelde de situatie gisteren als zodanig dat ze steun nodig had van haar partner ondanks het feit dat ze wist dat hij een feestje had wat hij leuk en belangrijk vond, en toen zijn reactie uitbleef, opende ze een topic hier. Ik ga er vanuit dat TO een volwassen, rationele vrouw is die evengoed als ik kan inschatten wanneer ze echt hulp nodig heeft en wanneer ze het zelf kan. Als ik deze serie acties zou ondernemen, zou ik inderdaad op het randje zitten.
Adelaide schreef:
07-08-2020 09:45
TO is de enige die kan beoordelen of ze nu steun nodig heeft, of dat het kan wachten. Wij hebben alleen een vage beschrijving, en een aantal nietszeggende waarde-oordelen. Ik weet niet of TO gewoon (over)gevoelig is, of dat er meer aan de hand is. Bovendien: een mens kan zich door dood en ziekte uitermate sterk heenslaan, en dan instorten omdat het brood verbrand uit de oven kwam, dus de directe aanleiding waarom ze om hulp vroeg vind ik verder ook niet zo interessant.

We weten wel met enige zekerheid hoe TO zich heeft gedragen. TO beoordeelde de situatie gisteren als zodanig dat ze steun nodig had van haar partner ondanks het feit dat ze wist dat hij een feestje had wat hij leuk en belangrijk vond, en toen zijn reactie uitbleef, opende ze een topic hier. Ik ga er vanuit dat TO een volwassen, rationele vrouw is die evengoed als ik kan inschatten wanneer ze echt hulp nodig heeft en wanneer ze het zelf kan. Als ik deze serie acties zou ondernemen, zou ik inderdaad op het randje zitten.
Ze geeft zelf aan dat het niet zo heel belangrijk was in de OP en daar ga ik op af. En ik vind het gewoon sowiso storend gedrag als ik tijdens een feestje gedwongen mijn aandacht moet gaan richten op mijn partner omdat zij dat wil op dat moment. Zij had ook even een vriendin kunnen bellen om stoom af te blazen, en als het echt zo slecht gaat kun je beter professionele hulp inschakelen ipv je partner als je hulpverlener te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-08-2020 07:24
Je vorige topic zegt eigenlijk alles: je wil continu aandacht, bevestiging, overal over praten en wanneer je ook maar het gevoel hebt dat je wordt genegeerd dan wordt het ruzie, elke 2 weken ruzie...

Tja, gun hem een eigen leven en een keer een feestje of stop er mee wanneer je dat niet kan, want dit is echt niet gezond.

Dit zegt toch meer dan genoeg?
TO is een zeer needy vrouw die constant aandacht van hem wil en vooral wannéér zij dat wil.
Dit appje ging nergens over maar ze moest hem storen op zijn feestje.
Ga alsjeblieft in therapie en doe wat aan je zelfstandigheid en eigenwaarde.

Vind het trouwens heel knap dat die man niet allang hard weggerend is (dat had ik andersom wel al tien keer gedaan).
Metallover schreef:
07-08-2020 09:59
Dit zegt toch meer dan genoeg?
TO is een zeer needy vrouw die constant aandacht van hem wil en vooral wannéér zij dat wil.
Dit appje ging nergens over maar ze moest hem storen op zijn feestje.
Ga alsjeblieft in therapie en doe wat aan je zelfstandigheid en eigenwaarde.

Vind het trouwens heel knap dat die man niet allang hard weggerend is (dat had ik andersom wel al tien keer gedaan).
Is ook mijn gedachte, het gaat niet om het probleem wat ze heeft maar om zijn gedachten weer haar kant op te draaien lijkt mij. Zal ook wel de reden zijn dat hij er niet op reageert.
2 jaar geleden had hij 4 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
07-08-2020 09:59
Dit zegt toch meer dan genoeg?
TO is een zeer needy vrouw die constant aandacht van hem wil en vooral wannéér zij dat wil.
Dit appje ging nergens over maar ze moest hem storen op zijn feestje.
Ga alsjeblieft in therapie en doe wat aan je zelfstandigheid en eigenwaarde.

Vind het trouwens heel knap dat die man niet allang hard weggerend is (dat had ik andersom wel al tien keer gedaan).
Waar baseer je dat op? Ik maak nergens uit op dat TO constant aandacht wil en needy is.

Die man vraagt of hij iets kan doen en zij zegt dat even bellen fijn is. Dan is het toch vreemd dat hij nergens meer op reageert?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Hexopbezemsteel schreef:
07-08-2020 10:08
Waar baseer je dat op? Ik maak nergens uit op dat TO constant aandacht wil en needy is.

Die man vraagt of hij iets kan doen en zij zegt dat even bellen fijn is. Dan is het toch vreemd dat hij nergens meer op reageert?
Misschien zat hij in gesprek. Of dacht ‘jezus wéér’. TO wist dat hij op een verjaardag was. Dan app je hooguit zoiets al ‘wil je even bellen als je thuis ben? Behoefte aan een luisterend oor.’

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven