Partner maakt schade [Geen OP]

25-11-2020 22:55 188 berichten
.

.

Totaal aantal stemmen: 387

Ja (96%)
Nee (4%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2020 14:09
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
25-11-2020 23:15
Tuurlijk regelt hij een nieuwe voor je! Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.

Ik heb ooit een flesje nagellak remover om gegooid over de nieuwe eettafel van mijn vriend en dat ook netjes opgelost financieel ( volgens mij ben je wettelijk verplicht een aansprakelijkheids verzekering te hebben maar weet ik niet zeker)

Wel naar dat je erom moet vragen...
WA is verplicht voor de auto maar niet voor personen. Ik dacht het ook altijd hoor maar blijkt niet zo te zijn.
Heb het altijd gedaan want je weet maar nooit.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 23:15
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
Tja, toch maar even beginnen met praten. Want zo is het geen relatie.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 23:15
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
Bel morgen je eigen inboedelverzekering even, en kans dat er een eigen risico op zit, dat zou ik hem vragen te vergoeden.
Mijn dochter liet eens van mijn stiefzoon zijn tablet van de trap stuiteren. Dat was €100,- eigen risico en dat was het natuurlijk niet waard maar met een laptop wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Duh, natuurlijk dat hij dat oplost.
Zijn probleem, niet het jouwe.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit nou weer voor non issue?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
25-11-2020 23:20
Bel morgen je eigen inboedelverzekering even, en kans dat er een eigen risico op zit, dat zou ik hem vragen te vergoeden.
Mijn dochter liet eens van mijn stiefzoon zijn tablet van de trap stuiteren. Dat was €100,- eigen risico en dat was het natuurlijk niet waard maar met een laptop wel.

Waarom moet zij allemaal dingen gaan doen omdat hij iets stoms doet?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Potje breken, potje betalen.
Hij mag dat ding dus zelf effe afhalen bij de hersteller en ineens zijn bankkaart trekken.


Hij zou hier al héél blij mogen zijn dat ik niet als een furie ontvlam.

Zeker omdat ik mijn laptop continu nodig heb voor werk, om te internetten, ... en dus geen kant op kan zonder.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet hij betalen
Alle reacties Link kopieren
Wat een flapdrol. Nou ja, beter dat je er nu achterkomt dan als je samenwoont en/of getrouwd bent.
Alle reacties Link kopieren
Stuur hem morgen een tikkie van 250 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Skawa schreef:
25-11-2020 23:15
Tuurlijk regelt hij een nieuwe voor je! Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.
Dat is dan weer het andere uiterste.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 23:15
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
Hè bah. Je laptop kapot en een deuk in je relatie zo te lezen.
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 22:58
Helaas heeft hij geen WA verzekering.

Weet je dat zeker? Zit vaak gebundeld met andere verzekeringen. En heet niet WA, die is alleen voor auto’s. Wat hij nodig heeft voor jouw laptop is een aansprakelijkheidsverzekering particulieren.

Maar verzekerd zijn staat natuurlijk los van aansprakelijkheid!
Hij heeft iets van jou kapot gemaakt, dus natuurlijk moet hij de schade betalen. Dat je dat uberhaupt moet vragen! Dat hij geen WA verzekering heeft is zijn eigen beslissing, dan kan hij het dus niet daarop verhalen, maar dat verandert niets aan het feit dat hij verantwoordelijk is voor de schade en die aan jou moet vergoeden.
Ik vind reacties om zelf je inboedelverzekering te gaan bellen een beetje raar. Dan zou je dus gewoon frauderen. Jij hebt dat ding niet kapot gemaakt, hij heeft dat gedaan.

En zoals hierboven al werd geschreven, een WA verzekering is niet verplicht. Alleen voor een auto is een WA verzekering verplicht, maar die verzekering vergoedt dan ook alleen schade die je met je auto veroorzaakt. Dat is wat anders dan een gewone (individuele) WA verzekering ('aansprakelijkheidsverzekering').
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 00:13
0.06% gewijzigd
.
anoniem_375366 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 00:13
Reden: niet quoten maar wijzigen...
99.78% gewijzigd
bluewaterrr schreef:
26-11-2020 00:12
Hij heeft iets van jou kapot gemaakt, dus natuurlijk moet hij de schade betalen. Dat je dat uberhaupt moet vragen! Dat hij geen WA verzekering heeft is zijn eigen beslissing, dan kan hij het dus niet daarop verhalen, maar dat verandert niets aan het feit dat hij verantwoordelijk is voor de schade en die aan jou moet vergoeden.
Ik vind reacties om zelf je inboedelverzekering te gaan bellen een beetje raar. Dan zou je dus gewoon frauderen. Jij hebt dat ding niet kapot gemaakt, hij heeft dat gedaan.

En zoals hierboven al werd geschreven, een WA verzekering is niet verplicht. Alleen voor een auto is een WA verzekering verplicht, maar die verzekering vergoed dan ook alleen schade die je met je auto veroorzaakt. Dat is wat anders dan een gewone (individuele) WA verzekering ('aansprakelijkheidsverzekering').
Nee hoor. En een avp is geen wa-verzekering. Avp kan situaties uitsluiten waarvoor je wettelijk (de W!) aansprakelijk bent én situaties vergoeden waarbij je volgens de wet niet aansprakelijk bent.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 00:32
9.01% gewijzigd
puntillita schreef:
26-11-2020 00:11
Weet je dat zeker? Zit vaak gebundeld met andere verzekeringen. En heet niet WA, die is alleen voor auto’s. Wat hij nodig heeft voor jouw laptop is een aansprakelijkheidsverzekering particulieren.

Maar verzekerd zijn staat natuurlijk los van aansprakelijkheid!
Genoeg mensen die geen aansprakelijkheidsverzekering hebben. Die zit alleen gebundeld met andere verzekeringen als je er zelf voor kiest meerdere soorten verzekeringen bij 1 maatschappij af te sluiten.

Maar geen aansprakelijkheidsverzekering hebben is inderdaad heel wat anders dan niet aansprakelijk zijn. Verschil is dat de veroorzaker de schade dan gewoon zelf moet betalen (en helaas vindt niet iedereen dat even normaal als schade verhalen op een verzekering).
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
25-11-2020 23:52
Dat is dan weer het andere uiterste.

Met een nieuwe krijg je ook je belangrijke bestanden niet terug.
Derhalve een plusje voor deze meneer dat hij eerst probeert (Indien hij weet waar hij mee bezig is) de HD te redden.

Schade, reparatie of nieuw, blijft uiteraard zijn probleem.
En nou is het afgelopen!
eva-luna schreef:
26-11-2020 00:16
Nee hoor. En verder praat je ook onzin, want de aansprakelijkheidsverzekering is geen WA-verzekering. De W staat voor wettelijk.
Tja, Je kan gaan muggeziften over de naam ervan, maar in de volksmond wordt vaak 'WA verzekering' gebruikt.
Officieel heet het voor een auto 'WA verzekering' en voor een particulier 'aansprakelijkheidsverzekering'

Dat de W voor wettelijk staat maakt natuurlijk niet dat gewone aansprakelijkheid buiten de wet staat. Iemand die schade veroorzaakt is daarvoor aansprakelijk. Alleen is het een stuk lastiger de schade te verhalen als iemand niet verzekerd is want dan zou je een zaak moeten aanspannen als de veroorzaker niet wenst te betalen.
Tuurlijk moet hij betalen. Bizar ook dat hij hem meteen openschroeft want dan vervalt je garantie.Als de laptop nog geen 2 jaar oud is krijg je soms ook bij valschade korting bij de reparatie maar dan mag de laptop niet opengemaakt zijn.

Ik denk dat je iets meer voor jezelf op moet komen bij deze meneer. Gewoon zeggen dat je de reparatie vergoed wil hebben en dat je graag zou zien dat hij het dan maar met zijn verzekering regelt. Als hij dan beweert dat hij die niet heeft antwoord je gewoon: Dat staat los van het betalen van mijn schade want die moet sowieso betaald worden en waar je al dan niet claimt is niet mijn probleem.

Mocht hij niet willen betalen dan stuur je hem een mail waarin je het geld opeist. Ik vind het echt bizar dat hij iets kapot maakt en jou er voor wil laten opdraaien. Helemaal nu je je baan kwijt bent. Hoe zou jij omgekeerd gereageerd hebben?

Kom op meissie beetje beter voor jezelf opkomen. Je bent echt te aardig. Ik had woest geweest.
Ja, dat moet hij betalen en ook actief regelen. Dat probeer je toch goed te maken met iemand? Ik zou het al erg vinden dat die bestanden misschien niet te herstellen zijn. De rest kan ik tenminste nog vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
26-11-2020 00:26
Tuurlijk moet hij betalen. Bizar ook dat hij hem meteen openschroeft want dan vervalt je garantie.Als de laptop nog geen 2 jaar oud is krijg je soms ook bij valschade korting bij de reparatie maar dan mag de laptop niet opengemaakt zijn.

Ik denk dat je iets meer voor jezelf op moet komen bij deze meneer. Gewoon zeggen dat je de reparatie vergoed wil hebben en dat je graag zou zien dat hij het dan maar met zijn verzekering regelt. Als hij dan beweert dat hij die niet heeft antwoord je gewoon: Dat staat los van het betalen van mijn schade want die moet sowieso betaald worden en waar je al dan niet claimt is niet mijn probleem.

Mocht hij niet willen betalen dan stuur je hem een mail waarin je het geld opeist. Ik vind het echt bizar dat hij iets kapot maakt en jou er voor wil laten opdraaien. Helemaal nu je je baan kwijt bent. Hoe zou jij omgekeerd gereageerd hebben?


Waar precies lees je dat?

Kom op meissie beetje beter voor jezelf opkomen. Je bent echt te aardig. Ik had woest geweest.
En nou is het afgelopen!
nbk schreef:
26-11-2020 00:30
Waar ik dat lees? Hij heeft hem laten vallen dus kapot gemaakt en zegt nu geen woord tegen haar. Lijkt me wel duidelijk he....
nbk schreef:
26-11-2020 00:23
Met een nieuwe krijg je ook je belangrijke bestanden niet terug.
Ik bedoelde meer aan te geven dat een ruim 2 jaar oude PC laptop doorgaans niet meer zoveel waarde vertegenwoordigt.

Als je dan een nieuwe eist, dan overvraag je.
Alle reacties Link kopieren
Hij is een flapdrol als hij niet wil betalen. Maar zo te lezen heb jij nog niets gevraagd. Als je dat niet doet, ben je zelf ook een flapdrol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven