Partner maakt schade [Geen OP]

25-11-2020 22:55 188 berichten
.

.

Totaal aantal stemmen: 387

Ja (96%)
Nee (4%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2020 14:09
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
26-11-2020 08:40
Waar is die 250 euro op gebaseerd? Op een inschatting van jouw vriend? Is hij reparateur dan?

Gewoon claimen op je inboedel verzekering en hem het eigen risico laten betalen. En nee, hij kan geen zaken doen met JOUW inboedelverzekeraar, dat deel moet je echt zelf regelen.
Het is niet 'gewoon claimen bij de inboedel verzekering'. Er zijn zat inboedelverzekeringen waar schades aan elektronica door ongelukjes zoals vallen zijn uitgesloten.
Proberen kan natuurlijk wel altijd.
Alle reacties Link kopieren
TO, aangezien vriend ook niet meer met je praat raad ik je aan eea zwart op zit te krijgen. Mail of app hem dat hij de laptop heeft laten vallen en dat je graag wil dat hij de reparatiekosten vergoed. Adviseer hem om zijn inboedelverzekering te bellen en na te vragen of hij hiervoor verzekerd is.

Mocht hij volharden en ook de relatie verbreken, dan heb je in ieder geval zwart op wit wat er gebeurd is en kun je rechtsbijstand inschakelen.
Wat is de nieuw waarde? 250 euro schade of de nieuw waarde ? Hoeveel kost hij nieuw?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even toevoegen over mijn bericht over de inboedel verzekering: je hoeft helemaal niet te liegen over de situatie. Je bent voor veel meer verzekerd dan je denkt. Als iemand met naaldhakken over jouw houten vloer loopt valt dit ook onder de inboedelverzekering. Schade door huisdieren valt er niet onder. Is niets geen fraude. Sterker nog, als hij z’n wa belt zullen die zeggen dat zij de inboedel moet bellen. Mocht de inboedelverzekering van mening zijn dat een andere partij moet betalen dan gaan zij dat ook voor je regelen.
Alle reacties Link kopieren
Raar! Natuurlijk betaald hij de reparatie kosten, als dit evt niet via de verzekering kan. Echt, praat met je vriend! Dat kan toch niet zo? Lekker makkelijke houding.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-11-2020 08:39
Ja vind ik heel raar. Hij laat zich wél kennen (en geloof dan wat je ziet).
Ja, dat zeg ik. Of bedoel ik in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er nog meer mis in jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t vooral raar dat jullie dit allebei doodzwijgen. Heeft hij niet zijn excuus aangeboden dan?

Hier zouden we gewoon samen zorgen dat er een nieuwe komt. Als mijn vriend geen geld zou hebben dan zou hij dat aangeven en bijvoorbeeld 5 x 50 euro aan me geven ofzo.

Toen je vriend zei dat het 250 euro zou kosten wat zei jij toen? Vroeg je niet hoe jullie dat gingen doen dan? Ik vind dit echt weinig liefdevol.

Ik heb onlangs een keukenkastje van mijn vriend gesloopt. Ik voelde me vet lullig. We hebben het samen gemaakt. Ik wilde de materiaalkosten betalen maar mijn vriend wilde dat niet hebben. Maar ik heb t wel aangeboden.
S-Groot schreef:
26-11-2020 09:54
Wat is er nog meer mis in jullie relatie?
Ik dacht (nog) niets, we zijn niet heel lang samen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al gepraat?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
26-11-2020 11:55
Ik dacht (nog) niets, we zijn niet heel lang samen.
hopelijk blijf je er niet mee samen, wat een hork. Hij had ook met zijn poten van de laptop af moeten blijven ipv zelf te proberen te repareren, zeker als het een claim bij de verzekering wordt.

Kan je via je, je werk tijdelijk een vervangende laptop krijgen?
rumforviva schreef:
26-11-2020 01:53
Ja, maar dit is haar vriend. Geen wildvreemde. Weinig galant.
De schade is € 250. Die moet hij natuurlijk betalen. Geen discussie over mogelijk. Maar waarom to een nieuwe laptop zou moeten krijgen ontgaat mij echt. Als hij dat wil doen: helemaal prima. Maar dat is geen normaal uitgangspunt.
Universeinmotion schreef:
26-11-2020 02:34
Dus nu zeg je zelf ook niets meer omdat je het ongemakkelijk vindt. Lekker dan. Leuke relatie. Klinkt niet echt gezellig. Zeg gewoon wat je vindt. En ja, het zegt heel veel over hem dat hij dit niet zelf meteen aanbiedt. Issie nou helemaal. Mijn vent zou het niet zijn.

Ik struikelde midden in de nacht en viel op mijn e-reader van nog geen jaar oud. Man reed na zijn werk een uur heen en terug om een nieuwe voor mij te halen, omdat hij wist hoeveel plezier lezen mij geeft. Niets gezegd, gewoon gegaan. Ik verwacht niets, maar het zegt wat over iemand. En fatsoen is toch wel het minimale wat ik wel verwacht in een relatie.
Maar niet iedereen heeft daar financieel de mogelijkheden voor.

Ik neem aan dat de e-reader gewoon total-loss was, scherm volledig stuk... Niet helemaal vergelijkbaar.

Daarnaast weten we ook niet hoe het kan dat die vriend de laptop heeft laten vallen. Meestal is dat een laadkabel die door een gangpad loopt (waar Apple ooit een fantastische oplossing voor had!). Wie weet had to die kabel wel zo onhandig geplaatst dat het niet helemaal aan hem is toe te rekenen en is dat de reden dat beiden er niet uit lijken te komen. Maar dat zeg ik deels ook omdat ik de houding van de vriend totaal niet begrijp.
Gele_Suikerspin schreef:
26-11-2020 05:21
Mijn inboedelverzekering keerde nieuw waarde laptop uit. Laptop was 2 jaar oud en door eigen fout total loss.

Dus dat kan wel.
Zoiets noemen we oververzekeren.

Je kan ook je auto drie jaar lang tegen nieuwwaarde verzekeren. En dan ga je er fors op vooruit als je de auto total-loss rijdt (maar alleen dan! niet als hij gewoon te repareren is). Daar betaal je dan ook voor.

Voor mensen die niet goed kunnen rekenen.
Surebaby schreef:
26-11-2020 06:17
Dit. Je hoort er toch gewoon voor te zorgen dat diegene lekker door kan werken en zo weinig mogelijk bestanden Etc kwijt is.
Nieuwe laptop dus en harde schijf gegevens redden, als het je zelf niet lukt via een professional.
Met dezelfde laptop kan ze niet lekker doorwerken?
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
25-11-2020 22:57
Hij kan dat gewoon via zijn WA verzekering laten lopen. En als hij die niet heeft, dan moet hij het maar zelf betalen.

En belachelijk dat je er om moet vragen. Dat hoort hij meteen aangeboden te hebben.
helemaal dit.
Alle reacties Link kopieren
En, wellicht mosterd na de maaltijd, maar handig voor in de toekomst. Sla je bestanden niet lokaal op, maar in een cloud, zoals dropbox. Dan maakt het namelijk helemaal niet uit of de laptop valt of niet.
On topic, wat een weggegwaaid dakraam die vriend van jou (en heerlijk om die term ook eens te kunnen gebruiken). Eerst maakt hij jouw laptop stuk en dan zegt hij er ook nog eens helemaal niets over.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Laten vallen en dan zo kapot dat je zelfs niet meer bij je bestanden kan? Of kapot gesmeten toevallig?
Star3 schreef:
26-11-2020 14:22
Laten vallen en dan zo kapot dat je zelfs niet meer bij je bestanden kan? Of kapot gesmeten toevallig?
Goede vraag.
Reparatiekosten zijn heel erg redelijk en de veroorzaker zou daar niet over na hoeven te denken om aan te bieden dat te vergoeden. Partner of niet. Ik vind het veel over iemands karakter zeggen hoe hij of zij omgaat met dit soort gebeurtenissen. Iets met verantwoordelijkheid nemen enzo.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-11-2020 14:07
Zoiets noemen we oververzekeren.

Je kan ook je auto drie jaar lang tegen nieuwwaarde verzekeren. En dan ga je er fors op vooruit als je de auto total-loss rijdt (maar alleen dan! niet als hij gewoon te repareren is). Daar betaal je dan ook voor.

Voor mensen die niet goed kunnen rekenen.
We?

Het is jouw standpunt/mening. Ik vind dus dat je beter vanuit de ik vorm kunt praten.

Ik heb mijn laptop niet verzekerd. Het viel standaard onder mijn inboedel verzekering.

Mijn totale verzekeringskosten zijn per maand niet hoog, als ik het vergelijk met mensen uit mijn omgeving. Ik heb alles in 1 pakket.

Inboedel kan 1 stapje lager, maar dat scheelt mij 'maar' 2 euro per maand. Ivm pakket korting.

Als TO het goed vind is het wellicht interessant om te kijken wat iedereen aan verzekering kwijt is per maand. Of dat iemand die dat wil n topic hier over opent.

Exclusief zorgverzekering.

Inclusief, voertuigenverzekering, Wa, inboedel, reisverzekering, rechtsbijstand of andere verzekeringen op gebied van wonen, reizen, zorg (bv overlijdingsverzekering)
Gele_Suikerspin schreef:
26-11-2020 14:42
We?

Het is jouw standpunt/mening. Ik vind dus dat je beter vanuit de ik vorm kunt praten.

Ik heb mijn laptop niet verzekerd. Het viel standaard onder mijn inboedel verzekering.

Mijn totale verzekeringskosten zijn per maand niet hoog, als ik het vergelijk met mensen uit mijn omgeving. Ik heb alles in 1 pakket.

Inboedel kan 1 stapje lager, maar dat scheelt mij 'maar' 2 euro per maand. Ivm pakket korting.

Als TO het goed vind is het wellicht interessant om te kijken wat iedereen aan verzekering kwijt is per maand. Of dat iemand die dat wil n topic hier over opent.

Exclusief zorgverzekering.

Inclusief, voertuigenverzekering, Wa, inboedel, reisverzekering, rechtsbijstand of andere verzekeringen op gebied van wonen, reizen, zorg (bv overlijdingsverzekering)
Nee hoor, dat zal iedereen die in de verzekeringswereld zit beamen. Het is dekking boven het daadwerkelijke risico. Dat heet officieel oververzekeren. En als je dekking lager is noem je dat onderverzekeren.

Het is niet ongebruikelijk bij inboedel, omdat inboedel snel waarde verliest en niemand een tweedehands bank of bed wil kopen, maar vaak zijn er voor elektronica zoals computers wel beperkingen, omdat je een computer naar aard nu eenmaal wel om de zoveel jaar vervangt.

Maar het blijft oververzekeren en het verstandigste is nu eenmaal om alleen die risico's te verzekeren die je niet kan dragen. De verzekeraar moet ook ergens van leven.

Wat daar ook van moge zijn: het is niet normaal om van haar vriend te verlangen dat hij een nieuwe laptop koopt. Dat ding is al grotendeels afgeschreven. Het is een equivalent van dat hij haar 5 jaar oude auto leent, die total loss rijdt en dat hij dan een nieuwe auto zou moeten betalen.

Het staat hem vrij om dat te doen, maar dat is dan gewoon heel schappelijk van hem. En omgekeerd: ik zou het beleefd weigeren. Er is 250 euro schade. Wellicht kost de laptop nieuw € 2.500. Beetje idioot dan, nietwaar?
Alle reacties Link kopieren
TO: begrijp ik het goed dat jouw vriend jouw laptop heeft kapot gemaakt, de schade is €250 en hij adviseerde beter een nieuwe te kopen? Op eigen kosten dus?! Vind hij dat een normale gang van zaken om over die kosten te zwijgen? Of heeft hij misschien geldproblemen en durft hij er dus niet over te beginnen in de hoop dat jij dat ook niet doet?
Jaren geleden leende ik mijn vriend mijn oude telefoon, omdat die van hem kapot was. Hij viel ermee, waardoor het scherm brak. De volgende dag was hij gerepareerd, dat had mijn vriend geregeld en met zijn verzekering geregeld. En ik heb nog maanden aangehoord hoe hij baalde dat dit met mijn spullen gebeurde, hij voelde zich echt naar hierover. Ik had overigens gezegd dat het niet hoefde, omdat het een oude telefoon was, maar hij stond erop en als de verzekering niet had betaald had hij het zelf gedaan.

In jouw verhaal zie ik helemaal nergens dat je vriend schuld erkent of zich rot voelt omdat hij iets van jou stuk heeft gemaakt. Best raar, zeker omdat je zegt geen geld te hebben en die laptop nodig te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Harry popje,

Wil je dat ik op zoek ga naar een bedrijfje dat m’n kapotte laptop kan repareren of regel je het liever zelf? Bij het eerste stuur ik je dan een tikkie. Hoop dat die snel gemaakt is! Laat je me het even weten? Thanks!

Dikke kus, Gerda
bemby77 wijzigde dit bericht op 26-11-2020 17:39
0.99% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven