Partner maakt schade [Geen OP]

25-11-2020 22:55 188 berichten
.

.

Totaal aantal stemmen: 387

Ja (96%)
Nee (4%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2020 14:09
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-11-2020 14:00
De schade is € 250. Die moet hij natuurlijk betalen. Geen discussie over mogelijk. Maar waarom to een nieuwe laptop zou moeten krijgen ontgaat mij echt. Als hij dat wil doen: helemaal prima. Maar dat is geen normaal uitgangspunt.
Omdat hij de oude uit elkaar heeft gehaald. Ook nog eens.
Dus:
Hij sloopt een laptop.
Geeft aan niet verzekerd te zijn.
Gaat repareren wat niet lukt.
Laat to met de gebakken peren zitten.
Komt er niet op terug.


Nieuwe laptop en betalen om gegevens harde schijf terug te krijgen via een professional. Ik zou van zo iemand geen gebruikte laptop hoeven, wie weet wat hij daaraan heeft 'gerepareerd'.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk aan hem vragen om de schade te vergoeden.

En bestanden kwijt ? nooit van backup gehoord ? Voor een paar tientjes heb je een externe harde schijf. Dan heb je zelfs geen 'cloud' voor nodig. Dat laatste is alleen maar trager bij grote bestanden en minder veilig, want je weet niet wat die bedrijven met je gegevens doen. Het is niet voor niks 'gratis'.
Alle reacties Link kopieren
Tja dat van die bestanden is dus beetje te laat, heeft TO niks meer aan nu. Wel een les voor de volgende keer, dat wel. Ik snap daarom best dat ze deze wil laten repareren ipv een nieuwe te kopen. Dan kan ze gewoon verder.
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 22:58
Helaas heeft hij geen WA verzekering.
WA is verplicht dacht ik.
PhiIae schreef:
26-11-2020 18:06
WA is verplicht dacht ik.
Nee.

Alleen met betrekking tot auto's.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hork. Zo kom je er wel meteen achter wat voor rare snuiter het is. Ik zou me kapot schamen en er alles aan doen om het zsm te fiksen. Bovendien is de laptop pas twee jaar oud dus hoezo komt hij op het idee om een nieuwe te kopen? Die gast is niet goed in zijn hoofd. Hij molt dus hij betaalt. En zodra hij betaald heeft zoek je een een echte man. Dit lijkt een kleinigheid maar ik vind zijn reactie (die er niet echt is) een enorme afknapper en dat zou mij blijven storen.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 23:15
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
is ook wel heel heftige reactie bij een kapotte laptop vind ik hoor, geen woord meer uit kunnen brengen....
Alle reacties Link kopieren
Ik stem op: Wie het meeste geld heeft betaalt. Ongeacht wie de schade veroorzaakt heeft.
Je bent ten slotte niet voor niets partners.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 23:15
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
Wat raar. Waarom niet gewoon met elkaar praten? Dan vraag je hem gewoon of hij een nieuwe voor je koopt. Waarom zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren
noorderlicht76 schreef:
26-11-2020 18:57
is ook wel heel heftige reactie bij een kapotte laptop vind ik hoor, geen woord meer uit kunnen brengen....
Ja eens, waarom kon je geen woord uitbrengen?
Heeft hij je laptop tijdens een ruzie van tafel geveegd ofzo?
Surebaby schreef:
26-11-2020 17:28
Omdat hij de oude uit elkaar heeft gehaald. Ook nog eens.
Dus:
Hij sloopt een laptop.
Geeft aan niet verzekerd te zijn.
Gaat repareren wat niet lukt.
Laat to met de gebakken peren zitten.
Komt er niet op terug.


Nieuwe laptop en betalen om gegevens harde schijf terug te krijgen via een professional. Ik zou van zo iemand geen gebruikte laptop hoeven, wie weet wat hij daaraan heeft 'gerepareerd'.
Alsof reparatie van laptops zo ingewikkeld is.

Hij heeft hem opengemaakt. Meer weten we niet. Laat staan dat we weten dat hij de laptop heeft gesloopt. Jouw fantasie gaat met jou aan de haal.

To zegt dat de reparatie € 250 euro kost. Nou, prima. Repareren en hij betalen.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
26-11-2020 19:01
Ik stem op: Wie het meeste geld heeft betaalt. Ongeacht wie de schade veroorzaakt heeft.
Je bent ten slotte niet voor niets partners.
Als jij degene bent met het meeste geld en het is jouw apparaat dat schade heeft dan kan je dat bepalen. Ik vind niet dat je dat kan bepalen als jij degene bent die schade veroorzaakt heeft en toevallig het minste geld heeft.

Daarbij heeft TO sowieso niet veel geld en heeft al duidelijk gemaakt dat ze het geld eigenlijk niet kan missen, dus dan vind ik sowieso dat degene die de schade gemaakt heeft het hoort te vergoeden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
creativeguy schreef:
26-11-2020 17:52
Ja natuurlijk aan hem vragen om de schade te vergoeden.

En bestanden kwijt ? nooit van backup gehoord ? Voor een paar tientjes heb je een externe harde schijf. Dan heb je zelfs geen 'cloud' voor nodig. Dat laatste is alleen maar trager bij grote bestanden en minder veilig, want je weet niet wat die bedrijven met je gegevens doen. Het is niet voor niks 'gratis'.
Cloud is gratis?
Maar jullie hebben het er wel een beetje over gehad volgens mij, want jullie zijn nog niet zo lang samen maar je weet wel dat hij geen WA verzekering heeft.
merano schreef:
26-11-2020 19:01
Ik stem op: Wie het meeste geld heeft betaalt. Ongeacht wie de schade veroorzaakt heeft.
Je bent ten slotte niet voor niets partners.
Bijvoorbeeld. Of je belt de inboedelverzekering om te vragen of het daar wel verzekerd is.

De reacties van TO en vriend zijn wel bijzonder (allebei niets meer zeggen), maar de reacties dat hij een nieuwe laptop moet betalen ook.
Er gebeuren nou eenmaal ongelukjes in huis.

En TO, laat je vriend eens nadenken over een avp. Deze keer is de schade beperkt, maar hij kan ook met een warrige kop tegen een geparkeerde Lexus fietsen. Dan is het wel fijn om voor een luttel bedrag verzekerd te zijn voor grote schades.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar hoe die schade is ontstaan.
En als het nog te repareren is zou ik zeggen ieder de helft.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
26-11-2020 18:06
WA is verplicht dacht ik.
Een WA verzekering hoort bij een auto.
Het gaat om een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren en die is niet verplicht.
Ik heb hem wel, kost weinig en de kosten van schades kunnen hoog oplopen (bijv. fiets valt tegen de auto van iemand anders aan of door een grote etalageruit).
merano schreef:
26-11-2020 19:01
Ik stem op: Wie het meeste geld heeft betaalt. Ongeacht wie de schade veroorzaakt heeft.
Je bent ten slotte niet voor niets partners.
En ik ga een stapje verder. Tenzij hij dat ding tegen een muur gesmeten heeft, kan een ongelukje iedereen gebeuren. Ook stomme ongelukjes. Als je dat risico uit wil sluiten dan kun je je daartegen verzekeren.

Als ik bij jou op bezoek kom en ik stoot per ongeluk de vaas om die je naast de deur hebt staan dan zal ik aanbieden hem te vergoeden, maar jij zegt dan hopelijk ook ‘ach, ongelukjes gebeuren, die vaas stond daar onhandig, en ik vond het sowieso gezellig dat je er was’.
merano schreef:
26-11-2020 19:01
Ik stem op: Wie het meeste geld heeft betaalt. Ongeacht wie de schade veroorzaakt heeft.
Je bent ten slotte niet voor niets partners.
Ze wonen niet samen en zijn ook nog niet heel lang samen. En hij wil het niet betalen terwjl hij het kapot heeft gemaakt.

Is dat uberhaupt een partner?
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar dat nu wordt gezegd dat hij niet wil betalen terwijl TO dat nergens schrijft. Ze heeft nog helemaal niet gevraagd of hij wil betalen(!), dus daar kunnen we niks over zeggen. (Ja ja, ik snap dat hij het al meteen aan had moeten bieden, maar dat betekent niet dat hij niet zou betalen als TO het vraagt, daar komt TO maar op 1 manier achter).
Luci_Mster2 schreef:
26-11-2020 19:42
Ze wonen niet samen en zijn ook nog niet heel lang samen. En hij wil het niet betalen terwjl hij het kapot heeft gemaakt.

Is dat uberhaupt een partner?
Hij heeft nog niet aangeboden om te betalen. Dat is wat anders dan niet willen betalen.
Alle reacties Link kopieren
ligt er ook helemaal aan hoe jullie het normaal met geld doen. alles gescheiden? of juist gezamelijke rekening? Het is toch ook helemaal niet zon ingewikkeld onderwerp lijkt me? dit is toch gewoon een kwestie van even overleg wat handig is
Update: hij heeft zomaar besloten het bij iemand te laten repareren. Vanochtend vroeg ik waar mijn laptop was, en hij heeft bij iemand langsgebracht en een nieuw beeldscherm besteld. Wel heeft hij mijn harde schijf op de pc gezet, dus ik heb gewoon alles. Hij negeert me verder dus een gesprek aangaan heeft ook geen zin. Ik weet niet zo goed wat ik van dit alles moet vinden eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij het laat repareren, maar enig overleg was wel op zijn plaats geweest. Staan je bestanden op je eigen PC of een PC van hem? Hopelijk niet té persoonlijke bestanden? Raar dat hij je verder negeert.
Alle reacties Link kopieren
Raar gedrag. Ik zou je relatie nog maar eens gaan overdenken. Wat als er een keer iets echt ergs aan de hand is? Wat heb je dan aan hem...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven