Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
retrostar schreef:
30-06-2020 08:03
Wantrouw je je man, koop dan een eigen telefoon met je eigen geheime wachtwoord.
Dit is haar eigen telefoon.
retrostar schreef:
30-06-2020 08:03
Wantrouw je je man, koop dan een eigen telefoon met je eigen geheime wachtwoord.
Ik zou mijn telefoon houden en een nieuwe man zoeken.
retrostar schreef:
30-06-2020 08:10
Maar dan loop je een enorm risico dat die persoon je doorkrijgt.

Ja inderdaad, en dat is nu denk ik ook gebeurd, misschien heeft TO's man de situatie onderschat,
De boze reactie van haar man vind ik op z'n minst verdacht,
Maarja bewijs nu nog maar eens dat haar whatsapp werd gevolgd, vreemde situatie dit.
Eerste maar even afwachten wat to aan bewijs op haar telefoon had gevonden verder. Maar zijn reactie is wel erg typisch. Hij voelt zich betrapt. Lijkt mij het begin van het einde dit.
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.

TO, doe niet zo moeilijk en kijk gewoon in de instellingen van whatsapp. Dan zie je meteen of iemand zich heeft aangemeld op een pc met jouw whatsapp en wanneer dat was. Even bij beide telefoons kijken, en je weet genoeg.
Was het iets dat je in de agenda van je werktelefoon zette? Dat hij in zijn account jouw agenda heeft gekoppeld? Mijn man kan mijn werkagenda zien, omdat we dat handig vinden, zodat hij mijn rooster kan raadplegen bijvoorbeeld. Hij heeft alleen geen hoorbare notificaties aan hebben staan maar dat kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij schakelt whatsapp web uit na een bepaalde tiijd geen gebruik en er staat bovenin je telefoon dat je verbonden bent met whatsapp web.
Neemt niet weg dat dit heel raar is maar ben bang dat je er nu niet meer achter komt.
Sterkte, lijkt me heel naar..
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-06-2020 08:18
Ik zou mijn telefoon houden en een nieuwe man zoeken.
Dat is makkelijk gezegd. Ik denk dat mensen minder om andermans privacy geven dan om die van zichzelf, zolang het maar enigszins hun gemak dient. Men voelt zich geen slechterik, zolang men niet betrapt wordt. Heel gek verschijnsel. Maar oh wee als ze zelf bespied worden; dan is het huis te klein.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.

Voor iemand met een ICT achtergrond is dit écht een bullshit antwoord! WA hoeft ook helemaal niet fysiek op de laptop te staan, gaat allemaal gewoon via je browser.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-06-2020 08:21
Eerste maar even afwachten wat to aan bewijs op haar telefoon had gevonden verder. Maar zijn reactie is wel erg typisch. Hij voelt zich betrapt. Lijkt mij het begin van het einde dit.
Inderdaad. Er kan toch geen andere verklaring voor zijn dan dat hij iets op zijn pc heeft geïnstalleerd waardoor hij een melding krijgt van appjes die bij TO binnenkomen? En hij die hoogstwaarschijnlijk ook kan lezen, want waarom zou je dat anders doen?
Ik zou hem voor geen meter meer vertrouwen.

TO, heeft hij vaker laten merken dat hij je niet vertrouwt of is er in het verleden wel eens iets voorgevallen? Dat je verliefd was op iemand anders of gewoon dat hij een jaloers type is?
Alle reacties Link kopieren
niekie1 schreef:
30-06-2020 08:23
Was het iets dat je in de agenda van je werktelefoon zette? Dat hij in zijn account jouw agenda heeft gekoppeld? Mijn man kan mijn werkagenda zien, omdat we dat handig vinden, zodat hij mijn rooster kan raadplegen bijvoorbeeld. Hij heeft alleen geen hoorbare notificaties aan hebben staan maar dat kan wel.
Ja blablabla mooie smoesjes allemaal, maar het staat er duidelijk hoor:
stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon
Honey, you should see me in a crown
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat.
Nee, nu niet meer. Wat een engerd.
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:19
Ja inderdaad, en dat is nu denk ik ook gebeurd, misschien heeft TO's man de situatie onderschat,
De boze reactie van haar man vind ik op z'n minst verdacht,
Maarja bewijs nu nog maar eens dat haar whatsapp werd gevolgd, vreemde situatie dit.
Maar is even scannen voldoende dan, hoef je niet ook een wachtwoord in te voeren? Dat is best kwalijk van Whatsapp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
wat een eikel
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.

Maar gelukkig heeft ie ook een alcoholprobleem ..
Alle reacties Link kopieren
Wat zou de reden kunnen zijn dat jouw man dit doet?
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Waar verdenkt hij jou eigenlijk van??
retrostar schreef:
30-06-2020 08:27
Maar is even scannen voldoende dan, hoef je niet ook een wachtwoord in te voeren? Dat is best kwalijk van Whatsapp.
Scannen is genoeg, geen wachtwoord nodig,
je moet de telefoon wel fysiek in je handen krijgen, maarja genoeg onbewaakte momenten.
Sterker nog, volgens mij kun je tegenwoordig zelfs op meerdere telefoons tegelijk, 1 whatsapp account gebruiken,
Dat had ik laatst toen ik een nieuwe telefoon installeerde, ik kon op beide toestellen whats-appen met hetzelfde account, dat vind ik eigenlijk nog kwalijker.
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij de instellingen van whatsapp zien of er een computer gekoppeld is, en als dat het geval is kan je hem ook ontkoppelen.
Hecamel schreef:
30-06-2020 08:37
Je kan bij de instellingen van whatsapp zien of er een computer gekoppeld is, en als dat het geval is kan je hem ook ontkoppelen.
Beter ontkoppelt TO haar man.
Whomi schreef:
30-06-2020 07:50
Als de man van TO uitgelogd is op zijn laptop, zou dat geluidje toch niet moeten komen? Dat krijg je alleen als de web whatsapp open staat en de laptop aan. Een laptop geeft geen geluid als hij in slaapstand of helemaal uit staat. Dus dat zou betekenen dat die laptop aan en ingelogd is.


Dit. Sterk verhaal. Er is toch niemand die zijn laptop aan laat staan de hele nacht. In slaapstand maakt zo'n ding geen geluidjes als er een berichtje binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
ik zou denk ik samen met een vriendin ofzo via Whatsapp een affaire faken. heel uitgebreid. En als hij opeens raar doer weet je hoe het komt.
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:34
Scannen is genoeg, geen wachtwoord nodig,
je moet de telefoon wel fysiek in je handen krijgen, maarja genoeg onbewaakte momenten.
Sterker nog, volgens mij kun je tegenwoordig zelfs op meerdere telefoons tegelijk, 1 whatsapp account gebruiken,
Dat had ik laatst toen ik een nieuwe telefoon installeerde, ik kon op beide toestellen whats-appen met hetzelfde account, dat vind ik eigenlijk nog kwalijker.
Daarom is het zo makkelijk; de QR code scannen en klaar. En het is ook zo eenvoudig te controleren of terug te draaien. Maar goed. Dat gaat nu niet meer lukken, want man heeft die whatsapp verbinding verbroken.

Terug naar de gesprekstafel dus. Waarom vindt man het een goed idee om boos te worden als jij om uitleg vraagt. Waarom vindt hij je gestoord, als hij iets raars op zijn pc heeft. En wat is dit voor communicatie stijl - boos worden als er iets vreemds gebeurd.

Volgens mij is het zinvol om het daarover te hebben ipv je te verliezen in wat hij allemaal geïnstalleerd zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
30-06-2020 08:38
Beter ontkoppelt TO haar man.
Ja das een volgende. Maar ik denk niet dat man zijn pc gekoppeld heeft, want een uitgelogde computer maakt in principe geen geluid meer.

En hij ontkent ook. Dus dan kan ze het iig zien of dat zo is.
Marana schreef:
30-06-2020 08:39
Dit. Sterk verhaal. Er is toch niemand die zijn laptop aan laat staan de hele nacht. In slaapstand maakt zo'n ding geen geluidjes als er een berichtje binnenkomt.
De man van TO zei ook meteen: "Wat raar, die had uit moeten staan."

Ik denk trouwens wel dat er mensen zijn die hun laptop altijd aan laten staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven