Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
30-06-2020 08:39
Dit. Sterk verhaal. Er is toch niemand die zijn laptop aan laat staan de hele nacht. In slaapstand maakt zo'n ding geen geluidjes als er een berichtje binnenkomt.
Nee ik ook niet. Bovendien is er een mogelijkheid om systeemgeluiden uit te zetten. Ik bedoel wil je iemand volgen, dan niet op een domme manier doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:02
Kijk in je whatsapp in het chat tabblad, dan rechtsboven het menu open en whatapp-web, als je nu de QR scanner ziet, ben je niet aangemeld, als je wel bent aangemeld zie je de naam van het apparaat staan.
Als ik dat doe, kan ik ook zien waar ik de vorige twee keer was ingelogd met WebWhatsapp - welke browser en welke computer. Dus zelfs als hij zich heeft afgemeld, kun je dat misschien nog wel zien.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens TO je telefoon lag op zolder. Is het niet je eigen telefoon die je hoorde? Lijkt mij een stuk logischer dan een pc die in slaapmodus staat.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
30-06-2020 08:24
Volgens mij schakelt whatsapp web uit na een bepaalde tiijd geen gebruik en er staat bovenin je telefoon dat je verbonden bent met whatsapp web.
Neemt niet weg dat dit heel raar is maar ben bang dat je er nu niet meer achter komt.
Sterkte, lijkt me heel naar..

Nee, allebei niet waar. Zodra een telefoon eerder is gekoppeld, schakelt whatsapp web gewoon weer in als die telefoon in de buurt is. Bij mij staat er niks in m’n scherm.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
30-06-2020 08:43
Nee, allebei niet waar. Zodra een telefoon eerder is gekoppeld, schakelt whatsapp web gewoon weer in als die telefoon in de buurt is. Bij mij staat er niks in m’n scherm.
Ook onzin. Whatsapp web schakelt niet in als de telefoon in de buurt is. Die schakelt in als je het programma opstart.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
30-06-2020 08:43
Nee, allebei niet waar. Zodra een telefoon eerder is gekoppeld, schakelt whatsapp web gewoon weer in als die telefoon in de buurt is. Bij mij staat er niks in m’n scherm.
Nee hoor dat is bij mij echt niet zo...hij schakelt op mijn laptop uit na een bepaalde tijd en dan moet ik weer de code scannen.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
30-06-2020 08:47
Nee hoor dat is bij mij echt niet zo...hij schakelt op mijn laptop uit na een bepaalde tijd en dan moet ik weer de code scannen.
Klopt, dit staat niet zomaar aan.
Ozo.
Ik snap niet wat er raar aan is. Ik heb ook de WhatsApp app op mijn laptop, waardoor mijn laptop ook geluid maakt als ik een appje krijg. Ik zet mijn laptop niet vaak uit en als ik WhatssApp niet afgesloten heb, krijg ik gewoon een melding op /van mijn laptop.

Oh wacht even, je appte je man niet, maar jezelf... Dus zijn laptop is verbonden met jouw mobiel/WhattsApp. Dat is wel vreemd inderdaad!!
anoniem_64ca64e6b24fc wijzigde dit bericht op 30-06-2020 08:53
21.09% gewijzigd
retrostar schreef:
30-06-2020 08:42
Nee ik ook niet. Bovendien is er een mogelijkheid om systeemgeluiden uit te zetten. Ik bedoel wil je iemand volgen, dan niet op een domme manier doen.
De man van TO zei ook meteen: "Wat raar, die had uit moeten staan." Toch wel vreemde reactie. Misschien was hij vergeten het geluid uit te zetten.
Bij mij is dat ook zo. Maar ik ben geen it-er en heb er geen verstand van. Dit lijk mij eerder iets als een soort spyware wat stiekem op je telefoon staat.
Kraaienpootje schreef:
30-06-2020 08:51
Ik snap niet wat er raar aan is. Ik heb ook de WhatsApp app op mijn laptop, waardoor mijn laptop ook geluid maakt als ik een appje krijg. Ik zet mijn laptop niet vaak uit en als ik WhatssApp niet afgesloten heb, krijg ik gewoon een melding op /van mijn laptop.
Jij hebt het over jouw laptop, dit was op de pc van de man van TO niet op haar pc.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
30-06-2020 08:42
Trouwens TO je telefoon lag op zolder. Is het niet je eigen telefoon die je hoorde? Lijkt mij een stuk logischer dan een pc die in slaapmodus staat.
Door het plafond heen? TO zal heus wel niet helemaal achterlijk zijn en weten wat ze gehoord heeft.

Overigens hoor ik wel meldingen als ik mijn laptop gelocked heb.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
30-06-2020 08:43
Nee, allebei niet waar. Zodra een telefoon eerder is gekoppeld, schakelt whatsapp web gewoon weer in als die telefoon in de buurt is. Bij mij staat er niks in m’n scherm.
Nee hoor, moet je toch echt eerst WA voor openen op je pc/laptop. Let wel; ik heb het over de webversie, er is meen ik ook een app voor PC.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
30-06-2020 08:51
De man van TO zei ook meteen: "Wat raar, die had uit moeten staan." Toch wel vreemde reactie. Misschien was hij vergeten het geluid uit te zetten.
Rare reactie inderdaad, als er überhaupt niets op die pc zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
30-06-2020 08:55
Door het plafond heen? TO zal heus wel niet helemaal achterlijk zijn en weten wat ze gehoord heeft.

Overigens hoor ik wel meldingen als ik mijn laptop gelocked heb.
Wij hebben houten vloeren. Ik hoor mijn telefoon echt als hij boven af gaat.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
30-06-2020 08:57
Rare reactie inderdaad, als er überhaupt niets op die pc zou staan.
Bedoelde hij niet gewoon dat z'n laptop uit had moeten staan?

En ik moet zelf iedere keer opnieuw scannen om WA op m'n pc te gebruiken, de webversie....
En ik krijg een melding op m'n telefoon als ie gekoppeld is. Bij mij blijft het wa icoontje bovenin staan, net zo lang tot ik 'm weer afmeld.

Maar verder heb ik geen verstand van ICT en dergelijke, dus hoe het allemaal zou moeten werken of dat er andere opties zijn....

Maar het is wel raar.

To, kijk inderdaad op wa op je werktelefoon of ie gekoppeld is (geweest) Dat zou je wel moeten kunnen zien inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
30-06-2020 08:51
De man van TO zei ook meteen: "Wat raar, die had uit moeten staan." Toch wel vreemde reactie. Misschien was hij vergeten het geluid uit te zetten.
Of hij bedoelt zijn computer die uit had moeten staan.


Maar we kunnen man blijven beschuldigen. Zo lang TO niet even in haar whatsapp instellingen kijkt weten we het sowieso niet.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Schokkend dat er veel mensen zo slecht lezen hier.

TO ik zou in een appje laten weten dat je van je man wilt scheiden. Ben benieuwd of hij dan nog mee leest ;)
Je kan met Altus meerdere whatsapp accounts tegelijkertijd gebruiken. Zo’n beetje het eerste wat je dan moet doen is aangeven of je meldingen wilt ontvangen. Het zou kunnen dat hij dat verkeerd heeft aangevinkt.

Vraag of je op zijn pc mag en geef een zoekopdracht voor dat programma of doe een systeemherstel.
Bij mij geeft mijn laptop geen signaal als ik een berichtje verstuur. Als er eentje binnenkomt wel. Denk dat manlief een tracker erop heeft gegooid, niet whatsapp.

Never mind, ik ben nog niet wakker 🤦🏽‍♀️
anoniem_337573 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 09:29
16.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
30-06-2020 09:04
Bedoelde hij niet gewoon dat z'n laptop uit had moeten staan?
Dan nog ontkent hij in eerste instantie niet dat er berichtjes op zijn binnengekomen op het moment dat TO die stuurde. Dat komt pas daarna en dan met veel boosheid, beschuldigingen etc.

Ik snap overigens ook niet dat TO het hem zo makkelijk heeft gemaakt door hem eerst zelf naar die pc te laten kijken. Dat gaf hem alle kans en tijd om dingen te verwijderen.
laborantje schreef:
30-06-2020 07:52
Een pc kan maar 1 whatsapp volgen. Heb meerder keren geprobeertt of ik werk en prive app tegelijk kon, maar helaas.

Het lijkt erop dat de pc reageert op inkomende berichten op je werk telefoon. snelste manier is omdat te checken op je telefoon.
Offtopic, maar twee nummers koppelen aan whatsapp for web kan heel gemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen. Maar het kan zijn dat dit niet opzettelijk is. Na update wordt Bluetooth vaak automatisch geactiveerd en dan krijg je zoiets. Gewoon Bluetooth afzetten!
Hecamel schreef:
30-06-2020 09:05
Of hij bedoelt zijn computer die uit had moeten staan.


Maar we kunnen man blijven beschuldigen. Zo lang TO niet even in haar whatsapp instellingen kijkt weten we het sowieso niet.
Of het nu om het geluid of de PC gaat die niet uitstaan, zijn reactie blijft toch vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven