Pijn, maar boeit vriend niet? [Lege OP]

05-04-2020 03:45 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgelost.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2020 23:30
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.23% gewijzigd
Regenboogjongen schreef:
06-04-2020 17:32
Opvallende posts schrijf je Lise. In een ander topic klaag je regelmatig over hoe je man niet genoeg begrip voor je heeft maar hier kom je eerst vertellen dat je dat niet van hem verwacht en nu weet je beter wat haar arts zegt?
Ik klaag helemaal niet dat mijn man niet genoeg begrip voor me heeft en dat staat in geen enkel verband met de klachten van TO en of deze al dan niet somatisch verklaarbaar zijn.

Het is al sneu genoeg dat TO deze klachten heeft en dan is het fijn als je partner je steunt. Ik heb dat geluk en dat gun ik een ander ook.
Kz-xx schreef:
06-04-2020 17:07
Is door mijn arts bevestigd dat dit de grootste mogelijkheid kan zijn, maar niet getest want dat is niet mogelijk. Maar kan best dat het dan nog steeds somatisch onverklaarbaar is volgens ‘het label’ maar dat is het dus niet en ook niet te achterhalen dus dan zou hormonale onbalans altijd als somatisch onverklaarbaar gelabeld worden, terwijl de werkelijkheid anders is.
Ok, dan heb ik te snel geconcludeerd. Vervelend dat dat niet getest kan worden!
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
06-04-2020 19:52
Jouw onderzoek? Dus jouw 'onderzoek' en jouw 'diagnose' tellen zwaarder dan die 50 artsenbezoeken?
En wat me het meest verbaast: je haalt je OP leeg (en niet voor de eerste keer) als zijnde 'opgelost' (wat is er opgelost?) maar blijft hier jouw cirkelredeneringen spuien zonder eens een keer écht aan zelfonderzoek te gaan doen.

Want hoe belangrijk is die oorzaak nu eigenlijk? Als je je been breekt door een misstap maakt het toch ook niet uit of je met je linker- of rechterbeen misstapte ..... je been is gebroken, het doet pijn, het moet helen, er moet gips omheen zodat je botten weer goed aan elkaar kunnen groeien.

Als je paniekaanvallen hebt geldt hetzelfde: het waarom is niet van belang, je moet ervan af, je moet genezen, je moet normaal kunnen functioneren, je moet een volwaardig leven hebben, zonder die paniekaanvallen.

Vraagje: werk je, studeer je, heb je een zinnige daginvulling?
Precies. Wel samen met mijn huisarts overigens, maar ben er zelf achteraan gegaan en ermee gekomen door middel van veel onderzoeken en contact met vele anderen die met dezelfde klachten liepen en kijkend naar mijn eigen lichaam.

De reden dat ik mijn OP weg haal is omdat het verkeerd geïnterpreteerd wordt en ik het misschien duidelijker en anders had kunnen formuleren, tijdens het schrijven zat ik in een emotionele bui en dan komt dat soms anders eruit dan gewild. Dit had ik ook aan kunnen passen of anders aan kunnen pakken dus dat is inderdaad mijn fout.

‘Hoe belangrijk is de oorzaak nou eigenlijk’ en het stukje erna: ‘het waarom is niet van belang, je moet ervan af, je moet genezen, je moet normaal kunnen functioneren, je moet een volwaardig leven hebben, zonder die paniekaanvallen.‘
Daarin vind ik dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Inderdaad, ik moet er van af en moet genezen en normaal kunnen functioneren. Bij mij was het nodig om de oorzaak van de paniek klachten te achterhalen om te kunnen genezen en er verder mee aan de slag te kunnen omdat het dus niet alleen mentaal was. Dus daarom speelt de oorzaak juist een belangrijke rol.

Verder, ja ik werk 4 dagen van 7:30 tot 17:00 en werk daarnaast voor mezelf en heb verder een zinnige dag indeling, genoeg te doen en genoeg afleiding!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-04-2020 20:12
wat een onzin
Ah ja wat een goed onderbouwde reactie weer. Maar nee echt onzin! Lul maar wat.


🤦🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Verder ga ik er geen tijd en aandacht meer aan besteden, genoeg gedaan en inmiddels opgelost met mijn vriend wat het belangrijkste is. Bedankt voor degenen die daadwerkelijk een nuttige reactie of opbouwende feedback hebben gegeven en voor degenen die spraken uit ervaring of (daadwerkelijke) kennis, daar heb ik zeker wat mee gedaan! Voor de andere die denken alles te weten en zo makkelijk aan namens doen, dingen voor mij invullen, verhalen omdraaien en labelen, good luck in your life. Zou niet in jullie schoenen willen staan bah bah bah.
Kz-xx schreef:
06-04-2020 22:48
Verder ga ik er geen tijd en aandacht meer aan besteden, genoeg gedaan en inmiddels opgelost met mijn vriend wat het belangrijkste is. Bedankt voor degenen die daadwerkelijk een nuttige reactie of opbouwende feedback hebben gegeven en voor degenen die spraken uit ervaring of (daadwerkelijke) kennis, daar heb ik zeker wat mee gedaan! Voor de andere die denken alles te weten en zo makkelijk aan namens doen, dingen voor mij invullen, verhalen omdraaien en labelen, good luck in your life. Zou niet in jullie schoenen willen staan bah bah bah.
je eigen schoenen zijn niet begerenswaardig. Jij bent de gene met de angsztstoornis he?
Alle reacties Link kopieren
Kz-xx schreef:
06-04-2020 22:48
Verder ga ik er geen tijd en aandacht meer aan besteden, genoeg gedaan en inmiddels opgelost met mijn vriend wat het belangrijkste is. Bedankt voor degenen die daadwerkelijk een nuttige reactie of opbouwende feedback hebben gegeven en voor degenen die spraken uit ervaring of (daadwerkelijke) kennis, daar heb ik zeker wat mee gedaan! Voor de andere die denken alles te weten en zo makkelijk aan namens doen, dingen voor mij invullen, verhalen omdraaien en labelen, good luck in your life. Zou niet in jullie schoenen willen staan bah bah bah.
Jammer dat je zo offensief reageert, iets meer zelfinzicht zou fijn zijn. Wat heb je nu gedaan dat je vriend je nu wel begrijpt en je steunt wat je afgelopen zaterdag in 12 uur niet gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-04-2020 20:12
wat een onzin
Ik probeerde het netjes te verwoorden, door te zeggen dat ik niet veel snap van haar redeneringen.
Maar eigenlijk verwoord jij het treffender. ;-D
Kz-xx schreef:
06-04-2020 22:48
Verder ga ik er geen tijd en aandacht meer aan besteden, genoeg gedaan en inmiddels opgelost met mijn vriend wat het belangrijkste is. Bedankt voor degenen die daadwerkelijk een nuttige reactie of opbouwende feedback hebben gegeven en voor degenen die spraken uit ervaring of (daadwerkelijke) kennis, daar heb ik zeker wat mee gedaan! Voor de andere die denken alles te weten en zo makkelijk aan namens doen, dingen voor mij invullen, verhalen omdraaien en labelen, good luck in your life. Zou niet in jullie schoenen willen staan bah bah bah.
Houd jezelf toch niet steeds zo voor de gek. Je verdedigt jezelf waar je eigenlijk kritisch naar jezelf moet kijken. Je haalt uit naar anderen hier die wel kritisch zijn en dat is mijn inziens alleen maar een bevestiging van je wankele zelfinzicht. Niemand hier ligt wakker van je topic, het is immers jouw topic en gaat over JOU. Ik heb ook een reactie geschreven waar de kern van is dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor jezelf en jij van anderen te veel vraagt. Dat schrijf ik ook uit ervaring, zoals zo velen hier hetzelfde schrijven uit ervaring. Maar jij blijft je liever verschuilen, in de slachtofferrol, je tandjes laten zien zoals een klein keffertje, maar wie hou je nou voor de gek meid? Fijn dat je het hebt 'opgelost' met je vriend. Als het echt zo is, waarom blijf je dat dan zeggen, waarom blijf je hier jezelf verdedigen? Het topic is klaar dan toch?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 09:15
Reden: op de man
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-04-2020 02:01
je eigen schoenen zijn niet begerenswaardig. Jij bent de gene met de angsztstoornis he?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:07
Reden: op de man
58.52% gewijzigd
Kz-xx schreef:
07-04-2020 09:21
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:07
Reden: Op de man
76.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
07-04-2020 09:25
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:07
Reden: Op de man
75.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
Kz-xx schreef:
07-04-2020 09:39
Nee zeker niet, met hem communiceer ik gewoon en luisteren we van beide kanten. Heb hier al een aantal keer gereageerd en ben heel rustig gebleven en heb de misvattingen/verdraaiingen van het verhaal die mede ontstaan zijn door een enkeling hier toegelicht & dan nog heb je van die type's zoals S-Meds en Wilhetnietweten (naam zegt genoeg) die niet eens reageren en lekker doorgaan en door hameren? Dat noem ik gewoon reactie's uitlokken. Maar hij/zij heeft het voor elkaar, dus hoop dat hij/zij er erg gelukkig van wordt. ;)
De positie waar je in zit is heel lastig.

Ik heb in het verleden chronische pijn gehad die heel lastig te verklaren was dus ik snap je reacties eigenlijk heel erg goed. Ik snap echter ook wat sommige anderen hier zeggen, maar bovenal is het ontzettend vervelend voor jou.

Ik ben er uiteindelijk doorheen gekomen en heb een hoop geleerd van die periode.

Goed dat je goed met je vriend communiceert, dat is belangrijk :)
Alle reacties Link kopieren
Het wordt wel steeds duidelijker wat nou echt het probleem is 'hormonen'. Een moeilijk karakter doet pijn maar het is geen ziekte.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
grasspriet schreef:
07-04-2020 07:11
Jammer dat je zo offensief reageert, iets meer zelfinzicht zou fijn zijn. Wat heb je nu gedaan dat je vriend je nu wel begrijpt en je steunt wat je afgelopen zaterdag in 12 uur niet gelukt is?
Dat is maar net welk deel van het berichtje je opvat, want het eerste deel is totaal niet offensief. 'wat je afgelopen zaterdag in 12 uur niet gelukt is?' Daar gaat het alweer, totaal verdraait. Maar in het kort voor de mensen die er misschien iets aan hebben:

Ik heb angst/paniek klachten met uitvalsverschijnselen bij heftige pieken, waardoor ik op die momenten niet veel kan en kan inzakken. Hier belast ik verder zo weinig mogelijk anderen mee maar sinds ik half met mijn vriend samenwoon maakt hij het wel eens mee (logisch). Hij heeft in eerdere gesprekken laten weten dat hij me wilt ondersteunen bij de pieken, we hebben toen besproken dat ik het fijn zou vinden als hij tijdens de pieken er even voor me is in de vorm van even een arm om me heen/die veiligheid, dat vond hij zelf ook en kwam vanuit hem dat hij me erbij wilt ondersteunen. Nu is het een aantal keer voor gekomen dat het heel heftig was en verwachte ik wat steun vanuit zijn kant, omdat we het hier over hadden gehad. Dit was er toen niet en viel hij in slaap ondanks dat ik had aangegeven dat de piek eraan kwam, waar ik verdrietig van werd en op dat moment mn klachten wat verergerden. Wat ik niet van hem verwacht en hier constant maar geroepen wordt, is dat hij heel de nacht wakker moet blijven voor mij. Dit gebeurd ook niet meerdere nachten achter elkaar. Ook sleur ik hem totaal niet mee in mijn paniek en aanvallen, het is dat hij zelf interesse toont en me vraagt hoe hij kan helpen of er voor me kan zijn, dus ook dat dring ik niet bij hem op.

Uiteindelijk heb ik een super lieve vriend en zeg ik hem vaak genoeg hoe blij ik met hem ben en dat ik het waardeer dat hij er voor me wilt zijn en ook voor me is. Inmiddels zijn mijn klachten door veel onderzoeken (dokter, ziekenhuis, psycholoog, gesprekken met anderen met paniekklachten) en dingen uitproberen, hard werken en veel inzet, nog maar in kleine mate aanwezig, waar ik heel bankbaar voor ben. Hoop dat dit ook zo mag blijven. Een klaagtopic openen in een emotionele bui was niet nodig geweest en kwam misschien wat verwend over, dit begrijp ik zeker. Als er een mogelijkheid zou zijn om een topic te verwijderen had ik dat al gedaan, maar dat is er niet dus vandaar de doorgaande berichten en discussies. Maar aan namens en vooroordelen over mensen met paniekklachten, die doen me wel wat en vandaar dat ik daar zo tegenin ga en op reageer. Ook mensen die zich voordoen als psycholoog of dokter, doe maar gewoon niet en laat dat aan de professionals of ervaringsdeskundigen over. Dat ik verdrietig erom was, vind ik menselijk en ook niet meer dan normaal gezien onze voorgaande gesprekken. (Als jij afspreekt met je date, je maakt je klaar en hij komt niet opdagen en laat niks van zich horen, komt er vast geen blijdschap in je naar boven.) Heb het met hem besproken en hij snapte wel dat ik door die gesprekken die we gehad hadden en zoals hij het toen zelf aangaf, ik bepaalde verwachtingen van hem had op dat moment en verdrietig was dat dat niet gebeurde. Dat was heel de issue uiteindelijk en dat is gewoon uitgesproken en kunnen we aan werken. Einde bericht.
Alle reacties Link kopieren
Kz-xx schreef:
07-04-2020 10:34
Dat is ...
Einde bericht.
Het is: Hij wil en niet hij wilt. Alsjeblieft, bij zulke lange berichten is dat heel storend.

En als je dit nu nog een keer allemaal neerzet, waarom haal je dan de OP weg?
Je schreef zelf dat je aanval 12 uur duurde. En je hebt zelf op een bepaald moment gezegd dat je vriend maar naar bed moest gaan.
Hij had dus die hele 12 uur een arm om je heen moeten houden en ondanks dat je zei dat hij naar bed kon gaan aan moeten voelen dat hij moest blijven zitten.
Juist ja
Waarom heb je in die 12 uur niet gewoon je medicatie genomen en de stappen door gelopen die je van je behandeld arts hebt gekregen om je te helpen tijdens een aanval.
Zo raar is het niet dat mensen negatief op je reageren nml.
Alle reacties Link kopieren
En dan samenvattend, begrijp ik het goed dat je niet op je vriend kunt vertrouwen -jullie spreken af op een rustig moment zonder aanval hoe hij je op zo’n moment kan helpen en komt dat niet na-en maakt dat het voor jou erger?
In dat geval is het misschien beter om voor jezelf de conclusie te trekken dat dit niet helpend is voor jou en dat je dat niet van hem kan verwachten. Jij zult dan iets anders moeten vinden op het moment van de piek.
Alle reacties Link kopieren
Tortie schreef:
07-04-2020 10:53
En dan samenvattend, begrijp ik het goed dat je niet op je vriend kunt vertrouwen -jullie spreken af op een rustig moment zonder aanval hoe hij je op zo’n moment kan helpen en komt dat niet na-en maakt dat het voor jou erger?
In dat geval is het misschien beter om voor jezelf de conclusie te trekken dat dit niet helpend is voor jou en dat je dat niet van hem kan verwachten. Jij zult dan iets anders moeten vinden op het moment van de piek.
Ja klopt. Daar heb ik ook over nagedacht en dat is ook een betere manier inderdaad, misschien juist door die afspraken bouw ik op hem of heb ik die verwachtingen en als dat dan wegvalt kan dat me op die momenten erg raken dus met wat je zegt heb je zeker een punt. Heb dit ook aan m’n vriend uitgelegd en dat begreep hij wel, maar is misschien inderdaad handiger als ik iets anders vindt wat me helpt. Daar zal ik het ook eens met m’n psycholoog over hebben hoe ik dat anders aan kan pakken. Dankjewel.
stellar schreef:
07-04-2020 10:47
Je schreef zelf dat je aanval 12 uur duurde. En je hebt zelf op een bepaald moment gezegd dat je vriend maar naar bed moest gaan.
Hij had dus die hele 12 uur een arm om je heen moeten houden en ondanks dat je zei dat hij naar bed kon gaan aan moeten voelen dat hij moest blijven zitten.
Juist ja
Waarom heb je in die 12 uur niet gewoon je medicatie genomen en de stappen door gelopen die je van je behandeld arts hebt gekregen om je te helpen tijdens een aanval.
Zo raar is het niet dat mensen negatief op je reageren nml.
zoals ik het nu begrijp zijn de klachten nog maar heel minimaal aanwezig, dus misschien hebben we het verkeerd begrepen van dat 12 uur durende drama
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
07-04-2020 10:46
Het is: Hij wil en niet hij wilt. Alsjeblieft, bij zulke lange berichten is dat heel storend.

En als je dit nu nog een keer allemaal neerzet, waarom haal je dan de OP weg?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 13:22
Reden: Op de man
14.62% gewijzigd
S-Meds schreef:
07-04-2020 11:14
zoals ik het nu begrijp zijn de klachten nog maar heel minimaal aanwezig, dus misschien hebben we het verkeerd begrepen van dat 12 uur durende drama
Oh we hebben het dus gewoon verkeerd begrepen, jeetje zeg. Hoop drama om niets
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
07-04-2020 10:47
Je schreef zelf dat je aanval 12 uur duurde. En je hebt zelf op een bepaald moment gezegd dat je vriend maar naar bed moest gaan.
Hij had dus die hele 12 uur een arm om je heen moeten houden en ondanks dat je zei dat hij naar bed kon gaan aan moeten voelen dat hij moest blijven zitten.
Juist ja
Waarom heb je in die 12 uur niet gewoon je medicatie genomen en de stappen door gelopen die je van je behandeld arts hebt gekregen om je te helpen tijdens een aanval.
Zo raar is het niet dat mensen negatief op je reageren nml.
Ik schreef dat een voorgaande aanval 12 uur duurde, van een aantal maanden geleden. Dat is toen ook een van de heftigste geweest en toen had ik nog geen medicijnen en was ik een stuk minder ver als dat ik nu ben. De stappen die de psycholoog me aangeraden heeft heb ik toen zeker doornomen. Omdat het uiteindelijk niet 100% mentaal was, zijn die stappen niet effectief geweest dus hielp het niet op dat moment. Voornamelijk omdat m’n lichaam paniek klachten vertoont zonder voorafgaande angst en paniek, waar de therapie juist wel op gericht is. Ook heeft de psycholoog me juist aangeraden dat als mensen in m’n omgeving erbij betrokken willen zijn, dat ik juist met ze praat over dat soort gevallen en wat ze dan eventueel kunnen bijdragen. Dit is wat ik wel had gedaan en dus daar verwachtingen van had en te veel op hem bouwde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven