Plagerig of pesterig gedrag?

16-08-2019 19:00 96 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2019 11:17
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Geen idee maar ik had hem een optater verkocht.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 09:56
99.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet in zijn hoofd kruipen, maar leuk is het niet.
Ik denk dat hij zich niet realiseert wat het doet bij jou.

Met name omdat hij persoonlijke dingen zo uitmelkt.

Ik zou je aanraden om precies op dat punt een opmerking te maken: Ik merk dat je zogenaamde grapjes maakt over dingen die ik je in vertrouwen heb verteld, blijkbaar was dat een vergissing van mij.

Zo hou je het bij jezelf... want je zegt dat het jouw vergissing is. Maar tegelijk zeg je dat hij niet te vertrouwen is met persoonlijke zaken - en dat is precies de vinger op de zere plek.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Zijn gedrag is helemaal niet leuk zo te horen. Ik zou als ik jou was afstand nemen van deze man. Niet meer bij hem in de buurt zitten, niets meer met hem delen behalve wat nodig is voor het werk, geen anekdotes meer bijv. Afstandelijk / zakelijk. En vooral niet ingaan op dit soort gedrag.
Mocht het dan niet ophouden zou ik hem er een keer direct op aanspreken in een 1 op 1 gesprek. Maar dan niet iets zeggen over dat je gevoelig en kwetsbaar bent, daarmee verzwak je jezelf.

Of.......als je dat kunt, kun je hem ook zo'n sneer terug geven dat hij wel twee keer nadenkt voor hij weer zoiets zegt. Maar ik het de indruk dat je daar niet het type voor bent.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 19:11
15.95% gewijzigd
Hij is gefrustreerd dat er geen schot in de zaak komt, dus gaat ie extra je aandacht zoeken om een reactie uit te lokken. En doet ie dat dus op een manier waarop hij zijn frustraties kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit wat hij bedoelt, vindt of denkt. Hij is een eikel en eikels behandel je beleefd afstandelijk en negeer je verder.
Wat maakt het uit waarom hij het doet, als jij het niet leuk vindt dan zeg je er wat van.
Alle reacties Link kopieren
Wat een etterbak. Meestal zit het in hun karakter en vinden ze pesten gewoon leuk en de zwakkeren zijn slachtoffer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie te weinig te doen hebben op het werk. Wanneer je de tijd hebt om zo met elkaar bezig te zijn en alles te over analyseren dan is het werk daar denk ik niet zo een uitdaging en daarom zoekt men de uitdaging bij elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Negeren negeren negeren. Ooit bij een baan een heeeeule vervelende collega gehad. Ook (vooral bij dames) gedrag uitlokken om aandacht te krijgen. Vaak opmerkingen die net op 't randje waren. Ik negeerde hem compleet. Echt compleet. Bij mij viel geen lol te halen, dus hield hij er snel mee op. Na een officiële klacht van mede collega was het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
16-08-2019 19:11
Het maakt niet uit wat hij bedoelt, vindt of denkt. Hij is een eikel en eikels behandel je beleefd afstandelijk en negeer je verder.
Precies. Elke seconde aandacht of overpeinzingen over deze eikel is teveel. Negeren, en als dat professioneel gezien niet kan, dan inderdaad beleefd afstandelijk.
Jij wil niets van hem, dus je hoeft hem ook niet te begrijpen.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 09:56
99.79% gewijzigd
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 09:57
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is pesten en niet plagen, iemand die je echt ziet zitten. Maakt geen beroerde grapjes, tenzij ze onhandig zijn.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 09:57
99.60% gewijzigd
Delimore schreef:
16-08-2019 19:28
Ik gaf op een gegeven moment tegengas, maar dat verzwakte me. Hij gaf ook aan dat ik tegengas gaf oid. En ik dacht bij mezelf, 'wat dacht je dat ik onderdanig ben?'

Ik heb helemaal geen zin in een machtsspelletje. Ik ga dan heel snel over tot negeren, omdat dat me het minste energie kost. En ik bleef afstandelijk het laatste uurtje en dat had hij duidelijk door aan alles, want hij durfde niet zo goed meer.

En meneer komt altijd naast me zitten. Hij zoekt waar ik ben en dan komt hij.

Ok, dus van je afbijten werkt niet en negeren wel. Dan lijkt me dat de beste optie. En als hij naast je komt zitten ook gewoon negeren.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:02
99.21% gewijzigd
En op welk moment heb je gezegd “joh Harry, ik vind je gedrag vervelend, ga je met jezelf bemoeien” (of iets anders waarmee je duidelijk maakt dat je hem irritant vind)
Oh, en al die roddels van anderen dat hij op je valt zou ik ook negeren. Want wat heb je eraan of ze waar zijn of gelul? Zijn gedrag is wat telt en dat bevalt je niet.
Gelukkig is hij binnenkort weg.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je druk om iemand die bijna weg gaat.

Je kan ook te veel van jezelf laten zien op de werkvloer:
'Ik hem eerder had verteld, over mijn karaktertrekken en hoe mensen mij zien. Dus de zaken waar ik onzeker over ben.
Ik vertelde hem een grappige, spirituele anekdote
Ik had op een gegeven moment een taak waar ik tegenop zag en dat wist hij
Ik zei een keer tegen hem dat ik, door mijn faalangst, moeite heb met het helpen van anderen omdat ik dan soms een blackout krijg.'

Je bent iemand die de hele tijd bezig is met hoe andere over je denken, denken dat mensen op je vallen, je gevoelens benoemen, hoe anderen je zien, waar je tegen op ziet, je faalangst, spirtuele anecdotes over de maan...sorry maar ik zou hier ook jeuk en lachstuipen van krijgen.

Hij is wellicht irritant maar jij draagt je karakter als een soort schietschijf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:19
99.59% gewijzigd
viva-amber schreef:
16-08-2019 19:34
Je maakt je druk om iemand die bijna weg gaat.

Je kan ook te veel van jezelf laten zien op de werkvloer:
'Ik hem eerder had verteld, over mijn karaktertrekken en hoe mensen mij zien. Dus de zaken waar ik onzeker over ben.
Ik vertelde hem een grappige, spirituele anekdote
Ik had op een gegeven moment een taak waar ik tegenop zag en dat wist hij
Ik zei een keer tegen hem dat ik, door mijn faalangst, moeite heb met het helpen van anderen omdat ik dan soms een blackout krijg.'

Je bent iemand die de hele tijd bezig is met hoe andere over je denken, denken dat mensen op je vallen, je gevoelens benoemen, hoe anderen je zien, waar je tegen op ziet, je faalangst, spirtuele anecdotes over de maan...sorry maar ik zou hier ook jeuk en lachstuipen van krijgen.

Hij is wellicht irritant maar jij draagt je karakter als een soort schietschijf.

Mooi gezegd.
Delimore schreef:
16-08-2019 19:31
Dit zou ik snappen als hij een stap had gezet. Maar dat heeft ie niet gedaan. Hij is tot zover nog niet afgewezen. Dus snap zijn frustraties niet of denkt hij dat ik kwijlend op zijn schoot al was gaan zitten al en hem had uitgevraagd?
Hij ziet je vast als heel zelfverzekerd (ook al vindt je dat zelf niet) en aast op een voorzetje/bevestiging van jouw kant. Nu hij bijna weggaat, is hij bang dat er nooit een tweede fase tussen jullie ontstaat en schudt hij de boel een beetje op.
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:26
99.83% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven