Plagerig of pesterig gedrag?

16-08-2019 19:00 96 berichten
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2019 11:17
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk geldt mijn advies van december 2018 nog steeds en dat van april 2019 ook (topic leeg gehaald). Dat topic heb je leeg gehaald maar ging over een soort gelijk probleem met een collega. Minder over je privé vertellen, minder over je gevoelens, minder over je cruhses en je een beetje professioneel gedragen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-08-2019 20:13
36.96% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Delimore schreef:
16-08-2019 20:05
Het is vooralsnog geen reden om iemand zo te behandelen. Ik zag hem blowen tijdens de pauze en de roddels die hij vertelde...poe. Ik maak dat ook niet belachelijk. Hij mij wel.

En toch heeft hij je wel zo behandeld. Waarom is dat zo ontzettend belangrijk voor je?
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 20:05
Het is vooralsnog geen reden om iemand zo te behandelen. Ik zag hem blowen tijdens de pauze en de roddels die hij vertelde...poe. Ik maak dat ook niet belachelijk. Hij mij wel.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar als je wil weten wat je er aan kan doen om geen schietschijf te zijn: dát kun je er aan doen. Gedraag je professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-08-2019 20:04
Je schrijft:

Hij zei iets over dingen die jij hem vertelt hebt over: je karaktertrekken, hoe mensen je zien, jouw onzekerheden, een spirituele anekdote, een taak waar je tegenop zag, dat je door je faalangst moeite hebt anderen te helpen, dat je dan soms een blackout krijgt. Dit klinkt niet als terughoudend, dit zijn allemaal kwetsbaarheden waarmee hij jou dus kan raken. Als je niet wil dat mensen je kunnen raken moet je minder van dit soort dingen zeggen.
Dan kun je best minder gereserveerd zijn op andere manieren, alleen niet door je zwakheden/onzekerheden zo te delen.
Tjezus zeg, zit je op een spirituele praatgroep of gewoon in een professionele omgeving? Prima hoor, als je helemaal zen wordt van boeddha en mandela's en meditatie, maar ga dan lekker op een spirituele reis met gelijkgestemden naar een boerderij in Frankrijk om helemaal tot jezelf te komen tijdens alle awareness-sessies... Maar dat doe je toch niet op je werk?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:22
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 20:07
Het is vervelend dat zo iemand er plezier uithaalt om er spottend over te doen. En dat zo iemand dan zegt dat ik niks over mezelf vertel. Dat is dan toch manipulatie? Ik ben juist open

Nee, op je werk is dat niet ‘open’, op je werk is dat ‘onprofessioneel’. Open ben je in een liefdesrelatie, bij je vrienden of familie. Op je werk ben je neutraal.
pejeka schreef:
16-08-2019 20:09
Tjezus zeg, zit je op een spirituele praatgroep of gewoon in een professionele omgeving? Prima hoor, als je helemaal zen wordt van boeddha en mandela's en meditatie, maar ga dan lekker op een spirituele reis met gelijkgestemden naar een boerderij in Frankrijk om helemaal tot jezelf te komen tijdens alle awareness-sessies... Maar dat doe je toch niet op je werk?

Ik zou best willen afluisteren als jij een nieuwe collega kreeg, iemand die heel graag praat en die juist precies zo'n zweverige, spirituele nieuwetijdskind is. En die dan een vage band met jou voelt en elke dag over haar spirituele reis tegen je aan gaat kletsen. Dat lijkt me echt heel grappig. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Je bent te open geweest. Je laat hem heel duidelijk weten wat jouw gevoelige/zwakke plekken zijn, en blijkbaar gaat hij daar op een vervelende manier mee om. Hij is geen vriend.

Gewoon links laten liggen, deze irritante vent.

(En als hij zoveel tijd heeft om zich tijdens het werk continu zo op jou te focussen, dan werkt hij echt niet hard genoeg of heeft hij te weinig taken.)
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:22
99.78% gewijzigd
Delimore schreef:
16-08-2019 20:11
Als ik wist dat hij het tegen me ging gebruiken, had ik het nooit gedaan. Toch blijf ik erbij dat het geen reden is om iemand zo te behandelen.

Leer daarvan en ben in het vervolg terughoudender met je kwetsbare kant laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je en waar werk je in hemelsnaam dat er in de pauze word geblowd?
Delimore schreef:
16-08-2019 20:14
Nee inderdaad. Maar deze specifieke gast vroeg zo door naar mijn voorkeuren en wat ik dacht en voelde dat ik een beetje losliet. De rest vd tijd was ik neutraal. Alles wat jullie in de op zien. Alle opmerkingen zijn in de periode van bij elkaar 5 maanden gemaakt en dan valt het op zich reuze mee. Ik roddelde nooit over anderen. Ik was positief met hier en daar onhandige opmerkingen over mezelf. Maar daar hoef ik nietzo op afgestraft te worden,vind ik.

Overdrijven is ook een vak. En nogmaals: waarom is dit zo ontzettend belangrijk voor je? Je zult nog wel vaker collega's krijgen die niet aardig zijn of een lullige opmerking maken of bot zijn. Dus..........hoe ga jij ermee dealen zodat je er niet zoveel last van hebt als je nu lijkt te hebben?
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:23
99.44% gewijzigd
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:25
99.59% gewijzigd
Nog een keer mijn vraag dan: Hoe reageerde hij toen je hem netjes maar duidelijk vertelde dat je zijn gedrag vervelend vond?
Of heb je het gelaten bij lekker passief agressief zn high five negeren?
Delimore schreef:
16-08-2019 20:16
Wat kan ik dan op werk over mezelf loslaten zonder dat ik te stil overkom? Of die verwijten krijg van collega's

Dat je in het weekend een mooie film hebt gezien. Dat je van wandelen houdt. Dat je een leuke grap hebt gehoord. Van welk eten je houdt, welke vakantie nog op je verlanglijstje staat. De lijst van onderwerpen is eindeloos.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-08-2019 20:12
Ik zou best willen afluisteren als jij een nieuwe collega kreeg, iemand die heel graag praat en die juist precies zo'n zweverige, spirituele nieuwetijdskind is. En die dan een vage band met jou voelt en elke dag over haar spirituele reis tegen je aan gaat kletsen. Dat lijkt me echt heel grappig. :biggrin:
Heel simpel. Ik gun eenieder zijn of haar persoonlijke geluk en hoe ze dat in hun persoonlijke leven bereiken, respecteer ik. Hun keuze. Maar op het werk hoef ik daar niet over doorgezaagd te worden. Daar zijn mijn collega's er gewoon om te doen waar ze voor aangenomen zijn. En in die hoedanigheid behandel ik hen ook met respect. Tuurlijk (zeker als je wat langer collega's bent) worden er wel eens wat persoonlijke dingen gewisseld, maar mijn idee is dat het persoonlijke leven in de privésfeer thuishoort en geen deel uit hoort te maken van je professionele acteren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat dit Kandijsuiker op het werk is. Ja maar hij, ja maar hij, ja maar hij...hij is stout en blowt in de pauze...hij doet gemeen en plaagt. Ik heb alleen maar al mijn angsten op tafel gelegd en verteld over mijn flauwtes omdat hij me leuk vindt....nou doet ie stommmmAfbeelding

Het lijkt wel een sociale werkplaats. Je bent al in 3 eerder topics geadviseerd over hetzelfde onderwerp.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-08-2019 20:20
8.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
16-08-2019 19:47
Je kunt je ook professioneel gedragen op je werk. Dat houdt in dat je een beleefde, rationele en neutrale versie van jezelf bent. Op je werk vermijd je potentieel gevoelige onderwerpen zoals spiritualiteit, politiek en seks. Je gaat geen relaties aan, voorspelt mensen niet hun toekomst en vertelt niet wat je stemt. Heel eenvoudig eigenlijk, scheelt een hoop onnodig gedoe.
Mee eens!!
In het beste geval vermijd je dit soort onderwerpen, of blijf je er vaag over.
Andere manier is om heel duidelijk te zijn over wat jij wilt en vindt en dat sterk uitstralen. Een ander laat het dan wel uit zijn hoofd om er de spot mee te drijven.
Delimore schreef:
16-08-2019 20:18
Dit is belangrijk voor me zodat ik mezelf in de toekomst anderskan opstellen als ik weet wat ik.nu fout heb gedaan

Maar elke keer als mensen hier aangeven hoe je dat kunt doen (minder dingen over jezelf vertellen die je kwetsbaar maken) reageer je met "Ja maar" en ga je er tegenin.
Alle reacties Link kopieren
Delimore schreef:
16-08-2019 20:16
Wat kan ik dan op werk over mezelf loslaten zonder dat ik te stil overkom? Of die verwijten krijg van collega's
Alles waarvan je het geen enkel probleem vindt als anderen daar eventueel met elkaar over zouden praten. Dus als je zo onzeker bent: niet je zwakheden maar beter je sterkere punten.
pejeka schreef:
16-08-2019 20:19
Heel simpel. Ik gun eenieder zijn of haar persoonlijke geluk en hoe ze dat in hun persoonlijke leven bereiken, respecteer ik. Hun keuze. Maar op het werk hoef ik daar niet over doorgezaagd te worden. Daar zijn mijn collega's er gewoon om te doen waar ze voor aangenomen zijn. En in die hoedanigheid behandel ik hen ook met respect. Tuurlijk (zeker als je wat langer collega's bent) worden er wel eens wat persoonlijke dingen gewisseld, maar mijn idee is dat het persoonlijke leven in de privésfeer thuishoort en geen deel uit hoort te maken van je professionele acteren.
Daarom zou ik het zo grappig vinden. Ik zie daar echt een kluchtige sketch voor me. :proud:
.
anoniem_365551 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 10:28
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat een ander je stil vindt is niet perse jouw probleem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
16-08-2019 20:08
Minder over je privé vertellen, minder over je gevoelens, minder over je cruhses en je een beetje professioneel gedragen.
Dat zijn ook heel goede adviezen! Wees gewoon professioneel op je werk en deel zo min mogelijk privé-informatie met collega's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven