Plots wil hij geen kinderen meer

16-03-2019 20:04 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn allereerste forumpost ooit...
Waarom? Omdat ik voor het eerst niet meer weer wat ik moet doen.
Ik ben 28 jaar en heb een vriend (39)met 2 kids.
Sinds 2013 zijn we samen, echter niet officieel. Een lopende scheiding langs zijn kant, en enorm veel onzekerheid door een vorige relatie langs mijn kant liet het vaak mislopen.
Nu wonen we een half jaar samen, en gaat alles enorm goed.

Een ding waar we beiden vaak over droomden was hoe alles ging zijn, eigen kids (zeker eentje, misschien twee), hoe het ging gaan met zijn kinderen, reizen, plezier, noem maar op. Dromen konden we als de beste.

Alles lijkt nu ook super te gaan, tot ik enkele weken geleden iets concretere plannen wou wat een kindje betreft..
Iets wat hij altijd enorm zag zitten, voelde ik nu dat hij begon te twijfelen. “Vooral omdat ik jou dat gun! Een liefdesbaby!”, was zijn antwoord plots. Hierdoor was ik al van mijn melk, want ik snapte het niet dat het nu voor hem niet meer hoefde.

Gisterenavond wilde ik er toch over praten, en nu wist hij me plots te zeggen dat hij er geen meer wilde. Deze ochtend wist hij het me zo klaar en duidelijk te zeggen dat ik momenteel helemaal aan de grond zit. Hij weet dat dit voor mij een breekpunt is.
Ik zie hem enorm graag, maar als er 1 ding al sinds jaar en dag duidelijk is, is dat ik kinderen wil met een partner die ik doodgraag zie; met hem dus.

Ik begrijp het nu helemaal niet, 6jaar lang wilt hij het wel en nu plots niet meer... Hij geeft vooral materiële zaken op, maar haalt ook soms zijn mislukte huwelijk aan (wilt dat niet weer meemaken en kinderen aandoen) alsook het feit dat hij niet wilt dat zijn kinderen nog moeten delen (kamer ed) - ik zie dit laatste ook weer meer als iets praktisch, en zie onszelf nog groeien qua woonst waardoor dit zichzelf oplost).

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen... de relatie waar ik jarenlang op heb gewacht opgeven? Afwachten wat de tijd brengt? (Maar ik ben ondertussen 28 en wil toch wel op een niet-zo-risicovolle leeftijd nog aan kinderen beginnen)...... ik ben radeloos....
Ik vind hem een lul. Je gaat een relatie aan met een jonge vrouw waarvan je weet dat ze kinderen wil en laat dit jaren voortduren.
Je weet het antwoord al, je moet er alleen nog aan wennen.
Ik zou een leuke vent zoeken die wel kinderen wil.
Afscheid van elkaar nemen. Je bent nu nog jong. Dit gaat hem niet meer worden.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet. Wat ik begrijp gezien sl het gedoe. En indien een breekpunt voor jou gauw op zoek naar een andere man.
Tuurlijk niet afwachten. Met 28 heb je nog wel tijd om een stabiele relatie te zoeken. Hij heeft je voorgelogen. Hij wist van meet af aan al dat hij niet nog meer kinderen wilde.
Verkeerd gelezen, excuus.
Dit wordt niets.

Kan best zijn dat hij het in begin niet goed wist.
Gezien de woelige start.
En dat hij wel mee heeft zitten dromen onder het mom "we zien wel waar het naartoe gaat".

Maar na 5 jaar samen gaan samenwonen met een vrouw die 10 jaar jonger is ... dan moet je - hij - stilaan wel weten wat je wil en niet wil.

Time to go.


Op zich vind ik hem niet als een echte zak klinken.
Maar ik zou hem vooral wel een gebrek aan communicatie en hier open en eerlijk over praten voor dat je ging samenwonen verwijten.

Wist je tenminste een jaar of een half jaar geleden waar je stond en had je bijvoorbeeld je eigen huur of dergelijke niet moeten opzeggen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:20
46.99% gewijzigd
Wat een deceptie voor je. Het zal voor jou kiezen zijn: hij en zelf geen kinderen krijgen of gaan en de kans hebben op een eigen kind.
Wat een zak. Ik zou op zoek gaan naar een leukere man, zeker niet nog jaren gaan wachten of hij nog van gedachten gaat veranderen. Ik snap hem trouwens ook wel, dat hij er geen zin meer in heeft. Maar dat had hij wel even eerder mogen vertellen. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou dit ook einde relatie betekenen. Ik was 29 toen mijn lange relatie uitging, 31 toen ik mijn kindje kreeg. 28 is echt niet te oud om een goede nieuwe relatie en een kindje te krijgen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Een man van 39, dus toen 33, date een vrouw van 22 jaar die aangeeft ooit kinderen te willen en die hou je aan het lijntje... een ander woord dat klootzak komt er even niet in mij op.

Hij had waarschijnlijk geen zin in een vrouw die ook kinderen had uit een vorig huwelijk, maar een jong meisje met een kinderwens is al helemaal niet handig omdat het dan toch vroeg of laat mis zal gaan.

Je bent 28, dus nog jong om de ware man te ontmoeten die wel kinderen met jou wilt.
moonlight wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:22
0.31% gewijzigd
Ik snap je goed hoor. Als het jouw wens is om kinderen van jezelf te krijgen, kan ik het mij goed voorstellen dat jij hier kapot over bent. Zijn 'nee ik wil geen kinderen meer', betekend voor jou dat jij je leven geen 'eigen' kinderen zal krijgen als je je leven lang bij hem blijft. Hij beseft eigenlijk niet wat hij jou hiermee aan doet.

Je hebt nog tijd zat meid! Praat er met hem over. Als hij het echt niet meer wilt, zijn er zat andere mannen die jou wel gelukkig kunnen maken in dat aspect.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
16-03-2019 20:10
Ik vind hem een lul. Je gaat een relatie aan met een jonge vrouw waarvan je weet dat ze kinderen wil en laat dit jaren voortduren.
Je weet het antwoord al, je moet er alleen nog aan wennen.

Dit. En het is hij wil niet hij wilt.
Sterkte.
Ik zou gaan
Ik zou bij hem weggaan. Je hebt nog tijd.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt toch ook geen man die kinderen met jou wilt omdat jij zo nodig moet? Lijkt me dat je die wens samen moet delen anders werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben vijf jaar stiekem een relatie gehad? Is hij vreemd gegaan met jou? Had jij een relatie met een man die al een gezin had?
Het klinkt een beetje of hij je toch wel aan het lijntje heeft gehouden, al dan niet in een verliefde droom. Als je alles zo stiekem moet doen dan leef je ook al snel in een droomwereld. Nu begint het echte leven...
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
"Ik weet echt niet wat ik nu moet doen... de relatie waar ik jarenlang op heb gewacht opgeven? Afwachten wat de tijd brengt? "

Maar wat als je nog 5 jaar wacht en dan blijkt dat jij nog steeds kinderen wil en hij niet... dan ben je inmiddels 33. Als je dan nog op nieuw een partner moet zoeken dan wordt het toch wat krapper.

Je kunt hopen dat je kinderwens voorbij gaat, maar grote kans dat dat niet gebeurt natuurlijk.

Je kunt hopen dat hij toch een kind wil, maar grote kans dat hij het toch niet wil. Of alleen zou doen voor jou, maar je gunt je kind natuurlijk meer dan een vader die hem eigenlijk niet wilde.

Dus ik denk dat je niet zoveel keus hebt. Of je geeft je eigen wens op, of je verbreekt de relatie. Ik zou er nog eens goed met je partner over praten, maar ik denk dat je beter (nu je nog jong bent) kunt richten op een andere relatie met iemand die ook een kinderwens heeft.
chocolol wijzigde dit bericht op 16-03-2019 20:30
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo'n vent met een tweede leg is ook bijna altijd een recept voor een volgende scheiding. Ook omdat hij blijkbaar nog moest scheiden toen jij al in beeld kwam.
Al met al lijkt het mij geen goed idee om hier mee door te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Weggaan en iemand zoeken die wél kinderen met jou wil.
Hij wil niet en nog langer wachten zou ik niet doen in jouw geval.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als hij nu zegt, nou vooruit want ik wil je niet kwijt, blijft het tussen jullie in staan. Je krijgt die kinderen al in een lastige situatie, het is nooit hetzelfde als met een man die nog geen kinderen heeft. En dan is hij ook nog niet erg enthousiast. Ik zou gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Dit komt voor hem echt niet uit de lucht vallen. Hij wist allang dat hij geen kinderen meer wilde, maar heeft gedacht dat het zo’n vaart niet zou lopen. Nu jij aandringt kan hij er niet langer omheen. Best laag.

Je enige optie is toch uit elkaar gaan en iemand anders zoeken die wel samen met jou die kinderwens heeft. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je al die tijd voorgelogen. Je bent nog jong en je hebt geen kinderen: rennen nu het nog kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, wat een klotesituatie!

Ik ken iemand in mijn nabije omgeving die ook altijd een kinderwens had maar niet de juiste man tegenkwam. Toen ze deze wel vond was ze 36 maar hij twijfelde, had niet perse een kinderwens. Ze dacht dat dit wel goed zou komen; niet dus.
Ze zijn 7 jaar verder.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik elke vrouw met kinderwens (in dit soort gevallen) zou adviseren om niet bij een man te blijven die die wens niet heeft.
Het lijkt mij verschrikkelijk om dan op je 45e (en daarna) spijt te hebben.

Je bent nog jong TO! Echt, nog tijd genoeg.
greenmoustache wijzigde dit bericht op 16-03-2019 21:15
1.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven