Prille relatie waarschijnlijk uit...

05-07-2020 16:07 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een vrij gecompliceerd verhaal, en ik hoop dat jullie er kaas van kunnen maken. Bij dezen;

Eergisteren is mijn buurman psychotisch geworden. Hij was aan het hallucineren, schreeuwen, de andere buren en ik hebben de politie gebeld. Uiteindelijk heb ik de hele nacht niet geslapen, ik voelde me in de war, onveilig in mijn eigen huis. Een heel naar gevoel, want als ik me daar niet terug kan trekken, waar anders?

de dag erop ben ik naar mijn vriend gegaan. We zijn pas een maand samen en hij wilde rustig aan doen vanwege het feit dat het niet zo lang uit was met zijn ex. Al die tijd heb ik hem gewoon ruimte gegeven. Gisteren was ik echter moe, angstig en dus extra knuffelig. ook kon ik niet slapen, ik maakte me druk of er niet weer iets geks aan de hand zou zijn als ik thuiskwam. Vanochtend werd hij opeens enorm boos. Ik had hem wakker gehouden en wilde steeds aandacht (ik kroop tegen hem aan). Blijkbaar heeft hij non-verbaal aangegeven dat hij dat niet wilde, maar is dat over mijn hoofd heen gegaan.

Hij heeft me gezegd dat hij dat niet aantrekkelijk vindt, te needy (?), en toen ik moest huilen (ik was uitgeput, voelde me niet gesteund en in de war) zei hij dat ik hem manipuleerde. Hij wil nu een dag nadenken of hij nog wel verder wil, want hij vindt me onvolwassen. Ik heb blijkbaar gezucht en mijn schouders opgehaald toen hij op mij in bleef hakken. Ik was gewoon echt doodop. Daarna ging hij me er nog van beschuldigen dat ik zijn huisgenoten wakker had gehouden. Ik was hartstikke rustig en ging af en toe naar de wc, en toen hij op de bank ging slapen ben ik naar hem toe gegaan en gezegd dat ik dat wel ging doen, want het was zijn huis. Vervolgens ging hij mij ervan beschuldigen dat hij op de bank heeft geslapen...

We zijn beiden dertig. Ik heb meerdere relaties achter de rug waar er ook wel ruzie was, maar niet om zulke kleine dingen. Daarnaast heeft zelfs de allergrootste klootzak die ik gedatet heb mij gesteund toen ik getuige was geweest van een hevig auto-ongeluk. Ik weet dus ergens ook wel dat dit niet normaal is, overdreven gedrag van hem. Hij had die avond ervoor ook veel gedronken en een kater, dus twee nachten slapeloos maakt iemand prikkelbaar. Daarentegen heb ik niks verkeerds gedaan en netjes mijn excuses aangeboden over mijn slapeloosheid en het feit dat ik zijn grenzen niet doorhad.

Morgen hoor ik van hem dat het over is waarschijnlijk, ik ben al ontvriend op Facebook, al kan dat ook eerder zijn gebeurd. Mijn vriendinnen geven aan dat het een lul is, maar ik mis hem, want de fijne momenten waren gewoon wel heel fijn...
Suspirium schreef:
05-07-2020 17:37
Hij was verbaal heel agressief. Ik vind onvoorspelbaar gedrag gewoon eng.

Ja, het is ook hard, en het lukt wel na een tijdje, maar die eerste dag is gewoon zo zwaar altijd.
Zoek geen contact meer met hem, van facebook verwijderen is een heel duidelijk signaal.
Als je hem op blijft zoeken doe je jezelf enkel nog maar meer pijn.
Wees blij dat hij zijn ware aard zo snel laat zien!

Blokkeer hem nu,wacht niet tot morgen.
Ik zou hem eerst nog laten weten dat je bij nader inzien eigenlijk behoorlijk kwaad op hem bent geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ja,morgen. Hij reageert nu toch niet en ik heb een gebroken hart. Morgen voel ik me vast beter, even slapen en dan naar mijn ouders helpt al hoop ik.

Ik ben nu ook aan het eten, even sparren op het forum luchtte ook op...
Suspirium schreef:
05-07-2020 17:51
Ik heb hem vanochtend geappt dat ik hem alle ruimte wil geven en tig excuses,had ik beter niet kunnen doen. Ik blokkeer hem in elk geval als hij morgen nog steeds zo is.
je mag echt wel wat kritischer zijn over mannen in een prille relatie hoor.
Antoon69 schreef:
05-07-2020 18:03
Ik zou hem eerst nog laten weten dat je bij nader inzien eigenlijk behoorlijk kwaad op hem bent geworden.
ja dit. En niet wachten op antwoord, meteen blokkeren. Op alles.
Jeetje, wat stel jij je onderdanig op! Weg met die man. Hij is niet aardig en niet leuk. Thank you (not), next!
Eensch met: niet afwachten wat hij doet, en ben blij dat je er zo snel achter bent.

Ik denk dat deze man zich niet wil binden, en het graag heel casual wilde houden en nu jij in zo'n kwetsbare afhankelijke positie zat, getriggerd werd en een beetje angstig van 'dit wilde ik helemaal niet, ik heb opeens een vriendin'! Dus geen relatiemateriaal.
S-Meds schreef:
05-07-2020 18:11
je mag echt wel wat kritischer zijn over mannen in een prille relatie hoor.
Gewoon blokkeren.
Je hebt nu nog 0,1% hoop.
Je voelt je nu afgewezen en eenzaam (logisch) en daardoor schiet je brein nu een soort in de stress.
Dat is normaal en na een halfjaar lach je hierom en denk je: wat een lul zeg, deed ik hier zoveel moeite voor?
Dan ben je blij dat je van hem af bent en heb je misschien een veel leukere man.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-07-2020 18:15
Eensch met: niet afwachten wat hij doet, en ben blij dat je er zo snel achter bent.

Ik denk dat deze man zich niet wil binden, en het graag heel casual wilde houden en nu jij in zo'n kwetsbare afhankelijke positie zat, getriggerd werd en een beetje angstig van 'dit wilde ik helemaal niet, ik heb opeens een vriendin'! Dus geen relatiemateriaal.
Tsja... ik ben ook eens met een fwb naar het ziekenhuis gegaan omdat hij was gevallen en zijn enkel had gekneusd. Of misschien ben ik gewoon te lief, dat kan ook.


Nee, een relatie wordt dit niet, ik voel geen geborgenheid bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Oef, beter af van deze man.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
05-07-2020 18:14
Jeetje, wat stel jij je onderdanig op! Weg met die man. Hij is niet aardig en niet leuk. Thank you (not), next!
Klopt. Mijn moeder is ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
05-07-2020 18:15
Gewoon blokkeren.
Je hebt nu nog 0,1% hoop.
Je voelt je nu afgewezen en eenzaam (logisch) en daardoor schiet je brein nu een soort in de stress.
Dat is normaal en na een halfjaar lach je hierom en denk je: wat een lul zeg, deed ik hier zoveel moeite voor?
Dan ben je blij dat je van hem af bent en heb je misschien een veel leukere man.
Klopt. Ik ga ook maar een tijdje niet daten,ik ben iets te vaak gekwetst en laat het keer op keer toe.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
05-07-2020 18:25
Hoe oud ben je eigenlijk?
30. Oud genoeg om beter te weten...
Suspirium schreef:
05-07-2020 18:25
Klopt. Ik ga ook maar een tijdje niet daten,ik ben iets te vaak gekwetst en laat het keer op keer toe.
Begin anders met voor jezelf opkomen door deze 'vriend' een bericht te sturen dat je, los van zijn uitkomst, zelf al afziet van een verdere relatie en hem een lul vindt na gisteren. Doen hoor!!

En sterkte, want het is geen fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Suspirium schreef:
05-07-2020 18:26
30. Oud genoeg om beter te weten...
Ik denk dat je meer aan je eigen kracht moet proberen te werken. Je klinkt kwetsbaar en afhankelijk in dit hele verhaal.
Suspirium schreef:
05-07-2020 18:21
Of misschien ben ik gewoon te lief, dat kan ook.
Vast niet
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
05-07-2020 18:29
Ik denk dat je meer aan je eigen kracht moet proberen te werken. Je klinkt kwetsbaar en afhankelijk in dit hele verhaal.
Dat klopt en na dat burendrama nog eens extra. Ik heb als jonge twintiger al therapie gehad voor een laag zelfbeeld, maar ik denk dat het wel goed is om daarin te vervolgen.
Alle reacties Link kopieren
Suspirium schreef:
05-07-2020 18:49
Dat klopt en na dat burendrama nog eens extra. Ik heb als jonge twintiger al therapie gehad voor een laag zelfbeeld, maar ik denk dat het wel goed is om daarin te vervolgen.
Daar heb je altijd profijt van in je leven.
Suspirium schreef:
05-07-2020 17:45
Ik denk dat ook,maar heb gevoelens...
gevoelens van eigenwaarde hoop ik?

hij dumpt je morgen, hij heeft je eigenlijk vannacht al gedumpt maar jij wil hem de kans geven om je nog een keer op je hart te trappen? Wat hij met je deed moet je niet accepteren. Nooit. Je bent meer waard dan dit
Suspirium schreef:
05-07-2020 18:21
Tsja... ik ben ook eens met een fwb naar het ziekenhuis gegaan omdat hij was gevallen en zijn enkel had gekneusd. Of misschien ben ik gewoon te lief, dat kan ook.


Nee, een relatie wordt dit niet, ik voel geen geborgenheid bij hem.
te bang bedoel je
en te afhankelijk
S-Meds schreef:
05-07-2020 19:00
hij dumpt je morgen, hij heeft je eigenlijk vannacht al gedumpt maar jij wil hem de kans geven om je nog een keer op je hart te trappen?
Ik ben benieuwd, dit soort types gaan waarschijnlijk liever gewoon op deze voet verder. Ze krijgt nu straf zodat ze zich de volgende keer beter gedraagt.
Of hij dumpt je niet omdat hij weet dat je zijn gedrag accepteert m.a.w. je bent makkelijk aan het lijntje te houden.

TO, er zijn zoveel topics te vinden van vrouwen in een soortgelijke situatie als jij (en ja, ik geef toe dat ik daar een van ben/was).

Neem de adviezen hier serieus. We zeggen het niet voor niks.

Nogmaals, wees blij dat hij zijn ware aard zo snel laat zien. Stuur m desnoods een afscheidsberichtje en blokkeer hem.

Dat je moeder (ook) zo is, betekent niet dat jij ook zo moet zijn. Neem een (lange) pauze van daten en investeer tijd in jezelf. Ga in therapie, lees boeken over de dingen waar je tegenaan loopt. Kijk op YouTube voor video's
anoniem_290911 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 19:08
0.30% gewijzigd
Murrmurr schreef:
05-07-2020 19:03
Ik ben benieuwd, dit soort types gaan waarschijnlijk liever gewoon op deze voet verder. Ze krijgt nu straf zodat ze zich de volgende keer beter gedraagt.
ja dat kan ook. Maar liever doet hij haar nog meer pijn. Daar kickt hij op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven