Probleem

07-12-2018 08:47 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Mijn vriendin en ik zijn ongeveer 2 jaar bij elkaar geweest. We hadden dezelfde interesses en hobby's.
Na een korte tijd hebben we besloten om samen te gaan wonen, we waren allebei nog studenten en het was een hele uitdaging. Maar de relatie was goed, spannend en waren beide erg actief en ambitieus.

Op een gegeven moment ging ik steeds meer van haar houden en kwam erachter dat zij veel voor mij betekende. Hoe meer dit gebeurde hoe moeilijker ik het vond om te praten over m'n gevoelens en andere zaken. Ik was minder actief en vertoonde bepaalde aspecten van vluchtgedrag. Wel was ik op dat moment erg gelukkig met haar. Deze periode heeft ongeveer drie kwart jaar geduurd, daarvoor was er niks aan de hand.

Ze heeft vaak met me proberen te praten over m'n gevoel of over andere zaken. Ik merkte dat ik het heel erg lastig vond en er niet zelf uitkwam.

Op een gegeven moment heeft zij de relatie beëindigd, omdat ze in die periode dat ik er niet voor haar kon zijn gevoelens voor iemand anders had ontwikkeld. Na korte tijd zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik was overtuigd dat ik het nu anders zou doen. In het begin ging het weer goed, immers de afstand tussen ons was nog aardig groot. Maar naar mate we weer erg naar elkaar toe groeiden had ik weer moeite met mezelf.

Na lang nadenken heb ik besloten om professionele hulp te zoeken, net daarna heeft ze het voor de tweede keer een punt achter de relatie gezet. omdat ze het gevoel voor die ander nog steeds had. Ik heb besloten wel naar de therapieën te gaan en ben er achter gekomen dat ik door gebeurtenissen vroeger dit heb ontwikkeld.

Ik heb nooit geweten wat er met me aan de hand was. Nu ik het wel weet zie ik in dat een relatie met mij niet aantrekkelijk was en heel moeilijk was. Mijn ex heeft zelf een moeilijke periode gehad. en ik denk dat die andere man haar in die moeilijke periode dat ik er niet voor haar kon zijn heel erg geholpen heeft waardoor dat gevoel wat ik haar niet kon geven, bij hem wel ontwikkeld is.

Ik hou van haar, maar ben wel jullie kritische mening nodig wat te doen.
Werk aan je problemen en de volgende keer beter!
Zij is nu met een ander. Zie het als een leerzame periode. Uithuilen en door.
Alle reacties Link kopieren
Verder gaan met je leven en in een nieuwe relatie hetgeen gebruiken wat je in therapie hebt geleerd. Het heeft geen zin om op een neurotische manier met je ex bezig te blijven. Daarbij mag zij met iemand anders verder gaan. Je bent pas echt los van je problemen wanneer je ook echt los kunt laten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Er valt niet veel te doen, de relatie is over en zij is met iemand anders. Er zit weinig anders op dan dat accepteren en het in een volgende relatie anders aanpakken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de nu al goede berichten!
Ik kan het op dit moment ook accepteren en begrijpen.

Alleen zit erg met het feit dat omdat zij ook nooit lekker in haar vel dat deze relatie met hem draait om behoefte die ze miste bij mij.

Ik kan er ook niks aan doen en wil er ook absoluut niet tussen in gaan zitten

Met de vraag wat te doen, doelde ik meer op: Wat zouden jullie in zo'n situatie doen.
laten gaan, dat is haar probleem om op te lossen.
Als ze er niet bewust van is, en er iets aan wilt doen, heeft het toch geen zin om daar met haar over te hebben.
Daarnaast is zij nu je ex, en moet zij doen wat zij wil.

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn ex in eens dat soort opmerkingen tegen mij gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
Fritsiej schreef:
07-12-2018 12:02
laten gaan, dat is haar probleem om op te lossen.
Als ze er niet bewust van is, en er iets aan wilt doen, heeft het toch geen zin om daar met haar over te hebben.
Daarnaast is zij nu je ex, en moet zij doen wat zij wil.

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn ex in eens dat soort opmerkingen tegen mij gaat maken.
Dat snap ik en moet ze ook doen, wat bedoel je met opmerkingen? Ik heb haar de afgelopen tijd namelijk niet gesproken oid.
Dan hoef je toch al helemaal niets te doen. Leer van je fouten en door
Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Mensen worden verliefd op een ander, of je past toch niet zo goed bij elkaar.

Balen. En dan verder met je leven.
Jess65 schreef:
07-12-2018 12:08
Dat snap ik en moet ze ook doen, wat bedoel je met opmerkingen? Ik heb haar de afgelopen tijd namelijk niet gesproken oid.
Dat je er er gewoon niks mee moet doen, en het haar zelf moet laten uitzoeken.
Met opmerking bedoel ik, dat ik aan nam dat je haar hierover wou aanspreken.

Of had je dat of iets anders niet in je gedachten?
Alle reacties Link kopieren
Fritsiej schreef:
07-12-2018 13:31
Dat je er er gewoon niks mee moet doen, en het haar zelf moet laten uitzoeken.
Met opmerking bedoel ik, dat ik aan nam dat je haar hierover wou aanspreken.

Of had je dat of iets anders niet in je gedachten?
Ah op die manier, nee ga ik haar niet mee lastig vallen. Wat jij zegt, zou het andersom ook niet prettig vinden
Jess65 schreef:
07-12-2018 14:18
Ah op die manier, nee ga ik haar niet mee lastig vallen. Wat jij zegt, zou het andersom ook niet prettig vinden
Dan hoef je er verder niks mee te doen, en eerst zorgen dat je aan jezelf werkt ;)
Alle reacties Link kopieren
Fritsiej schreef:
07-12-2018 14:42
Dan hoef je er verder niks mee te doen, en eerst zorgen dat je aan jezelf werkt ;)
Bedankt voor je tip!
Wordt gewaardeerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven