"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
quote:Turkooiss schreef op 07 oktober 2011 @ 00:02:

@Iris,

Wat zijn dan leuke banen? En is het niet belangrijk dat vooral hij het een leuke baan vindt? En daar dus passie voor heeft..wat het dan ook is?



Wat voor mij leuke banen zijn zijn creatieve banen of iets met dieren, bijv. architect, fotograaf, dierenarts. Dat zou het ideaalplaatje zijn.



Als hij zijn baan leuk vindt dan is dat fijn, maar als ik het echt niks vind ben ik toch teleurgesteld, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:sara_aras schreef op 07 oktober 2011 @ 00:08:

Maar wat jullie lelijk vinden, vinden andere mensen misschien niet lelijk. Het is zo hard om mensen een label te geven met 'lelijk' Wie zijn wij omdat te doen?



Er is een objectieve maatstaf voor mooie en lelijk en die is vrij universeel, maar aantrekkelijk is volledig subjectief.



En wie zijn wij om dat te vinden? Tja we zijn mensen, geen heiligen.
Sommige mensen zijn toch lelijk?

Dat zegt niet dat ze niet leuk zijn, maar wel dat ze er niet aantrekkelijk uitzien.



Kunnen ze niets aan doen, maar waarom mag dat niet worden gedacht?
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:05:

[...]





Als iemand nou plezier heeft als vuilnisman?Tja dan is hij niets voor mij, tenzij hij in z'n vrije tijd studeert voor dierenarts en zo even zijn brood verdient.
Als er een vuilnisman is die heel gepassioneerd en onderhoudend kan vertellen over zijn werk, opera kan waarderen, geinteresseerd is in literatuur en wetenschap, smaakvol zijn huis in kan richten... nogmaals, ik ga morgen voor hem koken.



Ik heb het nog nooit meegemaakt... wel geprobeerd...
quote:elninjoo schreef op 07 oktober 2011 @ 00:06:

Mijn knappe/slanke vriendin zou het met deze stelling eens zijn. De mannen staan in de rij voor haar, maar het zijn vaak egoistische hurken of slaafse typjes die voor haar op de knieen gaan. Uiterlijk mag dan het visitekaartje zijn, het trekt ook veel uitschot aan en zie dan de kaf maar 'ns van 't koren te scheiden.Yep, wordt ze daar niet heel moe van?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:09:

[...]





Er is een objectieve maatstaf voor mooie en lelijk en die is vrij universeel, maar aantrekkelijk is volledig subjectief.



En wie zijn wij om dat te vinden? Tja we zijn mensen, geen heiligen.Nou, ik vind dat enkel over onverzorgde mensen. Heb nog niet echt ààrtslelijke mensen irl gezien trouwens
quote:iris1969 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:11:

[...]





Yep, wordt ze daar niet heel moe van?ja
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:08:

[...]





Oh dus je kijkt toch op andere neer en vind jezelf beter en meer.



Ja dat zei ik toch? Ik was toch oppervlakkig, rember?



Pfft Math, wat denk je toch zwart/wit en politiek correct. Leer eens wat nuances lezen.
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:08:

[...]





Oh dus je kijkt toch op andere neer en vind jezelf beter en meer.



Dit zeggen echt alleen mensen met een minderwaardigheidscomplex...



Zelf vuilnisman toevallig Matth?
quote:sara_aras schreef op 07 oktober 2011 @ 00:12:

[...]





Nou, ik vind dat enkel over onverzorgde mensen. Heb nog niet echt ààrtslelijke mensen irl gezien trouwens Ooh ik wel, iedere dag op straat.
Alle reacties Link kopieren
wel een beetje off-topic allemaal nu :P
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:08:

[...]





Uiterlijk, eenarm, intelligentie heeft niks te maken met iemand als persoon, daarmee ben je geboren.Ja en moet ik ze dan een mercy fuck geven?
Tis ook laat..
Alle reacties Link kopieren
.
quote:fffuuu schreef op 07 oktober 2011 @ 00:15:

wel een beetje off-topic allemaal nu :PSorry TO, volgens mij was je OP toch beantwoord of niet?
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:16:

[...]





Ik ben geen vuilnisman en het opnemen voor iemand heeft niks te maken met een minderwaardigheidscomplex, maar met rechtvaardigheid.Waarom zou je het voor diegene opnemen, dat vind ik nogal neerbuigend van je.
Alle reacties Link kopieren
Weer On topic dan :p



Ik denk dat ze meer aandacht krijgen, maar ook minder serieus worden genomen door zowel mannen als in het algemeen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Matth,

Je hoeft mensen niet gelijk te veroordelen om hoe zij in het leven staan of hun partner kiezen. Het is hun goed recht nml om te kiezen zoals zij dat doen. En denk dat een ieder voor zichzelf weet wat wel en niet gaat werken in een relatie.



Sara_aras,

Ik zie regelmatig lelijke mensen.
quote:sara_aras schreef op 07 oktober 2011 @ 00:18:

Weer On topic dan :p



Ik denk dat ze meer aandacht krijgen, maar ook minder serieus worden genomen door zowel mannen als in het algemeen



Ja dat zeker mooi én slim, dat kan echt niet.



Toch krijgen ze volgens onderzoeken weer eerder een baan, worden ze aardiger gevonden en krijgen ze een beter salaris. Toch vreemd.
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:20:

[...]





Nee wat hier gebeurd is neerbuigend.Nee dat is eerlijk. Ik wil een passende man, dat recht heb ik en dat verdien ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel vaak gemerkt heb is dat mannen wel een mooie vrouw willen, maar liever geen slimme vrouw. Dat vind ik pas belachelijk. Maar ja.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven