"Knappe meisjes krijgen minder snel een 'leuke' vriend"

06-10-2011 22:17 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bracht in een ander topic dit ter sprake.



Ik vind dit wel een interessant punt voor discussie en ben eigenlijk wel nieuwschierig, is het inderdaad vaak zo dat (erg) knappe meisjes lang single blijven omdat weinig leuke, normale jongens hen niet durven te benaderen (die misschien verlegen types zijn), omdat zij bij voorbaad al bang zijn afgewezen te worden? Dat zij alleen door bijv. macho's en types die alleen kicken op het uiterlijk aangesproken worden?



Kennen jullie in je directe omgeving (erg) knappe meisjes? Is het bij hen ook vaak zo dat zij moeite hebben aan een leuke, fatsoenlijke vriend te komen? Zijn zij daardoor langer vrijgezel dan 'doorsnee' meisjes?



Het leek me wel leuk om hierover te discussiëren toen ik het las, ik had juist altijd het idee dat erg mooie meisjes veel sneller een vriend krijgen (van wat ik heb gezien bij een studiegenoot), hoewel in sommige gevallen juist niet.



Een goed voorbeeld met wat ik bedoel met de topictitel:



Een vriendin van mij leerde haar vriend (een erg leuke en lieve jongen) op het werk kennen. Ze heeft hem zelf uiteindelijk mee uit gevraagd. Hij zei achteraf dat hij haar altijd al wel erg leuk en ook knap vond, maar dat hij dacht dat ze toch al wel een vriend zou hebben omdat ze zo mooi is en ook dat hij toch niet leuk genoeg voor haar zou zijn. Hij zei dat hij het daarom eigenlijk al 'opgegeven' had en had dus uit zichzelf ook geen stappen ondernomen. Hij zei dat als zij hem niet zou hebben gevraagd, ze waarschijnlijk geen relatie gehad zouden hebben omdat hij haar nooit zou hebben gevraagd uit zichzelf.



Ik vraag me dus af of zulke situaties vaak voorkomen bij knappe meisjes en dat ze daarom minder snel een vriend krijgen, dus lang vrijgezel zijn.



Met 'leuke' vriend bedoel ik: een lieve, oprechte jongen die een serieuze relatie met haar wil en niet zo'n oppervlakkige macho die snel wil scoren/ gewoon even kort plezier wil hebben met een meisje
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:16:

[...]





Ik ben geen vuilnisman en het opnemen voor iemand heeft niks te maken met een minderwaardigheidscomplex, maar met rechtvaardigheid.



Als jouw geliefde vuilnisman een vrouw zoek dan komt hij ook niet naar het opera gebouw... fucking onrechtvaardig is het!!



Serieus, wat is er NIET rechtvaardig aan zeggen dat je graag een partner wil die een beetje uithetzelfde hut gesneden is en interesse smet je kan delen. En dat je die eerder zoekt in de hoek waar je dat het meest kan verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het met uiterlijk te maken heeft. En wat voor de een knap is, is voor een ander lelijk.

Ik denk wel dat knappe mensen sneller een relatie krijgen.
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:22:

[...]





Zij oordelen zelf op basis van verkeerde redenen.Dat vind jij, ik vind achtergrond, intelligentie, baan, denkbeelden, uiterlijk enz. hele goede redenen.
quote:Turkooiss schreef op 07 oktober 2011 @ 00:22:

Wat ik wel vaak gemerkt heb is dat mannen wel een mooie vrouw willen, maar liever geen slimme vrouw. Dat vind ik pas belachelijk. Maar ja.Klopt, ze willen iets jonger, iets kleiner en iets dommer. Een ego-ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel singles een waslijst van eisen hebben waar niemand aan kan voldoen en dat is precies de reden dat ze single zijn. In het leven moet je ook flexibel zijn en je kunnen aanpassen anders blijf je alleen voor de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2011 @ 00:27:

Ik denk dat veel singles een waslijst van eisen hebben waar niemand aan kan voldoen en dat is precies de reden dat ze single zijn. In het leven moet je ook flexibel zijn en je kunnen aanpassen anders blijf je alleen voor de rest van je leven.Sommige mensen vinden dat te verkiezen boven teveel van jezelf te moeten inleveren. Een relatie is tenslotte niet zaligmakend.
Alle reacties Link kopieren
Ok dat kan maar dan moeten ze niet zeiken dat ze single zijn en niemand kunnen vinden. Dan moet je dus blij zijn dat je lekker alleen bent. Dus ik bedoel de zeurgroep singles niet degenen die ervoor kiezen.
quote:matth0 schreef op 07 oktober 2011 @ 00:30:

[...]





Omdat je jezelf op een plaats zet waar je niet hoort te staan en om slechte redenen oordeelt.



Nogmaals, dat vind jij.



Je zet jezelf toch op de allerhoogte plaats als je een beetje eigenwaarde hebt of niet dan? En die redenenen heb ik al besproken.



Come on Math, niet zo heilig doen. Soort zoekt soort.
quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2011 @ 00:35:

Ok dat kan maar dan moeten ze niet zeiken dat ze single zijn en niemand kunnen vinden. Dan moet je dus blij zijn dat je lekker alleen bent. Dus ik bedoel de zeurgroep singles niet degenen die ervoor kiezen.Daarom zijn het ook zeurpiet-singles .
Alle reacties Link kopieren
hahahaha leuk voor sinterklaas
quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2011 @ 00:27:

Ik denk dat veel singles een waslijst van eisen hebben waar niemand aan kan voldoen en dat is precies de reden dat ze single zijn. In het leven moet je ook flexibel zijn en je kunnen aanpassen anders blijf je alleen voor de rest van je leven.



Dan maar alleen...



Iemand die je glazig zit aan te kijken tussen studio sport door, terwijl ik een gesprek probeer te voeren over de verkiezingen oid, kan ik missen als kiespijn.



Matth, ik vraag me af of jij zelf dan helemaal geen voorkeuren hebt voor een vriendin.. als je zelf bijv sportief bent deel je toch ook wat minder met een gezette dame die liefst in joggingbroek voord etv hangt met de frituur binnen handbereik.. Of maakt het je echt helemaal niks uit... als ze maar lief is...
*Matth modus: wat hooghartig! Wat is er mis met dames die minder lief zijn? Voel je je dan beter ofzo? Nou? Nou?



:')
Dat is toch ook een eis, lief zijn? Dan moet je ook een helleveeg nemen Math .
Haha GMTA Bloemetje!
Ik ga er ook van uit dat Matth alles accepteert. Verliefdheid mag eigenlijk ook geen rol spelen. Kan zij immers niks aan doen dat hij niet verliefd is!!

Dat soort pietluttigheden mag je een ander niet mee lastig vallen!
Nee zeker niet. En waarom maar 1 vrouw? Dan gelijk ook 10, want zij kunnen er niets aan doen dat hij niet single is!
Waarom moet het eigenliijk een vrouw zijn, wat veeleisend! Wat is er mis met een man? Of voelt Matth zich daar te goed voor?



:')
Ik kan me voorstellen dat je op uiterlijk afgaat als je nog heel jong bent. Deed ik ook. Eens een jongen gedate die geobsedeerd was door zijn uiterlijk, hij was ook parttime model. Ik was hem na twee weken al spuugzat, hij leek soms wel een zeurend wijf.



Later ging ik meer af op uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet zo lelijk, was in mijn jeugd nog mooier en heb een nog knappere man. Nooit problemen gehad met vriendjes of relaties; ik ben wel heel kieskeurig en voorzichtig, ik val niet op macho types en ben te intelligent (braak, sorry) voor t type man dat puur een "trophy" wife/girlfriend zoekt. Ik flirt niet en vermijd oogcontact met mannen, dat doe ik al sinds mijn puberteit om geen aanleiding te geven. Ik zie mijn beeldschone dochters trouwens t zelfde doen; ze houden afstand en zijn kieskeurig. Overigens heeft mijn man mij wel degelijk veroverd; hij was en blijft een volhouder.
Wat Helene zegt.
quote:bloemetje77 schreef op 07 oktober 2011 @ 01:30:

Waarom moet het eigenliijk een vrouw zijn, wat veeleisend! Wat is er mis met een man? Of voelt Matth zich daar te goed voor?



:')Matth is een man. Die doet het niet met andere mannen, dan gaat hij naar de hel. Denkt hij.
Of bedoelde je dat niet?



*begint plots te twijfelen*
Ik ben niet mooi en ik ben niet lelijk. Laatst zei een ex (20 plus jaar geleden) dat hij me mooier vond dan ooit. Hij wilde me opnieuw veroveren. Duh. Dat ligt aan de uitstraling. Je kunt nog so beautiful zijn, maar als je lege ogen hebt of een mainstream brain dan houdt het op. Ik kan nu veel meer kerels krijgen als 'toen', mss had ik er toen voor moeten gaan, maar het kon me echt niet boeien.
Alle reacties Link kopieren
quote:cinneluv schreef op 07 oktober 2011 @ 00:27:

Ik denk dat veel singles een waslijst van eisen hebben waar niemand aan kan voldoen en dat is precies de reden dat ze single zijn. In het leven moet je ook flexibel zijn en je kunnen aanpassen anders blijf je alleen voor de rest van je leven.Er moet een klik zijn en dan nog. Volgens mij heeft dat niks met flexibel te maken. Ik zou nog liever mijn hele leven alleen zijn dan me voortduren moeten aanpassen aan een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven