"OPENHARTIG Private Time" : ervaringen hiermee?

05-03-2021 15:32 75 berichten
Ik zit er aan te denken de kaartenbox met vragen "Openhartig Private Time" aan te schaffen.
Volgens de omschrijving zijn het kaartjes met vragen om je relatie te verdiepen met vragen om zo je intieme momenten, verlangens en toekomstgedachten met elkaar te delen.
Ik hoop zo op een wat ander level met mijn partner te kunnen communiceren. Hij praat gemakkelijk maar vooral over de dagelijkse dingen, zijn werk, zijn bezigheden etc. Delen van zijn gevoelens, dromen, angsten etc. doet hij bijna niet. Ik mis dat.
Is er iemand die deze kaartenbox ook heeft aangeschaft en wat zijn jouw ervaringen?
Ik weet niet in welke richting ik moet denken met de vragen op de kaartjes en of dit daadwerkelijk kan leiden tot een goed gesprek of dat het hem juist min of meer gaat afschrikken......
Alle reacties Link kopieren
Ik een vorige relatie heb ik wel eens dat soort kaartjes gekocht. Het was een veeg teken aan de wand dat we gewoon niet zo goed konden communiceren en daar kaartjes voor nodig hadden. Ik vond het toen leuk, en het hielp zeker wel qua communicatie. Overigens had ik een ander merk.

In mijn huidige relatie ontstaan dit soort gesprekken wel spontaan en dat vind ik prettiger.
madamecannibale schreef:
05-03-2021 15:35

In mijn huidige relatie ontstaan dit soort gesprekken wel spontaan en dat vind ik prettiger.
Dat begrijp ik. Ik zou dat ook fijner vinden maar bij ons werkt dat helaas niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders eerst deze: http://36questionsinlove.com/
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
05-03-2021 15:39
Dat begrijp ik. Ik zou dat ook fijner vinden maar bij ons werkt dat helaas niet zo.
Het staat er wat krom zie ik nu. Ik bedoel vooral, heb er geen hele hoge verwachting van. Het is leuk voor een avondje, het zorgde er in mijn geval in ieder geval niet voor dat dit soort gesprekken vaker spontaan ontstonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zelf ook niet zo snel de diepte in en het zweet breekt me al uit als ik me bedenk, dat mijn partner met een spel aan komt dat "openhartig private time" heet. Ik heb wat voorbeeldvragen gelezen en een aantal gaan voor mij echt te direct de diepte in. Dan vind ik "36 questions in love" veiliger en fijner.

Overigens hebben wij best fijne gesprekken hoor. Maar die ontstaan dan uit een gesprek dat begint over koetjes en kalfjes. Wat gebeurt er als je doorvraagt als hij dagelijkse dingen met je deelt?
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
05-03-2021 15:57
Ik ga zelf ook niet zo snel de diepte in en het zweet breekt me al uit als ik me bedenk, dat mijn partner met een spel aan komt dat "openhartig private time" heet. Ik heb wat voorbeeldvragen gelezen en een aantal gaan voor mij echt te direct de diepte in. Dan vind ik "36 questions in love" veiliger en fijner.

Overigens hebben wij best fijne gesprekken hoor. Maar die ontstaan dan uit een gesprek dat begint over koetjes en kalfjes. Wat gebeurt er als je doorvraagt als hij dagelijkse dingen met je deelt?
dit herken ik bij mezelf. Toch werken dat soort vragen bij mij wel maar dan niet in de vorm van een spel met een kaartenbak bijvoorbeeld. Wij vragen elkaar wel eens van die dingen als ; wat is het engste wat je tot nu gedaan hebt.. wat vond je de leukste dag van afgelopen jaar etc etc, onder het genot van een wijntje komen dan leuke gesprekken tot stand.
hadea1 schreef:
05-03-2021 15:57
Ik ga zelf ook niet zo snel de diepte in en het zweet breekt me al uit als ik me bedenk, dat mijn partner met een spel aan komt dat "openhartig private time" heet. Ik heb wat voorbeeldvragen gelezen en een aantal gaan voor mij echt te direct de diepte in. Dan vind ik "36 questions in love" veiliger en fijner.

Overigens hebben wij best fijne gesprekken hoor. Maar die ontstaan dan uit een gesprek dat begint over koetjes en kalfjes. Wat gebeurt er als je doorvraagt als hij dagelijkse dingen met je deelt?
Daar ben ik ook wel bang voor, dat het hem afschrikt. Hij vindt het lastig om over zijn gevoelens te praten, ik weet dat hij veel dingen niet met mij deelt simpelweg omdat dat niet in hem opkomt of omdat hij het niet nodig vindt.

Als ik doorvraag, gaat hij nooit echt de diepte in. Wel over toekomstdromen die wij hebben, vooral veel over zijn werk, daar kunnen we goed over praten. Maar zodra het over gevoel gaat, of lastige dingen, dan vermijd hij dat.
hadea1 schreef:
05-03-2021 15:57
Ik heb wat voorbeeldvragen gelezen en een aantal gaan voor mij echt te direct de diepte in.
Ik denk dat deze opmerking van jou de essentie weergeeft.

Ik vind dat als je veel van elkaar houdt en al heel lang een relatie hebt, een vraag niet snel te ver de diepte in kan gaan. Als je elkaar vertrouwt, moet je dit met elkaar kunnen delen.
Maar dat werkt blijkbaar niet voor iedereen zo; het kan ook onveilig voelen. Dat realiseer ik me door jouw opmerking.
En dan denk ik gelijk (met mijn verwrongen gedachtenkronkels): houd mijn partner wel genoeg van mij als vragen over je gevoelsleven of over intimiteit niet veilig voelen? Waarom wil hij daar niet over praten?
Als het hem afschrikt om over zijn gevoelens te praten is dit zo ongeveer het allerergste wat je kan doen zonder overleg met je partner. Ik zou zelf een gesprek hierover al kut vinden, maar goed.

Dit is een enorm geforceerde manier om proberen te communiceren en dat gaat niet werken. Misschien hooguit als je er beiden voor openstaat, maar dan heb je dit waarschijnlijk niet nodig.

Dit klinkt alsof er meer mis is en dit is niet de oplossing.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 05-03-2021 16:49
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
05-03-2021 16:44
Ik denk dat deze opmerking van jou de essentie weergeeft.

Ik vind dat als je veel van elkaar houdt en al heel lang een relatie hebt, een vraag niet snel te ver de diepte in kan gaan. Als je elkaar vertrouwt, moet je dit met elkaar kunnen delen.
Maar dat werkt blijkbaar niet voor iedereen zo; het kan ook onveilig voelen. Dat realiseer ik me door jouw opmerking.
En dan denk ik gelijk (met mijn verwrongen gedachtenkronkels): houd mijn partner wel genoeg van mij als vragen over je gevoelsleven of over intimiteit niet veilig voelen? Waarom wil hij daar niet over praten?
ik ben ook best een oester en ik hou zeker heel veel van mijn partner ( al 26 jaar) maar ik hou ook veel dingen bij mezelf.
guppekop schreef:
05-03-2021 16:49
ik ben ook best een oester en ik hou zeker heel veel van mijn partner ( al 26 jaar) maar ik hou ook veel dingen bij mezelf.
Dit is voor mij wel een eye-opener, gek genoeg. Ik heb al wat levenservaring maar in relaties vind ik dit soort dingen moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er echt niet aan denken om al mijn zieloerselen te moeten delen, ik hou echt graag veel dingen bij mij zelf. Dat heeft dus niets met mijn partner te maken maar enkel met mezelf.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
05-03-2021 16:49
ik ben ook best een oester en ik hou zeker heel veel van mijn partner ( al 26 jaar) maar ik hou ook veel dingen bij mezelf.
Zoiets wilde ik ook net typen... (maar dan 25 jaar ;-) )
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Voor je het het koopt, vraag eens of het hem wat lijkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.happinez.nl/liefde-relaties ... f-opnieuw/

Geen enkel probleem hoor, om de vragen te stellen of te beantwoorden. Voor sommige vragen zou ik echt bedenktijd nodig hebben, simpelweg omdat ik niet op antwoorden kan komen. Maar dan zeg ik dat er wel bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik ben wat reviews aan het lezen en daar zie ik dat er best veel vragen over de dood, uitvaart etc. bij zitten. Dat is nu niet bepaald wat ik me voorstel bij het verdiepen van je relatie.....
@ guppekop: jouw reacties zetten mij wel aan het denken, misschien moet ik wel accepteren dat hij niet alles met mij wil/kan delen.
Of het spel bestellen en aangeven dat hij mag 'passen' als hij een vraag niet wil beantwoorden. Misschien voelt het dan wat veiliger en kunnen over sommige dingen wel een boom opzetten en zaken die hij te lastig vindt, overslaan. Of zoiets..... ik denk er nog even over na.
Interessant onderwerp, hoe verschillend partners kunnen zijn en hoe ga je ermee om, hoe zou je het liever willen ....
Hier ook dat verschil in het uiten van je emoties en het invoelen van die van de ander. De een verlangt naar verdieping en de ander niet.
Ik krijg met geen mogelijkheid zijn gevoel naar boven, genoeg geprobeerd maar uiteindelijk opgegeven.
Het aparte is dat we wel een kaartje trekken als we met vrienden bij elkaar zijn maar thuis werkt dat niet, hij draait dan nog steeds overal omheen.
Bij vrienden komt er dan wel het een en ander naar boven waar hij over kan vertellen maar ook dan weet ik dat er nog van alles achterblijft.
Hij vindt het wel erg fijn om met zijn allen kaarten te trekken, dat dan weer wel...
Het is echt de aard van het beestje om niet het achterste van de tong te laten zien, ik vind het best lastig maar je leert ermee leven.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
05-03-2021 17:09
ik ben wat reviews aan het lezen en daar zie ik dat er best veel vragen over de dood, uitvaart etc. bij zitten. Dat is nu niet bepaald wat ik me voorstel bij het verdiepen van je relatie.....
@ guppekop: jouw reacties zetten mij wel aan het denken, misschien moet ik wel accepteren dat hij niet alles met mij wil/kan delen.
Of het spel bestellen en aangeven dat hij mag 'passen' als hij een vraag niet wil beantwoorden. Misschien voelt het dan wat veiliger en kunnen over sommige dingen wel een boom opzetten en zaken die hij te lastig vindt, overslaan. Of zoiets..... ik denk er nog even over na.
maak er iets luchtigers van, zonder spel. Bedenk je eigen vragen: wat was de leukste date die we ooit hadden, wat is je leukste herinnering aan een jeugdvakantie en waarom, vaak komen door dat soort gesprekken veel dingen los en beland je in een echt diep gesprek.

Ik kan me bij volslagen vreemden (bijv mensen die je op vakantie ontmoet) vaak wat makkelijker bloot geven en heb daardoor wel eens getwijfeld aan mijn relatie, waarom kan ik dat bij mijn partner niet? > inmiddels weet ik dat ik dat gewoon bij mijn partner en bij vriendinnen heel ongemakkelijk vind, een vreemde kan best een oordeel hebben maar he: wat boeit het? die zie je toch nooit meer. Ik ben nu eenmaal zo ;-)
guppekop wijzigde dit bericht op 05-03-2021 17:17
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien is de app the And wat laagdrempeliger om mee te beginnen. Bouw je het langzaam op. En je kan lastige vragen altijd parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Zat ooit in een restaurant met een stel heel dicht naast ons, die ook van die kaartjes hadden en die kaartjes aan elkaar voorlazen en zo die vragen stelde😂😂😂😂😂.
En die ook heel open antwoorden. We hebben ons rot gelachen!!.
guppekop schreef:
05-03-2021 17:13
maak er iets luchtigers van, zonder spel. Bedenk je eigen vragen: wat was de leukste date die we ooit hadden, wat is je leukste herinnering aan een jeugdvakantie en waarom, vaak komen door dat soort gesprekken veel dingen los en beland je in een echt diep gesprek.
Leuke tip, maar bij ons zou het er dan op neer komen dat ik alle vragen moet bedenken. Ik weet zeker dat hij dan zegt "ik weet niet wat ik je moet vragen". Dat komt omdat ik altijd een open boek ben, ten eerste zie je, als je mij kent, aan mijn gezichtsuitdrukking/ogen/houding altijd gelijk hoe ik me voel. Ten tweede ben ik heel open over gevoelens, mijn verleden etc.
Als er vragen op een kaartje staan, is er tenminste nog een derde persoon die de vraag heeft bedacht... :|
Froezel schreef:
05-03-2021 17:18
Zat ooit in een restaurant met een stel heel dicht naast ons, die ook van die kaartjes hadden en die kaartjes aan elkaar voorlazen en zo die vragen stelde😂😂😂😂😂.
En die ook heel open antwoorden. We hebben ons rot gelachen!!.
haha, ik heb er een beeld bij.
Dat zou ik dan dus net weer niet doen, wel graag thuis met een glas wijn bij de open haard voor de intimiteit :-D
Alle reacties Link kopieren
dat geeft toch niet? Jij kan dezelfde vragen ook beantwoorden en misschien stimuleer je hem daarmee? Nogmaals: doe het niet als een spel
marielouisa schreef:
05-03-2021 17:14
Misschien is de app the And wat laagdrempeliger om mee te beginnen. Bouw je het langzaam op. En je kan lastige vragen altijd parkeren.
Dankjewel voor de tip, ik ga er even naar kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven