Raak ik mijn beste vriendin kwijt door werk?

29-10-2017 05:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post ff onder een andere nick vanwege herkenbaarheid.

Het wordt een lang verhaal, sorry.

Ik werk in de kinderopvang, freelance. In de zomervakantie gingen alle kinderen waar ik voor zorg op vakantie met hun ouders. Werk weg. Ik kreeg te maken met een flinke inkomensdaling en wilde op zoek naar vakantie werk. Ik besprak dit met mijn bff. Zij stelde voor om bij haar in het bedrijf te komen werken tijdens de vakantie. Ze zochten nog een marketingkracht. Ik heb ervaring met bedrijfsvoering en marketing.

Ik twijfelde. Het is een uur rijden heen en terug en ik zou mijn benzinekosten niet vergoed krijgen dus uiteindelijk zou ik weinig verdienen, maar alle extra inkomsten waren mooi meegenomen. Ik heb het aangepakt.

Mijn vriendin kan nogal dominant zijn en een controlfreak. Ik zeg dit niet om haar af te kraken maar het is wel iets waar ik rekening mee hou. De eerste week botste dat toen ik drie minuten te laat was en zei mij daarop aansprak terwijl ze zelf ook net aan kwam rijden. Ik werd niet ingewerkt en moest zelf maar zien te achterhalen waar alles lag en wat mijn taken waren, dus de eerste dag ging daaraan op. De tweede dag kwam ik er wat meer in. toen zei ze: 'de eerste dag was je wat sloom. Vandaag ging het wat beter. Ik hoop dat het zo blijft' ik dacht 'eh.. is het niet normaal dat je tijd nodig hebt om je draai te vinden en ingewerkt te worden en dus niet gelijk op topsnelheid presteert?' We hadden ook een discussie over pauze waarbij ze zei 'niemand neemt hier pauze. Uiteindelijk klets je toch ook met elkaar zo af en toe tussendoor? ' Uiteindelijk heb ik uitgesproken dat ik me niet op mijn gemak voelde bij zo'n autoritaire toenadering en een echte pauze nodig had in een volledige werkdag en gaf ze toe dat ze wat doorsloeg in haar zakelijk zijn. Sindsdien hadden we een fijne samenwerking. Dat zei zij ook.

Het bedrijf waar ze werkt is een klein familiebedrijf. Het is ongeorganiseerd. Foto's en bestanden staan overal verdeeld over een overvolle computer. Wat de prijs is van producten moet aan de baas gevraagd worden, dus het kan dagen duren voor er een offerte uitgaat. Soms worden er producten verkocht onder de inkoopprijs en klanten krijgen vaak niet eens antwoord op vragen of heel laat. Werknemers worden laat uitbetaald. Zij heeft zichzelf in de positie van manager gewerkt en klaagt vaak over de gang van zaken.

Het einde van de zomervakantie naderde en de kinderen kwamen terug van vakantie.

Maar mijn vriendin begon dingen te zeggen als:
ik heb met de baas gesproken en we zijn heel tevreden over je werk.
Ik wil het bedrijf organiseren en efficienter maken en kan jouw hulp daar wel bij gebruiken.
Ik wil dat we samen een uitgebreide excelsheet maken waarin voor iedereen de prijs van een product berekend kan worden. (de prijs is afhankelijk van nogal wat variabelen en daar zou best wat werk in gaan zitten)
Ik zou het fijn vinden als jij mijn assistent zou worden en mij af en toe zou kunnen ontlasten, want ik kom niet aan alles toe wat ik moet doen.
Ik ga met de baas praten over betere arbeidsvoorwaarden, een hoger uurloon en een reiskostenvergoeding voor jou.
Ik kreeg er extra uren bij vanuit huis.

Allemaal zaken waaruit bleek dat ze wilde dat ik zou blijven.

Ondertussen kwamen de kinderen terug van zomervakantie.
Het kinderopvang werk is variabel. De ene week heb ik een woensdag vrij. De andere week een vrijdag. Ik vroeg haar of ik op variabele dagen kon gaan werken. Dat kon niet. Ze eiste een vaste dag. Ik moest dus werk op gaan geven om daar te kunnen blijven werken. Ik kreeg daarnaast extra aanbiedingen voor kinderopvang werk. Die heb ik afgeslagen.

Ik keek ernaar uit om naast het marketingwerk dat bedrijf samen met haar op te ruimen en efficiënter te maken om haar te helpen en ook omdat ik dat zelf een leuke uitdaging vond en daarbij ook meer tijd met haar door te brengen, aangezien het gezellig was en we elkaar weinig zien sinds ze daar werkt.

maar toen werd er iemand aangenomen voor twee dagen in de week voor mijn functie. Ik wachtte af of ik te horen zou krijgen dat ik moest vertrekken. Dat bleek niet het geval. Er was werk genoeg.

Mijn vriendin belde mij en zei: Ik ben het eigenlijk niet eens met dat ze haar hebben aangenomen. 'Ik zou haar bellen en zorgen dat jullie geen dubbele taken doen en ook dat jij meteen de taken naar je toetrekt die jij wil doen'

Ook droeg ze me op te zorgen dat dat meisje maar bij een deel van de pc kon en kreeg ik toegang tot dezelfde account als zij en de baas. Ze zei 'ik vertrouw haar niet, maar jou vertrouw ik blindelings. Ik wil dat jij de taken doet waarbij gevoelige bedrijfsinformatie komt kijken'

Ook weer opmerkingen waaruit ik concludeerde dat het de bedoeling was dat ik bleef.

Onze samenwerking verliep nog steeds goed. Wel zag ik dat ze erg dominant was naar andere medewerkers en de bazen. Die lopen soms echt op hun tenen voor haar (de bazin vraagt aan haar of de deur dichtmag als ze het koud heeft) Ze verweet de postbezorger dat hij niet wist wat er in het pakje zat. Zij weigerde daarom haar handtekening te zetten (zo'n jongen kan onmogelijk weten wat er in al de pakjes zit die hij bezorgd) maar ik besloot me daar niet mee te bemoeien en haar te steunen. Tenslotte wist ik al dat ze die kant had en maakte het me vooral verdrietig omdat het me iets lijkt waar je zelf niet gelukkig van word.

En toen gebeurde er iets. De baas appte mij een opdracht voor de volgende dag en op de een of andere manier kwam het gesprek erop dat hij op dat moment in mijn stad was voor een opdracht. Ik zei 'oh. dan kun je bijna een kop koffie komen drinken' met een hard lachende smiley erachter om aan te geven dat het een grapje was. Ik wilde wel gewoon beleefd zijn. Als je baas die een uur rijden van je vandaan woont in de buurt is, leek het me netjes om dat op zijn minst aan te bieden. Ik had nooit gedacht dat hij zou zeggen 'ok ik kom straks een kop koffie drinken'. Toen moest ik mijn adres wel appen, maar dat deed ik expres heel laat en dacht dat hij allang thuis was of onderweg naar huis. Om half 11 stond hij opeens voor de deur. We hebben een kop koffie gedronken en over werk gepraat en hij ging weer.

Maar toen mijn vriendin dat hoorde ging ze compleet over de scheef. Ze zei erg boos te zijn geworden op haar baas en hem verteld te hebben dat ze dat niet wilde en dat hij op die manier teveel in haar privéleven kwam.

Ze belde mij op en zei dat ze zich er niet fijn meer bij voelde dat ik daar werkte. Ze bang was dat we ruzie zouden krijgen en dat ik altijd haar uitlaatklep was tegen wie ze kon klagen over de baas en het bedrijf en ze dat nu kwijt was. Ze zei dat ze hard had gewerkt om de positie te krijgen in dat bedrijf die ze nu had en dat niet kwijt wilde raken.

Ik snapte niet waar het opeens vandaan kwam, aangezien het goed ging en ze me juist extra opdrachten gaf en tevreden was over mijn functioneren.. en ik snap het nog steeds niet.

Ik zei: 'maar kort geleden zei je nog dat je tevreden was en je bent me na de vakantie juist meerdere grote taken gaan geven?'

Ze ontkende alles wat ze gezegd had en zei dat het de bedoeling was dat ik daar voor de zomervakantie zou komen werken, maar we zitten inmiddels bijna in november.

Ik voelde me gekwetst maar zette dat opzij omdat ik dacht dat ze misschien gewoon beren op de weg zag en probeerde haar gerust te stellen, maar na dat gesprek was ik best verdrietig. Mijn beste vriendin wilde me weg hebben.

Ik wist niet meer waar ik aan toe was, dus besloot ik aan de baas te vragen wat zijn verwachtingen van mij waren. Ik was eigenlijk tot nu toe bijna automatisch meegegaan in wat zij van me vroeg en wilde duidelijkheid zodat ik na kon denken over wat ik zelf wilde.

Het leek me verstandig om zakelijk en prive te scheiden om dingen helder te houden. Als de manager je geen duidelijkheid en tegengestelde signalen geeft ga je naar de baas om te vragen hoe het zit, dacht ik. Dat advies kreeg ik ook van anderen (aangezien ik freelancer ben is dit onbekend terrein voor mij)

Ik zei dat tegen haar en zij raakte daar compleet van in paniek. Ze vroeg of ik ging blijven en wat mijn bedoeling was van een gesprek met hem. Ik wilde haar geruststellen en zei dat ik alleen ging vragen wat hij wilde en hem verder geen toezeggingen ging doen.

Ik belde hem en hij zei dat hij tevreden was over mij en wilde dat ik zou blijven omdat er werk genoeg was.

Ik hing op en besloot na te denken over wat ik nu zelf wilde, want eigenlijk had ik daar tot dat moment nog niet echt goed over nagedacht.

Toen probeerde ik haar weer te bellen. Het was mijn bedoeling om met haar te overleggen over hoe nu verder, maar zij nam de hele week niet op. Ik voelde dat ze boos was. De vrijdag voordat ik ging werken kreeg ik een appje waarin stond dat ze geen behoefte had om met me te praten. Ik antwoordde daarop dat me dat niet handig leek en ik graag met haar wilde praten over wat haar dwars zat.

Ze antwoordde dat dat misschien na het werk kon, als ik wilde en als zij daar op dat moment behoefte aan had.

De werkdag verliep normaal en ik vroeg om 5 uur of ze nu wel behoefte had om met me te praten. Ze zei 'mwah' en ook dat ze nog een half uur door moest werken. Ik was klaar en had honger en zei 'ik bel je vanavond wel als ik de energie nog heb (ik ben op vrijdag altijd echt gesloopt)

Toen zei ze: 'ik zou maar niet te lang wachten met bellen, anders is het te laat'

Waarop ik weer zei 'jij mag mij ook bellen als het jou uitkomt'

Toen ik terug in de auto zat werd ik opeens zo boos. Voor mijn gevoel had ik niets verkeerds gedaan. Ik bel achter haar aan om het uit te praten en krijg steeds te horen dat ze me eigenlijk niet wil spreken. Ze gedraagt zich alsof ik iets vreselijks heb gedaan en het nog net verdien om nog met haar te praten.

Als ze na de zomervakantie had gezegd bedankt en tot ziens was er niets aan de hand geweest, maar nu heb ik allerlei veranderingen in mijn leven aangebracht en ander werk afgeketst omdat zij wilde dat ik langer zou blijven en dat weet ze ook.

En dan is zij nu boos (denk ik) omdat zij er opeens geen goed gevoel bij heeft en ik niet meteen mijn ontslag indien? Als we nou steeds botsten op de werkvloer of er iets anders aan de hand was geweest ok..maar dat is helemaal niet zo.

Mijn vraag is.. zit ik fout? Moet ik de baas maar opbellen en zeggen dat ik ermee stop? Kan iemand die je binnenhaalt in een bedrijf ook op elk moment zeggen dat je maar weer moet gaan? Als ik dat nu doe is onze band sowieso beschadigd, maar doe ik het niet, dan is zij boos op me.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_357768 wijzigde dit bericht op 30-10-2017 18:17
10.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
themis schreef:
30-10-2017 22:36
Omdat ze me appt dat ze blijkbaar onbelangrijk voor me is omdat ik totaal geen rekening heb gehouden met hoe ze zich voelde toen ze uitsprak dat ze zich niet prettig meer voelt bij dat ik daar werk.

En dat ze zich verraden voelt en ik niet loyaal aan haar ben.

Het feit dat ze dat zelf vol overtuiging gelooft maakt dat ik ga twijfelen...

Vrijdag ben ik daar weer en ga ik met de baas in gesprek. Waarom ik wegga? Omdat ik ergens toch hoop dat ze dan ziet dat ze wel belangrijk voor me is en omdat ik daar niet meer kan functioneren nu. Ze heeft dat gesaboteerd door niet meer op dezelfde dag als ik te willen werken. Omdat het zo'n klein bedrijf is, is overleg nodig om opdrachten goed af te ronden.

En de lol is er wel echt vanaf zo.

Ik heb haar laten weten dat ik daar juist graag werkte om haar meer te zien en het leuk vond om samen te werken en dat bedrijf te organiseren en het me daarom zo kwetst hoe ze nu met me omgaat.

Ze appt nu dat ze me niet gelooft. Dat ze even afstand nemen een goed idee vindt, maar dat ik het nu moet zeggen als ik nog ergens mee zit, omdat ze er in de toekomst niet meer over wil praten en dat ze erg teleurgesteld is in hoe weinig rekening ik heb gehouden met haar gevoelens.
Haar reactie zegt toch alles, afkappen.
Alle reacties Link kopieren
Hallozeg schreef:
30-10-2017 22:48
Haar reactie zegt toch alles, afkappen.
Dan op alle fronten, zowel werk als in contact.
Wat een verschrikkelijke vrouw.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou vrijdag het gesprek met de baas aangaan en niet weggaan voor je aan andere baan hebt. Als je direct weggaat heeft ze haar zin maar jij zit zonder werk en de vriendschap is toch over.

Geef bij de baas aan wat je hier zegt, dat je met haar het bedrijf wil organiseren, wat je plannen zijn en dat samenwerken en overleg dan wel noodzakelijk is. Aan de baas wat de oplossing is.

Overigens wel bijzonder dat het bedrijf moet worden georganiseerd. Ik kreeg het idee dat dat haar taak is. Voelt ze zich misschien betrapt dat het een zooitje is? Dat nu blijkt dat ze niet geschikt is voor haar werk?

Uiteraard gelooft ze er zelf in dat het jou ligt, dat jij haar verraden hebt. Dit soort types kunnen niet naar zichzelf kijken en inzien dat ze een aandeel hebben in een situatie.
Als je weg gaat zal ze je verwijten dat je haar in de steek laat, als je blijft zal ze verwijten dat dit helemaal nooit de bedoeling is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een dramaqueen :-o

Maar waar is in godsnaam jouw boosheid? Ze snauwt je op de eerste werkdag al af (serieus, moet een volwassen iemand eraan herinnert worden dat ze haar vriendin die ze op haar werk binnenhaalt om haar shit op te ruimen, gewoon netjes te woord moet staan?)
Je zegt werk af op haar verzoek en omdat je een keer 1 op 1 met de baas hebt gepraat, maakt ze nu drama en schildert ze jou als een vreselijk mens af en jij pikt dit allemaal zonder boos te worden? Waar is je eigenwaarde?! :@@:
:woa:


De opening post heb ik wel 5x gelezen. Ik kan namelijk gewoon niet geloven dat twee vriendinnen zo met elkaar om kunnen gaan.

Als dit een vriendin van je is wil ik niet weten hoe jouw vijanden zijn.. @(
kippetje29 schreef:
30-10-2017 23:08
Ik zou vrijdag het gesprek met de baas aangaan en niet weggaan voor je aan andere baan hebt. Als je direct weggaat heeft ze haar zin maar jij zit zonder werk en de vriendschap is toch over.

Geef bij de baas aan wat je hier zegt, dat je met haar het bedrijf wil organiseren, wat je plannen zijn en dat samenwerken en overleg dan wel noodzakelijk is. Aan de baas wat de oplossing is.

Overigens wel bijzonder dat het bedrijf moet worden georganiseerd. Ik kreeg het idee dat dat haar taak is. Voelt ze zich misschien betrapt dat het een zooitje is? Dat nu blijkt dat ze niet geschikt is voor haar werk?

Uiteraard gelooft ze er zelf in dat het jou ligt, dat jij haar verraden hebt. Dit soort types kunnen niet naar zichzelf kijken en inzien dat ze een aandeel hebben in een situatie.
Helemaal mee eens. Ik zou alleen niet weg gaan dan heeft ze haar zin. Ik zou vrijdag een gesprek met de baas aangaan en aangeven wat er is voorgevallen en aangeven dat je er met plezier werkt en of hij eventueel advies kan geven hoe dit nu op te lossen.

Deze "vriendin" bepaald jouw leven en je kruipt voor haar.... waarom??? De vriendschap is niet meer te redden.
Wat laat jij met je sollen zeg.
Uit de OP blijkt ook dat je al heel lang weet dat ze een dominant, egoïstisch kreng is. Begrijp werkelijk waar niet waarom je zo hecht aan deze vriendschap met haar. Ook niet voor je met haar ging werken.
Of is het de enige vriendin die je hebt? Zoja: dikke :hug: maar echt; beter helemaal geen vrienden dan deze manipulatieve ...
themis schreef:
30-10-2017 22:36
Omdat ze me appt dat ze blijkbaar onbelangrijk voor me is omdat ik totaal geen rekening heb gehouden met hoe ze zich voelde toen ze uitsprak dat ze zich niet prettig meer voelt bij dat ik daar werk.

En dat ze zich verraden voelt en ik niet loyaal aan haar ben.

Het feit dat ze dat zelf vol overtuiging gelooft maakt dat ik ga twijfelen...

Vrijdag ben ik daar weer en ga ik met de baas in gesprek. Waarom ik wegga? Omdat ik ergens toch hoop dat ze dan ziet dat ze wel belangrijk voor me is en omdat ik daar niet meer kan functioneren nu. Ze heeft dat gesaboteerd door niet meer op dezelfde dag als ik te willen werken. Omdat het zo'n klein bedrijf is, is overleg nodig om opdrachten goed af te ronden.

En de lol is er wel echt vanaf zo.

Ik heb haar laten weten dat ik daar juist graag werkte om haar meer te zien en het leuk vond om samen te werken en dat bedrijf te organiseren en het me daarom zo kwetst hoe ze nu met me omgaat.

Ze appt nu dat ze me niet gelooft. Dat ze even afstand nemen een goed idee vindt, maar dat ik het nu moet zeggen als ik nog ergens mee zit, omdat ze er in de toekomst niet meer over wil praten en dat ze erg teleurgesteld is in hoe weinig rekening ik heb gehouden met haar gevoelens.

Is dit serieus? Een stampvoetend klein kind dat NU haar zin moet hebben anders praat ze niet meer met je? Ik heb inmiddels alle bekende verschijnselen voorbij zien komen die bij dit "menstype" horen en jij hebt NOG niets door?

Weet je, na deze post heb ik zo iets van: jullie verdienen elkaar. Als jij nu nog steeds als een hondje achter haar aan loopt te dribbelen moet je dat vooral blijven doen. Goede raad geven aan jou heeft geen zin. Ik hoop alleen dat je wel in de spiegel durft te kijken als ze jou op een dag als een baksteen laat vallen als er ineens een nieuwe hartsvriendin in haar leven is.

Je roept dit toch echt over jezelf af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met discuszeuren met je vriendin. Het leidt tot niets. Zij bepaalt niet hoe het gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, waarom hecht je meer waarde aan wat deze "vriendin" zegt dan aan het forum? Wij zeggen allemaal: ligt niet aan jou, jij was loyaal enz. Zij is de enige die iets anders zegt en je geloofd haar. Waarom?

Ga naar een psycholoog of coach of volg een assertiviteitstraining.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je haar nog als vriendin?
Heb het gelezen en ik schrik over hoe je dit nu een vriendin kan noemen. Genoeg redenen om haar absoluut te gaan mijden, als persoon.

Alleen al dat je niet met de baas mag opschieten en een soort van assepoester onder haar in het donker moet werken, bij wijze van, want niemand mag met jou vriendschappelijk omgaan, je bent haar bezit. Hallo...dat jij goed met de baas op kan schieten, is heel goed, en normaal, en dat ze hier dit wil verbieden....wordt toch wakker!!

Wees eerlijk naar je baas toe, geef aan hoe je tegengewerkt wordt. Het is zijn bedrijf, laat hem bepalen hoe de zieke houding van je vriendin het bedrijf beschadigd.

En dump je vriendin, dat is geen vriendschap. Afschuwelijk, hoe jij naar haar pijpen danst. Ik maak me plaatsvervangend boos, hoe kan je jezelf zo laten behandelen?
Weet je, je vriendin is geen controlfreak maar net als een foute vriend die bepaalt dat je geen vriendschappen aan mag gaan of naar familie meer, in die orde is haar gedrag, dat is echt evil.
kortom, nee je raakt je beste vriendin niet kwijt door werk.

Je raakt haar kwijt omdat ze geen beste vriendin is maar een abuser en dat je dit nu eindelijk ziet.
Ik herken het dominante. Heb ik ook gehad bij m'n beste vriendin. Zij bepaalde altijd wat we gingen doen etc. Uiteindelijk heeft ze in mijn ogen een hele bijzondere stap in haar leven genomen, waarvan ik (bij haar navragen) mijn mening gaf. Die mening mocht er niet zijn. Zij wilde contact met mij houden op de manier hoe zij het wilde.

Ben daar heel boos en verdrietig om geweest maar uiteindelijk heb ik voor mezelf besloten de vriendschap te laten afglijden en gek genoeg heeft het me veel opgeleverd. Dit kan ik pas zeggen na een jaar. ..

Het kost je energie, maar ik zou je eigen leven gaan leiden. Terug naar het kdv en wat je met je vriendin moet, kan ik niet over beslissen, maar het lijkt mij geen fijn mens.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
29-10-2017 06:07
Zo zie je maar dat dominante mensen in feite bange mensen zijn die het nodig hebben om hun omgeving onder controle te hebben.

Ik mijd de omgang met mensen die dominant jegens mij willen zijn, dus ik zou nooit in jouw positie gekomen zijn. Ik zie hun zwakheid en geneer me plaatsvervangend voor hen. Ik zou alleen maar gehoorzamen aan de degene die me mijn salaris geeft.
Dit dit dit!
Wat een inzicht.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Socra schreef:
30-10-2017 23:31
Jeetje wat een dramaqueen :-o

Maar waar is in godsnaam jouw boosheid? Ze snauwt je op de eerste werkdag al af (serieus, moet een volwassen iemand eraan herinnert worden dat ze haar vriendin die ze op haar werk binnenhaalt om haar shit op te ruimen, gewoon netjes te woord moet staan?)
Je zegt werk af op haar verzoek en omdat je een keer 1 op 1 met de baas hebt gepraat, maakt ze nu drama en schildert ze jou als een vreselijk mens af en jij pikt dit allemaal zonder boos te worden? Waar is je eigenwaarde?! :@@:

Dat vraag ik mij ook al dit hele topic af.

Hoe is deze vrouw in hemelsnaam jouw vriendin kunnen worden? Waarom vind je het oké dat zij zoveel voor jou bepaalt en reageer je op haar onredelijkheid niet door met je vuist op tafel te slaan maar door je nog harder af te vragen hoe je moet kronkelen opdat zij jou weer lief vindt?

Jouw houding doet me eerlijk gezegd denken aan die van een vrouw die door haar partner wordt geslagen, en dat bedoel ik echt niet lullig.
Het gedrag van jouw 'vriendin' is onredelijkheid ten top en zeer onvoorspelbaar, laat dat aub hààr probleem zijn en niet het jouwe.

Die job bij haar zou ik laten vallen, grote kans als je daar blijft dat ze je ofwel blijft ondermijnen en als haar dat niet lukt dat ze probeert jou op andere manieren daar het leven onmogelijk te maken.

Neem afstand van de job en van dat mens en vraag jezelf af waarom jij zo reageert op zo'n persoon.
Of wel blijven bij de baan als je dit leuk werk vind en als die 'vriendin'moet vertrekken. Wellicht dat jij de betere persoon bent voor dit werk.

Heb je daar over nagedacht of deed je alles alleen om bij je vriendin in de buurt e zijn? Heeft het werk voor jou geen toegevoegde waarde in je leven, de mensen daar, de mogelijkheid er iets moois en efficients van te maken?
Raakt jouw beste vriendin jou kwijt door haar onbehoorlijke gedrag?

Ik hoop het wel.

Jullie vriendschap doet me denken aan wat ik vroeger ook had met een beste vriendin. Toen ik een assertiviteitstraining ging doen, begon dat enorm te botsen. De vriendschap bleek alleen maar goed te zitten als zij bepaalde en ik volgde. Kijk eens terug op jouw vriendschap met je bff, is het ooit anders geweest? Kun jij jezelf zijn bij haar? Is er ruimte voor wat jij wil of vindt?
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
31-10-2017 01:13
Wat laat jij met je sollen zeg.
Uit de OP blijkt ook dat je al heel lang weet dat ze een dominant, egoïstisch kreng is. Begrijp werkelijk waar niet waarom je zo hecht aan deze vriendschap met haar. Ook niet voor je met haar ging werken.
Of is het de enige vriendin die je hebt? Zoja: dikke :hug: maar echt; beter helemaal geen vrienden dan deze manipulatieve ...
Dit dus.. je komt echt mega onderdanig over en daarom walst zij compleet over jou heen en heeft ze geen respect voor jou. Ze vraagt jou om dus ter plekke op te stappen zonder dat je überhaupt eerst kan zorgen voor inkomen. Jij bent niet fout geweest, zij is gewoon een enorme *piep*. Stop aub met haar proberen te laten inzien hoe goede vriendin je wel niet bent. Dat is ze absoluut niet waard.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
31-10-2017 10:00
Of wel blijven bij de baan als je dit leuk werk vind en als die 'vriendin'moet vertrekken. Wellicht dat jij de betere persoon bent voor dit werk.

Heb je daar over nagedacht of deed je alles alleen om bij je vriendin in de buurt e zijn? Heeft het werk voor jou geen toegevoegde waarde in je leven, de mensen daar, de mogelijkheid er iets moois en efficients van te maken?
Zeker ben ik wel boos en dat heb ik haar ook laten weten, maar ze reageert zoals ik hierboven heb omschreven.

Mijn hoofdreden was om met haar samen te werken. Ik was inderdaad ook enthousiast over de mogelijkheid om er iets moois en efficiënts van te maken, maar ik vrees helaas dat ze me dat onmogelijk gaat maken, want daarvoor is wel samenwerking met haar nodig.

Ik merk nu al dat het misgaat. Ik stelde voor aan mijn mede-marketing collega dat we de inloggegevens online in onze gezamelijke OneNote zetten, omdat zij mij iedere keer vraagt waar ze die kan vinden en alles in verschillende schriftjes staat. Zij liet mij weten dat ze dat van mijn vriendin niet mocht, omdat die het onveilig vindt.

Ik moet nu gaan bedenken hoe ik het gesprek met de baas inga. Of ik dit ga benoemen of niet. Zij heeft het waarschijnlijk al benoemd. Ze heeft tegen hem gezegd dat ze niet wilde dat hij koffie ging drinken bij mij en nu dat ze op een andere dag wil werken dan ik... dus hij zal vermoeden dat er iets speelt.
Alle reacties Link kopieren
het is helemaal geen vriendin hoor, dat leek maar zo...

wat ze wel is; een rotcollega

balen maar gelukkig heb je inmiddels weer meer mogelijkheden
Lorem Ipsum
themis schreef:
31-10-2017 10:39
Zeker ben ik wel boos en dat heb ik haar ook laten weten, maar ze reageert zoals ik hierboven heb omschreven.
Je bent boos. Dat moet voldoende zijn. Het Maakt Niet Uit Hoe Zij Daar Op Reageert.
Ik moet nu gaan bedenken hoe ik het gesprek met de baas inga. Of ik dit ga benoemen of niet. Zij heeft het waarschijnlijk al benoemd. Ze heeft tegen hem gezegd dat ze niet wilde dat hij koffie ging drinken bij mij en nu dat ze op een andere dag wil werken dan ik... dus hij zal vermoeden dat er iets speelt.
Zie je niet in hoe belachelijk het is dat ze zelfs haar baas loopt te commanderen?
Iedereen, collega's, baas, en jij lopen op haar tenen voor haar.
En weet je waarom? Omdat iedereen bang is dat Zij boos wordt, of dat je door Haar genegeerd wordt.

Wil je s.v.p. ingaan op onze reacties op jouw vriendschap?
Ik gooi er een paar vragen in, dat maakt het makkelijker.
- is zij jou enige vriendin?
- is het bij uitstapjes, dingen samen doen, altijd al zo geweest dat zij bepaalt en jij volgt?
- heeft ze je al eens geld gekost?
- heeft ze al eens voorkomen dat je vriendinnen werd met anderen, of heeft ze dat gesaboteerd?
- heeft ze invloed gehad op romantische ontwikkelingen? je vriend (of als je op vrouwen valt: vriendin) voor je neus weggekaapt?
Of zoveel aandacht van je gevraagd dat een prille relatie het niet haalde?
@ Courage: jij hebt de situatie ook door?
Ik zou je er op richten om wel te blijven, en om open en eerlijk tegen je baas te zijn. Je hoeft zeker niet met modder te gooien, maar ik zou zeker niet over alles zwijgen. Je baas is geen sulletje lijkt mij, die ziet dit gedrag toch ook.

Het is hier al gevraagd: maar waarom wil je vriendin met haar blijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven