Raar dat ik niet met ex af wil spreken?

19-01-2020 08:43 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb een relatie van een paar maanden gehad met iemand die ik uiteindelijk uitgemaakt heb omdat hij enorm claimerig en drammerig was. Nadat het uitging wilde hij “vrienden” blijven maar ik heb gezegd dat ik die behoefte niet voel. Hij vond dat stom, vond dat we elkaar best nog wel eens konden zien enz. Ik gaf aan dat ik sowieso geen contact meer wilde, omdat we dan beter los konden komen.
Aan dat “geen contact” houden lukte hem niet, waardoor ik echt ontzettend duidelijk ben moeten zijn waarom ik geen contact meer wilde. Elke keer liep het ook uit op verwijten van zijn kant, dat ik er niet echt voor wilde gaan etc. Nu appt hij dus niet meer, maar heeft hij dus al weer 3 keer gevraagd of ik iets met hem af wil spreken als hij bij mij in de buurt is. Ik geef heel duidelijk aan dat ik niet af wil spreken. Allereerst omdat ik sowieso nooit met exen zomaar afspreek. Ik vind dat ook vreemd: waarom zou je met een ex afspreken? Het is toch uit? Als je vrienden was voordat je een relatie kreeg of samen bijvoorbeeld een kind hebt, dan snap ik het. Maar als je een paar maanden samen bent geweest dan heb je toch geen reden meer om daarna af te spreken? Ik ben de vorige keer nadat hij vroeg om af te spreken weer erg duidelijk geweest en gezegd dat ik het niet wil en dat ik wil dat hij me met rust laat. Hij werd toen bozig. Zei dat ik normaal moest doen en ook wel rustig kan blijven, dat ik niet alles zo krampachtig moest willen controleren (?) en meer spontaniteit in mijn leven toe moest laten. Dat ik niet zo arrogant moet doen. Hij wilde heus niet afspreken omdat hij me terug wilde, maar gewoon omdat hij houdt van ontmoetingen met mensen (?). Hij deed echt alsof ik superraar en hooghartig was dat ik niet gewoon even met hem af wou spreken, net alsof ik een raar en asociaal mens ben. Later had ik het er met een vriendin over en die zei dat ze ook wel eens “ een drankje deed met een ex”. Dat maakt dat ik nu denk: ben ik dan echt zo raar dat ik absoluut geen zin heb in een drankje met een ex? (Ik ga het niet alsnog doen hoor, maar ben benieuwd hoe veel andere mensen hier in staan).
avocaadjegroen wijzigde dit bericht op 19-01-2020 08:46
1.89% gewijzigd
Blokkeer hem en negeer hem.
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft nog steeds claimen en drammen terwijl het uit is. Jij hebt meerdere keren duidelijk gemaakt dat je niet ingaat op zijn verzoeken om af te spreken. Wat ik dan raar vind, is dat je hem niet allang hebt geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Nee; zo duidelijk mogelijk zijn en desnoods nog duidelijker.

Volhouden. De man ziet openingetjes om jou toch dingen tegen je wil te laten doen en daar gaat het hem om.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
19-01-2020 08:50
Hij blijft nog steeds claimen en drammen terwijl het uit is. Jij hebt meerdere keren duidelijk gemaakt dat je niet ingaat op zijn verzoeken om af te spreken. Wat ik dan raar vind, is dat je hem niet allang hebt geblokkeerd.
Dit heb ik ruim een maandlang gedaan. Uiteindelijk kreeg ik een lange mail waarin hij zei dat hij niet echt helder dacht en excuses aanbood, dat hij mijn grenzen zou respecteren. Daarop heb ik hem weer ontblokt. Ik overweeg nu gewoon hem weer te blokkeren.
Niet vaak dat ik het eens ben met RB, maa deze keer wel.

Je bent duidelijk geweest en je hebt geen behoefte om af te spreken. Een ex die zo dramt zou ik zelfs een beetje eng vinden.

Met sommige exen drink ik nog wel eens een biertje, omdat t vriendschappelijk wel komt, maar drammers die vriendschap eisen, daarmee zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Je antwoord moet zodanig zijn dat hij totaal ontmoedigd raakt en hij voor geen goud meer met jou om zou willen gaan omdat hij zich dan rot gaat voelen maar iets in jou verzet zich ertegen om mensen grof van je af te stoten en dat is echt wat je het beste kan doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent niet vreemd en je vriendin ook niet. Iedereen is anders. Hij is wel vreemd met dat doordrammen. Blokkeer hem en laat dat zo.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-01-2020 08:54
Je antwoord moet zodanig zijn dat hij totaal ontmoedigd raakt en hij voor geen goud meer met jou om zou willen gaan omdat hij zich dan rot gaat voelen maar iets in jou verzet zich ertegen om mensen grof van je af te stoten en dat is echt wat je het beste kan doen.
Ik vind dat inderdaad lastig. Ik wil vooral wel duidelijk zijn, maar ben bang dat als ik echt supergrof ben, hij een soort wraak zal willen nemen (door rare roddels te verspreiden, of door ineens voor mijn deur te staan).
Hij manipuleert ook gewoon, door te doen alsof ik de ‘rare’ ben die niet eens een drankje wil drinken met een ex. Ik ben niet meer gevoelig voor dat soort zaken, maar het zegt wel hoe “eng” hij kan doen
Avocaadjegroen schreef:
19-01-2020 08:58
Ik vind dat inderdaad lastig. Ik wil vooral wel duidelijk zijn, maar ben bang dat als ik echt supergrof ben, hij een soort wraak zal willen nemen (door rare roddels te verspreiden, of door ineens voor mijn deur te staan).
Hij manipuleert ook gewoon, door te doen alsof ik de ‘rare’ ben die niet eens een drankje wil drinken met een ex. Ik ben niet meer gevoelig voor dat soort zaken, maar het zegt wel hoe “eng” hij kan doen
Dus gewoon blokkeren en negeren. Geen woord meer aan verspillen.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
19-01-2020 08:58
Ik vind dat inderdaad lastig. Ik wil vooral wel duidelijk zijn, maar ben bang dat als ik echt supergrof ben, hij een soort wraak zal willen nemen (door rare roddels te verspreiden, of door ineens voor mijn deur te staan).
Hij manipuleert ook gewoon, door te doen alsof ik de ‘rare’ ben die niet eens een drankje wil drinken met een ex. Ik ben niet meer gevoelig voor dat soort zaken, maar het zegt wel hoe “eng” hij kan doen
Ja en dat voelt hij feilloos aan. Het gaat hem om macht verder niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij doet dit omdat hij nog ruimte voelt om dit te kunnen doen. Overal blokkeren en negeren dus.
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
19-01-2020 08:58
Ik vind dat inderdaad lastig. Ik wil vooral wel duidelijk zijn, maar ben bang dat als ik echt supergrof ben, hij een soort wraak zal willen nemen (door rare roddels te verspreiden, of door ineens voor mijn deur te staan).
Hij manipuleert ook gewoon, door te doen alsof ik de ‘rare’ ben die niet eens een drankje wil drinken met een ex. Ik ben niet meer gevoelig voor dat soort zaken, maar het zegt wel hoe “eng” hij kan doen
Niet bang zijn. Geef hem geen macht. Je bent vrij om vooral niet te doen wat hij wil. Mensen die naar zijn nare roddels luisteren zonder bij jou na te gaan of het klopt, hoef je ook al niet in je leven.
Blokkeren, negeren, niet meer aan jezelf twijfelen, als hij blijft drammen mag je echt supergrof reageren. Zeg ook maar dat de politie niet zo houdt van stalkers. Want dit is stalken.

En als hij gaat dreigen? Politie.

En als hij onzin over jou gaat rondvertellen? Laat het van je afglijden. Mensen zoals hij worden uiteindelijk steeds minder serieus genomen door hun omgeving vanwege hun gedrag.
anoniem_6399a3532c0e7 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 09:08
Reden: Stomme tiepfaut
0.25% gewijzigd
Als je bang bent voor nare roddels heeft hij nog macht. Laat hem roddelen. Wat kan jou het nou schelen dat hij aan zijn vrienden onzin verkoopt. Als hij aan de deur staat geef je hem aan voor stalken. Bewaar je berichten voor de zekerheid!
Dan vindt hij je raar. Hoe erg is dat nou helemaal? Je wil hem toch niet meer zien, dus wat maakt het dan uit wat hij van jou vindt?

Niet meer in discussie gaan met die man.
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel. Ex == ex.
Alleen als van *beide* kanten reden tot vriendschap is, dan zou ik dat doen, maar dat is in jullie geval niet zo. Kappen dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat n koekwaus :bonk:

Negeren en blokkeren. En sowieso niet meer lief of beleefd doen tegen hem
Been there, done that, got the T-shirt.
Moet je serieus gaan vragen of dat het raar is dat je van je opdringerige ex af wil?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-01-2020 08:44
Blokkeer hem en negeer hem.
meer woorden hoef je aan dit topic niet vuil te maken
Apatura schreef:
19-01-2020 09:23
Wat n koekwaus :bonk:

Negeren en blokkeren. En sowieso niet meer lief of beleefd doen tegen hem
TO net zo koekwaus.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blokkeren. Elke opening is er ééntje voor hem. Duidelijk zijn. "ik heb geen behoefte meer aan contact met jou." Verder niet op ingaan, niet jezelf te veel willen uitleggen.

En licht desnoods je vrienden en familie vast in dat je bang bent dat hij roddels gaat verspreiden, dan ben je het voor als hij aankomt met een verhaal over jouw zogenaamde luierfetish of wat dan ook.

Wees niet te bang dat je bot overkomt. Je bent heel duidelijk geweest en als je hem al een uitleg verschuldigd was (wat niet is) dan heeft hij die nu lang en breed gehad. Geloof me, als jij een man was en hij een vrouw had niemand het bot of lomp gevonden als je de blokkeerknop had gebruikt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Al was hij de koning. Wanneer jij geen behoefte hebt om hem te zien, dan is dat het.

Waarom ben je bang voor wraak? Je hebt toch niet bepaald soort foto's naar hem gestuurd in jullie relatie die hij tegen je kan gebruiken?

Als het voor roddels is, lekker laten gaan. Ik zou hem ook blokkeren en negeren, geen ruimte of mogelijkheid meer geven en aangeven dat je er nu klaar mee bent.

Ps. En heel erg in je handjes knijpen dat het uit is, want man man man..... dit gedrag.
Hij klinkt eng en volgens mij is hij dat ook. Stuur hem nog 1x een bericht zonder verwijten. Gewoon dat dit je laatste bericht is en je geen behoefte hebt aan contact in welke vorm dan ook. En blokkeer hem dan. Laat je niet verleiden om nog verdere toelichting te geven.
Alle reacties Link kopieren
Het is je ex. Je bent hem helemaal geen reden verschuldigd. Over niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven