Radeloos door buren
vrijdag 16 juli 2021 om 23:50
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Buren vieren een groot feest en steken om de haverklap illegaal vuurwerk af. Kortom slapen gaat vannacht niets worden. Eigenlijk wil ik graag naar beneden gaan om met ze te praten, maar mijn vriend geeft aan dat ik dat echt niet moet doen omdat ze dan uit wraak auto's kunnen bekrassen en dat soort dingen. Ook is het wat raar om de politie te bellen, aangezien je normaal gesproken het eerst zelf moet oplossen.
Ik baal er echt van we zijn twee jaar geleden bewust hier komen wonen, omdat het een rustige woonwijk zou zijn. Helaas blijkt dat sinds dit jaar opeens tegen te vallen. Auto's midden op de weg parkeren voor onze oprit. Avonds laat extra hard praten en dus vuurwerk afsteken.
We zijn wel bezig om een huis op de ruimte te kopen, zodat we geen overlast meer van buren hebben. Het is ook niet zo dat deze buren ieder weekend een feestje vieren, maar ik wordt er zo moe van dat we steeds last hebben van anderen.
Achja hopelijk is dit nachtje snel om. Beetje tv kijken en boek lezen. Echt proberen te slapen met oordoppen is niet ideaal want ik schrik dan echt wakker van die keiharde knallen van het vuurwerk. Hebben jullie nog tips?
Ik baal er echt van we zijn twee jaar geleden bewust hier komen wonen, omdat het een rustige woonwijk zou zijn. Helaas blijkt dat sinds dit jaar opeens tegen te vallen. Auto's midden op de weg parkeren voor onze oprit. Avonds laat extra hard praten en dus vuurwerk afsteken.
We zijn wel bezig om een huis op de ruimte te kopen, zodat we geen overlast meer van buren hebben. Het is ook niet zo dat deze buren ieder weekend een feestje vieren, maar ik wordt er zo moe van dat we steeds last hebben van anderen.
Achja hopelijk is dit nachtje snel om. Beetje tv kijken en boek lezen. Echt proberen te slapen met oordoppen is niet ideaal want ik schrik dan echt wakker van die keiharde knallen van het vuurwerk. Hebben jullie nog tips?
_amber_ wijzigde dit bericht op 16-07-2021 23:51
0.34% gewijzigd
zaterdag 17 juli 2021 om 07:25
vuurwerk afsteken is asociaal._Amber_ schreef: ↑16-07-2021 23:57Dankjewel voor jullie snelle reacties. Jaa ik vind ze inderdaad wel een beetje asociaal, maar ik vind al vrij snel iets asociaal dus waarschijnlijk ligt het wat in het midden.
Goede tip om dus toch maar niet aan te bellen. Ik denk dat ik dan toch maar de politie ga bellen.
Auto's bekrassen ook.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
zaterdag 17 juli 2021 om 07:35
Ja, maar als je (illegaa) vuurwerk gaat lopen afsteken ben je gewoon een ontzettende aso.ClumsyNinja schreef: ↑17-07-2021 00:00Meteen bij 1 feestje al radeloos zijn vind ik ook wat overdreven.
zaterdag 17 juli 2021 om 08:49
ClumsyNinja schreef: ↑16-07-2021 23:59Ach, vrijdagavond na een lange lockdown. Ik zou t tot een uur of 1 a 2 laten gaan. Is het daarna nog steeds echt lawaai: politie bellen.
zaterdag 17 juli 2021 om 11:11
Dankjewel voor al jullie lieve reacties. Rond twee uur werd het laatste vuurwerk afgestoken en ging de muziek iets zachter, dus toen ben ik richting bed gegaan en een toch nog 3 uurtjes kunnen slapen. Hopelijk is er vandaag niet weer zo'n feest. Het bleek dat de ouders op vakantie waren en dat de kinderen de boel zo op stelten hebben gezet.
zaterdag 17 juli 2021 om 12:13
Ik had gisteravond al de politie gebeld om redenen die hier al zijn genoemd. Dat de ouders op vakantie zijn geeft de kinderen nog niet het recht om voor zoveel overlast te zorgen. Maar nu denken de kinderen dat dit gedrag dus wordt geaccepteerd door de buren en is het misschien vanavond of volgende week wel weer raak._Amber_ schreef: ↑17-07-2021 11:11Dankjewel voor al jullie lieve reacties. Rond twee uur werd het laatste vuurwerk afgestoken en ging de muziek iets zachter, dus toen ben ik richting bed gegaan en een toch nog 3 uurtjes kunnen slapen. Hopelijk is er vandaag niet weer zo'n feest. Het bleek dat de ouders op vakantie waren en dat de kinderen de boel zo op stelten hebben gezet.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
zaterdag 17 juli 2021 om 12:25
Liptonicetea schreef: ↑16-07-2021 23:54Ik zou ze niet aanspreken maar de politie bellen idd. Hmm eigenlijk zou ik gewoon gaan slapen maar ik slaap overal doorheen.
Ja ik ook, slaapkop hier.
Aanspreken kan idd, maar hopen dat ze voor rede vatbaar zijn.
zaterdag 17 juli 2021 om 12:59
Maar het slecht slapen komt niet alleen door de buren, als je rond 2 uur kan gaan slapen en dan hier schrijft dat je toch nog 3 uurtjes kon slapen.... dat is dan maar tot 5 uur en slaap je blijkbaar sowieso erg slecht.
Heel je post komt op mij wat overdreven over. Het vuurwerk is asociaal, maar je hoort 1 avond harde muziek en je post hier al voor twaalf uur een bericht dat je radeloos bent en de hele nacht niet zal slapen.
Dat vind ik wel erg overdreven.
Radeloos is als ze heel vaak harde muziek draaien, dit het zoveelste feestje is, en er niet met de buren over te praten is.
En nu blijkt dat de ouders niet thuis waren, weet jij veel wat ze er zelf van vinden dat dit is gebeurd. Ga eerst eens met ze praten.
Heel je post komt op mij wat overdreven over. Het vuurwerk is asociaal, maar je hoort 1 avond harde muziek en je post hier al voor twaalf uur een bericht dat je radeloos bent en de hele nacht niet zal slapen.
Radeloos is als ze heel vaak harde muziek draaien, dit het zoveelste feestje is, en er niet met de buren over te praten is.
En nu blijkt dat de ouders niet thuis waren, weet jij veel wat ze er zelf van vinden dat dit is gebeurd. Ga eerst eens met ze praten.
zaterdag 17 juli 2021 om 13:04
Dan zou ik daar toch vandaag gaan aanbellen en duidelijk stellen dat dit een éénmalig event was._Amber_ schreef: ↑17-07-2021 11:11Dankjewel voor al jullie lieve reacties. Rond twee uur werd het laatste vuurwerk afgestoken en ging de muziek iets zachter, dus toen ben ik richting bed gegaan en een toch nog 3 uurtjes kunnen slapen. Hopelijk is er vandaag niet weer zo'n feest. Het bleek dat de ouders op vakantie waren en dat de kinderen de boel zo op stelten hebben gezet.
zaterdag 17 juli 2021 om 13:09
Misschien moest TO vandaag wel gewoon vroeg op en heeft ze daarom maar zo kort kunnen slapen (en was ze daarom al vrij vroeg in de nacht radeloos vanwege de situatie).toulouse74 schreef: ↑17-07-2021 12:59Maar het slecht slapen komt niet alleen door de buren, als je rond 2 uur kan gaan slapen en dan hier schrijft dat je toch nog 3 uurtjes kon slapen.... dat is dan maar tot 5 uur en slaap je blijkbaar sowieso erg slecht.
zaterdag 17 juli 2021 om 14:56
Veel aannames van jouw kant, plus een belerende toon. Niet aangenaam…toulouse74 schreef: ↑17-07-2021 12:59Maar het slecht slapen komt niet alleen door de buren, als je rond 2 uur kan gaan slapen en dan hier schrijft dat je toch nog 3 uurtjes kon slapen.... dat is dan maar tot 5 uur en slaap je blijkbaar sowieso erg slecht.
zaterdag 17 juli 2021 om 16:06
Het is de laatste tijd ook wat lastig om met groepen de horeca te bezoeken. Hier in de buurt was het ook feest hoor. Elk weekend uit meerdere hoeken. Dunne muren, binnentuin waarin geluid weerkaatst en veel 20/jonge 30ers als buren. Van de week werd er nog 2 nachten om 4.30 vanaf een burenbalkon flink gelachen en geschreeuwd. Superirritant. Maar ik dwing mezelf mijn verdraagzaamheid wat op te schroeven. Nog even en dan kan men weer wat makkelijker feesten op plekken die daarvoor bedoeld zijn en zijn dit soort feestjes weer incidenten.
TO, ik vond je ook wat paniekerig klinken voor deze situatie. voor dat vuurwerk mag je echt gewoon de politie voor bellen. Dat vragen ze je zelfs rond oud en nieuw. En als dat in de wijk hoorbaar is, weten ze heus niet dat jij gebeld hebt.
zaterdag 17 juli 2021 om 16:11
Ohh dat is herkenbaar. Dat hebben de pubers van de buren ook ooit gedaan. Ik kon letterlijk meezingen met de muziek zo hard stond het. En dat was nog niet eens het ergste: sommige gasten hadden hakken aan en ik werd helemaal gek van dat getik. Toen dacht ik ook van zal ik bellen of want de deurbel ofzo hoorden ze vast niet door de herrie. Net toen ik wilde bellen werd het ineens stiller. De volgende dag heb ik wel even gezegd wat ik ervan vond en het is nooit meer voor gekomen dat de muziek zo hard stond en ze deden ook wel eens een briefje in de bus om aan te geven dat ze dan en dan een feestje hadden._Amber_ schreef: ↑17-07-2021 11:11Dankjewel voor al jullie lieve reacties. Rond twee uur werd het laatste vuurwerk afgestoken en ging de muziek iets zachter, dus toen ben ik richting bed gegaan en een toch nog 3 uurtjes kunnen slapen. Hopelijk is er vandaag niet weer zo'n feest. Het bleek dat de ouders op vakantie waren en dat de kinderen de boel zo op stelten hebben gezet.
Ik ben ook niet zo van het politie bellen want af en toe wat herrie hoort er wat mij betreft bij maar er zijn grenzen...
zaterdag 17 juli 2021 om 16:12
zondag 18 juli 2021 om 00:35
Mijn buurman heeft een hond blaft om alles van half 8 in ochtend tot s, avonds laat. Buiten zitten is er niet meer bij. Toen ik er netjes wat van zei werd ik me toch uitgescholden niet normaal. Conclusie geen contact meer...iedereen hier zegt bel de politie maar bedenk wel dat de verstandhouding daardoor niet beter wordt. Ik.zou zelf een bbq feest organiseren met muziek en afwachten hoe hun daarop reageren ....dan kan ke alsnog jou zegje doen. Succes!
zondag 18 juli 2021 om 08:31
Je zou een bbq feest organiseren? Als een soort vergelding? Dus geld uitgeven, mensen optrommelen om te kijken wat er gebeurt? Hoe moet ik dit voor me zien; geef je je gasten ook instructie? Pietje speelt de boerende buurman. Tante Sjaan rookt zware sigaren? Eigenwijze Eddy heeft zijn Bluetooth gettoblaster bij zich. En laveloze Leo begint altijd heel hard “leeeeoooo, je bent vannacht weer dronken geweest” te zingen. Na 2 biertjes. Bij elke slok die hij neemt.
Ik maak er een beetje een geintje van. Maar ik snap niet hoe anoniem de politie bellen bij illegaal gedrag (vuurwerk) slechter is voor de relatie dan een feestje geven met overlast om te kijken hoe ze reageren.
Daarbij ben ik in beginsel radicaal tegen het oog om oog/tand om tand-principe.
zondag 18 juli 2021 om 09:50
Ach ik vond 'ga eens met ze praten' wel een goed voorstel. Ik reageerde ook vanwege de aannames in best wat andere reacties, nl. dat de buren niet anders dan asocialen kunnen zijn waar niet mee te praten valt.
Verder gaf ik mijn indruk van de post, daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk. Ik vond het wat overdreven om om 12 uur bij een eenmalig feestje te zeggen dat je radeloos bent en de hele nacht niet zal slapen. Beetje paniekerig kwam het op mij over. Maar dat hoeft op jou niet zo over te komen natuurlijk.
Dat is nou juist het leuke van dit forum, dat je als TO input krijgt vanuit verschillende invalshoeken.
zondag 18 juli 2021 om 09:57
Nou je hebt nu ook geen contact, dus wat maakt het dan uit?Izabelle schreef: ↑18-07-2021 00:35Mijn buurman heeft een hond blaft om alles van half 8 in ochtend tot s, avonds laat. Buiten zitten is er niet meer bij. Toen ik er netjes wat van zei werd ik me toch uitgescholden niet normaal. Conclusie geen contact meer...iedereen hier zegt bel de politie maar bedenk wel dat de verstandhouding daardoor niet beter wordt. Ik.zou zelf een bbq feest organiseren met muziek en afwachten hoe hun daarop reageren ....dan kan ke alsnog jou zegje doen. Succes!
En je laatste opmerking is ook wel wat weird. Je gaat dus zelf dan iets doen, waar jezelf een hekel aan hebt en dan kijken hoe er op gereageerd wordt?
zondag 18 juli 2021 om 17:32