Rare (sexueel getinte) grappen en voorstellen van "vrie

18-10-2019 21:08 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik weer vrijgezel. Ik vind dat prima en moet voorlopig ook niet denken aan een nieuwe/andere relatie of iets van die strekking.
Nu merk ik op dat in de afgelopen weken een aantal mannelijke vrienden (veelal in een relatie) met wie ik al jaren een platonische vriendschap onderhoud beduidend, meer contact met mij zoekt. Op zich prima immers zij zijn in een relatie en onze verhouding is zuiver platonisch.
Waar ik me ongemakkelijk over voel is dat deze mannen opeens grapjes maken en voorstellen doen met een sexuele ondertoon. Ik voel mij hier ongemakkelijk onder en weet zeker dat ik hiertoe ook geen enkele aanleiding heb gegeven. Ik heb mij tijdens recente afspraken niet uitdagend gekleed, opgemaakt of gedragen.

Ondanks dat ik weet dat ik hiertoe dus geen enkele aanleiding heb gegeven, begin ik wel aan mijzelf te twijfelen: Zijn het onschuldige grapjes en neem ik dit alles te serieus? Heb ik gebrek aan humor? Of is dit daadwerkelijk niet in de haak?

Zijn er meer vrouwen dit dit herkennen? En zo ja, hoe reageer ik op een nette manier zonder de vriendschap onherstelbaar te beschadigen? (ik heb al gezegd dat ik me onder dergelijke "grapjes" ongemakkelijk voel en dan krijg ik standaard als reactie dat het slechts als grapje bedoeld was).
Hoezo heb je moeite met deze "vrienden" de vriendschap onherstelbaar te beschadigen?
Anja321 schreef:
18-10-2019 21:08
Ik voel mij hier ongemakkelijk onder en weet zeker dat ik hiertoe ook geen enkele aanleiding heb gegeven. Ik heb mij tijdens recente afspraken niet uitdagend gekleed, opgemaakt of gedragen.
Pardon? Als jij een leuk kort rokje aantrekt hebben ze zich alsnog te gedragen.

Zien we er leuk uit, dan hebben we "er zelf om gevraagd". Lopen we erbij als slons is het ook niet goed.

Aantrekken waar jij je goed in voelt, die zogenaamde vrienden zijn respectloze horken.
Alle reacties Link kopieren
Nou, blij dat het voor zo veel vrouwen herkenbaar is. Ik heb geen enkele vriend die niet geprobeerd heeft me te verleiden. Soms na jaren. Ik had het zelfs met buurmannen, gingen man en ik uit elkaar, kwamen getrouwde buurmannen waar we vriendschappelijk mee omgingen hun kans wagen.
Ik geloof niet in platonische vriendschap tussen man en vrouw. Al zijn er uitzonderingen, akkoord.
Een man gaat vrienden worden met vrouwen die ze ook aantrekkelijk vinden en waar ze als de gelegenheid zich voordoet meer mee willen. Maar de vrouwen merken dat niet altijd en dan schreeuwen ze dat zij wel platonische vriendschappen hebben. Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken t ook van mannen om me heen.
Doe net alsof ik gek ben en negeer het, klets er over heen oid.
Kijken doen ze toch wel en hengelen ook maar bijten doe ik toch niet.

Facepalm waardig verder niets.

(Als t echt vervelend wordt zeg ik er wel wat van maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt behalve bij ex, maar die is niet voor niet ex)
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb een goede vriend die nooit een poging heeft gewaagd. Ook niet nu hij zelf ook gescheiden is.

Ik heb zo'n hekel aan die zogenaamde grappen. Eerst een visje uitgooien en als jij daar niet van gediend bent heb je geen gevoel voor humor want het was maar de grapje.

Ik ben benieuwd of hun vrouw er ook om zou kunnen lachen. En of zij het nog steeds zo grappig zouden vinden als iemand zoiets tegen hun vrouw zou zeggen.

Dat zou je ze eens kunnen vragen.
zimi schreef:
18-10-2019 23:58
Hoezo heb je moeite met deze "vrienden" de vriendschap onherstelbaar te beschadigen?
Dit. Mijn vrienden kennen me en weten wel beter, ik zou oprecht zo verward zijn dat het ook niet als grap verkocht zou kunnen worden.
Ik vind dit echt niet kunnen.
Ik weet verstandelijk dat sommige mannen inderdaad wat geleid kunnen worden door hormonen en daadwerkelijk denken dat je als single vrouw maar overal heel gelukkig van zou moeten worden en vooral van hun fantastische restjes aandacht.
Maar dat vind ik geen types die ik mijn vriendschap geef.
Daarom heb ik misschien ook maar een paar vrienden.
Je hoeft niks op een nette manier te zeggen. Dit soort mannen zijn geen vrienden want ze respecteren jou niet. Vrienden die jou respecteren maken immers niet zulke opmerkingen.

Bijt van je af, kom voor jezelf op, vraag ze of ze dat ook tegen hun vrouw zeggen, wees duidelijk in wat je niet en wel accepteert en benoem dit ook. En anders kunnen ze opbokken.
Maelstrom schreef:
19-10-2019 10:56
Je hoeft niks op een nette manier te zeggen. Dit soort mannen zijn geen vrienden want ze respecteren jou niet. Vrienden die jou respecteren maken immers niet zulke opmerkingen.

Bijt van je af, kom voor jezelf op, vraag ze of ze dat ook tegen hun vrouw zeggen, wees duidelijk in wat je niet en wel accepteert en benoem dit ook. En anders kunnen ze opbokken.
Dit. Waarom dit wel accepteren.
Je hebt ook 'vriendinnen' die zodra je een nieuwe vriend hebt even uitproberen of zij niet ook een kansje maken. Dan ga je toch ook niet bij jezelf nadenken of er iets mis is met je humor.
Dan weet je dus dat dat voortaan een kennis is die je gezellig groet op straat en op fb feliciteert met haar verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
“Ben je nu onder het mom van een grapje, van een soort wat je nooit eerder hebt gemaakt, aan het hengelen??? GATVER!”

“Waar heb je het over.. huhuhuh...arrogant wijf...humorloos...blablablabla”

“GRAPJE!!! Kopje thee?”


Kans dat ‘vriend’ in totale verwarring vertrekt aanwezig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is een tijdje vrijgezel geweest. Je wil niet weten hoeveel van dit soort 'grapjes' en voorstellen ze toen kreeg. En idd vaak van mannen die in een relatie zitten. Single zijn is trouwens niet eens nodig, zodra sommige mannen maar even het idee krijgen dat je eventueel misschien wel interesse in ze zou kunnen hebben, hoe vergezocht of niet-bestaand ook, proberen ze een balletje op te gooien en als je dan niet hapt is het ook altijd een grapje of je hebt het zogenaamd niet goed begrepen. En dan heb je gewoon een relatie en hij ook.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Het blijven mannen he? Ze willen alleen maar neuken.
Alle reacties Link kopieren
Helaas herkenbaar. Zelfs met mannelijke vage “via via” kennissen.

Ik ben weduwe. Heb serieus nog nooit zoveel vreemde aandacht gehad van mannen als na het het overlijden van mijn man. Getrouwd of al jarenlang in een serieuze relatie maakte daarbij niks uit. Mijn vaste en heel erg duidelijke reactie is nog steeds dat ik geen interesse heb en dan heb ik het echt altijd helemaal verkeerd begrepen. :roll:

Ik ben ook nog eens bepaald niet armlastig (bedrijf verkocht en levensverzekering). Man van ruim 20 jaar ouder die ik via vrienden ken kwam me al heel snel laten weten dat hij “mijn zaakjes” wel even zou regelen en begon tegelijkertijd één van mijn kinderen te corrigeren. Daar ben ik nog duidelijker tegen geweest. Die haalt het niet meer in zijn hoofd nog bij mij in de buurt te komen. En uiteraard ben ik volgens hem die gekke weduwe die zich van alles in het hoofd haalt, haar geld over de balk gooit en haar kinderen niet in de hand heeft. :roll:

Ik ben hierdoor inmiddels wel heel erg klaar met mannen. Begin er niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-10-2019 14:53
Het blijven mannen he? Ze willen alleen maar neuken.

Of misschien gewoon wat flirten? Ik heb zelf ook een vriend die getrouwd is en een enorme flirt is. Zijn vrouw weet dat, hij is altijd al zo geweest. Hij is absoluut trouw aan zijn vrouw, zou haar nooit bedriegen, maar flirt dus regelmatig met anderen.

Los daarvan, het is absoluut TO's goed recht om hier niet van gediend te zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
19-10-2019 15:40
Of misschien gewoon wat flirten? Ik heb zelf ook een vriend die getrouwd is en een enorme flirt is. Zijn vrouw weet dat, hij is altijd al zo geweest. Hij is absoluut trouw aan zijn vrouw, zou haar nooit bedriegen, maar flirt dus regelmatig met anderen.

Los daarvan, het is absoluut TO's goed recht om hier niet van gediend te zijn.
Flirten is wat anders, maar je kan zelf het onderscheid wel maken.
iceteapeach schreef:
18-10-2019 21:23
Ah ja, jou de zwarte piet toespelen onder het mom van ‘het is maar een grapje’ als ze zichzelf er niet weten uit te redden omdat het ongepast is.
Dat soort types weten het vaak ook zo te draaien dat, mocht je het aan hun vriendin vertellen, jij het verkeerd hebt begrepen/opgevat.

Ik zou iets zeggen als ‘jouw vriendin/vrouw zal het vast ook hilarisch vinden’ als ik het haar laat lezen/zou vertellen.
Nouja, dat dikgedrukte kan je maar één keer laten werken natuurlijk. In het (naïeve) geval dat het een grapje was kan je handig opmerken: "Ja, was een grapje, maar vanaf nu weet je dat ik er niet echt van gediend ben." Of iets in die strekking.

Ik maak zelf dat soort grapjes ook (sporadisch) als de situatie er naar is, vrijwel nooit één op één trouwens, meestal in groepsverband waar de vriend(in) bij zit. De groepsdynamiek is er ook wel naar: iedereen doet het naar/over elkaar in die groep, dat is dus al anders als het één op één is natuurlijk. :) Tevens zou ik het niet 'opeens' gaan doen naar iemand toe als ze vrijgezel is geworden, dat vind ik persoonlijk onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het wel apart vinden. Verschillende mannen die elkaar NIET kennen, gedragen zich de laatste weken ineens anders tegenover TO. Het is niet 1 man, maar meerdere, onafhankelijk van elkaar.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
18-10-2019 22:30
Ik heb hele hordes getrouwde mannen via Facebook contact zien zoeken, met seksueel getinte grapjes.

Als ik zei 'wat vindt je vrouw hier van?' was het vrijwel direct over.

Duidelijker zijn TO.
O_O
Je zou ze toch wat aan willen doen :hamer:
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-10-2019 14:53
Het blijven mannen he? Ze willen alleen maar neuken.
Sneue wezens hoor. Bah
Alle reacties Link kopieren
,
kirby wijzigde dit bericht op 17-02-2020 15:48
99.85% gewijzigd
Creativity is intelligence having fun
Kirby schreef:
19-10-2019 16:35
Ik ken dat, dan is gewoon gekkigheid maken zoals laatst bij ons op een BBQ toen het even over trio's ging, dat de meeste mannen wel een extra vrouw willen maar nooit een extra man. Stond wel raar te kijken toen de volgende dag de man van een van mijn vriendinnen begon te appen dat hij zijn vrouw wilde verrassen met een extra man en of ik kon vertellen wat mij nou zoal leuk leek als ik zo'n trio zou doen en het leek hem ook wel geil als ik dat zou filmen. Had ik natuurlijk ook weer helemaal 'verkeerd begrepen' toen ik vroeg of hij wel goed wijs was.
Hahaha, serieus? :lol: :rofl: Dat zie ik niet snel gebeuren in de groep, maar damn... Sorrie, ik moet hier héél hard om lachen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
19-10-2019 16:38
Hahaha, serieus? :lol: :rofl: Dat zie ik niet snel gebeuren in de groep, maar damn... Sorrie, ik moet hier héél hard om lachen. :lol:
Er is een bepaald slag man waarbij je als vrouw echt niet over seks kunt praten, zelfs niet als grapje, ook niet in een groep, want dat is in de ogen van zo'n kerel een regelrechte uitnodiging om een poging te wagen. Jammer genoeg kom je daar pas achter als het te laat is.
Creativity is intelligence having fun
Tja, dat zou ik niet weten als hetero vent natuurlijk, vrouwen hebben dat nou nooit naar mij toe gedaan. :roll: Maar ik geloof je wel meteen ja.
feow schreef:
19-10-2019 12:36
“Ben je nu onder het mom van een grapje, van een soort wat je nooit eerder hebt gemaakt, aan het hengelen??? GATVER!”

“Waar heb je het over.. huhuhuh...arrogant wijf...humorloos...blablablabla”

“GRAPJE!!! Kopje thee?”


Kans dat ‘vriend’ in totale verwarring vertrekt aanwezig.
Niet doen dit.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
19-10-2019 15:55
Nouja, dat dikgedrukte kan je maar één keer laten werken natuurlijk. In het (naïeve) geval dat het een grapje was kan je handig opmerken: "Ja, was een grapje, maar vanaf nu weet je dat ik er niet echt van gediend ben." Of iets in die strekking.

Ik maak zelf dat soort grapjes ook (sporadisch) als de situatie er naar is, vrijwel nooit één op één trouwens, meestal in groepsverband waar de vriend(in) bij zit. De groepsdynamiek is er ook wel naar: iedereen doet het naar/over elkaar in die groep, dat is dus al anders als het één op één is natuurlijk. :) Tevens zou ik het niet 'opeens' gaan doen naar iemand toe als ze vrijgezel is geworden, dat vind ik persoonlijk onzin.

Daar heb je het al dus, jij bent een man toch? Je vergoelijkt dat soort opmerkingen al gelijk. Een beetje vent wéét dat dat soort opmerkingen 9 van 10x gewoon echt slecht aankomen. Zoon van 18 jaar hier weet ondertussen al beter dan door dat soort opmerkingen te maken, in groepsverband of niet. Gewoon, dat doe je niet, punt.

Gewoon je macho-mond erover houden, hoe moelijk kan het zijn.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:13
3.03% gewijzigd
wij slapen nooit.
Thlubbe schreef:
19-10-2019 15:55
Nouja, dat dikgedrukte kan je maar één keer laten werken natuurlijk. In het (naïeve) geval dat het een grapje was kan je handig opmerken: "Ja, was een grapje, maar vanaf nu weet je dat ik er niet echt van gediend ben." Of iets in die strekking.

Ik maak zelf dat soort grapjes ook (sporadisch) als de situatie er naar is, vrijwel nooit één op één trouwens, meestal in groepsverband waar de vriend(in) bij zit. De groepsdynamiek is er ook wel naar: iedereen doet het naar/over elkaar in die groep, dat is dus al anders als het één op één is natuurlijk. :) Tevens zou ik het niet 'opeens' gaan doen naar iemand toe als ze vrijgezel is geworden, dat vind ik persoonlijk onzin.
Juist nog naarder als je het in groepsverband doet, dat is nog veel ongemakkelijker en maakt het lastiger voor de ander om feedback te geven op jouw gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven