Rare (sexueel getinte) grappen en voorstellen van "vrie

18-10-2019 21:08 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik weer vrijgezel. Ik vind dat prima en moet voorlopig ook niet denken aan een nieuwe/andere relatie of iets van die strekking.
Nu merk ik op dat in de afgelopen weken een aantal mannelijke vrienden (veelal in een relatie) met wie ik al jaren een platonische vriendschap onderhoud beduidend, meer contact met mij zoekt. Op zich prima immers zij zijn in een relatie en onze verhouding is zuiver platonisch.
Waar ik me ongemakkelijk over voel is dat deze mannen opeens grapjes maken en voorstellen doen met een sexuele ondertoon. Ik voel mij hier ongemakkelijk onder en weet zeker dat ik hiertoe ook geen enkele aanleiding heb gegeven. Ik heb mij tijdens recente afspraken niet uitdagend gekleed, opgemaakt of gedragen.

Ondanks dat ik weet dat ik hiertoe dus geen enkele aanleiding heb gegeven, begin ik wel aan mijzelf te twijfelen: Zijn het onschuldige grapjes en neem ik dit alles te serieus? Heb ik gebrek aan humor? Of is dit daadwerkelijk niet in de haak?

Zijn er meer vrouwen dit dit herkennen? En zo ja, hoe reageer ik op een nette manier zonder de vriendschap onherstelbaar te beschadigen? (ik heb al gezegd dat ik me onder dergelijke "grapjes" ongemakkelijk voel en dan krijg ik standaard als reactie dat het slechts als grapje bedoeld was).
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
19-10-2019 22:59
Juist nog naarder als je het in groepsverband doet, dat is nog veel ongemakkelijker en maakt het lastiger voor de ander om feedback te geven op jouw gedrag.

Typisch voorbeeld van 'ik maak maar een grapje' idd en dat de gegrapte geen gevoel voor humor heeft.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
19-10-2019 22:52
Daar heb je het al dus, jij bent een man toch? Je vergoelijkt dat soort opmerkingen al gelijk. Een beetje vent wéét dat dat soort opmerkingen 9 van 10x gewoon echt slecht aankomen. Zoon van 18 jaar hier weet ondertussen al beter dan door dat soort opmerkingen te maken, in groepsverband of niet. Gewoon, dat doe je niet, punt.

Gewoon je macho-mond erover houden, hoe moelijk kan het zijn.
Vertel me meer, hoe voelen mijn groepsgenoten zich als ik zulke grappen maak? Nee, ik weet het makkelijker, vertel maar hoe onze groepsdynamiek zou moeten werken, ik zal het volgende keer aankaarten in de groep.
Alle reacties Link kopieren
Thlubbe schreef:
19-10-2019 23:16
Vertel me meer, hoe voelen mijn groepsgenoten zich als ik zulke grappen maak? Nee, ik weet het makkelijker, vertel maar hoe onze groepsdynamiek zou moeten werken, ik zal het volgende keer aankaarten in de groep.

De vraag is eerder: waarom wil jij of je vriendengroep dit soort opmerkingen überhaupt maken richting een vrouw, single of niet.
wij slapen nooit.
Ik las het eigenlijk als dat de vrouwen er net zo hard in meegaan met het maken van opmerkingen. Maar dat vind ik toch wel heel anders dan de situatie uit de OP. Want het de grapjes vormden géén onderdeel van de dynamiek in de vriendschap, maar pas toen TO single was.
Alle reacties Link kopieren
Maelstrom schreef:
19-10-2019 10:56

Bijt van je af, kom voor jezelf op, vraag ze of ze dat ook tegen hun vrouw zeggen, wees duidelijk in wat je niet en wel accepteert en benoem dit ook. En anders kunnen ze opbokken.
Zo simpel ligt het niet.

Als je in een vriendschap zo hard op je nummer wordt gezet, dan is de vriendschap min of meer al beeindigd. Ik vind het prima om het zo hard te spelen, maar wees je er wel van bewust dat wanneer je iemand geen eervolle terugtrekking gunt het in feite al voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
20-10-2019 16:02
Zo simpel ligt het niet.

Als je in een vriendschap zo hard op je nummer wordt gezet, dan is de vriendschap min of meer al beeindigd. Ik vind het prima om het zo hard te spelen, maar wees je er wel van bewust dat wanneer je iemand geen eervolle terugtrekking gunt het in feite al voorbij is.
Klopt.
Maar de vriendschap is ook voorbij zodra iemand seksueel getinte hengelgrappen gaat maken zodra je vrijgezel bent.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me net dat ik heel hard hoop dat ik mijn zoons beter opgevoed heb.

Ik ga ze de volgende keer eens polsen over dit onderwerp. Dan weet ik nog niks zeker. Maar heb ik het nog maar een keer benoemd.
Alle reacties Link kopieren
Helaas herkenbaar. Zelf echt heel duidelijk geweest, en dan nóg bij het afscheid ineens in m'n nek zoenen. W.T.F... Dat was dus einde vriendschap.

Andersom ook meegemaakt: ik kreeg een relatie en sommige (platonische) vriendschappen waren ineens over. Vond ik ook vreemd.

Tsja...
iceteapeach schreef:
20-10-2019 00:52
De vraag is eerder: waarom wil jij of je vriendengroep dit soort opmerkingen überhaupt maken richting een vrouw, single of niet.
Omdat we dat allemaal grappig vinden? Omdat het ons leven amusanter maakt omdat er omtrent seks een spanning zit die veel mensen op de kast jaagt en binnen onze groep niet? De vrouwen in de groep zijn vaak juist de aanstichters in de groep. maar ook mannen tegen elkaar maken dergelijke opmerkingen, gewoon, omdat het ons aan het lachen maakt, geen verborgen agenda of iets dergelijks zoals je nu wilt suggereren. Ook vergoeilijk ik dat soort grappen niet omdat de context gewoon enorm anders is dan in de OP, staat er toch echt gewoon.
coolpack2 schreef:
20-10-2019 01:37
Ik las het eigenlijk als dat de vrouwen er net zo hard in meegaan met het maken van opmerkingen. Maar dat vind ik toch wel heel anders dan de situatie uit de OP. Want het de grapjes vormden géén onderdeel van de dynamiek in de vriendschap, maar pas toen TO single was.
Dat heb je dan ook correct geïnterpreteerd, ik dacht dat ik duidelijk was. Achja, het was laat dus ik gok er gewoon op dat die mensen niet wakker waren, geen zin om gelijk van het slechte uit te gaan namelijk. Wat ik ook al aangaf in mijn post waar zo op gereageerd, dat is inderdaad anders dan in mijn situatie, opeens anders doen ('opeens' die grappen maken in dit geval) slaat nergens op als iemand net single is geworden.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-10-2019 16:09
Klopt.
Maar de vriendschap is ook voorbij zodra iemand seksueel getinte hengelgrappen gaat maken zodra je vrijgezel bent.
Ja, vind ik ook. De energie is veranderd.
Persoonlijk vind ik je post te 'vaag' om echt een antwoord te geven. Maar goed, ik vind ook dat een hoop mensen te snel of te vaak ergens aanstoot aannemen. Maar dat is puur persoonlijk. Mede afgaande op wat ik in mijn directe omgeving meemaak.
Neemt niet weg dat jij je er duidelijk ongemakkelijk bij voelt, en dat zou gerespecteerd moeten worden door de tegenpartij.
Ikzelf kan heel adrem uit de hoek komen. Zij zijn bot of grof? Ik kan dat beter/grover, en vervolgens is het gauw over.
Maar dat kan je of niet, en dat moet ook in je zitten of niet. In het geval van niet, dan in zo stevig mogelijk, niet mis te verstane bewoording aangeven dat je het niet tof vind/niet waardeert.
Hoe zouden zij het vinden als iemand anders hun vrouw op die manier benadert? Geheid dat ze de tent afbreken.
Alle reacties Link kopieren
Vraag: is vriendschap tussen een man en vrouw mogelijk zonder dat daarbij gevoelens loskomen bij een man ?
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
19-10-2019 15:40
Of misschien gewoon wat flirten? Ik heb zelf ook een vriend die getrouwd is en een enorme flirt is. Zijn vrouw weet dat, hij is altijd al zo geweest. Hij is absoluut trouw aan zijn vrouw, zou haar nooit bedriegen, maar flirt dus regelmatig met anderen.

Los daarvan, het is absoluut TO's goed recht om hier niet van gediend te zijn.
Ja, precies.
Veel mannen willen gewoon even bevestigd zien dat ze nog in de markt liggen.
Dat streelt hun ego.
Ik zelf heb er geen moeite mee, maak zelf ook veel grappen, ook met mijn vrouwelijke vriendinnen.

Maar als het je stoort moet je er wat van zeggen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Hun gedrag naar jou toe is anders dan voorheen, ik zou daar de vriendschap best voor op scherp willen zetten. Blijkbaar was de vriendschap nooit zuiver.
Orpheus13 schreef:
20-10-2019 16:02
Zo simpel ligt het niet.

Als je in een vriendschap zo hard op je nummer wordt gezet, dan is de vriendschap min of meer al beeindigd. Ik vind het prima om het zo hard te spelen, maar wees je er wel van bewust dat wanneer je iemand geen eervolle terugtrekking gunt het in feite al voorbij is.
Zo simpel ligt het wel.
Er is vriendschap, platonische vriendschap, één van je vrienden haar relatie raakt uit en wat is daarop je reactie? Peilen of ze wil neuken. Sorry hoor maar dat is geen vriendschap.
thanx schreef:
21-10-2019 11:32
Ja, precies.
Veel mannen willen gewoon even bevestigd zien dat ze nog in de markt liggen.
Dat streelt hun ego.
Ik zelf heb er geen moeite mee, maak zelf ook veel grappen, ook met mijn vrouwelijke vriendinnen.

Maar als het je stoort moet je er wat van zeggen.
Als dat gedrag er ook al was toen TO nog in een relatie zat, dan kan je ervan uitgaan dat het "humor" is.
Als het nieuw gedrag is sinds TO single is dan is het gewoon sneu gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Stello_it schreef:
21-10-2019 00:14
Vraag: is vriendschap tussen een man en vrouw mogelijk zonder dat daarbij gevoelens loskomen bij een man ?
Ja
feow schreef:
20-10-2019 16:09
Klopt.
Maar de vriendschap is ook voorbij zodra iemand seksueel getinte hengelgrappen gaat maken zodra je vrijgezel bent.
Precies.

Je maar zulk gedrag laten aanleunen omdat de ander dan beledigd is en de vriendschap veranderd. Tja.

Waarom zou je daar in meegaan voor een ander die zelf respectloos bezig is?
Lillybit schreef:
21-10-2019 19:11
Als dat gedrag er ook al was toen TO nog in een relatie zat, dan kan je ervan uitgaan dat het "humor" is.
Als het nieuw gedrag is sinds TO single is dan is het gewoon sneu gedrag.
Was het ook al sneu. Maar nu door het singleschap..nog sneuer inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
19-10-2019 16:19
Ik blijf het wel apart vinden. Verschillende mannen die elkaar NIET kennen, gedragen zich de laatste weken ineens anders tegenover TO. Het is niet 1 man, maar meerdere, onafhankelijk van elkaar.
Dat vind ik dus ook raar (word er zelfs onzeker van). Het enige dat er aan mij of mijn situatie is veranderd is dat ik single ben (en daar nog gelukkig mee ben ook).

Maar ik begrijp je vraag ook niet echt ( je hebt het ook al een paar keer gevraagd).
Ik krijg de indruk dat je je afvraagt of ik toch aanleiding heb gegeven en zo zelf dergelijke "grapjes" heb uitgelokt. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is (ik vind de heren in kwestie niet eens aantrekkelijk). Ik heb het topic geopend omdat ik me afvroeg of meer vrouwen zich hierin herkennen en ben verrast en ontgoocheld dat zoveel vrouwen dit herkennen. Uit wat ik hier lees maak ik op dat het dus vrijwel onmogelijk is om zuiver platonisch een vriendschap met een man te onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Anja321 schreef:
22-10-2019 18:51
Dat vind ik dus ook raar (word er zelfs onzeker van). Het enige dat er aan mij of mijn situatie is veranderd is dat ik single ben (en daar nog gelukkig mee ben ook).

Maar ik begrijp je vraag ook niet echt ( je hebt het ook al een paar keer gevraagd).
Ik krijg de indruk dat je je afvraagt of ik toch aanleiding heb gegeven en zo zelf dergelijke "grapjes" heb uitgelokt. Ik kan je verzekeren dat dat absoluut niet het geval is (ik vind de heren in kwestie niet eens aantrekkelijk). Ik heb het topic geopend omdat ik me afvroeg of meer vrouwen zich hierin herkennen en ben verrast en ontgoocheld dat zoveel vrouwen dit herkennen. Uit wat ik hier lees maak ik op dat het dus vrijwel onmogelijk is om zuiver platonisch een vriendschap met een man te onderhouden.

Ik had het niet gelezen dat je pas vanaf het moment dat je single was deze extra "aandacht" kreeg. Ik las het alsof je al langer single was en pas sinds een paar week deze opmerkingen krijgt van verschillende mannen die elkaar niet kennen. Dan vraag ik me inderdaad af of er iets anders (onbewust) is veranderd.

Wat ik er zelf verder van vindt, doet er niet zoveel toe. Ik werk in een typische mannenwereld maar ik ben zelf ook behoorlijk adrem. Over het al dan niet mogelijk zijn van een platonische vriendschap loopt momenteel ook een ander topic, de meningen zijn verdeeld :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-10-2019 19:26
Precies.

Je maar zulk gedrag laten aanleunen omdat de ander dan beledigd is en de vriendschap veranderd. Tja.

Waarom zou je daar in meegaan voor een ander die zelf respectloos bezig is?


Ik zeg niet dat je het hoeft te laten aan te leunen. Ik zeg alleen dat je je bewust moet zijn van de consequenties.

Als je zegt "Flik dat nog 1 keer, lul, of anders is de vriendschap is over. Ik pik dit gedrag niet, en de volgende keer bel ik je vriendin", dan verbreek je in feite de vriendschap. Dat is een prima keuze, moet je zelf weten, maar wees je er wel van bewust dat je doet. Dat is alles wat ik zeg.

Denk niet dat je na zo'n terechtwijzing (ook al is die misschien terecht) nog normaal met elkaar om zult gaan. Dus de vraag is: wil je nog contact met die man of niet. Als je de 'vriendschap' nog WEL een tweede kans wilt geven, dan zou ik er niet zo hard invliegen. De keuze is aan jou uiteraard.
Orpheus13 schreef:
20-10-2019 16:02
Zo simpel ligt het niet.

Als je in een vriendschap zo hard op je nummer wordt gezet, dan is de vriendschap min of meer al beeindigd. Ik vind het prima om het zo hard te spelen, maar wees je er wel van bewust dat wanneer je iemand geen eervolle terugtrekking gunt het in feite al voorbij is.
Waarom gun je iemand die zich zo gedraagt een 'eervolle terugtrekking’? Is die vriendschap niet voorbij op het moment dat er rare sexueel getinte grappen gemaakt of hints gegeven worden?
Alle reacties Link kopieren
Je blijft mijn punt missen:

Ik vind het ook prima als je die persoon GEEN eervolle terugtrekking gunt en een streep door de vriendschap trekt.

Er wordt hier alleen (tussen de regels door) gesuggereerd alsof je de vriend keihard op zijn nummer kunt zetten en daarna alsnog als vrienden door kunt gaan. Dat kan dus niet. Dat is alles wat ik zeg.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
22-10-2019 19:46
Ik zeg niet dat je het hoeft te laten aan te leunen. Ik zeg alleen dat je je bewust moet zijn van de consequenties.

Als je zegt "Flik dat nog 1 keer, lul, of anders is de vriendschap is over. Ik pik dit gedrag niet, en de volgende keer bel ik je vriendin", dan verbreek je in feite de vriendschap. Dat is een prima keuze, moet je zelf weten, maar wees je er wel van bewust dat je doet. Dat is alles wat ik zeg.

Denk niet dat je na zo'n terechtwijzing (ook al is die misschien terecht) nog normaal met elkaar om zult gaan. Dus de vraag is: wil je nog contact met die man of niet. Als je de 'vriendschap' nog WEL een tweede kans wilt geven, dan zou ik er niet zo hard invliegen. De keuze is aan jou uiteraard.
Als er grof seksueel "gegrapt" wordt doet zo'n sukkel dat toch echt helemaal zelf.
Snap niet dat mannen zo simpel zijn dat ze hun fatsoen gewoon niet eens kunnen houden. Het is lang niet altijd grappig!!
Ongemakkelijk, ongepast , ongewild, dat wél.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven