Rare (sexueel getinte) grappen en voorstellen van "vrie

18-10-2019 21:08 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik weer vrijgezel. Ik vind dat prima en moet voorlopig ook niet denken aan een nieuwe/andere relatie of iets van die strekking.
Nu merk ik op dat in de afgelopen weken een aantal mannelijke vrienden (veelal in een relatie) met wie ik al jaren een platonische vriendschap onderhoud beduidend, meer contact met mij zoekt. Op zich prima immers zij zijn in een relatie en onze verhouding is zuiver platonisch.
Waar ik me ongemakkelijk over voel is dat deze mannen opeens grapjes maken en voorstellen doen met een sexuele ondertoon. Ik voel mij hier ongemakkelijk onder en weet zeker dat ik hiertoe ook geen enkele aanleiding heb gegeven. Ik heb mij tijdens recente afspraken niet uitdagend gekleed, opgemaakt of gedragen.

Ondanks dat ik weet dat ik hiertoe dus geen enkele aanleiding heb gegeven, begin ik wel aan mijzelf te twijfelen: Zijn het onschuldige grapjes en neem ik dit alles te serieus? Heb ik gebrek aan humor? Of is dit daadwerkelijk niet in de haak?

Zijn er meer vrouwen dit dit herkennen? En zo ja, hoe reageer ik op een nette manier zonder de vriendschap onherstelbaar te beschadigen? (ik heb al gezegd dat ik me onder dergelijke "grapjes" ongemakkelijk voel en dan krijg ik standaard als reactie dat het slechts als grapje bedoeld was).
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
20-10-2019 00:52
De vraag is eerder: waarom wil jij of je vriendengroep dit soort opmerkingen überhaupt maken richting een vrouw, single of niet.
Dit ja.
Maar dan zonder de context die Thubble schetste.
justagirly wijzigde dit bericht op 22-10-2019 20:06
10.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kirby schreef:
19-10-2019 16:46
Er is een bepaald slag man waarbij je als vrouw echt niet over seks kunt praten, zelfs niet als grapje, ook niet in een groep, want dat is in de ogen van zo'n kerel een regelrechte uitnodiging om een poging te wagen. Jammer genoeg kom je daar pas achter als het te laat is.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
22-10-2019 19:59
Als er grof seksueel "gegrapt" wordt doet zo'n sukkel dat toch echt helemaal zelf.
Voor de zoveelste keer: dat is het punt helemaal niet.

Wat jij zegt, daar is iedereen het over eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven