Relatie doodgebloed, schuldgevoel naar de kinderen

16-12-2019 10:48 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar weken terug uitgesproken dat ik echt niet meer happy ben in de lange relatie met mijn vriend.

Gesprek Met psycholoog en relatietherapie waaruit blijkt dat ik echt bezig ben met afscheid nemen.

Mij partner en ik hebben een hele goede band en zijn echt maatjes van elkaar ook als ouders doen we het prima.

Hij begrijpt het gevoel, hij ervaart het ook zo. Maar vind het eigenlijk wel prima.

We zien er als een berg tegenop om de kinderen (8,10 12) in te lichten.... het zal voor hun zo vreselijk onverwachts en niet te begrijpen zijn...
Hoe pak je dat aan?
Wat een reacties weer, zeg. :')

Ik vind wel dat je het je kinderen verplicht bent om goed uit te zoeken of de relatie nog te redden valt. Maar als dat niet zo mocht blijken te zijn dan denk ik dat kinderen gelukkiger worden van twee ouders die hun eigen leven leiden en daar zelf blij mee zijn dan een ouder die niet ongelukkig is binnen een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie elkaar niet mishandelen en het nog 'best prima' is, zou ik gewoon wachten tot de kids de deur uit zijn en dit ongeveer nog 10 jaar volhouden. Daarna jullie eigen weg kiezen. Scheiden is ook duur he, en voor de kids is het natuurlijk triest.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-12-2019 12:13
Minstens 6 maanden. 6 maanden is ook heel kort.
Mee eens. Zelf zou ik een jaar hanteren, denk ik. Maar ik realiseer me ook dat ik makkelijk praten heb. Ik heb echt niet de perfecte relatie, maar wel de beste die ik ooit gehad heb en ik heb echt wel een paar langere relaties gehad voor ik op mijn 34e met mijn man een relatie begon. Ik weet behoorlijk goed wat mijn relatie waard is. Maar ook dat moet ik mezelf af en toe aan herinneren, want gemakzuchtigheid ligt altijd op de loer.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat dit geheel tegen de opvattingen van wat goed is voor kinderen indruist omdat kinderen zich vrij moeten voelen om van beide ouders te houden.

Maar als jij mijn aanstaande ex was dan kon je mijn rug op. Dan had ik toch heel duidelijk aan de kinderen verteld dat een scheiding van mij niet had gehoeven maar dat mama niet meer tevreden is en dat mama liever een nieuw vriendje heeft dan haar gezin.

Mpoi niet dat ik een gedeelte schuld Voir de scheiding op mij ging nemen.
Alle reacties Link kopieren
rexxar schreef:
16-12-2019 12:20
Wat een reacties weer, zeg. :')

Ik vind wel dat je het je kinderen verplicht bent om goed uit te zoeken of de relatie nog te redden valt.
je zegt dus precies hetzelfde als wij allemaal
lilalinda schreef:
16-12-2019 12:24
je zegt dus precies hetzelfde als wij allemaal
Ik doel vooral op de reacties waarvan de strekking is dat ze het maar "gewoon" even tien jaar moet volhouden totdat de kinderen uit huis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je relatie nieuw leven in te blazen, als jullie daar allebei geen zin in hebben of het niet lukt, regel het dan snel en goed en bespreek het eerlijk en open met de kinderen. Je kunt zo dan nog als vrienden uit elkaar en terugkijken op het feit dat je je best hebt gedaan. Als je blijf voor je "comfort" tot je een ander ontmoet en dan plots weggaat zal de klap en voor de achterblijver en zeker voor de kinderen veel harder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Samen verder als ouders, niet als geliefden. Met goede afspraken kan dit een mooie oplossing zijn.
I wanna live my life with the volume full!
rexxar schreef:
16-12-2019 12:29
Ik doel vooral op de reacties waarvan de strekking is dat ze het maar "gewoon" even tien jaar moet volhouden totdat de kinderen uit huis zijn.
Ach ja of de moeder met een prima maar saaie relatie moet nog 10 jaar afzien, of de kids moeten de komende 10 jaar met een rot situatie leven. Want dat is het als je iedere dag 1 van je ouders moet missen omdat mama spanning mistte, terwijl het best wel gezellig thuis was. En papa en mama elkaar best aardig vonden.

De situatie die ze heeft gecreëerd is hoe dan ook niet ideaal. Maar die situatie heeft TO zelf gecreëerd en niet de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-12-2019 12:22
Ik weet dat dit geheel tegen de opvattingen van wat goed is voor kinderen indruist omdat kinderen zich vrij moeten voelen om van beide ouders te houden.

Maar als jij mijn aanstaande ex was dan kon je mijn rug op. Dan had ik toch heel duidelijk aan de kinderen verteld dat een scheiding van mij niet had gehoeven maar dat mama niet meer tevreden is en dat mama liever een nieuw vriendje heeft dan haar gezin.

Mpoi niet dat ik een gedeelte schuld Voir de scheiding op mij ging nemen.
Toch is het voor de kinderen beter, om niet de schuld bij 1 van beiden te leggen. En je er door heen te slaan
sugarmiss schreef:
16-12-2019 12:22
Ik weet dat dit geheel tegen de opvattingen van wat goed is voor kinderen indruist omdat kinderen zich vrij moeten voelen om van beide ouders te houden.

Maar als jij mijn aanstaande ex was dan kon je mijn rug op. Dan had ik toch heel duidelijk aan de kinderen verteld dat een scheiding van mij niet had gehoeven maar dat mama niet meer tevreden is en dat mama liever een nieuw vriendje heeft dan haar gezin.

Mpoi niet dat ik een gedeelte schuld Voir de scheiding op mij ging nemen.
daar heb je de kinderen meer mee dan de ex hoor. Slecht idee.
hamerhaai schreef:
16-12-2019 11:03
Dus jij bent al bezig om afscheid te nemen.

Je kan toch ook weer energie gaan steken om je relatie weer nieuwe leven in de blazen. Jullie kunnen het goed samen vinden, zijn maatjes en jullie hebben 3 kinderen. Dat is een betere basis dan menig ander huwelijk.

Wil je het scheiden. Maak dan samen met en partner een goed plan, en wees eerlijk naar de kinderen toe.
helemaal mee eens! Die periode dat het doodgebloed is, kan weer opbloeien als je echt wil, als je er in zit geloof je het niet, maar het is echt zo.
Zeker op die leeftijd van je kinderen nu. Ga leuke dingen doen samen ( dat is eerst niet leuk, maar dat kan echt komen)
Ik heb er ervaring mee, en we zijn nog steeds samen. Goede vrienden zijn is de beste basis.
Het kan zeker wel een jaar duren, voor het weer beter voelt. En bij ons was het niet vanuit mij, maar ik heb gevochten als een leeuw en met resultaat, waarmee ik niet wil zeggen dat een ander niet vecht als het niet lukt, begrijp me niet verkeerd.
Ik weet niet of to nog reageert, maar ik wil toch nog even vertellen wat wij hebben gedaan.
Zowel samen dingen doen (wat eerst zeker niet fijn was) maar ook apart van elkaar weer meer ondernemen ( ik ging bijna nooit wat doen toen de kinderen klein waren, dus naar de sauna, met vriendin weg, meer sporten)
Dus en jezelf weer vinden hoe je was, en elkaar weer vinden hoe het was vroeger. Heel veel praten, ook met andere mensen, en met een (goede!) psycholoog.
Zorgen dat je uit je vader en moeder- rol, elkaar weer ziet als mens met hobby's interesses etc.
de dingen die je samen doet, niet alleen uit eten, maar actieve dingen ook, tafeltennisen, poolen, bowlen, zodat er niet steeds druk op staat om te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind al best snel dat het vaak beter is om te scheiden als er kinderen zijn dan in een huwelijk te blijven hangen dat geen redden meer is maar zelfs ik vraag me af waarom je/jullie willen gaan scheiden?
Ik heb de indruk dat dit erg impulsief is en dat kan veel schade aanrichten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
rexxar schreef:
16-12-2019 12:29
Ik doel vooral op de reacties waarvan de strekking is dat ze het maar "gewoon" even tien jaar moet volhouden totdat de kinderen uit huis zijn.
Kinderen in de puberleeftijd kunnen van onbezorgd en gelukkig ineens in een diep gat vallen door een scheiding, lijkt me niet handig als ze hun energie nodig hebben voor school en een opleiding afmaken, ik vind het vrij egoïstisch om te denken het komt wel goed, pubers kunnen erg diepzitten, gaan andere kinderen opzoeken die zich ook kut voelen, dan ligt drugsgebruik op de loer, automutilatie, of het worden dropouts en hun kans op een mooie baan is verkeken, zou je ze dan niet nog tien rustige jaren toewensen tot ze even wat steviger op de benen staan en een diploma op zak hebben als je de keuze hebt?
Illinois schreef:
16-12-2019 12:40
Ach ja of de moeder met een prima maar saaie relatie moet nog 10 jaar afzien, of de kids moeten de komende 10 jaar met een rot situatie leven. Want dat is het als je iedere dag 1 van je ouders moet missen omdat mama spanning mistte, terwijl het best wel gezellig thuis was. En papa en mama elkaar best aardig vonden.

De situatie die ze heeft gecreëerd is hoe dan ook niet ideaal. Maar die situatie heeft TO zelf gecreëerd en niet de kinderen.
Tja, wanneer je geen relatie meer hebt, kan je nog best een rol spelen in elkaars leven naar mijn idee. De manier waarop je als ouders met een scheiding (en je ex) omgaat, heeft denk ik meer invloed op de gemoedstoestand van kinderen dan de scheiding an sich.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weg gaan. Je krijgt maar 1 leven. En hoe vertellen? Nou gewoon, vertellen.
Alle reacties Link kopieren
rexxar schreef:
16-12-2019 12:20
Wat een reacties weer, zeg. :')

Ik vind wel dat je het je kinderen verplicht bent om goed uit te zoeken of de relatie nog te redden valt. Maar als dat niet zo mocht blijken te zijn dan denk ik dat kinderen gelukkiger worden van twee ouders die hun eigen leven leiden en daar zelf blij mee zijn dan een ouder die niet ongelukkig is binnen een relatie.
Vaak gaan ouders na een scheiding bekvechten met elkaar over en weer en zitten de kinderen daartussen dus nee twee gelukkige ouders en minder stress is meestal weinig van te merken voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...
Alle reacties Link kopieren
Barclay schreef:
16-12-2019 13:16
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...
Waarom reageer je totaal niet op al die mensen die zeggen dat je er eerst eens voor moet gaan vechten? Legt je man zich er net zo makkelijk bij neer als jij dan?
Alle reacties Link kopieren
Barclay schreef:
16-12-2019 13:16
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...
En waarom niet tijdens jullie huwelijk?
Barclay schreef:
16-12-2019 13:16
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...
Daar kunnen jullie je wel voor inzetten?
Barclay schreef:
16-12-2019 13:16
Wij zijn er samen zeker van dat wij ook na de scheiding prima met elkaar overweg kunnen blijven gaan...
Dat wij ons daar in ieder geval allebei voor in gaan zetten...
Heb ik ook jaren gehad. Tot ex een nieuwe liefde kreeg en de boel opstookte. Het duurde maar een paar maanden maar hij was zo verliefd dat hij het even niet zag. Reken er niet te veel op. Het is keihard werken en nieuwe partners hebben invloed. Dingen die je man nu van je pikt omdat je partners bent zullen in de loop van de tijd ook minder worden.

Is een open relatie een optie?
Alle reacties Link kopieren
Illinois schreef:
16-12-2019 12:40
Ach ja of de moeder met een prima maar saaie relatie moet nog 10 jaar afzien, of de kids moeten de komende 10 jaar met een rot situatie leven. Want dat is het als je iedere dag 1 van je ouders moet missen omdat mama spanning mistte, terwijl het best wel gezellig thuis was. En papa en mama elkaar best aardig vonden.

De situatie die ze heeft gecreëerd is hoe dan ook niet ideaal. Maar die situatie heeft TO zelf gecreëerd en niet de kinderen.
Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven