relatie en thuis, ik zit er door heen

19-10-2019 18:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien mijn topic herkend is door mensen in mijn omgeving haal ik het weg. Ik snap dat dit niet de manier van werken hier is, maar helaas is het niet anders. Ontzettend bedankt voor de reacties, ik ga er zeker wat mee doen. Aangezien ik mezelf niet nog verder wil uiten (door te reageren) naar de familieleden die mijn topic hebben ontdekt, ga ik niet meer reageren op de reacties. Sorry, was niet mijn bedoeling..
anoniem_391759 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 20:38
90.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vervelende situatie, TO... Ik denk dat het een probleem is dat hij graag zo ‘kliert’ zoals jij het noemt, dit zal gewoon in zijn persoonlijkheid zitten. Dat hij zo hardhandig is dan, is niet acceptabel. Hij vindt dat waarschijnlijk humor of iets dergelijks, maar als jij dat niet grappig vindt en hij niet stopt omdat dat deel is van zijn persoonlijkheid, ben ik bang dat jullie niet bij elkaar passen...

Ik zou zo’n relatie niet willen. Heb hebt nog maar zo kort een relatie, je hoort nog in de honeymoonfase te zitten. Dit wordt niks... sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend moet nog volwassen worden. En weet je wel zeker dat hij zo geweldig leuk Is?
Lees je bericht eens terug , klieren,bijten, bang , egoïsme.

Is het niet verstandig om misschien eens met iemand te gaan praten over de situatie waar je in verkeerd? Je bent nog ontzettend jong een relatie moet leuk zijn en deze klinkt niet bepaald leuk.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Hij is heel leuk, als je zijn egoïsme en zijn drang om jou te klieren en pijn te doen even buiten beschouwing laat.

Newsflash: als je zo denkt is iederéén leuk. Want je kan bij iedereen de nare kanten goedpraten en wegmoffelen en dan blijven de goede kanten automatisch over. Het punt is dat hij dus gewoon helemaal niet leuk ís. Nooit rekening houden met jou is een keus. Jou pesten en pijn doen is een keus. Hij is daar geheel zelf verantwoordelijk voor, het is niet zo dat hij daar door een hogere macht toe gedwongen wordt. Overigens, ook al werd hij dat wel, ook al kon hij er echt niks aan doen, dan nog betekent het niet dat jij daar dan dus maar mee moet leven.

Hij is wie hij is, mét al die nare kantjes, en onder de streep is hij dus gewoon NIET leuk.

Ik zou een plek voor mezelf zoeken en afscheid nemen van deze jongen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Too much drama na een half jaar.

Er is toevallig geen tante, vriendin, oma, ... die een kamer vrij heeft?
ga op kamers en hou op met afhankelijk zijn van anderen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 00:27
ga op kamers en hou op met afhankelijk zijn van anderen
+1
Alle reacties Link kopieren
Een man die jou pijn doet, dat is onacceptabel. Wat hij verder ook zegt.

Ga
Bij
Hem
Weg


En ik ben nog nooit iemand tegengekomen die per ongeluk bijt en slaat trouwens. Waarom praat jij dat gedrag goed?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 00:27
ga op kamers en hou op met afhankelijk zijn van anderen
+2
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Je wilt helemaal niet oud worden met je vriend, want je bent helemaal niet gelukkig met je vriend.
Jullie relatie werkt helemaal niet, dat weet je zelf ook wel.
Je wilt de relatie vast niet verbreken, omdat je anders geen woonruimte hebt.
Wat is er thuis aan de hand dat je niet met je ouders kunt wonen?
De oplossing is om een woning voor jezelf te zoeken. Kun je gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Misschien voel je je zo ellendig omdat je nu een basis mist? Je hebt geen eigen plek, je woont gedwongen door omstandigheden samen met iemand die niet goed voor je is en zou eigenlijk het liefst naar je ouderlijk huis gaan, hoewel dat door omstandigheden niet mogelijk is.
Wat ik zou adviseren: neem de touwtjes van je leven weer in handen. Wat heb je nu nodig?
Als dat woonruimte is, dan ga je die zoeken. Je hebt een baantje las ik, dus je zou kunnen proberen dat uit te breiden en ga actief op zoek naar een kamer, vakantiehuis, flatje wat dan ook en bekijk dan hoe je je leven verder in gaat vullen, met of zonder deze vriend, dat zie je dan wel weer.
Bijten, slaan en iemand pijn doen, noem jij klieren. Ik noem het mishandeling.
Vriend heeft totaal geen respect voor jou en je grenzen en stopt pas als jij over je toeren bent.
Kortom: je bent m.i. van de ene (met ouders) in de andere (met vriend) zieke relatie terecht gekomen en leeft vaak in angst met vriend. Je bent pas een half jaar samen. Als iemand nu al dat gedrag vertoont, bedenk dan eens hoe enorm toegenomen zijn gedrag over vijf of tien jaar zal zijn.
Zet die vriend voorgoed je leven uit en ga alleen op kamers wonen, leer eerst zelfstandig en gelukkiger met jezelf worden. Dan zul je voortaan hopelijk ook voor leukere vriendjes kiezen. Sterkte gewenst, want de situatie waar je nu in zit, is echt niet leuk. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is niet leuk. Ga met vriendinnen op kamers of zoek een kamer en ga weken naast je studie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
:hug:. Eigenlijk sluit ik me aan bij iedereen die gereageerd heeft. Zorg dat je op je eigen benen gaat staan. Het werkt niet om bij je vriend in te wonen. Verder vond ik dit een mooie woorden van tijdschriftenverslindster:

"Zet die vriend voorgoed je leven uit en ga alleen op kamers wonen en eerst gelukkiger met jezelf worden. Dan zul je voortaan hopelijk ook voor leukere vriendjes kiezen".
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je oud worden met iemand die geen rekening met je houdt, niet met je meegaat naar dingen die jij wilt/leuk vindt (maar dat andersom wel van jou verwacht) en je ook nog eens regelmatig onder het mom van 'klieren' fysiek pijn doet en daar pas mee ophoudt wanneer je gaat huilen?
Dat is toch geen leuke vriend?

Je zit 'gevangen' omdat je bij hem en zijn moeder inwoont en niet bij je ouders kunt wonen.
Daarom praat je zijn gedrag (wat jou ongelukkig maakt en waar je je eenzaam door voelt) goed.
Ik krijg het al benauwd van jouw situatie als ik het alleen al léés.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een kamer zodat je uit deze afhankelijke positie komt.
Je studeert dus je kunt lenen van DUO.

Je bent nog zo jong. Veel te jong om aan zo'n niet leuke vriend te blijven hangen en noodgedwongen in zijn moeders huis op elkaars lip te zitten.
Dit wordt niet leuker, alleen nóg minder leuk.
Nog eenzamer en pijnlijker als je hiermee doorgaat.

Lijkt het je niet heerlijk om je eigen ruimte te hebben om te wonen en zelf beslissingen te nemen?
De vrijheid te hebben om naast je studie en bijbaan je tijd te besteden hoe jij dat wilt?

Kies voor jezelf, voor zelfstandigheid en kans op een leuker leven!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-10-2019 00:27
ga op kamers en hou op met afhankelijk zijn van anderen
+1

Toen ik 20 was zag ik mijn ouders ook maar 2/3 keer per maand en nu omdat ik in het buitenland woon maar eens in de paar jaar. Zo gek vind ik dat echt helemaal niet.

Maar je moet wel eerst zelfstandig zijn, van jezelf houden en goed weten wat je wilt voordat je een goede liefdes relatie kunt aangaan! Nu ben je volledig afhankelijk van je vriend voor woonruimte en dat is absoluut geen basis voor een goede relatie.

Ga zo snel mogelijk opzoek naar een studenten kamer en wordt onafhankelijk/ volwassen.
S-Meds schreef:
20-10-2019 00:27
ga op kamers en hou op met afhankelijk zijn van anderen
+3

Zeker omdat hij fysiek over je grenzen gaat zou ik de relatie nog eens heroverwegen TO. Bijten, knijpen en slaan noem ik overigens geen stoeien. Onder stoeien versta ik meer op elkaar duiken en een beetje duwen, trekken en elkaar de kieteldood geven tot eentje hard stop roept. Die 'verliest' dan de stoeipartij. Er word hard bij gegild en gelachen, er wordt iig niet bij gehuild uit wanhoop. Dan is het veel te ver gegaan en als dat bewust gebeurt is dat 'gewoon' mishandeling lijkt mij. Dit + egoïstisch zijn lijkt mij totaal ongezellig. Ga op jezelf wonen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare situatie TO. Ik denk dat het verstandig is om eens met een professional te gaan praten over je gevoel, woonsituatie en toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb de reacties allemaal gelezen en wil het liefste nu op iedereen reageren, maar ik moet zo werken en kan helaas daarna pas afzonderlijk op iedereen reageren. Alvast super bedankt voor de mensen die de moeite hebben genomen het te lezen en te reageren!
Alle reacties Link kopieren
Als je gisteravond en vandaag geen tijd hebt om te reageren waarom open je dan een topic?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vind je het gek dat je er doorheen zit? En ik kan me eerlijk gezegd ook nog wel voorstellen dat je zo schrikt van alle reacties hier, dat je even tijd nodig hebt om het op een rijtje te zetten.

Want nee, je woont niet samen met een leuke vriend bij zijn moeder. Je woont in een huis met een vriendelijke vrouw en haar mishandelende zoon die je weinig ziet.

Tijd om uit dat huis te gaan, zoals andere 20 jarigen dat doen. Zoek een studentenkamer of vraag een tante of oma of je daar mag logeren totdat je een kamer gevonden hebt. Dat scheelt je al een boel energie, als je bij je foute vriend weg bent en niet meer hoeft te huilen om hoe hij je behandelt.

Kun je daarna je energie stoppen in school en bijbaan en eigen vriendinnen. En in nadenken wat je met de relatie met je ouders wil en of en hoe die beter kan.

Neem het van de Viva dames aan, elke dag die jij nog investeert in je relatie, krijg je niet meer terug. Als dit is hoe hij is na een half jaar, wanneer je eigenlijk nog smoorverliefd bent, wordt het niet plotseling leuker als je langer een relatie hebt of samenwoont.
Tenzij je de hoofdrol in een Disneyfilm speelt.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat wel mee naar zijn hobby, ook al vind je dat niet leuk. Ga je niet ook een beetje mee omdat je anders in 'zijn' huis met zijn moeder zit?
Anders zou ik daar meteen mee stoppen. Leuke dingen waar jij naar toe wil kun je ook zelf heen. Heb je nog wel vriendinnen?

Ik zou op zoek gaan naar een kamer, en lukt dat echt niet, via de huisarts hulp inschakelen om je te ondersteunen op jezelf te gaan wonen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Ga op kamers! Echt, de basis om te gaan samenwonen was te slecht om ooit te kunnen slagen. Je bent oud genoeg om op eigen benen te staan: zorg er eerst voor zelfstandig te worden en dan pas heb je een basis om gezonde relaties aan te gaan, met ouders en vriend.
:hug: zsm op kamers en in therapie, neem de controle
Jij wilt je vriend niet, je wilt zijn moeder wel omdat ze voor je zorgt en lief voor je is.
Helaas werkt het niet tussen jou en haar zoon, je zult terug naar huis moeten of ergens anders gaan wonen. Je kunt daar niet blijven alleen voor het onderdak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven