Relatie met complexiteit (ADD) verbroken...und jetzt

18-06-2019 21:54 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387306 wijzigde dit bericht op 08-08-2019 10:04
99.95% gewijzigd
Ok.
En je vraag is?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt meer als Borderline dan als ADD..

Goed dat je niet hebt toegegeven aan haar onredelijke eisen en niet mee bent gegaan in haar ziekelijke gedrag.
m-april schreef:
18-06-2019 23:43
Dat klinkt meer als Borderline dan als ADD..
Dacht ik ook. Sorry, maar het klinkt alsof ze een diagnose gebruikt om extreem gedrag goed te praten. Het klinkt als drama, dus ga verder zonder haar.

Wat betreft die broers/zussen: hebben die allemaal een psychiatrische diagnose?
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
18-06-2019 23:27
Ok.
En je vraag is?
nou..jij mist de empathie duidelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoe uitte zich het heftig reageren op zaken, de stemmingswisselingen en het gebrek aan empathie?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387306 wijzigde dit bericht op 08-08-2019 10:04
99.85% gewijzigd
Er zijn ook mensen zonder label die er wel een zouden verdienen, dus dat is niet zo’n foolproof methode.

Ik vind het overigens ook niet klinken als ADD. Ze zal het best hebben, maar er hoort m.i. op basis van dit verhaal nog wel een ander labeltje bij die eea aan gedrag verklaart.
Veel sterkte maar ook veel succes om alles achter je te laten en om opnieuw te beginnen. Diagnose daargelaten, voor jou een nieuwe kans om weer geluk te vinden.
Had ze bij meer dames last van jaloezie? Vind je scharrel nog erg aantrekkelijk, of zij jou? Kan best zijn dat ze aanvoelde dat dat niet helemaal ok zit. Los van de diagnose.
Ik heb zelf ADHD en het is lastig soms. Maar als ik mij niet had laten testen had jij het niet geweten en ook stoornissen zijn er in allerlei gradaties. Blind staren op een label is wat kortzichtig.
Je eigen grenzen bewaken is in elke relatie een goed idee. Bij een stoornis nog meer. Je moet vrij stevig in je schoenen staan, heel veel om iemand geven en de ander accepteren hoe ze is (met stoornis) om een relatie te laten slagen. Dat lukt niet iedereen.

Even de tijd nemen om dit te verwerken en door.
Alle reacties Link kopieren
Los van haar ADD kan ze ook gewoon een knap lastig karakter hebben. Niet al het negatieve aan iemand is meteen een label hé. 1 kant van het verhaal verder.
Je mist niet je ex, maar je mist het hebben van een vriendin.
Wie weet ontmoet je weer een nieuwe dame binnenkort. Tot die tijd kun je ook als vrijgezel een leuk leven hebben.
m-april schreef:
18-06-2019 23:43
Dat klinkt meer als Borderline dan als ADD..

Goed dat je niet hebt toegegeven aan haar onredelijke eisen en niet mee bent gegaan in haar ziekelijke gedrag.

Serieus, ik heb het stuk niet eens afgelezen. Maar dit was het eerste wat ook bij mij opkwam. Je haalt me de woorden uit de mond.
Hatchi schreef:
19-06-2019 05:10
Je mist niet je ex, maar je mist het hebben van een vriendin.
Wie weet ontmoet je weer een nieuwe dame binnenkort. Tot die tijd kun je ook als vrijgezel een leuk leven hebben.
Waarom zou hij haar niet kunnen missen? Hij zal de ellende niet missen, maar ze zal niet alleen maar ellendig zijn geweest.
Dat ze ADD heeft is misschien wel zo'n leugen. Om dan later te vertellen met veel tranen dat het toch net iets anders lag.

(Nu wel alles gelezen)

Stemmingswisselingen zijn geen kenmerk van ADD

(Nu ook wat rond gegoogled)
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 19-06-2019 05:59
20.87% gewijzigd
Dymphnatam schreef:
19-06-2019 05:54
Dat ze ADD heeft is misschien wel zo'n leugen. Om dan later te vertellen met veel tranen dat het toch net iets anders lag.

(Nu wel alles gelezen)
Waaruit blijkt dan allemaal bordeline?
SjakS schreef:
19-06-2019 05:59
Waaruit blijkt dan allemaal bordeline?
Uit het hele stuk
Sterkte! Ik denk dat je met deze vrouw geen stabiele toekomst had kunnen opbouwen. Beter de pijn nu dan na 8 jaar. Dan waren er misschien ook kinderen en een gezamenlijk koophuis in het spel. Dan is uit elkaar gaan nog veel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je toch teleurgestelt bent en had gehoopt op een geslaagde relatie.
Dat is ook balen, dat begrijp ik goed.
Ik wens jou een fijne relatie voor de toekomst waarbij je veel kunt delen en samen lol kunt hebben en er een mooi leven van kunt maken :-)
Dymphnatam schreef:
19-06-2019 06:03
Uit het hele stuk
Heb het nog een keer gelezen. Maar haal er geen bordeline uit. Ik vind het überhaupt bizar uit een stukje tekst van een verdrietige/ boze ex een diagnose op te maken. Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
:cry: ik heb add en zó erg ben ik volgens mij echt niet. Om bij voorbaat iedereen met een label af te kappen.

Ik herken stemmingswisselingen overigens ook niet. Het chaotische en vergeetachtigheid wel. Ook kwam ik járen te laat waardoor ik nu standaard een half uur eerder vertrek.

Oh, en ik sta vijf dagen voor groep 7/8. Kan je nagaan wat een chaos soms :proud: . Maar de kinderen en ik kunnen erom lachen.

Dus zó zwart wit moet je niet denken hoor.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
19-06-2019 06:32
:cry: ik heb add en zó erg ben ik volgens mij echt niet. Om bij voorbaat iedereen met een label af te kappen.

...

Dus zó zwart wit moet je niet denken hoor.
Dit! Ik heb ook ADD, maar zo ben ik ook niet! Iedereen is anders, met of zonder label.
Ik vind dit labelen een beetje flauw. Misschien matcht het niet, maar dan heb je tegenwoordig gelijk borderline.
En succes met het vinden van een 'normaal' persoon.
Waarom überhaupt dat label benoemen? Daar gaan mensen in topics mee aan de haal. (Ik trouwens ook want naar mijn weten is gebrek aan empathie geen kenmerk?)
Maakt het het voor jou makkelijker?
wiebenik1235 schreef:
19-06-2019 00:34
Ik heb ervaring met een borderliner helaas, dat sowieso nooit meer. Toen ze vertelde van de ADD dacht ik wel, oef, not again, nokken? Maar het viel allemaal wel mee op dat moment, Keer de pinpas kwijt, lastig kunnen focussen of te laat komen? Ach hoe erg kan het zijn ;) De ADD was na onderzoek door een psychiater vastgesteld, d'r zus kon d'r ook goed last van hebben.

Naar m'n beste inschatting had ze geen borderline, geen I hate you don't leave me gedrag, ik heb haar op geen enkele leugen of nooit op manipulatief gedrag kunnen betrappen, dat gezeur met die vriendin van me was volgens mij echt gestoeld op onzekerheid (dat was ze, stevig) en jaloezie. Ze was daar ook recht voor z'n raap, hoe onredelijk de eis ook was.

Ik heb wel m'n les geleerd: label? Afkappen, ik begin hier niet meer aan, ben ook hier feitelijk al vrij ver gegaan met begrip tonen, maar we hebben ook genoeg echt leuke weken/maanden gehad, zij het met een dip zo nu en dan. Heb ik een vraag? Verhaal delen en even kunnen sparren is al fijn.
Het opzoeken van drama, de extreme jaloezie en instabiele toekomstplannen zijn wel tekenen hoor.

Heb je enig idee waarom je dus meermaals zulke types uitkiest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven