Relatie met een 28 jaar oudere man

05-12-2019 21:54 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Ik heb nu 1.5 jaar een relatie met een man van 60 en ik ben zelf 32.

Ik kende hem al een aantal jaartjes, maar in 2017 is er pas echt wat onstaan. De liefde is heel intens en puur van beide kanten, maar we hebben ook heel vaak ruzie. Het komt ook telkens wel weer goed, want we kunnen niet zonder elkaar.

Ik merk wel dat de ruzies voornamelijk ontstaan door onze verschillende achtergronden, generaties, normen en waardes etc. Het is dus wel degelijk een leeftijds issue.

Ik begin wel vaker te denken moet ik nu niet gewoon sterk zijn en inzien dat ons leeftijds verschil te groot is en dat het uiteindelijk stuk zal lopen, dus dan maar nu een punt achter zetten. Of kiezen voor de liefde en alle zware stormen proberen te overwinnen.

Zit er iemand in een soort gelijke situatie of kan erover mee praten? Dat zou ik namelijk heel fijn vinden :)
Tsja, dat is echt moeilijk te zeggen Grace! Ik scheel 16 jaar met mijn partner en dat gaat heel goed. Er zijn absoluut generatieverschillen, maar daar hebben we nooit ruzie over. Ik zelf vind regelmatig ruzie in een relatie niet prettig en daarbij maakt het niet uit wat de oorzaak van die ruzie is.

Met zo’n groot leeftijdsverschil gaat het op de lange termijn vaak wrijving geven qua gezondheid en levensfase. De vraag is hoeveel concessies je daarin bereid bent te doen. Dat kan alleen niemand voor je beoordelen
Alle reacties Link kopieren
Tja, even los van de oorzaak, als het niet werkt, werkt het niet. Ik vind "zware stormrn" in een relatie nooit zo'n goed teken. Ik zeg niet dat het allemaal vanzelf moet gaan, maar als het een gevecht is om de relatie in stand te houden (zonder dat er écht iets te overwinnen valt zoals bijv ernstige ziekte of financiële problemen ofzo) dan geloof ik er niet zo in.

Puur uit interesse ben ik wel benieuwd hoe heb dje toekomst ziet..wil je bijv kinderen?
Nog even en hij is het hoekje om, dus nog even volhouden meid. Kan niet lang meer duren. :thumbsup:
nou ja, geniet er van, voor je het weet ben je zijn mantelzorger
Alle reacties Link kopieren
Las anders een pauze in ( niet té lang!)
.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in continue zware stormen in relaties. Kappen.
Na 1.5 jaar hoor je nog dolverliefd te zijn.
En je niet continu te moeten bezighouden met stormen, ruzies en veel te veel getwijfel.

Dit wordt 'em dus niet.

Beter dat je dat nu inziet dan nog 5 jaar twijfelend voort te doen.
Gatekeeper* schreef:
05-12-2019 22:37
Nog even en hij is het hoekje om, dus nog even volhouden meid. Kan niet lang meer duren. :thumbsup:
Voor 't zelfde geld wordt hij 90 en sterft zij over 10 of 20 jaar aan één of andere ziekte.
Ik wens het hen niet toe, maar de mensheid wordt steeds ouder, dus die man hoeft nog niet meteen dood.
Marnamai schreef:
05-12-2019 22:53
Voor 't zelfde geld wordt hij 90 en sterft zij over 10 of 20 jaar aan één of andere ziekte.
Ik wens het hen niet toe, maar de mensheid wordt steeds ouder, dus die man hoeft nog niet meteen dood.
niet voor hetzelfde geld. de kans dat hij over 20 jaar dood is is aanzienlijk groter dan dat zij over 20 jaar overleden zou zijn
Alle reacties Link kopieren
De snoepert
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2019 22:55
niet voor hetzelfde geld. de kans dat hij over 20 jaar dood is is aanzienlijk groter dan dat zij over 20 jaar overleden zou zijn
Maar dan kun je beter die 20 jaren gelukkig zijn samen, dan 40 jaar ongelukkig met iemand van je eigen leeftijd.
Ik kan me niet echt voorstellen dat zo'n leeftijdverschil werkt, maar ik kan me wel meer niet voorstellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-12-2019 23:01
Maar dan kun je beter die 20 jaren gelukkig zijn samen, dan 40 jaar ongelukkig met iemand van je eigen leeftijd.
Ik kan me niet echt voorstellen dat zo'n leeftijdverschil werkt, maar ik kan me wel meer niet voorstellen
nou je kan natuurlijk ook gewoon een leuke man vinden van je eigen leeftijd. hoe denk je dat de prostaat is van een 60 jarige? het is niet fraai en het werkt ook niet goed meer en dat wordt niet beter hoor
Alle reacties Link kopieren
Zware stormen na anderhalf jaar..

Ook als je maar twee jaar leeftijdsverschil had gehad geloofde ik er niet in.

Ik ben ook wel benieuwd, of je bv een kinderwens hebt en hij ook, of zijn er al kinderen uit eerdere relaties?

Sterkte, leuk is het niet als je zo twijfelt.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2019 23:03
nou je kan natuurlijk ook gewoon een leuke man vinden van je eigen leeftijd. hoe denk je dat de prostaat is van een 60 jarige? het is niet fraai en het werkt ook niet goed meer en dat wordt niet beter hoor
Ja dat kan, allemaal waar. En ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met een 30-jarige. Maar voor sommigen werkt het wel. En om dan te zeggen dat je er niet aan moet beginnen omdat over 20 jaar wel eens iets kan gebeuren.
Ja je kunt over 20 jaar weduwe zijn, van een man die ook nog jaren ziek is geweest.
je kunt ook over 20 jaar diezelfde man nog tegenkomen en dan spijt hebben dat je nu niet ja hebt gezegd.
Maar ja als het na een jaar al tobben is, kun je er beter mee stoppen, ongeacht de leeftijd
nlies wijzigde dit bericht op 05-12-2019 23:13
6.20% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-12-2019 23:10
Ja dat kan, allemaal waar. En ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met een 30-jarige. Maar voor sommigen werkt het wel. En om dan te zeggen dat je er niet aan moet beginnen omdat over 20 jaar wel eens iets kan gebeuren.
Ja je kunt over 20 jaar weduwe zijn, van een man die ook nog jaren ziek is geweest.
je kunt ook over 20 jaar diezelfde man nog tegenkomen en dan spijt hebben dat je nu niet ja hebt gezegd
De vraag is alleen of je "ja" moet zeggen als je merkt dat je na 1.5 jaar al veel te veel ruzies en discussies hebt.

Of ie nu 40 of 60 is.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
05-12-2019 23:12
De vraag is alleen of je "ja" moet zeggen als je merkt dat je na 1.5 jaar al veel te veel ruzies en discussies hebt.

Of ie nu 40 of 60 is.
heb mijn verhaal al aangevuld, ben met je eens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
05-12-2019 23:10
Ja dat kan, allemaal waar. En ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met een 30-jarige. Maar voor sommigen werkt het wel. En om dan te zeggen dat je er niet aan moet beginnen omdat over 20 jaar wel eens iets kan gebeuren.
Ja je kunt over 20 jaar weduwe zijn, van een man die ook nog jaren ziek is geweest.
je kunt ook over 20 jaar diezelfde man nog tegenkomen en dan spijt hebben dat je nu niet ja hebt gezegd
maar dat is echt een dooddoener, een man van 60 heeft veel meer kans om dood te gaan dan een vrouw van 30. En stel dat hij 100 wordt dan is de kans op grote lichamelijke problemen binnen nu en zeg 20 jaar nog steeds een gegeven. Die vrouw is dan in de hoogtijdagen van haar leven. moet ze haar man verschonen en naar de dagbesteding brengen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
05-12-2019 23:10
Ja dat kan, allemaal waar. En ik moet er niet aan denken om een relatie te hebben met een 30-jarige. Maar voor sommigen werkt het wel. En om dan te zeggen dat je er niet aan moet beginnen omdat over 20 jaar wel eens iets kan gebeuren.
Ja je kunt over 20 jaar weduwe zijn, van een man die ook nog jaren ziek is geweest.
je kunt ook over 20 jaar diezelfde man nog tegenkomen en dan spijt hebben dat je nu niet ja hebt gezegd.
Maar ja als het na een jaar al tobben is, kun je er beter mee stoppen, ongeacht de leeftijd

Want een man van 80.. Ja das genieten vaak.
julius schreef:
05-12-2019 23:15
Want een man van 80.. Ja das genieten vaak.
geloof me, een man van 60 is ook al verschrikkelijk hoor
julius schreef:
05-12-2019 23:15
Want een man van 80.. Ja das genieten vaak.
Mick Jagger versiert toch echt nog de ene vrouw na de andere.

En hij is eind de 70 :-).


En hoe oud was Berlusconi ook al weer bij de Bungabunga-feestjes :-D ?
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 05-12-2019 23:19
15.23% gewijzigd
S-Meds schreef:
05-12-2019 23:13
maar dat is echt een dooddoener, een man van 60 heeft veel meer kans om dood te gaan dan een vrouw van 30. En stel dat hij 100 wordt dan is de kans op grote lichamelijke problemen binnen nu en zeg 20 jaar nog steeds een gegeven. Die vrouw is dan in de hoogtijdagen van haar leven. moet ze haar man verschonen en naar de dagbesteding brengen.
Dit dus idd.
En als ze zelf kinderen wil wat dan? Lijkt me niet werken.

Afgezien van de leeftijd lijkt het me dat deze relatie sowieso niet werkt. Ruzies en hard werken, neuh.

Zoek maar iemand die beter bij je past qua karakter en leeftijd. Veel leuker gezelliger en makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=Rrkb5ijaPKU

sorry hoor TO, maar nu zit ik dus steeds met dit liedje in mijn hoofd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Marnamai schreef:
05-12-2019 23:17
Mick Jagger versiert toch echt nog de ene vrouw na de andere.

En hij is eind de 70 :-).
Ik gok zomaar dat TO geen wereldberoemde rocker of anderszins vergelijkbaar machtige/ beroemde / rijke man aan de haak heeft geslagen.
Wel een egoïstische en drammerige wss gezien de vele ruzies.
Marnamai schreef:
05-12-2019 23:17
Mick Jagger versiert toch echt nog de ene vrouw na de andere.

En hij is eind de 70 :-).


En hoe oud was Berlusconi ook al weer bij de Bungabunga-feestjes :-D ?
die hebben allebei een dikke portemonnee. maar echt mick jagger bij daglicht is ook geen feest hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven