Relatie met een borderliner (Lege OP)

02-04-2020 01:28 56 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-04-2020 21:07
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
98.32% gewijzigd
Man010 schreef:
02-04-2020 01:53

Ik ben een zelf een "macho" type geef dus ook altijd mijn grenzen aan. Maar het is soms leven met een gekke persoon in huis..
Ik heb zelf een diagnose met overlap naar borderline en alsjeblieft maak het uit als je er zo tegenaan kijkt.

Het is niet onmogelijk. Het is niet om heel hard van weg te rennen. Ik ben 16 jaar bij mijn ex geweest, daarvan 3 kinderen gekregen. Nu alweer bijna 3 jaar samen met een andere man. Net zoals ik de mindere kanten probeer te accepteren van mijn vriend, probeert hij dat met mij. Wat karakter is en wat borderline en wat mijn ADHD, geen idee. Iedereen heeft namelijk trekken die binnen een stoornis (of meerdere) vallen. Of je een diagnose krijgt hangt af van de mate waarin je er last van hebt in het dagelijks leven. (Of in mijn geval, of je naar de psych moet voor slaapmedicatie).

Als een borderliner iets nodig heeft is het veiligheid en stabiliteit. Dat brengt nl de rust en zekerheid om normaal te functioneren. Als je haar 'gek' vindt accepteer je haar niet zoals ze is. Gun haar dan een andere man, die dat wel kan bieden!
Alle reacties Link kopieren
Als je er last van hebt niet aan beginnen. Kennelijk ben je geen natuurlijke match.
Laat haar over aan iemand die er geen enkel probleem mee heeft; die zijn er ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Run Forest run!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2020 07:49
Het is geen borderliner. Het gaat om een vrouw met de aandoening borderline. Je bent niet je aandoening. TO: jij bent ook geen kanker wanneer je kanker krijgt.

Meerdere vriendschappen...wat is je vraag?
nou... kenmerk van een persoonlijkheidsstoornis is wel dat het je persoonlijkheid over neemt. dus je bent wel een beetje je stoornis dan.
abracadabra schreef:
02-04-2020 11:39
nou... kenmerk van een persoonlijkheidsstoornis is wel dat het je persoonlijkheid over neemt. dus je bent wel een beetje je stoornis dan.
Het klopt wat je zegt. Maar voor mensen die lijden aan de stoornis is het erg pijnlijk en beperkend om als de stoornis bestempeld te worden. Dat maakt het dragen van de last (waar je al niet om hebt gevraagd en wat meestal is ontstaan vanuit een onveilige jeugd) nog zwaarder. Niet iedereen hoeft zo inlevend en begripvol te zijn, maar van je partner mag je dat wel wat méér verwachten dan van bijv je werkgever of je buren.
Alle reacties Link kopieren
Run Forrest Run.

Hier ga je zo niet blij van worden op de lange termijn.
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
02-04-2020 14:21
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
niet reageren zonder te loepen hoor
Borderline is het probleem niet
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
02-04-2020 14:21
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
To is zelf de vreemdganger. Volgens TO ligt het altijd aan een ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:02
To is zelf de vreemdganger. Volgens TO ligt het altijd aan een ander.
Dit, ik walg van zulke "macho" mannen lekker vreemdgaan en liegen en als een vrouw die waarschijnlijk wel oprechte gevoelens voor hem heeft, het dan een keer zat is en uit haar slof schiet dan heeft ze borderline. bah!

TO heb je zelf weleens hulp overwogen?
Alle reacties Link kopieren
In januari wilde hij nog voor zijn vrouw kiezen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
02-04-2020 15:13
Dit, ik walg van zulke "macho" mannen lekker vreemdgaan en liegen en als een vrouw die waarschijnlijk wel oprechte gevoelens voor hem heeft, het dan een keer zat is en uit haar slof schiet dan heeft ze borderline. bah!

TO heb je zelf weleens hulp overwogen?
Nou, ja deze vrouw is betrokken bij het bedrog. Zij eigen vrouw was lief maar saai.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:14
In januari wilde hij nog voor zijn vrouw kiezen....
Heeft zijn (ex)vrouw dan even geluk dat hij voor die "borderliner" ging, bedoel zo'n vent ben je toch liever kwijt dan rijk!
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:14
Nou, ja deze vrouw is betrokken bij het bedrog. Zij eigen vrouw was lief maar saai.
Dat had ik gemist, tsja dan kan ik met haar ook geen medelijden hebben. Triest voor (ex)vrouw van TO , dat wel. Ik hoop dat ze een leuke man vindt!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:14
Nou, ja deze vrouw is betrokken bij het bedrog. Zij eigen vrouw was lief maar saai.
misschien is het wel een nieuwe?
en is zijn huwelijk echt over?
Alle reacties Link kopieren
een relatie met een borderliner is net zo kansloos als een bejaarde zonder kunstgebit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 15:53
misschien is het wel een nieuwe?
en is zijn huwelijk echt over?
Vrouw nummer 3?

Nee, ik gok dat dit over de minares gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 15:55
een relatie met een borderliner is net zo kansloos als een bejaarde zonder kunstgebit
Eindelijk een gefundeerde en genuanceerde reactie.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-04-2020 15:56
Vrouw nummer 3?

Nee, ik gok dat dit over de minares gaat.
oooh, ik hoop echt dat die malle TO het ons vertellen gaat!
(maar ik gok zo van niet)
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
02-04-2020 14:21
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
Dit ja.

Zie ik trouwens ook als het gaat over bijv een relatie met een autist. Eigenlijk met alle DSM-diagnoses.

Terwijl verreweg de meeste DSM-classificaties gewoon worden vastgesteld bij mensen waar je verder best normaal mee om kunt gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
fluttershy schreef:
02-04-2020 14:21
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
Ik vind dat ook altijd schokkend. Je mag blijkbaar ongegeneerd op borderliners afgeven, het is bijna een scheldwoord.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-04-2020 16:36
Ik vind dat ook altijd schokkend. Je mag blijkbaar ongegeneerd op borderliners afgeven, het is bijna een scheldwoord.
Maar we (en TO) weten helemaal niet of ze borderliner is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 16:42
Maar we (en TO) weten helemaal niet of ze borderliner is.
In ieder geval heeft TO nu weer een spannend leven. Fijn voor hem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
02-04-2020 14:21
Wat doen veel mensen hier panisch over borderline zeg. Word er een beetje boos en verdrietig van, merk ik.

Zelf heb ik alleen maar langdurige relaties, al sinds mijn 14e toen ik mijn eerste vriend kreeg, dus zo'n ramp zal het niet zijn. Ik denk dat ik mezelf meer in de weg zit dan mijn omgeving.
Hoeveel langdurige relaties dan ? Als je nu aan je zesde echtgenoot bezig bent ben je misschien toch een ramp .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
02-04-2020 15:55
een relatie met een borderliner is net zo kansloos als een bejaarde zonder kunstgebit
Ben je helemaal! Ik heb al 14 jaar een relatie, 7 jaar getrouwd, twee kinderen, ik werk, ik sport, alles. Ik ben alleen onredelijk als ik PMS heb, en dat komt niet door mijn Borderline. Ik functioneer uitstekend, met je kansloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven