relatie met goede vriend?

20-05-2019 00:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben een meisje van 18 jaar en ben al ruim twee jaar super goed bevriend met een jongen, laten we hem even jan noemen. toen ik jan leerde kennen had hij al 4,5 jaar een relatie die al een tijdje niet zo lekker liep. jan en ik klikte meteen als super goede vrienden en deelde alles met elkaar, nooit op een seksuele manier. nooit heeft een van ons een seksuele move gemaakt en zoiets is ook nooit ter sprake gekomen. na een half jaar ging het uit met de vriendin van jan en begon hij mij snachts in een dronken bui berichten te sturen over hoe blij hij was dat ik in zijn leven was en hoe graag hij wou dat ik nu bij hem was. ik vond dit toch wat raar en besprak het met een vriendin, ook zij vond het wat vreemd maar verder zochten we er niks achter. jan kreeg ongeveer een half jaar geleden weer een vriendin en in die tijd verwaterde ons contact wat. we zochten allebei ons eigen pad op en spraken elkaar nog steeds gewoon als vrienden alleen niet meer zo intens als eerst wat ik toch wat jammer vond maar ook begreep. nu begon jan mij een paar weken geleden weer te vertellen over de moeilijk heden met zijn huidige relatie en dat hij had niet meer zag zitten en er aan onder door zou gaan als dit nog langer zou duren. ik heb hem hierin gewoon geadviseerd zoals een goede vriendin zou doen. die avond zijn we gaan drinken en zijn we aardig wat dronken geëindigd. ik ben die nacht bij jan blijven slapen en heb het gevoel dat hij die nacht toch wat seksuele moves heeft gemaakt, ik weet niet of ik het gedroomd heb, of ik zo dronken was dat ik dat laat maar gaan, ik heb geen idee maar ik ben er wel 100 procent zeker van dat hij een aantal moves gemaakt heeft. nu heeft jan het ondertussen uitgemaakt met zijn vriendin en hebben we weer een stuk meer contact. toch zit er de laatste tijd wel altijd een tintje aan, ik heb het gevoel dat hij ons als meer ziet aangezien hij wel een hard zijn best doet om mij blij te maken. overigens zegt mijn beste vriendin dat het enige wat hij wil is mij in bed krijgen. ik begin te twijfelen aan wat zijn intentie met mij is en hoe mijn gevoelens voor hem zijn. ik geef heel veel om hem maar ik weet niet in welke zin op het moment. een deel van mijn vrienden zegt ga ervoor en kijk of het wat kan worden, terwijl mijn beste vriendin een bloed hekel aan hem heeft en al gek word bij het idee dat ik daar geslapen heb. ik weet gewoon even niet wat ik met deze situatie aan moet en hoop dat iemand mij hierin kan adviseren. XX
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil JIJ?
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek, en vraag het hem eens?
Als jullie zulke goede vrienden zijn moet dat kunnen toch?
Gezellig zeg, dus elke keer als hij mot heeft met een vriendinnetje ben jij de uitverkorene om tegenaan te zeuren.
Waar je zin in hebt..

En ja, hij zal op zulke momenten best even willen stoeien met je tot hij weer verliefd wordt, daarna verwatert het weer.
Als je daar geen zin in hebt zeg je gewoon jan, zoek het lekker uit met je vriendinnetjes en hou mij erbuiten. Boeit me niet.

Wil je eigenlijk wel een beetje rommelen met hem: ook gewoon doen. En niet alles met je vriendinnen bespreken maar met de persoon waar het om gaat. Wij weten ook niet hoe jan erover denkt tenslotte.
Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vinden jij en Jan elkaar leuk, maar weten jullie allebei niet of het genoeg is voor een serieuze relatie. Dat kun je dan gaan uitzoeken samen, of je doet het niet.
Wat jij wil.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wanneer een jongen/man jou laat twijfelen over zijn bedoelingen/intenties, is hij 9 van de 10 keer niet verliefd op je. Als er romantische gevoelens zijn van hem naar jou toe, merk je dat aan alles. Dan laat hij daar echt geen twijfel over bestaan.

En nee, in een dronken bui berichtjes sturen en seksuele moves maken vind ik niet bepaald romantisch. Net zoals relaties aangaan met anderen en aan jouw hoofd zeuren als het even niet lekker loopt of als het uit gaat. Het zou op mij geen goede indruk achter laten. Ik zou hem dus niet serieus nemen. En ik zou er wat van zeggen. Maar dat ben ik.

Misschien heb ik het helemaal mis. Wie weet durft hij niet te laten merken dat hij je leuk vindt, omdat hij denkt dat de interesse en gevoelens niet wederzijds zijn. Dat jij hem alleen als vriend ziet. Praat erover met hem. Dan heb je je antwoord.
Jan vindt je leuk, maar niet leuk genoeg. Mannen kunnen seks hebben en leuke gesprekken voeren met vrouwen die ze niet helemaal te gek vinden. Hij wacht gewoon totdat er een betere langs komt. Ondertussen vermaakt hij zich met jou.

Heb je zin in een friend with benefits? Veel plezier! Waarom niet? Jullie mogen elkaar toch graag? (Zorg alleen wel dat je niet verliefd op hem wordt, want dan wordt het ongemakkelijk).
Mee eens. Dit zou voor mij niet overtuigend genoeg zijn en hij kreeg ook een nieuwe vriendin nadat hij jou berichten stuurde. Daar zou ik geen waarde aan hechten. Als hij zijn zinnen op jou had gezet dan was hij wel met jou. Jij bent in de buurt voor steun en voor seks als het handig is. Zodra hij verliefd wordt is jullie contact ook minder.
Alle reacties Link kopieren
Jan klinkt niet tof... dat gezever over een slechte relatie steeds en dan maar moves maken naar jou zonder echt helder te zijn over zijn intenties. Leuke vriend hoor....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
20-05-2019 08:48
Jan vindt je leuk, maar niet leuk genoeg. Mannen kunnen seks hebben en leuke gesprekken voeren met vrouwen die ze niet helemaal te gek vinden. Hij wacht gewoon totdat er een betere langs komt. Ondertussen vermaakt hij zich met jou.

Heb je zin in een friend with benefits? Veel plezier! Waarom niet? Jullie mogen elkaar toch graag? (Zorg alleen wel dat je niet verliefd op hem wordt, want dan wordt het ongemakkelijk).
Dit. En in het vervolg zou ik niet meer zoveel drinken dat je niet meer weet wat je doet in bed.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties:) ik heb het er met jan een beetje over gehad en ik denk dat we elkaar allebei wel leuk vinden maar ik ben niet klaar voor een relatie denk ik en hij wil te graag een relatie en kan niet alleen zijn zoals hij dan zegt. Ik houd hem ook altijd af als hij iets zegt etc. Ik denk ook dat ik bang ben om hem echt toe te laten omdat ik bang ben dat ik vervolgens gekwetst ga worden. En toch denk ik ook ondanks dat hij zegt dat hij het meent met me dat hij mij niet leuk genoeg vind en het voor nu spannend vind maar zodra ik toegeef voor de spanning er af is en hij er klaar mee is.
Dan is het probleem opgelost! Jij wil immers geen relatie
Alle reacties Link kopieren
Niet aan beginnen.
Koester de vriendschap die je met hem hebt, die mag je niet op het spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook inderdaad bang dat de vriendschap dan kapot gaat als het niet werkt. Ik heb jan ook uitgelegd dat ik denk dat de manier waarop hij zegt dat hij van me houd waarschijnlijk niet de liefde is in de zin van een relatie. Ik hou ook van hem sws in de zin van echt goede vrienden en liefde weet ik nog niet. Heb zelf pittig last van bindingsangst door een verleden en weet nog niet of dat de rede is dat ik geen relatie aan durf te gaan of omdat ik hem echt als vriend zie.
Alle reacties Link kopieren
franka1958 schreef:
22-05-2019 18:38
Ik ben ook inderdaad bang dat de vriendschap dan kapot gaat als het niet werkt. Ik heb jan ook uitgelegd dat ik denk dat de manier waarop hij zegt dat hij van me houd waarschijnlijk niet de liefde is in de zin van een relatie. Ik hou ook van hem sws in de zin van echt goede vrienden en liefde weet ik nog niet. Heb zelf pittig last van bindingsangst door een verleden en weet nog niet of dat de rede is dat ik geen relatie aan durf te gaan of omdat ik hem echt als vriend zie.
Bij twijfel niet doen; luister naar je gevoel!
Als een relatie zo al moet beginnen dan zit er niet veel kans van slagen in. Het moet vooral leuk zijn!

En wat betreft je bindingsangst; ik denk dat dit hier los van staat, als je hem echt het einde had gevonden zou je niets liever willen dan een relatie met hem hebben. Je geeft zelf het antwoord al, vertrouw dan ook op je intuïtie. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven