Relatie met herstellende alcoholist

25-07-2020 20:40 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voornamelijk hoop ik op herkenning, adviezen of even een virtuele knuffel.
10 maanden geleden heb ik een nieuwe man ontmoet, en het was werkelijk liefde op het eerste gezicht!
Onze karakters lopen naadloos in elkaar over en we hebben nooit ruzies of ergernissen.
We hebben dezelfde hobbies, humor, interesses, spontaniteit, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan komt nu het addertje onder het gras vandaan.
Mijn nieuwe partner is een alcoholist in herstel.
Ik kwam er al vrij snel achter in onze relatie vanwege een terugval, en dit ging toen een tijdje wekelijks mis.
Uiteindelijk na 2 maanden gezegd dat dit niet te doen is en dat er meer actie moet komen om de verslaving onder controle te krijgen.
Na dit gesprek ging het ongeveer 1x per maand mis, en na nog weer een pittig gesprek 5 maanden nuchter.
Na deze 5 maanden weer een terugval gehad, en ik was zoooo teleurgesteld.
En sinds deze terugval krijg ik de stress niet meer onder controle.
Elke dag bang of hij thuis zou komen. Elke dag bang of hij niet in de verkeerde omgeving zou zitten.
Hij houdt zich niet aan onze afspraken, waardoor het dus ook weer afgelopen vrijdag fout is gegaan.
Hij doet er werkelijk alles aan, in een kliniek gezeten, 2x per week naar de AA, hij heeft een sponsor die hem helpt en hij werkt in het stappenboek.
Elke keer beloofd hij beterschap, en toch gaat het telkens na een tijd weer mis.
Hij heeft behoorlijke stappen gezet in zijn werk waardoor hij meer thuis kan werken, en dit mij dus ook minder stress zal geven.
De locatie waar het vaak mis ging op zijn werk is daardoor binnenkort niet meer van toepassing.
Maar ik.... ik ben op na de laatste terugval.
Het vertrouwen raakt steeds meer beschadigd en door elke dag stress hiervan te ervaren ben ik gewoon op.
Ik zit momenteel al overspannen thuis, en ben mijn baan hierdoor kwijtgeraakt.
Ook zouden we volgende maand verhuizen, de handtekening zijn al gezet.
Maar wat moet ik doen? Wat als hij wel de waarheid spreek en hij het uiteindelijk onder controle heeft, dan heb ik de liefde van mijn leven aan mijn zijde.
Maar wat als het wederom loze beloftes zijn, dan verhuizen we met een toekomst met meer verdriet.
Ik heb nu al 2 dagen niet gegeten van de stress, en we zijn momenteel even uit elkaar.
Ik ben radeloos....
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
02-08-2020 21:08
Goed gedaan!
Wat fijn dat je zo snel je nieuwe leven kan opstarten.
Wat ga je doen om te voorkomen dat je ooit weer opnieuw in zo'n situatie terecht zal komen?

Je topic heeft voor mij ook wat opgeleverd. Inzicht in mijn eigen situatie en voldoening dat ik jou heb kunnen helpen.
:hug: voor jou
Ik ga mezelf op de eerste plek zetten! Ik pas mijn leven teveel aan omwille van een relatie. Ik ga altijd voor de volle 100% ergens voor, en dit moet ik leren doseren. Iig in relaties. Wat ik nu weer op ga bouwen ga ik zuinig op zijn
Fijn dat dit topic ook voor jou nieuwe inzichten heeft gegeven!
Bedankt voor de knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
02-08-2020 21:11
Thanks voor je update. Succes met je herstel en het vinden van een nieuwe baan. En uiteindelijk een echte liefde.
Dank je wel! Alles voelt nu even onzeker en spannend. Soms overheerst dat gevoel en denk ik dat het allemaal niet goed gaat komen. Maar ook dat is een momentopname. Vandaag gelukkig weer een goede dag. Ik heb de sleutels inmiddels van het huis en ga beginnen met verhuizen. Wat een rollercoaster deze week!
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
03-08-2020 22:40
Top dat je een andere woning hebt gevonden voor jezelf! Soms heb je geluk;) Als het financiële deel is afgerond met je ex is het klaar en kun je je richten op jezelf. Veel succes! You can do it
Thanks!! Eerst nu even verhuizen en bijkomen. Daarna weer een leuke baan zoeken en dan komt de rest ook wel weer. Stap voor stap weer het leven opbouwen. Ik heb echt geluk gehad met dit huisje! Zo blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Mund schreef:
03-08-2020 22:55
hoi Sunshine2018

Heb veel respect voor jouw beslissing.
Dit moet een erg moeilijke situatie voor je zijn.
Het is goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
Wil je heel veel succes wensen met alles.
Dank je wel! Het was en is nog steeds moeilijk. Maar ik vertrouw erop dat het goed gaat komen!
Alle reacties Link kopieren
Ga je dat allemaal solo doen? Dat anders doseren of ga je daarvoor hulp vragen met bijv een psycholoog of zelfhulpgroep?

Veel plezier in je nieuwe huisje, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
04-08-2020 14:58
Ga je dat allemaal solo doen? Dat anders doseren of ga je daarvoor hulp vragen met bijv een psycholoog of zelfhulpgroep?

Veel plezier in je nieuwe huisje, geniet ervan!
Dank je wel!
Ik ga nu eerst verhuizen en even bijkomen. Ik heb volgende week weer een gesprek met POH en naar aanleiding van dat gesprek wil ik me laten doorverwijzen naar een psycholoog.
hannaa46 schreef:
03-08-2020 23:14
Misschien einde contract, proeftijd niet doorgekomen of iets dergelijks en nu een ziektewetuitkering van het UWV?
maat dat zegt ze niet. ze zegt eerst: ik heb mijn baan verloren en dan: ik heb een hele goede baan. Schiet mij maar lek
S-Meds schreef:
04-08-2020 16:42
maat dat zegt ze niet. ze zegt eerst: ik heb mijn baan verloren en dan: ik heb een hele goede baan. Schiet mij maar lek
Ik lees dat nergens?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-08-2020 16:42
maat dat zegt ze niet. ze zegt eerst: ik heb mijn baan verloren en dan: ik heb een hele goede baan. Schiet mij maar lek

Maakt het wat uit voor jou en mij in hoeverre het daadwerkelijk klopt wat ze zegt?
Als to maar eerlijk is tegen haarzelf, van haar fouten leert, inzichten krijgt/ heeft in eigen gedrag.

To, ik hoop dat je jezelf serieus neemt en een doorverwijzing krijgt voor de psycholoog. Aan jezelf werken is retemoeilijk maar het is het zo waard uiteindelijk :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
04-08-2020 14:43
Thanks!! Eerst nu even verhuizen en bijkomen. Daarna weer een leuke baan zoeken en dan komt de rest ook wel weer. Stap voor stap weer het leven opbouwen. Ik heb echt geluk gehad met dit huisje! Zo blij mee!


Heerlijk gevoel hé je eigen huisje hebben! Geef jezelf ook hiermee de tijd, verhuizen is al pittig genoeg en dan kom je ook net uit een relatie. Sta niet raar te kijken als het wat langer duurt dan je gehoopt had. Nu even rustig aan doen zorgt ervoor dat je straks steviger en stabieler door kan!
rumforviva schreef:
04-08-2020 17:07
Ik lees dat nergens?
moet je even loepen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-08-2020 23:37
moet je even loepen
Inderdaad klopt niet helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven