Relatie met iemand van andere afkomst?

31-03-2020 21:20 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, vooral uit nieuwsgierigheid. Ik ben van Turkse afkomst en ben islamitisch opgevoed. Maar omdat ik niet meer gelovig ben, heb ik niets met Turkse meisjes en val ik dus vooral op Nederlandse meisjes (zie mezelf ook als Nederlands, daar niet van).

Wat ik me afvraag, is het volgende: in hoeverre zijn jullie bereid om een jongen van een andere afkomst te daten? Zijn er bepaalde dingen die een rol spelen? Of moeten jullie over bepaalde vooroordelen overheen komen? Ik ben erg benieuwd.
student1997 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 21:36
7.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
niet, blond haar en blauwe ogen
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet zozeer om geloof of afkomst, maar of iemand met een patriarchale “macho” achtergrond past bij iemand uit een feminieme cultuur. Juist daar botst het vaak. Eer versus ontwikkeling, trots versus ratio.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik denk net zoiets als waarom jij geen Turks meisje moet.
Alle reacties Link kopieren
Het klikt of niet. Als hij teveel afwijkt van wat je kent dan wordt de kans groter dat het geen goede relatie wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het wachten is op Bombo en Moon... :@@:
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Als jij de Nederlandse taal spreekt, de Nederlandse gewoontes respecteert (en liefst ook gebruikt), als jij de normen van de westerse maatschappij hanteert, met andere woorden als jij een Nederlandse (of Belgische) jongen bent met Turkse roots, dan zie ik niet in wat het verschil met een Nederlandse (of Belgische) jongen met Nederlandse (of Belgische) roots is.

't Is een lange zin, ik weet het, maar zo zie ik het wel.

Succes met het daten met een Nederlands of Belgische meisje/vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Als er echt afstand gedaan is van het geloof zou ik er geen problemen mee hebben.
* Poef *
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:24
99.28% gewijzigd
Sjulia schreef:
31-03-2020 21:40
Als er echt afstand gedaan is van het geloof zou ik er geen problemen mee hebben.
Maar als er geen afstand is gedaan van de waarden mbt huishouden, opvoeden kinderen, vrijheid om je onbeperkt te bewegen etc?
Ik ken hele meutes meiden die juist alleen maar een andere afkomst zoeken.
Mijn jongste heeft ruim een jaar verkering gehad met een Koerdische jongen. De hele familie hield zich ver van het geloof, de Turkse gewoonten en taal. Ook de president van Turkije werd niet gerespecteerd. Alleen was zijn naam dus eigenlijk Turks. In zoverre dus geen problemen met omgang van welke nationaliteit dan ook. Ik zou niet gelukkig zijn geweest wanneer er een geloof streng zou worden beleid. Welk geloof dan ook. Dat telt ook voor voor mijn kind. Ik zou zeggen: als je jezelf Nederlands genoeg voelt om in de toekomst jullie kinderen in Nederland volgens Nederlandse normen te willen laten opgroeien. Go for it. En niet vergeten: GEEN Turkse vlag bij je ophangen, waar dan ook.
anoniem_642209adb413c wijzigde dit bericht op 31-03-2020 22:03
Reden: aanvulling
5.03% gewijzigd
Karl_Marx schreef:
31-03-2020 21:22
niet, blond haar en blauwe ogen
Wat is precies je antwoord? Dat je blond haar en blauwe ogen hebt?
Alle reacties Link kopieren
Afkomst maakt me niet uit. Religie en cultuur wel.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twaalf jaar getrouwd met een Turkse man (afkomstig uit Izmir). Hij is juist erg westers (wo opgeleid, geëmancipeerd, niet praktiserend moslim, geen familie issues). Als dat anders was geweest was ik niet met hem getrouwd. Ik was al ruimschoots volwassen toen ik hem ontmoette (27 jr) en was er echt niet voor gegaan als hij een bekrompen vent was geweest.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
31-03-2020 22:04
Ik ben al twaalf jaar getrouwd met een Turkse man (afkomstig uit Izmir). Hij is juist erg westers (wo opgeleid, geëmancipeerd, niet praktiserend moslim, geen familie issues). Als dat anders was geweest was ik niet met hem getrouwd. Ik was al ruimschoots volwassen toen ik hem ontmoette (27 jr) en was er echt niet voor gegaan als hij een bekrompen vent was geweest.
Dit vind ik leuk om te horen. Zijn er wel ooit dingen geweest wat je raar vond?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
31-03-2020 21:37
Als jij de Nederlandse taal spreekt, de Nederlandse gewoontes respecteert (en liefst ook gebruikt), als jij de normen van de westerse maatschappij hanteert, met andere woorden als jij een Nederlandse (of Belgische) jongen bent met Turkse roots, dan zie ik niet in wat het verschil met een Nederlandse (of Belgische) jongen met Nederlandse (of Belgische) roots is.

't Is een lange zin, ik weet het, maar zo zie ik het wel.

Succes met het daten met een Nederlands of Belgische meisje/vrouw.
Dank voor je woorden!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt denk ik ook grotendeels aan jou. Zoals hierboven al werd gezegd, jij kan nog wel een Nederlands meisje willen (want moderner? Kun je wat meer toelichten waarom eigenlijk?) maar zijn jij en je familie dat ook? Dat is denk ik waar het vaak stukloopt. Wat met meer culturen / religies zo is.
Wat in Turkse meisjes trekt jou niet aan? Er zijn namelijk genoeg Turkse meisjes die een denkbeeld als jij hebben die zichzelf als Nederlandse zien en liever met een Nederlandse eindigen. Zou je daar ook niet open voor staan? En als het alleen om uiterlijk gaat, genoeg Turkse meisjes die er Nederlands uitzien - vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
31-03-2020 21:47
Maar als er geen afstand is gedaan van de waarden mbt huishouden, opvoeden kinderen, vrijheid om je onbeperkt te bewegen etc?
Dumpen kan altijd nog als het niet blijkt te werken in de praktijk. Ik zou nooit kinderen nemen met iemand die islamitisch is opgevoed en nog veel contact heeft met islamitische familie. Mensen veranderen nog weleens en vinden het geloof weer etc.
Voor dit soort vragen geldt altijd: sommige vrouwen wel, sommige vrouwen niet. Lijkt me logisch.

Er zijn zat Nederlandse meiden die jou zouden daten. Relaties tussen Turkse mannen en Nederlandse vrouwen komen hier best vaak voor, dus waar twijfel je precies aan?

Sommige vrouwen zullen misschien vooroordelen hebben en je meteen uitsluiten, maar die vrouwen zijn meestal niet het snuggerst. Die moet je ook niet willen daten.

Ga dus gewoon lekker daten en kijk wat daarvan komt. Meer kan je ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al meer dan tien jaar samen met een niet-Westerse man en behalve het ‘’familiegezeik’’ dat hier ook wordt beschreven, hebben wij geen problemen.
Het familiegedoe echter, blijft een terugkerend thema en ik heb dikwijls het gevoel dat hij voor zijn familie kiest en niet voor zijn gezin.
Mijn man is van buitenlandse afkomst en wel gelovig. Ik ben van Nederlandse afkomst. Ik vind mijn Nederlandse identiteit erg belangrijk, en zijn cultuur is een mooie aanvulling op ons gezin. Wij zitten ook redelijk op één lijn. Alleen soms is het wat lastig omdat ik helemaal niks begrijp van bepaalde beleefdheden en hun idee van gastvrijheid. Maar gelukkig is mijn man daar helemaal niet star in. Zolang we blijven communiceren gaat het prima.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
31-03-2020 21:22
niet, blond haar en blauwe ogen
Niet zo snugger dus volgens Lachattenoir...
Elle1976 schreef:
31-03-2020 22:17
Niet zo snugger dus volgens Lachattenoir...
Ik weet niet precies waar je het nu over hebt. Lees je wel goed?.
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
31-03-2020 22:07
Dit vind ik leuk om te horen. Zijn er wel ooit dingen geweest wat je raar vond?
Eigenlijk vrijwel niet, wel vind ik opvallend de angst voor ziektes en zeertes en het bijna hobbymatig bezoeken van ziekenhuizen en laten doen van allerlei testen, vooral door oudere vrouwen (schoonfamilie woont in Izmir, als je maar betaald kan je altijd terecht zoals je waarschijnlijk wel weet). Soms terecht hoor, mijn schoonmoeder is allesbehalve gezond maar gezeur als: van ijs eten krijg je keelpijn/keelontsteking, met nat haar naar buiten word je ziek van, kou in het algemeen word je ziek van etc. daar kan ik slecht tegen. Ik zeg elk griepseizoen weer dat Nederlandse artsen juist (water) ijs aanraden bij keelpijn. Mijn schoonmoeder schudt dan altijd een beetje meewarig haar hoofd :)

Wij hebben overigens twee kinderen, maar mijn man gaat erg mee in de Nederlandse opvoeding. Dat sommige Turkse kinderen op hun 4e/5e nog gevoerd worden met de lepel vindt hij bijvoorbeeld ook erg raar. Mijn man is eigenlijk gewoon een heel rationeel type en zal snel kiezen voor hetgeen praktischer/logischer is. En dat is heel vaak niet de Turkse manier :$
Wat ik wel merk is dat wij soepeler zijn met bedtijden, zeker nu de kinderen niet naar school hoeven, liggen ze er bij ons echt niet op Nederlandse kinderbedtijd in. We maken het niet zo gek als in Turkije maar we zitten hier wel meer op een Mediterraans ritme.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven