Relatie met iemand van andere afkomst?

31-03-2020 21:20 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, vooral uit nieuwsgierigheid. Ik ben van Turkse afkomst en ben islamitisch opgevoed. Maar omdat ik niet meer gelovig ben, heb ik niets met Turkse meisjes en val ik dus vooral op Nederlandse meisjes (zie mezelf ook als Nederlands, daar niet van).

Wat ik me afvraag, is het volgende: in hoeverre zijn jullie bereid om een jongen van een andere afkomst te daten? Zijn er bepaalde dingen die een rol spelen? Of moeten jullie over bepaalde vooroordelen overheen komen? Ik ben erg benieuwd.
student1997 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 21:36
7.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij vrienden van mij werkt het prima. Zij seculier Turkse, hij zeer nuchtere Nederlander. Haar Nederlands is beter, dan haar Turks. Als je veel gemeen hebt gaat een relatie vaak het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik val niet op mediterrane types, maar ik vind het prima als een Hollandse deerne er wel op valt.

Smaken verschillen, gelukkig.

Kun je tango dansen?

Boekentip: https://www.pippapinuppins.com/


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft zijn voorkeuren voor zowel innerlijk als uiterlijk. Zat meiden die afknappen op een Arabische man, maar ook zat vrouwen die afknappen op een blanke man.
Ook andersom, genoeg mannen die liever een blanke meid willen of juist een meid van een andere afkomst.

Zo ook mensen die niet vallen op mannen met een kantoorbaan, en mannen die kleiner zijn en zo bestaan er nog wel 100 voorkeuren ;)! Net als iedereen die valt op een bepaalt type persoon.

Ga lekker daten, en wordt verliefd en ontdek wat jouw gelukkig maakt en hopelijk is het wederzijds.
Alle reacties Link kopieren
To de Turkse meisje’s in Nederland of de Turkse meisjes in het algemeen?

Hier een niet Nederlandse ik vind Turkse mannen vrij interessant alleen zijn de vaak erg onduidelijk in hoe ze zichzelf in de toekomst zien.

Islamitische mannen in het algemeen van wat ik weet.
gedragen zich heel vaak niet naar Traditionele normen en waarden, maar gebruiken het wel als stok achter de deur.

Ik bedoel het meer dat ze vrij passief agressief kunnen reageren als Het niet gaat op de manier zoals zij verwachten.

Dit waren de iets minderen punten.
Ik was vroeger wel bevooroordeeld dat ik een bepaalde groep mensen niet zou daten.

Maar dat is totaal anders gelopen, ik denk dat je eigelijk niet kunt beslissen of je op EEN afkomst valt maar meer dat het je wat meer aantrekt.

Maar je bent nog jong, dus je hebt nog veel te ontdekken.
Wens je heel veel succes in je zoektocht.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
31-03-2020 22:04
Ik ben al twaalf jaar getrouwd met een Turkse man (afkomstig uit Izmir). Hij is juist erg westers (wo opgeleid, geëmancipeerd, niet praktiserend moslim, geen familie issues). Als dat anders was geweest was ik niet met hem getrouwd. Ik was al ruimschoots volwassen toen ik hem ontmoette (27 jr) en was er echt niet voor gegaan als hij een bekrompen vent was geweest.
Hier hetzelfde. 12 jaar getrouwd met Marokkaanse man, nooit geen problemen gehad.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Het gaat altijd aller eerst om de persoon. Hoe laat hij (of zij) je voelen. Daar spelen uiterlijk en innerlijk een rol. Daarna komen bijzaken. Jouw afkomst maakt dus geen ene reet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral belangrijk dat er geleefd wordt volgens de normen en waarden van de Nederlandse cultuur. Vrij, open, voor jezelf en je gezin opkomen indien nodig bij bijv familiezaken. Ik heb het zelf niet zo op geloof, islamitisch, christen, boeddhist, dat maak me geen zak uit. Ik vind dat een beperking op openminded kunnen zijn en op je leven invullen naar eigen wens en ik zou dat dus ook niet willen. Maar, zolang het geloof geen rol speelt in iemands leven, maar dat wel vanuit huis heeft meegekregen, dan heb je altijd zelf nog een keus of je volgens je geloof wil leven of niet.
Alle reacties Link kopieren
Op zich wel maar wel één die 20 jaar ouder is dan jij :biggrin:

Het enige waar ik in dit soort gevallen niet op zit te wachten is gedoe met familie. Ik heb toen ik in de 20 was een vriendje gehad uit Algarije en ook wel gedate met een Marokkaanse man maar ik houd er niet van wanneer je een soort van geheim moet blijven en er allerlei gedoe is. Ik word daar te oud voor en heb er geen zin in. Dan kan iemand best een scharrel zijn maar ik ga geen vaste relatie aan wanneer dat soort dingen spelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar omdat ik niet meer gelovig ben, heb ik niets met Turkse meisjes en val ik dus vooral op Nederlandse meisjes (zie mezelf ook als Nederlands, daar niet van)

Deze logica ontgaat me.

Turkse dames zijn geen homogene groep die allemaal praktiserende gelovigen zijn hè.

Ik heb een relatie gehad met een Marokkaan en ben nu met een Surinamer. Het meeste "last" heb ik eigenlijk nog wel van anderen die hun mening hierover menen te moeten geven.
De Marokkaanse cultuur botst verder vaak behoorlijk met de Nederlandse, juist op het gebied van liefdesrelaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Nederlandse, mijn vriend is van Iraanse afkomst maar geboren en getogen in Oostenrijk (en voelt zich ook Oostenrijker). We hebben elkaar in Canada ontmoet (wonen hier allebei), waar ik het idee heb dat cultuur en achtergrond helemaal niet zo boeiend zijn (het is hier 1 grote smeltkroes van culturen en immigranten).

Toen ik hem leerde kennen kon ik op basis van zijn uiterlijk en naam wel inschatten dat hij van Arabische afkomst is, maar dat was voor mij geen reden om twijfel te hebben of ik hem wel beter wilde leren kennen. En toen duidelijk werd dat hij Iraanse ouders heeft, waren er ook niet echt vooroordelen (hooguit positieve, namelijk een prachtige trip in Iran gemaakt paar jaar geleden :mrgreen: ) Ik ben op hem gevallen om wie hij is; hoe hij eruit ziet, hoe hij in het leven staat, hoe hij mij behandelt. Voor mij is dat niet perse gebonden aan iemands afkomst. Toch kreeg ik ook van 1 oom een bezorgd appje toen ik een foto gedeeld had in de familieapp: ben blij voor je, maar hij is toch niet van plan je te bekeren?

Ik was not amused, maar geloof oprecht dat het met de beste bedoeling was. Toch dat lekker stigmatiserende beeld van: oh, hij ziet er midden-oosters uit, dus vast een moslim die z'n vriendin zijn eigen zin oplegt. Overigens zijn mijn vriend zijn ouders niet eens islamitisch, maar een religieuze minderheid die Iran moesten ontvluchten :|
vivautrecht85 schreef:
01-04-2020 07:12
Maar omdat ik niet meer gelovig ben, heb ik niets met Turkse meisjes en val ik dus vooral op Nederlandse meisjes (zie mezelf ook als Nederlands, daar niet van)

Deze logica ontgaat me.

Turkse dames zijn geen homogene groep die allemaal praktiserende gelovigen zijn hè.

Ik heb een relatie gehad met een Marokkaan en ben nu met een Surinamer. Het meeste "last" heb ik eigenlijk nog wel van anderen die hun mening hierover menen te moeten geven.
De Marokkaanse cultuur botst verder vaak behoorlijk met de Nederlandse, juist op het gebied van liefdesrelaties.
Ik dacht dat gemengde relaties tegenwoordig helemaal geaccepteerd waren en racisme afgelopen was. Mag ik vragen watvoor meningen je dan zoal hoort?
Alle reacties Link kopieren
Turken hebben vaak warme hechte familiebanden en daarom blijven ze Turk; eerder Nederlandse Turk dan Turkse Nederlander. Dat vinden ze gewoon het meest waardevol, terwijl Nederlanders hun persoonlijke levensloop en kleine gezinnetje belangrijker vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zelfs heel geëmancipeerde Turkse vrouwen van de zoveelste generatie blijven hun Turkse omgeving het belangrijkste vinden en zien weinig waarde in hun Nederlandse omgeving. Ze verdienen daar hun centen en hebben ook Nederlandse vriendinnen maar de warme glimlach van hun nichtje en tante is veel belangrijker.

Ze hebben gewoon een verschillende geschiedenis. Dat schud je niet zomaar van je af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Muis12345 schreef:
31-03-2020 22:10
Wat in Turkse meisjes trekt jou niet aan? Er zijn namelijk genoeg Turkse meisjes die een denkbeeld als jij hebben die zichzelf als Nederlandse zien en liever met een Nederlandse eindigen. Zou je daar ook niet open voor staan? En als het alleen om uiterlijk gaat, genoeg Turkse meisjes die er Nederlands uitzien - vind ik.
Waarom zou je iemand wilen overtuigen om het bij zijn eigen afkomst te houden? Hij woont in NL.
Lachattenoir schreef:
01-04-2020 07:47
Ik dacht dat gemengde relaties tegenwoordig helemaal geaccepteerd waren en racisme afgelopen was. Mag ik vragen watvoor meningen je dan zoal hoort?
Denk zoals in dit topic, dat het een andere soort is en bijna ondenkbaar samen te brengen?
Ik ben geen Nederlandse, maar denk dat het voor de meeste dames er ook aan ligt hoe praktiserend de familie is, want dat jij niet gelooft is éen ding maar vaak zie je toch een hoop bemoeizucht vanuit familie die probeert hun waarden en normen door te drukken. Helemaal wanneer er kinderen in het spel zijn gaat het vaak mis.
Je zal maar een meisje krijgen die vervolgens haar hele leven in de nek wordt gehijgd door neven en ooms. Want de trots moet gewaarborgd worden brrrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer uit eigen ervaring, niet doen. Ik ben van Marokkaanse afkomst en ben meer dan 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse vrouw. Ik ben erg open minded maar na mate je ouder wordt trekt ieder steeds meer naar zijn eigen normen en waarden, dit vind je in alle psychologische boeken over de ontwikkelingen van een mens terug. Dit heeft als gevolg dat er veel conflicten ontstaan zijn met name over de opvoeding van de kinderen en nu zijn we uit elkaar...
Alle reacties Link kopieren
ahak schreef:
01-04-2020 09:23
Ik reageer uit eigen ervaring, niet doen. Ik ben van Marokkaanse afkomst en ben meer dan 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse vrouw. Ik ben erg open minded maar na mate je ouder wordt trekt ieder steeds meer naar zijn eigen normen en waarden, dit vind je in alle psychologische boeken over de ontwikkelingen van een mens terug. Dit heeft als gevolg dat er veel conflicten ontstaan zijn met name over de opvoeding van de kinderen en nu zijn we uit elkaar...
Dit.. helaas.
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Alle reacties Link kopieren
Lee_ schreef:
01-04-2020 09:26
Dit.. helaas.
Ja idd, ik geloofde er heilig in dat het kan maar ik was blijkbaar de enige...
Alle reacties Link kopieren
ahak schreef:
01-04-2020 09:23
Ik reageer uit eigen ervaring, niet doen. Ik ben van Marokkaanse afkomst en ben meer dan 20 jaar getrouwd geweest met een Nederlandse vrouw. Ik ben erg open minded maar na mate je ouder wordt trekt ieder steeds meer naar zijn eigen normen en waarden, dit vind je in alle psychologische boeken over de ontwikkelingen van een mens terug. Dit heeft als gevolg dat er veel conflicten ontstaan zijn met name over de opvoeding van de kinderen en nu zijn we uit elkaar...
Mijn man ervaart dat juist andersom. Hij voelt zich steeds verder afdrijven van de Turkije/ Turkse gewoontes. Hij kan zich inmiddels ook niet meer voorstellen om daar weer te wonen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen, zijn de meest duurzame relaties, die tussen twee personen die Op elkaar lijken:
- Zelfde achtergrond
- Zelfde geloof
- Zelfde soort familie
- Zelfde jeugd
- Zelfde opleidingsniveau
- Zelfs ongeveer even mooi, groot etc

"opposites attract" is iets wat voor even geldt, niet voor vaste relaties. De kans dat je langdurig gelukkig bent met iemand, is het grootst als je op elkaar lijkt. Als je een basis deelt. Vanuit die kennis, zou een ongelovig Turks meisje wellicht een optie zijn?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-04-2020 08:02
Turken hebben vaak warme hechte familiebanden en daarom blijven ze Turk; eerder Nederlandse Turk dan Turkse Nederlander. Dat vinden ze gewoon het meest waardevol, terwijl Nederlanders hun persoonlijke levensloop en kleine gezinnetje belangrijker vinden.
Dit is echt onzin. Ik ben half Turks en mijn Turkse familie is toch echt behoorlijk Nederlands. Niks Nederlandse Turken ipv Turkse Nederlanders. Zelfs de ouderen. Het is maar net hoe een familie erin staat, waar je voor kiest en hoe dat zich ontwikkelt. Nou helpt het ook wel dat zelfs mijn opa en oma niks met geloof hadden en lekker hun leventje leefden. Dit breng je uiteraard dan ook over op je kinderen en die weer op hun kinderen. Zo vervaagt er een hoop en voert het Nederlandse de boventoon. Ik beschouw mijn familie als hele vrije mensen met een eigen wil en gaan voor wat zij graag willen in het leven. Het enige Turkse eraan is het eten. En dat vind ik eerlijk gezegd heerlijk ;-D best of both worlds. Mijn moeder komt uit het hoge noorden, dus als dat al een match was, dan zegt dat een hoop. Mijn vader zou het echt niet oke vinden als ik met een conservatieve Turk samen zou zijn met sterke houvast aan de Turkse cultuur en al helemaal niet met geloof. Hij is zelf al 12 jaar samen nu met een Nederlandse vrouw en dat werkt heel goed. En terwijl ik dit typ, ben ik superdankbaar voor zo'n familie en blij dat ik mezelf kan zijn zonder restricties of veroordelingen.
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
01-04-2020 10:45
Mijn vader zou het echt niet oke vinden als ik met een conservatieve Turk samen zou zijn met sterke houvast aan de Turkse cultuur en al helemaal niet met geloof.
:)
Mooie tegenstelling met de rest van je bericht
(snap je wel hoor)
lilalinda schreef:
01-04-2020 10:47
:)
Mooie tegenstelling met de rest van je bericht
(snap je wel hoor)
:HA:

Scherp wel
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een heel leuke Marokkaanse meid. Ik zou best wat met haar kunnen hebben, maar alleen omdat ze in haar hele gedrag en opvattingen door en door modern en Nederlands is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven