Relatie met narcist, in herhaling?

18-09-2017 00:06 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik wil het hier hebben over het hebben of krijgen van een relatie met een narcist.

Ik heb er zelf ervaring mee: 12 jr. geleden had ik een relatie met een narcist met zwaar psychopatische stoornissen.
Hij heeft mij zowel emotioneel als fysiek mishandelt. Ik heb er jaren en vele therapieen over gedaan om dat te verwerken. Hij is veroordeeld voor de mishandelingen die hij op mij heeft gepleegd.
Die relatie duurde iets langer dan een half jaar, waarin ik met gevaar voor eigen leven door meerdere hellen ben gegaan.
Ik heb mijzelf er los van weten te maken en mezelf gezworen NOOIT meer in zo'n gevaarlijke relatie te komen.

Nu heb ik 8 mnd. geleden via een datingsite een man leren kennen op wie ik meteen smoorverliefd werd, en het was wederzijds. We begonnen een relatie, het was in het begin hemels.
De man was zo ongelofelijk lief voor mij, ik dacht echt :dit is de ware. Na alle ellende die ik had meegemaakt op het gebied van relaties had ik dan eindelijk de liefde gevonden waar ik naar verlangde.

Echter, na 8 mnd. fantastische verliefdheid ontpopte mijn vriend in (kleine) ruzies tot een man met onbegrensde agressie : schelden, dingen stuk gooien, schreeuwen, mij kleineren etc . Heel eng! Ik ben mij kapot geschrokken en ben zo teleurgesteld en verdrietig.
Ik herken de tekenen van narcisme in hem en nu ben ik zo bang dat ook weer deze man een narcist is, al is hij veel en veel liever als die ex van 12 jr. geleden.
Ik had deze agressie nooit verwacht van mijn huidige vriend!

Ik ben in 8 mnd. erg veel van mijn huidige vriend gaan houden en hij leek echt de liefde van mijn leven, tegelijkertijd groeit de angst in mij dat ik weer in een foute relatie ben beland waarin ik gevaar loop. Ik ben zo bang dat ruzies weer uit de hand lopen. Iets wat ik herken van die vorige geweldadige relatie. Ik bevries van angst als die woede aanwelt.

Hij zegt enorm van mij te houden en belooft na elke uit de hand gelopen ruzie zichzelf te beteren. En ik geloof hem op zo'n moment, omdat hij zoveel van mij houd en ik ook van hem. Ik wil echt dat het werkt tussen ons, tot er weer een ruzie komt waarin hij uit zijn slof schiet.
Hij heeft mij lichamelijk nog geen geweld aan gedaan, wel verbaal en spullen vernield, zowel in zijn eigen huis als in het mijne, ik ben zo bang dat het nog erger word dat hij op den duur zijn agressie naar mij gaat afvuren en mij wel lichamelijk mishandelt.

Mijn ex van 12 jr. geleden zei ook dat hij zo'n spijt had en zichzelf zou beteren na elke mishandeling maar hij heeft geen verbeteringen laten zien, verslechtering juist.
Mijn huidige vriend wil zich laten behandelen voor agressiebeheersing. Dat vind ik heel goed van hem, maar ik ben daarmee nog niet gerust gesteld. De angst in mij zit diep.

We hebben een LATrelatie, staan op het punt om samen te gaan wonen zodra we een geschikte woning hebben gekocht, we zijn daar momenteel naar aan het rondkijken. Maar ik durf er niet meer voor de volle 100% aan. Ik ben te bang.

Mijn beste vrienden zeggen dat ik moet stoppen met deze man, omdat ik beter verdien dan (weer) een agressieve man. Maar ik ben in 8 mnd. zo gek op hem geworden en hij op mij, dat ik hem bijna onmogelijk los kan laten. We hadden het zo fijn samen, we dachten al aan de toekomst samen te delen :we waren samen aan het kijken om een huis kopen, dachten aan samen aan kinderen te beginnen etc.

Voor de ruzies begonnen zagen vrienden en vriendinnen in ons een ideaal stel:we waren zo dol op elkaar. Er werd al van een bruiloft gesproken. Ik heb er echt in geloofd. En nog wens ik dat die ruzies met zoveel agressie een nare droom is die over gaat.
Maar ik ben na zijn heftige woede uitbarstingen zo geschrokken en bang geworden. Ze worden ook steeds erger en duren langer.

Heeft iemand tips of advies? Of ervaring te delen?
Ik weet het namelijk even helemaal niet meer. Ik ben heel verdrietig en radeloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet uit de droom halen...
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
het doet er helemaal niet toe of hij narcist is of niet. Hij is agressief dus je zal hem sowieso moeten dumpen
Alle reacties Link kopieren
Ik wel.. stop ermee nu het nog kan. Laat die wekker rinkelen en wordt wakker,Zet hem niet op snooze maar ga de realiteit in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip is dat je moet leren van het verleden. Lees je eigen post nog een x door... hoeveel alarmbellen klinken er? Je doet precies hetzelfde als met je ex... hopen dat hij verbetert, maar dat gaat niet gebeuren, dat weet jij ook. Het wordt hooguit alleen maar erger, ook dat weet jij ook.

Wie houd je nu voor de gek?
Alle reacties Link kopieren
Alle contact met die vent verbreken en hulp zoeken voor je eigen issues lijken mij de dingen waar je prioriteit aan zou moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
Amydepamy123 schreef:
18-09-2017 00:06

Hij heeft mij lichamelijk nog geen geweld aan gedaan, wel verbaal en spullen vernield, zowel in zijn eigen huis als in het mijne, ik ben zo bang dat het nog erger word dat hij op den duur zijn agressie naar mij gaat afvuren en mij wel lichamelijk mishandelt.

Mijn ex van 12 jr. geleden zei ook dat hij zo'n spijt had en zichzelf zou beteren na elke mishandeling maar hij heeft geen verbeteringen laten zien, verslechtering juist.
Meid, als je jouw eigen topic terugleest, dan merk je zelf waarschijnlijk ook dat deze relatie niets goeds belooft. Je zegt: hij heeft mij lichamelijk NOG geen pijn gedaan. Het lijkt erop dat je dus verwacht dat dit wel zal gebeuren.
Dat hij in behandeling wil is prima en zeker nodig. Deze situatie is al ongunstig voor iemand die het voor het eerst meemaakt. Gezien jouw historie met fysiek en emotioneel geweld ( en eventuele trauma), zet ik mijn vraagtekens bij een gezonde relatie uitkomst. De keuze ligt uiteraard bij jou. Stel jezelf eens de vraag hoe groot de kans is dat je in dezelfde ellende als je vorige relatie terecht komt en of je dit zou kunnen verdragen?
bellocci wijzigde dit bericht op 18-09-2017 00:25
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Godsamme, de twintigduizendste vivapost waarin een vrouw die zogenaamde liefde misbruikt als excuus om niet weg te lopen uit een agressieve relatie. Schei uit. Hoe haal je het in je hoofd om dat liefde te noemen? Je hebt 12 jaar later gewoon geen greintje extra zelfrespect opgebouwd. Honderdduizenden lieve en betrouwbare mannen die geen vriendin hebben trekken zich weer de haren uit het hoofd waarom vrouwen kiezen voor dit soort knurften.
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
18-09-2017 00:24
Godsamme, de twintigduizendste vivapost waarin een vrouw die zogenaamde liefde misbruikt als excuus om niet weg te lopen uit een agressieve relatie. Schei uit. Hoe haal je het in je hoofd om dat liefde te noemen? Je hebt 12 jaar later gewoon geen greintje extra zelfrespect opgebouwd. Honderdduizenden lieve en betrouwbare mannen die geen vriendin hebben trekken zich weer de haren uit het hoofd waarom vrouwen kiezen voor dit soort knurften.
In de spiegel kijken is gewoon lastig, blijkt.
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
18-09-2017 00:24
Godsamme, de twintigduizendste vivapost waarin een vrouw die zogenaamde liefde misbruikt als excuus om niet weg te lopen uit een agressieve relatie. Schei uit. Hoe haal je het in je hoofd om dat liefde te noemen? Je hebt 12 jaar later gewoon geen greintje extra zelfrespect opgebouwd. Honderdduizenden lieve en betrouwbare mannen die geen vriendin hebben trekken zich weer de haren uit het hoofd waarom vrouwen kiezen voor dit soort knurften.
Amen
Tips of advies? Run!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga door deze angstige relatie-ervaring weer in therapie, los van hem.
Ik weet nog niet of ik moet stoppen met deze relatie. Ik vind het heel erg verwarrend allemaal.

Ik dacht dat ik sterk was, na jarenlange therapie en trauma verwerking, maar ik ben, ben ik bang, weer gevallen op de verkeerde.
Alle reacties Link kopieren
Amydepamy123 schreef:
18-09-2017 00:33
Ik ga door deze angstige relatie-ervaring weer in therapie, los van hem.
Ik weet nog niet of ik moet stoppen met deze relatie. Ik vind het heel erg verwarrend allemaal.

Ik dacht dat ik sterk was, na jarenlange therapie en trauma verwerking, maar ik ben, ben ik bang, weer gevallen op de verkeerde.
Wat vind je zo verwarrend aan deze relatie? Weeg eens de positieve en negatieve kanten tegen elkaar op. Lukt het overigens om gezonde beslissingen te maken en helder na te denken terwijl je struggeld met een bagage met trauma's? Je bent los van hem al in therapie. Hoe zal het jou helpen als je deze problemen erbij krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Amydepamy123 schreef:
18-09-2017 00:33
Ik ga door deze angstige relatie-ervaring weer in therapie, los van hem.
Ik weet nog niet of ik moet stoppen met deze relatie. Ik vind het heel erg verwarrend allemaal.

Ik dacht dat ik sterk was, na jarenlange therapie en trauma verwerking, maar ik ben, ben ik bang, weer gevallen op de verkeerde.
Ja je moet stoppen. Je bent inderdaad gevallen op de verkeerde. Dit is niet goed voor je. Heeft niks met sterk zijn te maken. Agressie van een geliefde, verbaal of fysiek, daar is niemand tgen bestand. Er zijn betere mannen. Ga!
Alle reacties Link kopieren
Zucht
bellocci wijzigde dit bericht op 18-09-2017 00:41
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is mij iedere keer weer een raadsel waarom vrouwen niet gelijk "bevriezen" in hun liefde voor hun partner wanneer deze begint te schelden, kleineren, met spullen gooien en zelfs het gevoel geven dat zij mogelijk zelfs hun vrouw fysiek gaan aanvallen. Daar ben je toch gelijk helemaal klaar mee? Wie denkt hij wel niet te zijn om jou zo te behandelen. Ik zit hier vanaf mijn scherm al plaatsvervangend kwaad te worden. Waarom wordt jij in godsnaam niet kwaad op zo' n gast? Hoe kun je in godsnaam nog overwegen om met zo'n kwakbal verder te willen. En jij stapt misschien voor de tweede keer in een dergelijke relatie?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je precies verwarrend? Zoals je het schrijft komt het op mij heel duidelijk over en voel je ook goed aan dit dit niet goed zit.

En loslaten is misschien moeilijk, maar daar kom je uiteindelijk ook wel weer doorheen. Je bent al zo ver gekomen, zou jammer zijn om nu weer onderuit te gaan door zo'n moeilijke man.
Bij het eerste teken van agressie had je eigenlijk moeten stoppen. Jouw valkuil is dat je de man in kwestie zijn woorden meer gelooft dan zijn daden. Je wil zijn woorden ook geloven anders was de liefde al bekoeld want agressie tegen jou en je spullen (verbaal en fysiek) is nooit de ware liefde en alle dagen dat je jezelf vertelt dat je van deze man houdt en bij hem blijft is een dag minder met een man die je niet verbaal en/of fysiek mishandelt en wel goed voor je is. GA WEG
anoniem_63f9348dbeb35 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 00:49
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Amydepamy123 schreef:
18-09-2017 00:33
Ik ga door deze angstige relatie-ervaring weer in therapie, los van hem.
Ik weet nog niet of ik moet stoppen met deze relatie. Ik vind het heel erg verwarrend allemaal.

Ik dacht dat ik sterk was, na jarenlange therapie en trauma verwerking, maar ik ben, ben ik bang, weer gevallen op de verkeerde.
Hoever moet het uit de hand lopen voordat jij echt vindt dat het niet meer gaat?
Hoeveel vernederingen, uitschelden, letsel in ruil voor die ene keer dat hij zegt dat hij echt wel van je houdt. Of dat hij spijt zegt te hebben maar dat hij er niets aan kon doen, dat het niet gebeurd zou zijn als jij maar: je mond had gehouden, de aardappels niet te gaar gekookt had, zijn overhemd op tijd gestreken, gelachen had om dat grapje wat hij vertelde, of weerwoord had gegeven toen hij je uitschold.
Hoe lang nog?
En wat bedoel je met: Ik dacht dat ik sterk was? dat het jouw schuld is dat hij agressief is?
Dat jij het in jouw zwakte uitgelokt hebt?
WORDT WAKKER !!!!
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
kerol schreef:
18-09-2017 00:24
Godsamme, de twintigduizendste vivapost waarin een vrouw die zogenaamde liefde misbruikt als excuus om niet weg te lopen uit een agressieve relatie. Schei uit. Hoe haal je het in je hoofd om dat liefde te noemen? Je hebt 12 jaar later gewoon geen greintje extra zelfrespect opgebouwd. Honderdduizenden lieve en betrouwbare mannen die geen vriendin hebben trekken zich weer de haren uit het hoofd waarom vrouwen kiezen voor dit soort knurften.
Dit, dit en dit. Kom op zeg je bent toch niet achterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
Het domste dat je kan doen is financiële verplichtingen ( samen huis kopen, gezamenlijke rekening) met hem aangaan. Dan heeft hij je helemaal in zijn macht.
Alle reacties Link kopieren
Lees svp het boek "Destructieve relaties op de schop" van Jan Storms.
Na die eerste keer ben je extra kwetsbaar voor een 2e.
Je kunt dat niet weten vooraf, het ontwikkelt zich mettertijd, maar nu zijn je ogen open en kun je je conclusies trekken.
Dit komt niét goed, stop ermee en bescherm jezelf.
Je herhaalt het alleen maar als je het herkent en er tóch mee doorgaat.

Je herkent het van de vorige keer, deze les héb je al een keer geleerd, trap nu niet in dezelfde valkuil, nu deze man zich ontpopt tot eenzelfde type. "Fouten" zijn niet erg, als je er maar iets mee doet of van leert.
Niet twijfelen dus, je voelt prima aan dat dit niet in de haak is, luister daarnaar.
Beter laat dan nooit, ga jezelf dit niet verwijten, maar handel naar wat je ernaar: stop ermee!
Deze man is bad news en je weet dat zelf ook heel goed.
Heeft niks met houden van te maken, komt er zelfs niet in de buurt!
Leuk is anders, en toch weet je best wat je te doen staat in deze situatie!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
18-09-2017 00:44
Hoever moet het uit de hand lopen voordat jij echt vindt dat het niet meer gaat?
Hoeveel vernederingen, uitschelden, letsel in ruil voor die ene keer dat hij zegt dat hij echt wel van je houdt. Of dat hij spijt zegt te hebben maar dat hij er niets aan kon doen, dat het niet gebeurd zou zijn als jij maar: je mond had gehouden, de aardappels niet te gaar gekookt had, zijn overhemd op tijd gestreken, gelachen had om dat grapje wat hij vertelde, of weerwoord had gegeven toen hij je uitschold.
Hoe lang nog?
En wat bedoel je met: Ik dacht dat ik sterk was? dat het jouw schuld is dat hij agressief is?
Dat jij het in jouw zwakte uitgelokt hebt?
WORDT WAKKER !!!!
Dankjewel, dit zet me aan het denken.

Inderdaad: hoe lang moet het deze keer duren en hoe ver moet het komen? Ik moet helemaal geen agressie meer tolereren. Niet verbaal, niet emotioneel, niet fysiek.
Het mag echt niet!
Maar ik neig naar vergeving en hopen op beter, precies zoals 12jr. geleden.
Deze keer moet ik erger voorkomen.

Ja ik dacht dat ik na die eerste keer met een narcist niet nog eens zou belanden in een relatie met een foute man. Ik snap niet goed hoe het heeft kunnen gebeuren, ik zou moeten hebben geleerd van het verleden.

Deze keer was het was de eerste tijd van 8mnd. zo verborgen en nu besef ik (mede dankzij jullie reacties, waarvoor dank) dat ik weer heb gekozen voor een gevaarlijke man.

Ik denk dat deze relatie veel te snel start is gegaan. Ik was hoteldebotel van hem, en hij ook van mij.
Ik heb door de snelle en heftige verliefdheid signalen over het hoofd gezien. We waren meteen vanaf het begin onafscheidelijk. Hij noemde me al heel snel zijn grootste liefde, had nooit eerder zo'n mooie en lieve vriendin gehad, en hij zei me dat dit nooit voorbij zou gaan. Ik heb hetzelfde voor hem gevoeld, tot dat de ruzies begonnen en uit de hand liepen.

Ik heb jarenlang geen nieuwe relatie aan gedurfd. En nu ik dacht de ware gevonden te hebben, mezelf over te hebben gegeven, zit ik er weer naast... Met alle angst van dien.
Ik ben hier heel erg verdrietig om.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen tips nodig en je weet prima wat je moet doen. De juiste keuze doet soms alleen zoveel pijn dat je hoopt dat er toch een andere optie mogelijk is. Maar je moet jezelf niet nog meer voor de gek houden. Je bent slimmer dan dit, zeker na en door je verleden. Je weet wat je moet doen en welke stap de juiste is. Stop met zoeken naar een oplossing die niet bestaat en maak het uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven