Relatie niet kunnen betalen

20-04-2019 21:55 569 berichten
Nooit gedacht dat ik hier zelf ooit een topic zou openen. Ik weet ook eigenlijk niet goed wat ik hiermee wil. Ik ben best bang voor jullie reacties. Ik denk namelijk dat ik een beetje heel erg dom ben geweest de laatste tijd.

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een lat-relatie. We hebben elkaar via kennissen leren kennen en de vlam sloeg eigenlijk meteen in de pan. Ik was al jaren alleen, heb zelfs als (bewust) alleenstaande moeder een kind gekregen (5). Hij is een aantal jaar geleden gescheiden, geen kinderen. We waren allebei vrij snel smoorverliefd, zijn gaan daten en nu ongeveer sinds een jaar komt vriend ook hier thuis over de vloer en heeft hij mijn kind leren kennen. Kind en vriend zijn echt dol op elkaar. Vriend heeft vanaf het begin aangegeven een serieuze relatie met mij te willen en ziet nog steeds een toekomst met mij.
Ik zou dat ook heel erg graag willen, ik hou heel veel van vriend, maar de laatste tijd komt er steeds vaker het besef dat ik het gewoon niet kan betalen. Ik zie gewoon geen andere uitweg meer dan de relatie te verbreken.

We werken allebei fulltime, maar mijn vriend verdiend gewoon veel meer dan ik. We zijn financieel absoluut niet gelijkwaardig. Vriend heeft daardoor een veel hogere levenstandaard dan ik. Kosten voor uit eten gaan enzo betalen we om en om, dus dat loopt heel gelijk op. Al begin ik de laatste maanden wel te merken dat vriend zich qua keuze restaurants en uitjes enzo een beetje aan mij heeft aangepast. Niet dat we elke keer bij de McDonalds zitten, maar als vriend met zijn familie of vrienden uit eten gaat dan is dat echt wel in een chiccer restaurant dan waar wij naartoe gaan.

Ik ben altijd van mening geweest dat je als vrouw gewoon je eigen broek op moet houden. Noemde mezelf altijd een feministe. Ik vond mezelf altijd totaal gelijkwaardig aan de man en alles zou altijd 50/50 gaan. Vriend staat er trouwens ook zo in, vind ook heel sterk dat alles gelijkwaardig moet zijn qua geld. Geeft aan mij als gelijkwaardige te zien qua andere dingen. We waren het er ook over eens dat alles 50/50 zou gaan.
Maar nu begint vriend vaker over de toekomst, hij wil het liefst over een tijd samen een huis kopen, gaan samenwonen en trouwen. En nu komt het er dus eigenlijk op aan en betrap ik mezelf erop dat ik misschien helemaal niet zo van dat 50/50 ben. Ik wil gewoon zó graag bij mijn vriend blijven. Ik hou van hem, ik wil met hem oud worden. Maar de levensstijl die hij gewend is, het type huis waarin hij wil wonen, hoe ga ik daar in godsnaam de helft van dragen financieel? Dat kán niet van mijn huidige salaris.

Mijn vriend wil maar niet snappen dat ik carrière technisch aan mijn plafond zit. Die vind dat ik mezelf naar beneden haal en dat ik er qua werk gewoon de schouders onder moet zetten zodat ik nog een paar keer promotie maak. Maar het zit er écht niet in. Ik heb hbo gedaan en verdien echt helemaal niet slecht, heb al jaren een hele leuke baan. Maar meer dan dit gaat het gewoon niet worden.

Ik heb eigenlijk m’n kop in het zand gestoken de laatste tijd. Ik zag dit al aan komen, dat het hier op zou gaan klappen. Tegen beter weten in, ben ik toch in de relatie gebleven. Wel met de laatste tijd dus een stemmetje in m’n achterhoofd dat we dus eigenlijk niet goed bij elkaar passen. Want met hoe wij er qua financiën in staan, dat lukt alleen als je allebei zo’n beetje hetzelfde binnen haalt. En dat is dus niet zo bij ons. Volgens mij zit er niks anders op dan toch uit elkaar gaan. Maar ik vind het wel héél erg verdrietig allemaal.

Nou ja, het is wel een heel erg lang verhaal geworden. Wet van Wuiles is dan van toepassing, hè. Dus misschien tegen beter weten in, wil ik jullie toch vragen naar wat jullie hier nou van vinden.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
22-04-2019 22:53

Dat staat allemaal nergens en daar val ik dus ook over: dat het hele topic men hem van álles in de schoenen heeft geschoven. Van alles erbij heeft verzonnen terwijl er nog zo veel andere verklaringen zouden kunnen zijn.
Je kent dit forum nog niet zo goed? Relatietopics hebben hier een vrij standaardstructuur:

Zij: ik weet niet zeker of ik X wel zo leuk vind aan hem
Forum: Hij is een lul, hij wil alleen maar neuken, hij is een eikel, hij is niet echt geïnteresseerd, hij gaat vreemd, je moet van hem af

Alles voorzien van veel aannames, verzinsels, projecties en onzin. Dondert niet, die relatie moet kapot.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
22-04-2019 23:00
Ik vrees dat to nu te horen gaat krijgen wat er allemaal niet aan haar deugde. Met als klapper dat ze nooit een relatie hadden moeten aangaan. Ik vreet mijn schoen op als het niet zo is.
Wat mij betreft niet hoor. TO heeft gehandeld op een manier die voor haar goed voelt/werkt. Ik kreeg er een wat ‘help, nu wordt het moeilijk, ik trek de stekker eruit”-gevoel bij. Maar dat wil niet zeggen dat dat waar is. En het wil m.i. ook helemaal niet zeggen dat ze nooit een relatie had moeten aangaan. Volgens mij hebben ze het ook heel fijn gehad samen.

Ik hoop wel dat het voor zoon goed afgesloten wordt. Lijkt me voor hem lastig dat ex ineens verdwijnt.
Jongens, even voor de duidelijkheid, dit komt niet uit de lucht vallen, hoor. Ik heb écht meermaals het onderwerp financiën op tafel gelegd. Ook op rustige momenten. Zoals al eerder gezegd loonstrookjes, lijstje overzicht vaste lasten, m’n hypotheek. Echt rustig gaan zitten ‘s avonds aan de eettafel, wijntje erbij en de boeken op tafel.
Ik hoop niet dat ik te herkenbaar word, maar ik heb twee jaar geleden een tijdje een coach gehad op het werk en heb toen ook onderzocht waar ik naartoe wilde carrière technisch. Mijn conclusie toen was al dat ik wilde blijven zitten waar ik zat. Ik ben vrij hoog ingestroomd aan het begin van m’n carrière, heb drie jaar geleden weer promotie gemaakt en nóg een niveautje hoger, dan moet ik teveel op m’n tenen lopen en dat kan ik niet constant. Dit heb ik allemaal meermaals met hem besproken. Ik heb hem ook wel ‘s gevraagd wat hij nou nog voor flitsende moves van mij verwachtte, dat hij toch zag dat ik op mijn leeftijd niet opeens ging veranderen qua werk-instelling. Ik ben al weer heel wat jaren de 40 gepasseerd en al heel lang een suffe ambtenaar. En of hij zich dat wel realiseerde.

Hij bleef hangen in ‘je kan het best, als je nou gewoon dit gaat doen, of zus nog een opleiding doet, je kan daar-en-daar gaan werken’. Hartstikke leuk als iemand zo in je ‘gelooft’ maar ik ging me steeds vaker afvragen of hij nou écht wel zo veel potentie in me zag of dat ik gewoon niet aan zijn maatstaven voldeed en hij samen met mij niet het niveau/plaatje kon bereiken wat hij wilde. En ja, natuurlijk heb ik ook gevraagd waaróm het nou allemaal zo belangrijk voor hem was. Maar een echt goed antwoord heb ik daar niet op gekregen.
Dus nee, wat er écht achterzit daar ga ik niet (meer) achterkomen en jullie dus ook niet.

Ik denk dat het kwartje gisterochtend pas écht bij hem is gevallen. Dat ik qua geld echt niet ging veranderen. En toen is hij echt losgegaan. En dat laatste dát is nu de allergrootste reden waarom ik geen verdere relatie met hem wil. Dit gaat toch al lang niet meer over geld. Hij heeft zelfs vanavond nog iets lelijks geappt over mijn (zeer vervelende) jeugd. Tja, dan ben je wat mij betreft van God los. Dus inmiddels geblokkeerd en over en uit. Je moet er toch niet aan denken dat iemand zo iets tegen je gaat staan te schreeuwen waar je kleine jongen bij is. On-be-spreekbaar.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte.

Wat een desillusie voor je.
De toekomst is niet meer wat het was
En nog even een aanvulling (en daarna ga ik slapen want ik moet morgen weer vroeg op om te klaplopen op kantoor).
Ik zit nu vol in de emotie en ik realiseer me dat ex dat ook zit. Geen van tweeën heeft natuurlijk gewild dat dit zo eindigde.ik vind het een klootzak, ik kan hem wel schieten, maar ik weet ook dat ik het - naast het heikele onderwerp - wel een tijd heel fijn heb gehad samen met hem. En hij met mij.
Ik wens hem nu naar de verdommenis, maar diep in m’n hart wens ik hem gewoon het beste. We passen niet bij elkaar en dat is zijn schuld. Maar ook mijn schuld. En eigenlijk is het niemands schuld.
Het is geen slechte man, net zoals ik geen slechte vrouw ben. We zijn blijkt nu een slechte combi. Ik word helemaal akelig van de nare dingen die hij roept en appt. Maar ik ken mezelf voldoende om te weten dat dat ook grotendeels door mijn achtergrond komt. Ik heb vriendinnetjes die als hun partner zoiets zou doen alleen maar keihard in lachen zouden uitbarsten.

Ik snap de reacties dat hij hier door iedereen hard wordt aangepakt. Had hij een topic geopend, dan hadden jullie zijn kant gehoord en was ik waarschijnlijk harder aangepakt. Zo werkt het gewoon. Ik neem aan dat zijn vrienden en familie hem nu steunen net zoals mijn omgeving (en jullie!) dat bij mij doen.

Ik heb heel veel gehad aan de reacties hier. Voel me gesteund in de gedachtes die ik zelf al langer had maar die ik niet helemaal onder ogen durfde te komen, bang voor de consequenties. Maar eigenlijk ben ik ook wel opgelucht nu. Het was echt ook een fijne tijd, maar het was gewoon geen fijne toekomst geworden.
Jeetje zeg....
zaterdag las ik laat jouw topic en nu dit. M’n mond valt open, wat naar hoe je nu voor klaploper wordt uitgemaakt zeg wat denkt ie wel niet. Wat een nare man.

Weet je in jouw post van 23.51 ga je hem nog een beetje verdedigen ook maar wat mij betreft is dat niet nodig. Lekker aan jezelf en je zoontje denken.
En wat het forum roept, moet hetforum lekker roepen. Jij voelt nu wat jij voelt nav zijn appjes en die zijn zo naar dat je hem hebt geblokkeerd. Dat zegt genoeg. Ik vind het heel knap hoe je naar jouw intuïtie hebt geluisterd en nu de relatie beëindigt i.p.v. pas over veel Langere tijd. En als jouw zoontje teveel van zijn sneuige normen en waarden zou hebben meegekregen. Wees blij dat je zoon die van jou mee krijgt.
Empathie warmte en openheid zijn zo ontzettend veel meer waard dan veel geld status en een dik koophuis.
Maar gelukkig weet jij dat ook.
Alle reacties Link kopieren
je bent mild en wijs in je reactie. Sterkte, ook met klaplopen morgen ;)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
To je doet het prima, je hebt die snob niet nodig
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
23-04-2019 00:00
je bent mild en wijs in je reactie. Sterkte, ook met klaplopen morgen ;)
Dit! Heel veel sterkte TO, lijkt me heel naar dat het zo gaat. Succes!
Sterkte vandaag! Ik hoop dat je dit snel een plek kunt geven, focus op het positieve namelijk dat je beter verdient. En blij zijn dat samenwonen je bespaard is gebleven.
Alle reacties Link kopieren
een man met geld die geld belangrijk vind, die heeft niks geleerd in het leven

heb je weinig aan
Lorem Ipsum
MinkeDeWit schreef:
22-04-2019 23:07
Dat vond ik ook wel heel bijzonder, dat je bewijsstukken moet overleggen om aan te tonen dat je echt zo weinig verdient.
Of gewoon modaal natuurlijk. Het was weinig in de ogen van haar ex-vriend.
Wat kom jij goed voor jezelf op.
Alleen vind ik het hele loonstrookjesverhaal en moeten bewijzen hoe of wat echt gek.
Marlouse schreef:
22-04-2019 12:03
Het gaat eigenlijk wel redelijk hier. Ik ben nog steeds heel verdrietig en ik heb het gevoel alsof ik een rollercoaster zit. Er gebeurt opeens zoveel in twee dagen, echt bizar.
Ex-vriend maakt het eigenlijk heel makkelijk om afstand te nemen, want er komt een vervelende kant van hem boven. Ik heb aangegeven dat ik echt een paar dagen geen contact wil, maar hij blijft met regelmaat bellen. Dat vind ik al vervelend, maar soit, hij heeft het er nu natuurlijk ook moeilijk mee.
Hij heeft gisteravond een paar hele sarcastische, vervelende appjes gestuurd en ik ben eruit, hoor. Ik ga ze hier niet neerzetten, maar het is vooral neerbuigend over de speeltuin en iets over zelf broodjes meenemen. Hij haalt duidelijk z’n neus erover op. Nou, het kan maar duidelijk wezen. Naast dat we dus niet goed bij elkaar passen qua ambitie en levensstijl, vind ik de manier waarop ik nu benaderd word zó vervelend. Dat wil ik pertinent niet. Ik schrok me rot toen ik ze las, alsof je een knal voor je kop krijgt (figuurlijk).

Gisteravond stond opeens de man van een vriendin op de stoep. Vriendin weet wat er speelt, die had ik gisteravond begin avond aan de lijn gehad. Man vriend is al met pensioen en heeft altijd een eigen zaak gehad. Die stond op de stoep met een stapel foto-kaarten (door mij gemaakt en aan hen gestuurd voor verjaardagen, bedankjes voor etentjes enzo) om ze me letterlijk onder de neus te houden met de vraag waarom geld het enige is wat telt. Want dat in zijn omgeving niemand hem kan bijbenen als het alleen om geld draait en dat hij juist zo blij wordt van iemand die z’n waardering laat merken door zelfontworpen kaartjes te sturen bij elke aanleiding die er maar te vinden is. En van alle tosti’s die ik voor hem heb gemaakt, de gebakken taarten, en dat ik de vriendschap zoon-man vriendin zo stimuleer (man vriendin wordt nooit opa en vindt dat heel jammer). Dat hij dus wel bij schooldingen van zoon erbij is als soort-van-opa en dat zoiets toch meer waard is dan dure spullen en luxegedrag. En of dat zorgzame gedrag niet net zo veel waard is en waarom ik dat kennelijk dan niet meer vind en me voor klaploper laat uitmaken.

Nou ja, was wel even confronterend. Het heeft me wel geholpen om voor mezelf helder te krijgen wat voor mij belangrijk is en hoe ik in het leven wil staan. En eigenlijk al jaren sta. Mijn vriendinnen en vrienden hebben het allemaal best goed voor elkaar, maar zijn vooral allemaal heel warm, vriendelijk en loyaal. We zorgen allemaal best goed voor elkaar en leven met elkaar mee.

Ex-vriend heeft ook een prima vriendenkring maar die omgeving is gewoon veel ambitieuzer, willen vooral vooruitgang. Niks mis mee, maar ik pas er niet goed tussen op de lange termijn.
Nou ja, en dat lullige gedoe over de telefoon en via de app, dat is echt een dealbreaker.

Ik wil voorlopig geen contact met ex-vriend. Dat bozige gedoe en van zich aftrappen, zo wil ik niet behandeld worden. Eerst maar ‘s tot rust komen. Ik heb vannacht weer amper geslapen en moet steeds huilen. Ik heb vanochtend al twee keer ‘gedoucht’ maar zoon heeft echt wel door dat er wat is.
Ik wil denk ik wel nog een exitgesprek over een tijdje en er moeten wat spullen worden uitgewisseld, maar dan wel op een normale manier en niet zo bozig.
Vanmiddag komen er andere vrienden en dan gaan we even naar buiten, het is natuurlijk prachtig weer.

Jeetje, het is wel weer een ontzettend lang verhaal geworden. Sorry daarvoor. Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb er veel aan. Geniet van het mooie weer allemaal.
Print het uit en hang het op je spiegel. Dit is zo duidelijk uitgelegd waarom jullie geen match zijn. Nog even los van het respectloze naar beneden trappen van je ex. Je verdient juist iemand die al jouw facetten waardeert. En persoonlijk denk ik dat jouw warme kant zoveel mooier is dan het koude geld waar jouw ex achteraan holt. Het is jammer dat hij met het samenzijn met jou niet ook heeft leren waarderen hoe warm en fijn dat is. Maar helaas.
Laat die warme kant vooral in leven blijven. Dat is het waardevolste wat je jezelf en je zoon kunt meegeven in het leven.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
22-04-2019 23:12
Maar wie zegt dat het om “bewijsstukken” gaat? Misschien was het wel: “Zullen we samen naar je financiën kijken. Ik ben handig met geld en misschien kan ik je helpen.” Dat werd volgens mij niet duidelijk. Het was in reacties van mensen dat dit zo geïnterpreteerd werd, maar het had evengoed ook heel behulpzaam kunnen zijn. Vriend heeft ook wel eens gevraagd of ik mee wilde kijken (toen we nog latten) Dat is toch niet zo’n gekke gedachte?
Aub zeg, ze zegt dat ze voldoende verdiend om een leuk leven te hebben met haar zoon dus nu is hij de behulpzame man die haar helpt om haar financiën op een rijtje te krijgen zodat ze meer kan uitgeven zodat ze aan zijn levensstandaard kan voldoen?

Moet niet gekker worden!
Alle reacties Link kopieren
Marlouse schreef:
22-04-2019 23:34
Jongens, even voor de duidelijkheid, dit komt niet uit de lucht vallen, hoor. Ik heb écht meermaals het onderwerp financiën op tafel gelegd. Ook op rustige momenten. Zoals al eerder gezegd loonstrookjes, lijstje overzicht vaste lasten, m’n hypotheek. Echt rustig gaan zitten ‘s avonds aan de eettafel, wijntje erbij en de boeken op tafel.
Ik hoop niet dat ik te herkenbaar word, maar ik heb twee jaar geleden een tijdje een coach gehad op het werk en heb toen ook onderzocht waar ik naartoe wilde carrière technisch. Mijn conclusie toen was al dat ik wilde blijven zitten waar ik zat. Ik ben vrij hoog ingestroomd aan het begin van m’n carrière, heb drie jaar geleden weer promotie gemaakt en nóg een niveautje hoger, dan moet ik teveel op m’n tenen lopen en dat kan ik niet constant. Dit heb ik allemaal meermaals met hem besproken. Ik heb hem ook wel ‘s gevraagd wat hij nou nog voor flitsende moves van mij verwachtte, dat hij toch zag dat ik op mijn leeftijd niet opeens ging veranderen qua werk-instelling. Ik ben al weer heel wat jaren de 40 gepasseerd en al heel lang een suffe ambtenaar. En of hij zich dat wel realiseerde.

Hij bleef hangen in ‘je kan het best, als je nou gewoon dit gaat doen, of zus nog een opleiding doet, je kan daar-en-daar gaan werken’. Hartstikke leuk als iemand zo in je ‘gelooft’ maar ik ging me steeds vaker afvragen of hij nou écht wel zo veel potentie in me zag of dat ik gewoon niet aan zijn maatstaven voldeed en hij samen met mij niet het niveau/plaatje kon bereiken wat hij wilde. En ja, natuurlijk heb ik ook gevraagd waaróm het nou allemaal zo belangrijk voor hem was. Maar een echt goed antwoord heb ik daar niet op gekregen.
Dus nee, wat er écht achterzit daar ga ik niet (meer) achterkomen en jullie dus ook niet.

Ik denk dat het kwartje gisterochtend pas écht bij hem is gevallen. Dat ik qua geld echt niet ging veranderen. En toen is hij echt losgegaan. En dat laatste dát is nu de allergrootste reden waarom ik geen verdere relatie met hem wil. Dit gaat toch al lang niet meer over geld. Hij heeft zelfs vanavond nog iets lelijks geappt over mijn (zeer vervelende) jeugd. Tja, dan ben je wat mij betreft van God los. Dus inmiddels geblokkeerd en over en uit. Je moet er toch niet aan denken dat iemand zo iets tegen je gaat staan te schreeuwen waar je kleine jongen bij is. On-be-spreekbaar.
Dit vind ik zo grensoverschrijdend tegen het vernederende aan! Lieve TO, ik vind het oprecht zo rot voor jou en jouw kind. Maar nu leer je hem pas kennen en wat een rotzak zeg, controlerende mafkees. Hoop dat hij nu eindelijk iemand vindt die net zo oppervlakkig is als hem en dat jij en dat hoop ik echt zo voor jou een lieve man tegenkomt die van jou houdt en niet van wat je hebt.

Deze man moet je ook echt ver van je kind weghouden, wat een psycho zeg....
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder ook een zwaardere functie maar ik vond het politieke spel wat daarbij hoorde niet leuk. Ik doe nu weer gewoon werk,daarnaast leer ik een taal, houd ik een moestuin bij en ben ik er voor familie. Jouw vriend heeft vooral werk en geld. Jij hebt ook nog een kind en je heb dus al meer in de lucht te houden dan alleen jezelf. Het is niet goed dat hij zo over je oordeelt. Ik zou hem dan ook op negeer zetten.

Hij had ook een vriendin kunnen zoeken die wel aan zijn standaard voelt ipv zich zo te laten kennen. Ik denk eerlijk gezegd dat je zo een verantwoording hebt moeten afleggen over je boekhouding en je keuzes al een teken is geweest van de ongelijkwaardigheid in deze relatie. In die acties zaten al (impliciete) oordelen. Je gaat ver in het jezelf verdedigen..waarom zou dat moeten bij een partner?

Je hebt hem toch ook niet van voor naar achter doorgelicht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die man geeft niet om je . Hij wil jou alleen als jij aan zijn ideaalbeeld kunt voldoen. BLijkbaar is dat een carriere vrouw die minstens evenveel verdient.
Nou als de kwaliteit van de relatie alleen maar in euros kan worden uitgedrukt, dan heb je de verkeerde te pakken. Rennen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zulke mensen geen leuke mensen. Zullen vast anderen zijn die dat wel vinden. Maar iemand die zo blijft pushen en niet echt luistert naar wat jij wil en wat jij te zeggen hebt, vind ik gewoon een lul. Wat hij nu doet is natuurlijk belachelijk, maar ja, dat gebeurt wel vaker als je hele toekomstbeeld opeens verandert.
Life is short. Eat dessert first.
Wat een vervelende afloop.

Hij stelde zich wel erg lastig op, tijdens en ook nu na de relatie.

Begrijp dat nooit zo, hij wil dat je bij wijze in de nieuwste Mercedes rijdt, het geld heb je niet maar wel verwachten dat je er alles voor over hebt om dat ding toch maar binnen handbereik te krijgen terwijl je aan je max zit en/of uiteraard al zeer tevreden bent met wat je hebt bereikt.
Als hij het jou nou hartstikke gunt en bezorgd is om je rijcomfort o.i.d. dan zou ik zeggen, waarom geeft hij hem dan niet cadeau of houdt erover op.
Waar het hem om gaat is kennelijk status in combinatie met oa een krenterig karakter lijkt het.

Goed dat je voet bij stuk houdt en inziet dat jullie niet bij elkaar passen.

Veel sterkte
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 23-04-2019 12:48
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je nou ernstige schulden had en hij had gezegd zal ik eens meekijken of ik wat tips heb maar een volwassen vrouw zonder schulden haar administratie door lichten en een carrière door de strot duwen vind ik echt denigrerend. Jouw keuzes om het leven op een bepaalde manier hanteerbaar te maken: wat heeft hij daar uberhaupt van te vinden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Breek even in TO, want de discussie is al een tijdje gaande. Ergens schreef je dat je het van hem wel kon begrijpen en voorstellen, omdat jij altijd je eigen broek omhoog wilde houden en daarin ben jij niet anders dan voorheen. Vergeet alleen niet dat jouw ex een ander welvaartspeil voor ogen had, waar jij dan maar in mee moest gaan en als je dat dan niet deed (lees: niet kon) dat moest jij in zijn optiek harder werken..?! Echt - deze man is zo egoistisch en bezig met geld: Dagobert duck is er niets bij. Je houdt toch van je partner om die persoon die hij/zij is en niet om hoeveel geldt hij/zij in het laadje brengt..?! En als de partner in kwestie ondanks hard werken en kind niet voornemens of in de omstandigheid is om er nog een tandje bij te zetten dan is die persoon in zijn optiek een klaploper..? Alleen omdat HIJ een luxe levensstandaard wenst en dit aan jou gaat opleggen...? Wow.

Echt lieve TO: als ik dit soort dingen lees dan gaan mijn nekharen toch overreind staan. Ik vind het sneu voor je zoontje die ongetwijfeld een band heeft met jouw ex en ik vind het jammer voor jou dat je er op deze manier achter moe(s)t komen. Dat gezegd hebbende: deze manier ben je liever kwijt dan 'rijk' (pun intended).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik mag hopen dat hij niet de behoefte voelt om nog meer na te trappen. Hij kreeg niet wat hij wilde: het laatste woord. Goed dat je hem geblokkeerd hebt! Dat maakt het lastiger voor hem.

Maar ondanks alles zou het wel goed zijn als je zoontje nog afscheid kan nemen. Misschien als alle stof is neergedaald bespreken, als hij zich ertoe kan zetten? Ook kans dat hij zegr ja doei, dacht het niet ( want op pik getrapt)

Wil hij niet, so be it. Aan jou zal het niet liggen
Alle reacties Link kopieren
Voor TO :hug: :heart:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul! Neerkijken op zelf broodjes smeren en de thermosfles mee? Die man moet eens leren hoe de echte wereld buiten zijn rijkeluiszeepbel er uit ziet.

In tegenstelling tot veel anderen hier vind ik dat jij niets verkeerd gedaan hebt. 50/50 verdelen is prima als je je redelijk aan elkaars uitgavenstijl kunt en wilt aanpassen. In dezen ligt de fout dus bij hem, het is kiezen of delen. Hij wil zich niet aanpassen aan een niet meer dan normale levensstijl terwijl hij dat best kan. Voor jou geldt dat jij niet kunt. Als hij luxer wil, prima, maar dan kan 50/50 dus niet. Dat hij dat weigert in te zien en zelfs het lef heeft jou de mantel uit te vegen, getuigt van een heel nare en liefdeloze instelling.

En wat moet je nou nog meer willen? Waarschijnlijk verdien je op of zelfs bovenmodaal. Verdikkeme, wat moet je nog meer verwachten van een mens? Zwaar belachelijk dit.

Sterkte met je wonden likken, maar je bent beter af zonder deze walgelijke patser.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven