Relatie niet kunnen betalen

20-04-2019 21:55 569 berichten
Nooit gedacht dat ik hier zelf ooit een topic zou openen. Ik weet ook eigenlijk niet goed wat ik hiermee wil. Ik ben best bang voor jullie reacties. Ik denk namelijk dat ik een beetje heel erg dom ben geweest de laatste tijd.

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een lat-relatie. We hebben elkaar via kennissen leren kennen en de vlam sloeg eigenlijk meteen in de pan. Ik was al jaren alleen, heb zelfs als (bewust) alleenstaande moeder een kind gekregen (5). Hij is een aantal jaar geleden gescheiden, geen kinderen. We waren allebei vrij snel smoorverliefd, zijn gaan daten en nu ongeveer sinds een jaar komt vriend ook hier thuis over de vloer en heeft hij mijn kind leren kennen. Kind en vriend zijn echt dol op elkaar. Vriend heeft vanaf het begin aangegeven een serieuze relatie met mij te willen en ziet nog steeds een toekomst met mij.
Ik zou dat ook heel erg graag willen, ik hou heel veel van vriend, maar de laatste tijd komt er steeds vaker het besef dat ik het gewoon niet kan betalen. Ik zie gewoon geen andere uitweg meer dan de relatie te verbreken.

We werken allebei fulltime, maar mijn vriend verdiend gewoon veel meer dan ik. We zijn financieel absoluut niet gelijkwaardig. Vriend heeft daardoor een veel hogere levenstandaard dan ik. Kosten voor uit eten gaan enzo betalen we om en om, dus dat loopt heel gelijk op. Al begin ik de laatste maanden wel te merken dat vriend zich qua keuze restaurants en uitjes enzo een beetje aan mij heeft aangepast. Niet dat we elke keer bij de McDonalds zitten, maar als vriend met zijn familie of vrienden uit eten gaat dan is dat echt wel in een chiccer restaurant dan waar wij naartoe gaan.

Ik ben altijd van mening geweest dat je als vrouw gewoon je eigen broek op moet houden. Noemde mezelf altijd een feministe. Ik vond mezelf altijd totaal gelijkwaardig aan de man en alles zou altijd 50/50 gaan. Vriend staat er trouwens ook zo in, vind ook heel sterk dat alles gelijkwaardig moet zijn qua geld. Geeft aan mij als gelijkwaardige te zien qua andere dingen. We waren het er ook over eens dat alles 50/50 zou gaan.
Maar nu begint vriend vaker over de toekomst, hij wil het liefst over een tijd samen een huis kopen, gaan samenwonen en trouwen. En nu komt het er dus eigenlijk op aan en betrap ik mezelf erop dat ik misschien helemaal niet zo van dat 50/50 ben. Ik wil gewoon zó graag bij mijn vriend blijven. Ik hou van hem, ik wil met hem oud worden. Maar de levensstijl die hij gewend is, het type huis waarin hij wil wonen, hoe ga ik daar in godsnaam de helft van dragen financieel? Dat kán niet van mijn huidige salaris.

Mijn vriend wil maar niet snappen dat ik carrière technisch aan mijn plafond zit. Die vind dat ik mezelf naar beneden haal en dat ik er qua werk gewoon de schouders onder moet zetten zodat ik nog een paar keer promotie maak. Maar het zit er écht niet in. Ik heb hbo gedaan en verdien echt helemaal niet slecht, heb al jaren een hele leuke baan. Maar meer dan dit gaat het gewoon niet worden.

Ik heb eigenlijk m’n kop in het zand gestoken de laatste tijd. Ik zag dit al aan komen, dat het hier op zou gaan klappen. Tegen beter weten in, ben ik toch in de relatie gebleven. Wel met de laatste tijd dus een stemmetje in m’n achterhoofd dat we dus eigenlijk niet goed bij elkaar passen. Want met hoe wij er qua financiën in staan, dat lukt alleen als je allebei zo’n beetje hetzelfde binnen haalt. En dat is dus niet zo bij ons. Volgens mij zit er niks anders op dan toch uit elkaar gaan. Maar ik vind het wel héél erg verdrietig allemaal.

Nou ja, het is wel een heel erg lang verhaal geworden. Wet van Wuiles is dan van toepassing, hè. Dus misschien tegen beter weten in, wil ik jullie toch vragen naar wat jullie hier nou van vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat ik denk als ik dit lees is inderdaad ook dat gelijk zijn aan elkaar niet inhoud dat je 50/50 betaald. Gelijk zijn aan elkaar is juist als de een x aantal keer zoveel verdient ook x aantal meer betaald.

Daarbij moest je jezelf ook goed afvragen als geld niet het probleem was of je dan die dure dingen leuk zou vinden. Ik bedoel ik vind het ook heerlijk om af en toe te kamperen. Prima om soms naar een hotel te gaan, maar een beetje afwisseling vind ik fijn. Dat is denk ik voor belangrijk in een relatie. Kijk naar mogelijkheden, de oplossingen en alles, maar vooral naar wat beide willen en speel daar op in. Als hij graag nog een dure vakantie heeft dan moet hij dat lekker doen. Jij hoeft echt niet mee. Als jij graag wat doet dat goedkoper is en je bent al een keer duur weggegaan dan mag hij nu zich aanpassen op jou.

Zoals jezelf zegt lijkt het me verstandig inderdaad dat je een gesprek met hem aangaat. Ik hoop dat je er uit komt en achter je beslissingen kunt staan.
Alle reacties Link kopieren
Principes, altijd mooi. Maar zoals al veel genoemd, de kunst is jezelf gewoon voor de gek houden, hem meer laten betalen en jezelf toch gelijkwaardig noemen. Hij weet wel beter, jij weet wel beter, maar ja, voor de liefde moet je je principes maar opgeven. En voor je eigenwaarde moet je leren de zaken zo te herformuleren dat je er echt in gelooft dat je echt, echt wel aan je principes kan vasthouden terwijl je op zijn inkomen gaat leven.

Sterkte, het is niet makkelijk principieel te zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik ben ook feminist en zie mezelf in relaties als gelijkwaardig, maar ik heb nooit zo de nadruk gelegd op 50-50. Je vindt namelijk meestal niet exact hetzelfde even belangrijk.
Toen ik met mijn ex samenwoonde gaf ik bijvoorbeeld meer om reizen dan hij. Dus gaf ik daar meer geld aan uit (en nam hem mee). Hij gaf meer om uitgebreid eten en dingen als een mooie tv. Dus daar gaf hij geld aan uit en daar deelde ik dan natuurlijk in mee. Ik hou van design meubels dus ik gaf een smak uit aan een stoel die hij nooit gekocht zou hebben, maar waar hij wel graag op zat.
Logisch toch?

Juist omdat we elkaar principeel als gelijkwaardig zagen hoefte het allemaal niet zo nodig langs de meetlat.

Misschien tijd om samen met je vriend eens te bespreken wat jullie vinden dat gelijkwaardigheid inhoudt? Waarom gaat dat bijvoorbeeld alleen maar over geld?
Gaat het niet om inzet, aandacht, intentie?
Alle reacties Link kopieren
En idd, je hebt een kind net als ik. Vriend betaald eigenlijk altijd ook voor zoon trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk ga je niet uit elkaar!!
Jij bent gek op je vriend, je vriend op jou. Hij is dol op je kind, je kind op hem.
Hij ziet zeker een toekomst met jou, jij wil heel graag een toekomst met hem
.................................

Menigeen mocht z’n handjes dichtknijpen als al die dingen aanwezig zijn in een relatie.
Ga praten met elkaar over je wensen en verwachtingen voor de toekomst.
Allereerst de wensen!
Wat willen jullie beiden? Alleen je leven verder leven of samen gaan leven omdat samen zijn gewoon veel gezelliger en leuker is. En vol liefde in je leven.

Dan, hoe zien jullie de toekomst?
Zijn jullie bereid jullie verwachtingen aan te passen? Geef duidelijk aan hoe het zit.
Benoem ook precies waar je mee zit. Dat je niet zoveel geld hebt om aan meer luxe etentjes en uitstapjes uit te geven.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
20-04-2019 22:13
Dan moet je het feitelijker vertellen: dat jij prima tevreden bent met waar je nu staat qua carrière en dat het dit is.
Als hij zo gebeten is op een vrouw die meer verdient, passen jullie op dit punt niet bij elkaar.
Als hij wel 50/50 met jou willen blijven doen, moet hij zijn standaard omlaag schroeven tot jouw niveau.
Dit. Jij hebt daarnaast ook nog de zorg voor een kind met de standaardkosten en (naar draagkracht) waarschijnlijk ook de nodige reserveringskosten voor een studiepotje. Jij kunt het je niet permitteren om boven je stand te gaan leven, net zomin als alle ‘rek’ in jouw financiën op te offeren voor een te duur huis.
Dan maar een woning die voor de helft wel voor jou te behappen is qua aanschaf, onderhoud en vaste lasten. Dan koopt hij maar een Tesla ter compensatie :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
20-04-2019 23:12
Ik vind je echt heel sympathiek overkomen en heb echt met je te doen. Dat wilde even zeggen. Heel veel sterkte!
Daar sluit ik me ook bij aan! :hug:
Jullie zijn anderhalf jaar samen, en nog hartstikke verliefd. En het is verdrietig te gaan beseffen dat het eigenlijk niet zo goed klopt...
- m.i. sowieso te kort samen om al serieus te gaan denken aan trouwen en een huis kopen-
Je was als single prima in je vel, je hebt een goede, fijne baan, je hebt al een eigen huis, je was en bent gelukkig daarmee, hebt het goed samen met je kind.
Ga in hemelsnaam niet je baan opgeven om (evt elders) meer te gaan verdienen om maar met zijn levensstijl mee te kunnen. Je bent gelukkig met je baan, hebt het fijn en goed, nou, kom er maar eens om! Mooi houden zo! Laat je niet gek maken door zijn gedram dat je meer zou moeten kunnen, om meer te verdienen. Dat hij daar maar over blijft doorgaan, geeft al aan dat hij je eigenlijk niet goed genoeg vindt zoals je bent?
En om op dat 'hartstikke verliefd'terug te komen: als hij verliefd is op jou, zou het hem geen donder uit maken waar en hoe jullie jullie vakantie samen doorbrengen, als jullie maar samen ZIJN! Helemaal als hij beweert al van je te houden. Al zit je in een tentje in de regen. Bij wijze van, dan heb je het nog heerlijk samen.
Ook lijkt me, hij is blijkbaar luxueuze vakanties gewend. Maar hij lijkt dus niet open te staan voor andere nieuwe ervaringen; dat goedkope vakanties, in eigen land bv en gewoon eenvoudige accommodatie en geen opzichtige dure uitstapjes e.d. hem ook op leuke mooie plekken kan laten zijn die hij anders niet zou ontdekken. Dat hij ook kan ervaren dat er nog zoveel dingen, plaatsen en vakanties zijn die leuk zijn zonder dat het heel veel geld kost. Daar staat hij niet voor open? Je schreef al dat 'een camping in Lutjebroek'- bij wijze van spreken, voor hem bij voorbaat al niet bespreekbaar is.... Nogal rigide denken van hem...
Dat zal je op andere vlakken dan vakanties waarschijnlijk ook gaan meemaken met hem. Nog even en je moet duurdere kleding kopen om "beter' voor de dag te komen...(in die chique restaurants....).
Wel schreef je dat hij bij de keuze van restaurants en uitstapjes al meer rekening is gaan houden, met wat betaalbaar is voor jou. Maar erachter zit dan het gedram dat jij meer geld moet gaan verdienen zodat jullie naar de betere restaurants kunnen, de duurdere uitstapjes, de dure vakanties en jawel, een groot duur huis kopen samen, 50/50, alles....
Vergeet hij dat jij voor je kind ook nog geld wilt sparen?
Je teert al in op je spaargeld... (stop daarmee, niet doen!) En dat weet hij, want je hebt hem inzage gegeven in je hele financieën. Alsof je hem verantwoording en uitleg moest geven daarover. En nog doet hij moeilijk!
Wat is belangrijker: een luxueuze vakantie, of gewoon simpelweg samen zijn en het fijn hebben waar dan ook??? Hij kan niet genieten van 'de kleine dingen' en met een tandje geld minder het leuk hebben? Wat een armoe!
Al met al, nee hij klinkt niet als een echt leuke man. En daar kom je nu achter.Hij lijkt je niet te willen zoals jij bent, hij wil je maken zoals hij je wilt. En daar zou jij voor moeten opgeven, letterlijk, wat je al hebt en waar je gelukkig mee bent.
Dat hij dat van je durft te verwachten!
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
"Vriend reageert heel teleurgesteld dat ik niet op vakantie wil/kan, heeft dan echt de pest in. Maar als ik dan voorstel om iets goedkoops te boeken in eigen land, dan is dat ook weer geen oplossing. En daar word ik dan weer pissig om.
Hij zegt dat hij zo veel van me houdt, maar samen op de camping in Lutjebroek is dan weer teveel gevraagd."
Zegt toch genoeg...
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Veel hebben spullen, geld en uitjes...hoe belangrijk is dat wanneer je niet met je geliefde mensen kunt zijn. Je bent nogal rigide met je 50/50 en hij heeft in mijn ogen de verkeerde prioriteiten. Niet iedereen wordt gelukkig van de ratrace.

Hij heeft geen kind dus jouw uitgangspunt is dus al anders. Hij doet net alsof geld alles is en alle andere dingen minder. Wat zou zijn copingstijl zijn bij een reoganisatie of ziekte? Bijna niemand heeft zijn hele leven alleen succes. Je zal het ook fijn moeten maken op de mindere momenten.

Ik ben een paar jaar geleden geïnteresseerd geraakt in minimalisme. Sinds ik meer in de natuur kom, mijn eigen voedsel groei, klein woon met minder spullen ben ik veel gelukkiger dan in de ratrace in de hoofdstad.

Misschien is het tijd op e.a. open te gooien en te bespreken voor je een punt zet achter de relatie. Bij mij zou hij niet passen maar je weet niet hoe hij reageert wanneer je het open op tafel legt. Bespreek niet alleen geld maar ook je achterliggende gevoelens en mindset.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Marlouse schreef:
20-04-2019 22:20
ik stop liever m’n geld in stenen dan in luxe. Ik vind het idee om m’n geld ‘te verbrassen’ i.p.v. er verstandig mee omgaan en wat opbouwen niet prettig. Ik ben best wel een beetje truttig qua geld uitgeven. Neem nooit veel risico qua financiën, heb ook een hele veilige hypotheek.

We hebben het er best wel regelmatig over. Ik heb begin van het jaar aangegeven niet op zomervakantie te kunnen samen. We zijn al gaan skiën eind vorig jaar en dat kostte best veel. Vriend heeft niet aangeboden om het dan te betalen en aan de ene kant vind ik dat heel normaal. Maar aan de andere kant steekt het ook wel.
Vriend reageert heel teleurgesteld dat ik niet op vakantie wil/kan, heeft dan echt de pest in. Maar als ik dan voorstel om iets goedkoops te boeken in eigen land, dan is dat ook weer geen oplossing. En daar word ik dan weer pissig om.
Hij zegt dat hij zo veel van me houdt, maar samen op de camping in Lutjebroek is dan weer teveel gevraagd.
Eerlijk gezegd je vriend klinkt als een kleuter. Ik zou echt stoppen met interen op je spaargeld. Wanneer je geld op is haakt je vriend af want dan voldoe je niet meer aan zijn standaard.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die fout ook ooit gemaakt. Gelukkig al begin 20. Mijn ex en ik betaalden evenveel, terwijl hij het 3/4 voudige verdiende. Toen de relatie na 5 jaar voorbij was, had ik nul komma nul en hij een hele dikke vette spaarrekening.

Echt, nooit doen!
Hier is het andersom en verdien ik meer dan mijn vriend. Ik vind het fijn nu en dan een verre reis te doen, dus krijgt hij van mij bijv. het ticket voor zijn verjaardag, en betalen we in het land zelf wel 50/50 (maken gewoon een potje). Werkt prima hier.
Javier schreef:
21-04-2019 02:32
"Vriend reageert heel teleurgesteld dat ik niet op vakantie wil/kan, heeft dan echt de pest in. Maar als ik dan voorstel om iets goedkoops te boeken in eigen land, dan is dat ook weer geen oplossing. En daar word ik dan weer pissig om.
Hij zegt dat hij zo veel van me houdt, maar samen op de camping in Lutjebroek is dan weer teveel gevraagd."
Zegt toch genoeg...


Hoeveel ik ook van mijn vriend hou, ik ga nooit met hem naar een camping in Lutjebroek... Ook niet naar een 5 sterren resort op de Malediven trouwens. Maar ik heb hem, toen hij krap zat, wel meegenomen op vakantie. Een vakantie zoals wij dat graag doen, allebei. Dan doen we het net als Taralina.
viva-amber schreef:
21-04-2019 06:14
Eerlijk gezegd je vriend klinkt als een kleuter. Ik zou echt stoppen met interen op je spaargeld. Wanneer je geld op is haakt je vriend af want dan voldoe je niet meer aan zijn standaard.
Eens. Wat een drammer. Als hij niet krijgt wat hij wil, gaat ie zitten mokken. Ook als wat hij wil, over jouw grens gaat. Hoe is dat liefdevol?
Taralina schreef:
21-04-2019 07:08
Hier is het andersom en verdien ik meer dan mijn vriend. Ik vind het fijn nu en dan een verre reis te doen, dus krijgt hij van mij bijv. het ticket voor zijn verjaardag, en betalen we in het land zelf wel 50/50 (maken gewoon een potje). Werkt prima hier.
Zo doen wij het ook.
Mibeja schreef:
21-04-2019 00:40
Het eerste wat ik denk als ik dit lees is inderdaad ook dat gelijk zijn aan elkaar niet inhoud dat je 50/50 betaald. Gelijk zijn aan elkaar is juist als de een x aantal keer zoveel verdient ook x aantal meer betaald.

Daarbij moest je jezelf ook goed afvragen als geld niet het probleem was of je dan die dure dingen leuk zou vinden. Ik bedoel ik vind het ook heerlijk om af en toe te kamperen. Prima om soms naar een hotel te gaan, maar een beetje afwisseling vind ik fijn. Dat is denk ik voor belangrijk in een relatie. Kijk naar mogelijkheden, de oplossingen en alles, maar vooral naar wat beide willen en speel daar op in. Als hij graag nog een dure vakantie heeft dan moet hij dat lekker doen. Jij hoeft echt niet mee. Als jij graag wat doet dat goedkoper is en je bent al een keer duur weggegaan dan mag hij nu zich aanpassen op jou.

Zoals jezelf zegt lijkt het me verstandig inderdaad dat je een gesprek met hem aangaat. Ik hoop dat je er uit komt en achter je beslissingen kunt staan.
Dat over verschil in materiële wensen klopt. Ik heb een tijdlang het idee gehad dat als ik op materieel gebied en op professioneel gebied een bepaald niveau zou hebben (dat niveau had ik dus op financien ingevuld) het allemaal roseyposey zou zijn.
Toevallig had ik laatst met mijn broer een gesprek hierover.
al heb ik het geld, ik toch niet heel makkelijk bepaalde bedragen uitgeef en het inderdaad niet perse leuker is om iets duurs te doen qua activiteit.
het is fantastisch leuk en een luxe gevoel om gewoon op de bonnefooi weg te gaan en maar te zien wat je eet, maar na de zoveelste dure pannenkoek of vieze patat neem ik toch maar weer zelf eten mee. Het is gewoon niet leuk of lekker om in een meute mensen viezige vette dingen te moeten eten op een uitstapje, vinden wij.
Zelfde met een speeltje kopen bij een uitstapje, mijn kinderen gingen echt onuitstaanbaar gedrag vertonen. Dus dan maar niet meer.
Niet omdat het niet kan maar omdat het niet leuk is.
Zo zijn er wel meer dingen waar je echt een verschil in je relatie kunt hebben wat belangrijk is en wat niet.
En als je samen een kind opvoed zijn dat wel wezenlijke zaken om te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een egoïstische eikel zeg. Dan gaat hij maar lekker in zijn eentje van zijn zak geld op vakantie. Kies voor jezelf en je kind, deze schraperd kun je missen als kiespijn. Gelukkig kom je er nu achter, voordat je die villa hebt gekocht.
To, je klinkt als een sterke vrouw! Kies voor jezelf en je kind. Alles naar rato met deze man geeft hem waarschijnlijk weer extra munitie om jou te pushen richting promotie.
Ben Ik de enige die jouw vriend enorm gierig vind??? Al mijn vrienden hebben altijd veel meer betaald dan Ik omdat zij veel meer binnen harkten. Dat was zo vanzelfsprekend dat we het er niet eens over hadden. Echt walgelijk van je vriend om jou de helft te laten betalen terwijl je een kind hebt en hij veel meer verdient. Ik heb ooit 1 heel gierig vriendje gehad en vond dat die gierigheid ook doorsijpelde naar andere aspecten van het leven. Niet uitbundig lief hebben, niet volluit leven en zelfs niet kunnen klaarkomen. Hij was dan ook snel exit. Hij leeft nu met een vrouw die over de rooie gaat als hij buitenshuis een Turkse Pizza eet want dat is zonde. Ze passen uitstekend bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit voor geks? Waarom moet jij hetzelfde als hij betalen terwijl je minder verdient? Wat is dat voor relatie? Degene die meer verdient, betaalt meer en legt meer in. Zo simpel is dat.
Wij betalen naar rato. Ongeacht wie degene is die meer verdiend. Heeft niks met zogenaamd “feministisch” te maken. Maar puur met liefde. Het is toch niet houdbaar om allebei per se hetzelfde te willen betalen, alles 50/50 te doen? Wat is dat voor doorgeslagen idee?
appelientjex wijzigde dit bericht op 21-04-2019 09:32
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sugarspice schreef:
21-04-2019 09:20
Ben Ik de enige die jouw vriend enorm gierig vind??? Al mijn vrienden hebben altijd veel meer betaald dan Ik omdat zij veel meer binnen harkten. Dat was zo vanzelfsprekend dat we het er niet eens over hadden. Echt walgelijk van je vriend om jou de helft te laten betalen terwijl je een kind hebt en hij veel meer verdient. Ik heb ooit 1 heel gierig vriendje gehad en vond dat die gierigheid ook doorsijpelde naar andere aspecten van het leven. Niet uitbundig lief hebben, niet volluit leven en zelfs niet kunnen klaarkomen. Hij was dan ook snel exit. Hij leeft nu met een vrouw die over de rooie gaat als hij buitenshuis een Turkse Pizza eet want dat is zonde. Ze passen uitstekend bij elkaar.
Dit dus.
Betaalt serieus iedereen hier in zijn relatie 50-50? Ongeacht inkomen? Niemand die het op de grote hoop gooit? Vriend en ik verdienen wisselend meer of minder. Nu studeert hij weer, dus betaal ik natuurlijk meer.
Dát is pas eerlijkheid.

Wat een doorgeslagen individualisme bij de vriend van TO. In het ene beroep verdien je nou eenmaal (veel) meer dan in het andere, en dat betekent niet dat degene die in een sector zit waar minder te verdienen is minder hard gewerkt wordt. Of dat die sector zoals zorg en onderwijs minder belangrijk is (integendeel). Je hebt gewoon geluk als je zoveel verdient. Echt gierig als je dat niet erkent en alles voor jezelf wilt houden, niet eens wilt delen met je geliefde! Ikke ikke ikke, alles voor mezelf, die mentaliteit. Blegh.
appelientjex wijzigde dit bericht op 21-04-2019 09:45
18.81% gewijzigd
Hebben jullie de reacties wel gelezen Appelientje en Sugarspice? De meerderheid zegt echt hetzelfde als jullie.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
21-04-2019 09:41
Hebben jullie de reacties wel gelezen Appelientje en Sugarspice? De meerderheid zegt echt hetzelfde als jullie.
Ik lees nu idd ook andere reacties. Gelukkig!
Dat ze niet mee moet gaan in het uitgavenpatroon lees ik vooral. Maar die ontzettende gierigheid zie ik niet echt benoemd.
Alle reacties Link kopieren
Het samen delen is volgens mij meer als je relatief jong een relatie krijgt. Je hebt beide niet veel en bouwt samen iets op.

Op latere leeftijd een relatie krijgen is toch anders qua verdeling. Je hebt zelf van alles opgebouwd en de ander misschien niet. Waarom zou je betalen voor een kind van een ander en iemand deel eigenaar maken van je woning?

In het geval van TO is het toch ook weer anders, vriend wil een bepaalde lifestyle aanhouden maar hij kan niet eisen dat TO daar in meegaat. Maar als je iemand echt leuk vind zou je wel kunnen meebetalen aan bijv een vakantie. Maar dan zijn dat incidentele uitgaven die je uit jezelf doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven