Relatie officieel maken

14-08-2018 10:01 147 berichten
Ik wil binnenkort de relatie met mijn vriendin "officieel" maken.
We zijn de date fase inmiddels al lang voorbij, maar uiteraard wil ik het nog wel op een leuke manier officieel maken.

Ik wil het eigenlijk lekker simpel maar toch leuk en persoonlijk houden:

- Een merci chocolade pakket laten bedrukken met een mooie foto van ons en daarop de datum dat ik het officieel wil maken.
- Een flesje wijn
- En een ballon in de vorm van een hart met tekst i love you.

- En dit alles persoonlijk verpakt met haar naam erop en een mooie tekst.

Niet te veel poespas, gewoon simpel maar toch persoonlijk denk ik zo.

Wat vinden de vrouwen hier van? :-)
SjakS schreef:
14-08-2018 12:36
Ik zou in een deuk liggen hoor. Is toch geinig! Vind het wel schattig.
Wij hebben later datum van de eerste kus opgezocht op de bank app. Ik wist nog waar we de eerste avond waren geweest..
Dat werd de datum. We hebben ook geen gesprek gehad. Hij was er gewoon ineens altijd.

Als je iemand heel leuk vind maakt het zoveel niet uit. Doe lekker hoe jij het leuk vind!
Dat is ook zeker waar!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
14-08-2018 12:26
Van mij zou het ook niet hoeven. Ik hecht niet zo aan data of de naam die je aan een relatie geeft. Maar ik vind het op een bepaalde manier wel lief van je. Mits je natuurlijk zeker weet dat je vriendin net zo serieus over jullie relatie denkt. Anders is het awkward.

Dus als jij op deze manier duidelijk wil maken hoe je jullie relatie ziet, moet je dat vooral doen. Zo ben je blijkbaar. En zij vindt je leuk om wie je bent.
En dit natuurlijk!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat is ook zeker waar ja!
Zal wel laten weten hoe ze reageert :-)
Grobbekuiken_ schreef:
14-08-2018 10:26
Hahahaha!
Ik kreeg er op m'n 47e één van mijn zoon (toen 15) voor mijn verjaardag toen ik net in een kloteperiode zat. Dat vond ik dan wel weer lief :heart:

:love:
Alle reacties Link kopieren
We hebben nooit echt gedate, eigenlijk heb ik nooit echt gedate ook in eerdere relaties, het was gewoon opeens aan

Bij mijn huidige relatie ging het heel vlug ,
Hij vroeg verkering bij ons eerste ontmoeting, we hebben de hele dag doorgebracht want hij woonde met de trein (2u en 20min) van mij vandaan,

Daarna zagen we elkaar in de weekenden en sliepen we met elkaar op een gegeven moment woonde ik bij hem in

En hebben we de datum dat we elkaar voor t eerst ontmoeten als jubileum gehouden,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt verbaasd te lezen dat zoveel mensen het veranderen van je Facebook status zien als het officieel maken van je relatie.
Vind het altijd zo'n schreeuw om aandacht als mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
mamsvan schreef:
14-08-2018 14:04
We hebben nooit echt gedate, eigenlijk heb ik nooit echt gedate ook in eerdere relaties, het was gewoon opeens aan

Bij mijn huidige relatie ging het heel vlug ,
Hij vroeg verkering bij ons eerste ontmoeting, we hebben de hele dag doorgebracht want hij woonde met de trein (2u en 20min) van mij vandaan,

Daarna zagen we elkaar in de weekenden en sliepen we met elkaar op een gegeven moment woonde ik bij hem in

En hebben we de datum dat we elkaar voor t eerst ontmoeten als jubileum gehouden,
Dit vind ik ronduit eng :woa:
Dubbel
anoniem_301203 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 09:57
98.92% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
14-08-2018 14:16
Ik ben echt verbaasd te lezen dat zoveel mensen het veranderen van je Facebook status zien als het officieel maken van je relatie.
Vind het altijd zo'n schreeuw om aandacht als mensen dat doen.
Stukje geschiedenis.

Vroeger verklaarden een man en een vrouw ten overstaan van hun gemeenschap dat zij voortaan samen door het leven zouden gaan. Op die manier wist de gemeenschap dat ze nu officieel een stel waren, dat kinderen uit die relatie ook bij die man hoorden en die man daar de verantwoording voor op zich nam. En nog een heleboel van die handige maatschappelijke regeltjes die bijdroegen aan het gezonde voortbestaan van de gemeenschap.

Op een gegeven moment werd het gemeenschapsgebouw waar dit werd verklaard een kerk of tempel ipv het dorpshuis/plein, en niet lang daarna begon de locale priester/sjamaan er zijn zegje bij te doen en er allerlei goden en zo bij te roepen om het een leuk laagje vernis te geven.

Nu is er tegenwoordig facebook, waar je dus nog steeds ten overstaan van al je vrienden en bekenden kan aangeven dat jullie nu officieel een stel zijn, met alle gravitas die daar bij hoort. Alleen is er verder geen feestje aan verbonden, het eindresultaat is hetzelfde, iedereen weet het nu en je hoeft er verder niet over uit te wijden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal blij zijn als mijn vriend met chocola en wijn aan zou komen hoor, heerlijk! :love:
Bij ons wat het liefde op het eerste gezicht, dat was overduidelijk. Na een paar weken was de vraag dus niet of het officieel was, maar welke datum we leuk vonden :heart:
We doen ieder jaar iets leuks op die datum, een dagje/weekendje weg, uit eten of we geven elkaar een persoonlijk cadeau.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij noemt vind ik veel poespas. Chocola of bloemen zijn leuk, maar balonnen en zo zijn too much.

Een datum er aan hangen lijkt me moeilijk en onnodig. Wij hebben de datum van de eerste of tweede date genomen.
Onze tijd is nu.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
14-08-2018 14:17
Dit vind ik ronduit eng :woa:
Ik niet
Want we hadden daarvoor ongeveer 8 maanden gechat op msn en via webcam,

Hij vroeg het rond avond eten toen we al paar uur hebben door gebracht met elkaar,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wat leuk dat je het een speciale gelegeheid maakt met chocolade em bloemen ik hou wel van een man die zo atent is :rose:
mamsvan schreef:
14-08-2018 18:33
Ik niet
Want we hadden daarvoor ongeveer 8 maanden gechat op msn en via webcam,

Hij vroeg het rond avond eten toen we al paar uur hebben door gebracht met elkaar,
Mijn inmiddels man kwam na een jaar chatten en bellen op 20oktober 2000 naar mij toe ook wij woonden ruim 200km uit elkaar en hij is nooit meer weggegaan elk jaar op 20oktober maken we er iets speciaals van.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
14-08-2018 10:05
Ik heb nog nooit gehoord van een relatie officieel maken. Ik vind het ook erg raar.

Ik vind het wel een leuke gedachte om de relatie officieel te maken. Iets van we hebben aan elkaar gesnuffeld en zijn er beiden zeker van dat we verder willen met elkaar
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
14-08-2018 14:16
Ik ben echt verbaasd te lezen dat zoveel mensen het veranderen van je Facebook status zien als het officieel maken van je relatie.
Vind het altijd zo'n schreeuw om aandacht als mensen dat doen.
Haha ah dan zullen mijn vriendjes wel gebaald hebben. Ik heb alleen voor mijn eerste twee mijn status aangepast. Die staat nu al een jaar of 8 op single denk ik. 🤣


@henk gewoon doen waarvan jij denkt dag past. Ik vind het idee wel schattig al zou ik persoonlijk gewoon echt niet weten wat er mee moet als een man mij op die manier om een relatie vroeg.
Trien30 schreef:
14-08-2018 20:52
Haha ah dan zullen mijn vriendjes wel gebaald hebben. Ik heb alleen voor mijn eerste twee mijn status aangepast. Die staat nu al een jaar of 8 op single denk ik. 🤣


@henk gewoon doen waarvan jij denkt dag past. Ik vind het idee wel schattig al zou ik persoonlijk gewoon echt niet weten wat er mee moet als een man mij op die manier om een relatie vroeg.
Dat zie je dan wel weer, misschien ben je dan wel heel ontroerd weet jij veel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
14-08-2018 21:05
Dat zie je dan wel weer, misschien ben je dan wel heel ontroerd weet jij veel ;-)
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben.
Leuk Topic eigenlijk. Zit nu terug te denken hoe mijn man mij probeerde te versieren. Doet mij beseffen daty ik al aardig bejaard ben.
Hij heeft toen een cassettebandje opgenomen met muziek waar ik van hield.
Goede oude tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja hahah dat heb ik ook

Zat gister te dagdromen hoe dat was 11 jaar geleden 😊
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik ga het ook niet vragen in de zin van: hey schat wil je een relatie met me?

maak er gewoon een mooi verhaal van dat ik het zo leuk en goed vind gaan en haar heel erg leuk vind en het misschien wel leuk is als we een datum hebben zodat we hier elk jaar erop terug kunnen kijken.

leuk dat ik jullie herrieneringen van vroeger aangewakkerd heb haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven