Relatie uit, nog een keer uitleggen?

25-09-2017 11:59 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In mijn andere topic heb ik verteld over mijn vriend (nu ex), die nogal wat issues heeft en waarmee ik het inmiddels heb uitgemaakt. Hierbij heeft de input van anderen mij erg geholpen.
Het onderwerp dekt alleen niet helemaal de lading en ik heb nu een specifiek probleem waar ik mee zit.

Mijn ex is inmiddels twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats geweest, dit zag ik via Facebook, hij had het daar vrolijk op gezet (het is nu 2,5 weken uit). Er waren festiviteiten en hij is bij mensen blijven slapen. De mensen die hij hier kent kent hij vaag en alleen doordat hij zich hier in het verenigingsleven heeft gemengd (hij woont hier 70 km vandaan). Hij wilde hier komen wonen. De wachtlijst is vrij lang (jaren) en ik vond het wel wat vreemd dat hij al in dat verenigingsleven ging deelnemen, hij heeft een uitkering en moet dan voor vergaderingen heen-en-weer reizen met openbaar vervoer. Toen het nog aan was vond ik het nog wel iets logischer dat hij wilde investeren in deze woonplaats, maar nu voelt het voor mij onprettig. Ik kan het hem alleen niet verbieden natuurlijk.

Helemaal nu het uit is vind ik het vreemd en het lijkt er op dat hij hier ook mee door wil gaan. Ik krijg hier helemaal de kriebels van en zou hem ook wel graag duidelijk willen maken dat hij dit idee nu beter los kan laten. Ik heb hem gisteren ook direct uit mijn vriendenlijst verwijderd op Facebook, ik schrok echt dat hij hier al weer een weekend was. Nu begreep ik van een familielid dat hij hier niets van begreep (verwijderen van Facebook)

Is het een idee om hem nog een keer uit te leggen hoe ik er over denk en dat ik zijn acties om hier naartoe te komen vervelend en ook niet helemaal gezond vind? Hij had gezegd mij rust te willen geven, maar dat lukt zo niet echt.
Of moet ik het laten en gaat dit onrustige gevoel dat ik nu heb vanzelf over als ik zelf meer afstand neem. Ik heb nu namelijk zo'n naar gevoel en wil daar vanaf. Ik hoop ook dat hij het dan gaat snappen.
Alle reacties Link kopieren
Nee je hebt gelijk. Ik denk nog steeds als ik een keer goed duidelijk ben dat hij het plan om hier te komen wonen misschien laat varen. Maar niet reageren geeft uiteindelijk hetzelfde signaal af.
Ik snap je wel hoor. Bij een “normaal” persoon zou dat ook genoeg moeten zijn. Hij heeft alleen vaker laten zien geen respect voor jouw wensen te hebben.

Je bent goed bezig sunshine. :hug:
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 00:40
Nee je hebt gelijk. Ik denk nog steeds als ik een keer goed duidelijk ben dat hij het plan om hier te komen wonen misschien laat varen. Maar niet reageren geeft uiteindelijk hetzelfde signaal af.
Hou dat idee vast!
Echt niet reageren, echt niet doen hoor.
Het gaat niet helpen! (eerder erger)
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 00:21

En vooral vandaag had ik enorm de neiging om eens flink te laten weten dat ik hier absoluut niet van gediend ben en geen enkele behoefte heb aan contact.

Het ging echt wel goed, maar heb zo iets van 'laat me dan verdorie eens een keer met rust'. Misschien toch nog eens laten weten dat geen enkele behoefte heb aan contact en dat ik ook geen reactie meer van hem wil.

En andere ex heb ik al lange tijd genegeerd en die houdt ook maar niet op. Wat is dat toch.
Jij houdt ook niet op. Met reageren. :lightbulb:
Dus? Niet doen. Niet reageren.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 00:21
Nou ja, dit haalt me wel weer wat onderuit, het komt wel heel dichtbij. En dan deed hij ook nog een paar pogingen tot contact via social media. Als hij nou gewoon een vriendin had gevonden toevallig bij mij in de straat dan had ik het minder vervelend gevonden. Maar met die brief erbij over dat hij mij had gezien etc... brrr... En dan nu weer vrolijk doorgaan als vrienden? Hoe komt hij erbij.

Na al het gedoe met andere ex (die nog steeds rare dingen stuurt en het gaat er nog steeds over dat hij zijn gelijk wil halen vanwege al het onrecht dat ik hém heb aangedaan...) voelt het gewoon alsof het nooit ophoudt. Waarschijnlijk als ik alleen dit had meegemaakt zou ik er minder heftig op reageren, maar het is een beetje als het wondje dat maar niet geneest, er begint net een beetje een korstje te ontstaan en dan wordt die er weer afgetrokken. Zoiets.

En vooral vandaag had ik enorm de neiging om eens flink te laten weten dat ik hier absoluut niet van gediend ben en geen enkele behoefte heb aan contact. Dat hij in mijn buurt rondhangt, dat kan ik hem niet verbieden natuurlijk, maar het maakt ook juist dat ik echt helemaal niets meer met hem te maken wil hebben. Had hij dan gedacht dat ik dit leuk zou vinden ofzo?

Maakt ook dat ik eigenlijk helemaal niet meer aan een relatie durf te denken. Sowieso ben ik daar nu niet aan toe, maar het idee schrikt me ook gewoon af. Straks heb ik weer zo'n halve zool die maar niet uit mijn leven wil verdwijnen. Maar goed, ik ben van plan de draad weer op te pakken en door te gaan met sterker worden. Het ging echt wel goed, maar heb zo iets van 'laat me dan verdorie eens een keer met rust'. Misschien toch nog eens laten weten dat geen enkele behoefte heb aan contact en dat ik ook geen reactie meer van hem wil. Ben ik nu buitenproportioneel boos op hem of is dit gewoon nodig om los te komen?

En andere ex heb ik al lange tijd genegeerd en die houdt ook maar niet op. Wat is dat toch.
Heb je een bord voor je kop? niet reageren! hoe kan hij je bereiken via sociale media :-[ je hebt hem toch geblokkeerd :facepalm: stoppen met piekeren :frusty: je maakt jezelf helemaal gek.
Alle reacties Link kopieren
forumdame2011 schreef:
01-02-2018 00:51
Jij houdt ook niet op. Met reageren. :lightbulb:
Dus? Niet doen. Niet reageren.
Het punt is juist dat ik helemaal nergens op reageer, maar toch blijft het maar doorgaan. Ik heb maanden geleden voor het laatst gereageerd.

Maar ik zie ook in dat ik mijn gevoel moet blijven volgen en ik heb gewoon geen enkele behoefte aan contact. Wil er niet eens meer over nadenken.
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 16:50
Het punt is juist dat ik helemaal nergens op reageer, maar toch blijft het maar doorgaan. Ik heb maanden geleden voor het laatst gereageerd.

Maar ik zie ook in dat ik mijn gevoel moet blijven volgen en ik heb gewoon geen enkele behoefte aan contact. Wil er niet eens meer over nadenken.
Waarschuwing: je gevoel hierin is onbetrouwbaar. Want je gevoel zegt soms ook: "als ik het hem nog één keer duidelijk maak, dan houdt hij misschien wel op". En dat is een verkeerde gedachte.
Vertrouw in deze op je ratio en bedenk wat 'wij' hier hebben gezegd: reageren op hem is recept voor ellende!
Hou dus vooral je hoofd koel en je gevoel onder controle.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij na die mail nog gereageerd dan?
Ik snap jou wel hoor.
Heb jij het hem toen niet eerder laten weten dat je er niet van gediend bent dat hij bij in jouw buurt komt wonen?
Dat je jezelf boos maakt, komt alleen door jezelf.
Zo heeft hij nog macht.
Blijf toch op je hoede en bedenk met anderen (hier ook) wat je het beste kunt gaan doen.
Als hij blijft sturen.
Dan hè.
Als jij mentaal sterk blijft veranderd er "in de realiteit" niks dan als je angstig blijft. Wat je dan wel lichamelijk voelt. Doe dat jezelf niet aan.
Dan beter neutraal sterk toch?

x
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Wessel1984 schreef:
01-02-2018 16:40
Heb je een bord voor je kop? niet reageren! hoe kan hij je bereiken via sociale media :-[ je hebt hem toch geblokkeerd :facepalm: stoppen met piekeren :frusty: je maakt jezelf helemaal gek.
Ik dacht ook dat je hem wel geblokkeerd zou hebben idd...
lijkt me nu de hoogste tijd! Gewoon overal op blokkeren!
Alle reacties Link kopieren
Een aantal dingen had hij mij op geblokkeerd dus was blokkeren niet nodig. Nu heeft hij blijkbaar besloten dat ik weer gedeblokkeerd kan worden. En kondigt dit per ouderwetse post aan. Volgens mij is hij degene met het bord voor zijn kop.

Maar ik ook als ik nu zou reageren, dat realiseer ik me.
Het voelt alsof hij zich nog steeds mijn leven probeert binnen te wurmen. Die kans moet ik hem niet geven natuurlijk. Hij weet inderdaad dat ik het niet prettig vind als hij hier komt wonen, dat vond ik tijdens de relatie al niet. Hij ging echt veel te snel daarin. We kenden elkaar een maand. Hij nam mijn hobby's over wilde zelfs hetzelfde werk gaan doen als ik (zou een complete omscholing voor nodig zijn...)

Daarom voelt het ook niet oké nu. Maar enige manier om het duidelijk te maken is blokkeren en negeren.
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
01-02-2018 00:42
Ik snap je wel hoor. Bij een “normaal” persoon zou dat ook genoeg moeten zijn. Hij heeft alleen vaker laten zien geen respect voor jouw wensen te hebben.

Je bent goed bezig sunshine. :hug:
Dankje. Het klopt ook inderdaad, ik heb nog steeds de neiging om het sneu te vinden en te denken aan hoe erg hij gepest is vroeger en ben ik dan nu ook niet een soort pester door niks met hem te maken te willen hebben.

Hij denkt op de één of andere manier dat hij vriendschappen kan behouden door de betreffende persoon helemaal na te gaan doen. Hij heeft nauwelijks eigenheid en begrijpt niet dat dit mensen juist irriteert en afstoot.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
25-09-2017 13:53
Volgens mij had ik het een paar weken geleden in jouw andere topic over een stalker in wording. En warempel...hij kleedt het even anders aan, maar zijn doel is hetzelfde: jou in zijn blikveld houden en je op den duur weer terugkrijgen. Hij heeft een bord voor zijn kop en daar heeft hij alle belang bij. Het kan hem niet schelen hoe jij je daaronder voelt. Dus ik zeg ook: negeren.
Hooguit kun je hem wanneer (niet als, want het is een kwestie van tijd) je hem ziet, het eens goed duidelijk aan hem maken. Maar ik denk dat het weinig zoden aan de dijk zet.
Probeer je zo weinig mogelijk van hem aan te trekken en maak je sociale omgeving duidelijk hoe je tegenover hem staat.
Heb ik een vooruitziende blik of niet :fortune: :proud:

Helaas voor jou dan. Jouw mantra voor de komende tijd is 'negeren, negeren,negeren'. En mentaal sterk worden.
O en rustig, in balans, proberen te blijven.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
01-02-2018 19:00
Heb ik een vooruitziende blik of niet :fortune: :proud:

Helaas voor jou dan. Jouw mantra voor de komende tijd is 'negeren, negeren,negeren'. En mentaal sterk worden.
O en rustig, in balans, proberen te blijven.
Ja klopt ik weet nog dat je dat toen schreef. Bizar toch dat er nu twee personen nog de noodzaak voelen mijn aandacht te trekken terwijl ik helemaal nergens op reageer.
En het is bepaald niet vleiend, het toont alleen maar aan dat ik de verkeerde mannen uitkies.

Ik had vandaag wel een goede dag, gezellige dag op het werk. Genoeg mensen om me heen waar ik leuk contact mee heb daar hecht ik op dit moment meer waarde aan dan het hebben van een relatie of de nasleep van een relatie(s).
Alle reacties Link kopieren
Goede insteek Sunshine. Lekker omgaan met de mensen om je heen, zonder alle ups en downs van een intense relatie. Doen wat je leuk vindt.

Die twee mannen zoeken opvulling om hun holle gevoel weg te krijgen. Het gaat feitelijk niet eens om jouw persoon, maar jij hebt er wel last van. Probeer het ook niet persoonlijk op te vatten maar hun gedrag te zien als een gemis wat in henzelf zit. En maak hen in gedachten kleiner, zo komt het ook niet bedreigend over. En misschien kun je er op een gegeven moment de humor van inzien.
Goed dat je je op anderen / andere dingen focust, dat is denk ik het beste wat je op dit moment kunt doen. Nadat je hem zelf overal geblokkeerd hebt, natuurlijk :idee:
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 20:09
Bizar toch dat er nu twee personen nog de noodzaak voelen mijn aandacht te trekken terwijl ik helemaal nergens op reageer.
En het is bepaald niet vleiend, het toont alleen maar aan dat ik de verkeerde mannen uitkies.
Dit heb je helemaal aan jezelf te danken! forumleden hadden je gewaarschuwd om niet gelijk weer in een nieuwe relatie te storten,en eerst is aan jezelf te werken,dit advies heb je niet aangenomen
Ik heb je vorige topic gelezen over je andere stalkende ex,en ik kan je zeggen dat ik je over een paar maanden wel weer zie met een nieuwe liefde :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
01-02-2018 20:09
Bizar toch dat er nu twee personen nog de noodzaak voelen mijn aandacht te trekken terwijl ik helemaal nergens op reageer.
En het is bepaald niet vleiend, het toont alleen maar aan dat ik de verkeerde mannen uitkies.
Dit heb je helemaal aan jezelf te danken! forumleden hadden je gewaarschuwd om niet gelijk weer in een nieuwe relatie te storten,en eerst is aan jezelf te werken,dit advies heb je niet aangenomen
Ik heb je vorige topic gelezen over je andere stalkende ex,en ik kan je zeggen dat ik je over een paar maanden wel weer zie met een nieuwe liefde :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
De humor zie ik er ook nog wel van in, ik kan veel relativeren d.m.v. humor. Persoonlijk aantrekken doe ik wel af-en-toe, het voelt toch alsof ze mijn leven zuur willen maken, mij geen rust gunnen en het alleen om hen draait. Dat voelt naar, dan denk ik 'vind ik nog eens iemand waarbij dit wel goed gaat'. Maar is ook een kwestie van aanvoelen denk ik. De signalen waren er natuurlijk wel zoal hard van stapel lopen etc.

Nu weet ik zelf hoe moeilijk het is om iemand los te laten waar je gevoelens voor hebt, ik heb dat ook met mijn collega natuurlijk, maar ik houd wel gewoon afstand en doe absoluut niets waarvan ik denk dat het opdringerig kan overkomen.
Ben nogmaals druk bezig met acties om afstand te nemen, want ik merk dat het contact me geen goed doet. Ik blijf met hem in mijn hoofd zitten en dat al bijna 3 jaar. Dat is mijn zwakke plek op dit moment.

Vanavond ben ik bezig geweest mijn reis te plannen, dat is ook leuk om mee bezig te zijn. Het wordt dan deels een groepsreis en deels vrij in te vullen dagen. Wel erg leuk om mee bezig te zijn en naar uit te kijken. Het liefst zou ik morgen al gaan, gewoon even weg van alles. :-)
Alle reacties Link kopieren
Wessel1984 schreef:
02-02-2018 00:25
Dit heb je helemaal aan jezelf te danken! forumleden hadden je gewaarschuwd om niet gelijk weer in een nieuwe relatie te storten,en eerst is aan jezelf te werken,dit advies heb je niet aangenomen
Ik heb je vorige topic gelezen over je andere stalkende ex,en ik kan je zeggen dat ik je over een paar maanden wel weer zie met een nieuwe liefde :facepalm:
Tja, dat is niet het plan. Ik merk dat ik er ook helemaal niet aan moet denken om nu te gaan daten of wat dan ook.

Dat was na de vorige relatie toch anders, toen had ik nog het gevoel 'eindelijk op zoek naar een leuke man'. Achteraf niet zo slim inderdaad.

Nu denk ik meer 'zijn die leuke vrijgezelle mannen er nog wel', maar eigenlijk vind ik het op dit moment ook niet zo'n relevante vraag. Na mijn scheiding ben ik 2 jaar alleen gebleven en toen had ik ook niet zo de drang om te gaan daten. Dus het is niet speciaal zo dat ik niet alleen kan zijn.
Op dit moment kan ik ook niet zo bedenken wat ik nou mis door het niet hebben van een relatie. Ik vind het soms lastig dat ik een andere 'status' heb, maar aan de andere kant zijn er wel meer singles bij mij op het werk, zo bijzonder is het ook weer niet.

Wat voor mij vooral van belang is dat het contact met een man prettig moet voelen (ooit in de verre toekomst :-D ) en dat het niet zo moet zijn dat ik het gevoel heb vooral bezig te zijn de ander blij te maken. Het moet toch op zijn minst in balans zijn. Maar ik moet er nu echt niet aan denken. En als ik wel gedachten heb die die richting op gaan dan denk ik aan al die weekenden die ik niet meer zelf kan invullen, de plannen die ik nog heb, zoals studeren en reizen die ik echt nog graag wil doen en wat dan ook lastiger wordt. Moet ik 's avonds weer 'verplicht' met iemand op de bank zitten (dit is onzin in een goede relatie natuurlijk, maar als ik het me nu zo voorstel helpt het ook om bijv. gemis aan aandacht te relativeren, want teveel aandacht is ook niet bepaald prettig...)
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
02-02-2018 00:41
Tja, dat is niet het plan. Ik merk dat ik er ook helemaal niet aan moet denken om nu te gaan daten of wat dan ook.

Dat was na de vorige relatie toch anders, toen had ik nog het gevoel 'eindelijk op zoek naar een leuke man'. Achteraf niet zo slim inderdaad.

Nu denk ik meer 'zijn die leuke vrijgezelle mannen er nog wel', maar eigenlijk vind ik het op dit moment ook niet zo'n relevante vraag. Na mijn scheiding ben ik 2 jaar alleen gebleven en toen had ik ook niet zo de drang om te gaan daten. Dus het is niet speciaal zo dat ik niet alleen kan zijn.
Op dit moment kan ik ook niet zo bedenken wat ik nou mis door het niet hebben van een relatie. Ik vind het soms lastig dat ik een andere 'status' heb, maar aan de andere kant zijn er wel meer singles bij mij op het werk, zo bijzonder is het ook weer niet.

Wat voor mij vooral van belang is dat het contact met een man prettig moet voelen (ooit in de verre toekomst :-D ) en dat het niet zo moet zijn dat ik het gevoel heb vooral bezig te zijn de ander blij te maken. Het moet toch op zijn minst in balans zijn. Maar ik moet er nu echt niet aan denken. En als ik wel gedachten heb die die richting op gaan dan denk ik aan al die weekenden die ik niet meer zelf kan invullen, de plannen die ik nog heb, zoals studeren en reizen die ik echt nog graag wil doen en wat dan ook lastiger wordt. Moet ik 's avonds weer 'verplicht' met iemand op de bank zitten (dit is onzin in een goede relatie natuurlijk, maar als ik het me nu zo voorstel helpt het ook om bijv. gemis aan aandacht te relativeren, want teveel aandacht is ook niet bepaald prettig...)
Je hebt er denk ik wel van geleerd ;) ik hoop voor jouw dat je in de toekomst wel iemand vind zonder veel problemen.En nu lekker gaan genieten :sun:
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend stond ik broodjes te smeren voor het keukenraam, loopt mijn ex ineens voor mijn neus langs.

Het is geen doorgaande route en er zijn meerdere straatjes die parallel lopen. Mijn straat gaat ook nergens naartoe, loopt naar een weiland zeg maar.

Vriendin van me zei dat ik volgende keer gewoon naar buiten moet gaan en op onvriendelijke toon vragen wat hij daar doet.

Ik stond te trillen op mijn benen, zit hier zo niet op te wachten.
Sunshine585 schreef:
13-02-2018 13:10
Vanochtend stond ik broodjes te smeren voor het keukenraam, loopt mijn ex ineens voor mijn neus langs.

Het is geen doorgaande route en er zijn meerdere straatjes die parallel lopen. Mijn straat gaat ook nergens naartoe, loopt naar een weiland zeg maar.

Vriendin van me zei dat ik volgende keer gewoon naar buiten moet gaan en op onvriendelijke toon vragen wat hij daar doet.

Ik stond te trillen op mijn benen, zit hier zo niet op te wachten.
Wauw, dat is heftig!
Het motto blijft: negeren, negeren, negeren!
Dus niet naar die vriendin luisteren.

Wat wel een idee is, is om dit soort incidenten op te gaan schrijven.
Als het echt uit de hand gaat lopen en het stalking wordt dan heb je een logboek nodig.

Sterkte en laat je niet van de wijs brengen hoor! :)
Alle reacties Link kopieren
Juist niet naar buiten gaan! Wat maakt het uit wat hij daar doet?
Met de anderen eens, juist niet naar buiten gaan. Hij probeert nog steeds een reactie uit te lokken.

Bij houden wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Die Ex is aan het Stalken. Dat heb je toch wel door? En elke reactie die jij geeft richting hem, geeft hem bevestiging en laat het langer duren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven