Relatie uit, nog een keer uitleggen?

25-09-2017 11:59 440 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In mijn andere topic heb ik verteld over mijn vriend (nu ex), die nogal wat issues heeft en waarmee ik het inmiddels heb uitgemaakt. Hierbij heeft de input van anderen mij erg geholpen.
Het onderwerp dekt alleen niet helemaal de lading en ik heb nu een specifiek probleem waar ik mee zit.

Mijn ex is inmiddels twee weekenden achter elkaar in mijn woonplaats geweest, dit zag ik via Facebook, hij had het daar vrolijk op gezet (het is nu 2,5 weken uit). Er waren festiviteiten en hij is bij mensen blijven slapen. De mensen die hij hier kent kent hij vaag en alleen doordat hij zich hier in het verenigingsleven heeft gemengd (hij woont hier 70 km vandaan). Hij wilde hier komen wonen. De wachtlijst is vrij lang (jaren) en ik vond het wel wat vreemd dat hij al in dat verenigingsleven ging deelnemen, hij heeft een uitkering en moet dan voor vergaderingen heen-en-weer reizen met openbaar vervoer. Toen het nog aan was vond ik het nog wel iets logischer dat hij wilde investeren in deze woonplaats, maar nu voelt het voor mij onprettig. Ik kan het hem alleen niet verbieden natuurlijk.

Helemaal nu het uit is vind ik het vreemd en het lijkt er op dat hij hier ook mee door wil gaan. Ik krijg hier helemaal de kriebels van en zou hem ook wel graag duidelijk willen maken dat hij dit idee nu beter los kan laten. Ik heb hem gisteren ook direct uit mijn vriendenlijst verwijderd op Facebook, ik schrok echt dat hij hier al weer een weekend was. Nu begreep ik van een familielid dat hij hier niets van begreep (verwijderen van Facebook)

Is het een idee om hem nog een keer uit te leggen hoe ik er over denk en dat ik zijn acties om hier naartoe te komen vervelend en ook niet helemaal gezond vind? Hij had gezegd mij rust te willen geven, maar dat lukt zo niet echt.
Of moet ik het laten en gaat dit onrustige gevoel dat ik nu heb vanzelf over als ik zelf meer afstand neem. Ik heb nu namelijk zo'n naar gevoel en wil daar vanaf. Ik hoop ook dat hij het dan gaat snappen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk ga je je weer beter voelen. Probeer je hoofd uit te zetten, als je gaat malen. Sterkte
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 18:04
Wel als je een uitkering hebt. Ik heb hem meerdere keren naar huis 'moeten' brengen, omdat hij geen geld meer had voor de bus, daarom verbaast dit me gewoon, maar het gaat mij helemaal niets aan inderdaad. Het is meer dat mensen tegen me zeiden 'hij zal vast niet vaak naar jouw woonplaats komen, daar heeft hij helemaal geen geld voor' en prompt is hij er twee keer achter elkaar.
Dat moeten brengen heeft dus niks te maken met dat hij het niet kan betalen. Hij maakte zich daarin ook weer afhankelijk van je.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat TO dat raar vindt. Wat heeft hij nog te zoeken in zo'n dorp/mini-stadje?
En dat dit niks met TO te maken zou hebben, maar alleen om die vereniging draait, daar geloof ik niks van.

Ze kan het hem natuurlijk niet verbieden, maar zo normaal is het niet dat hij steeds rondhangt op plekken waar hij TO tegen het lijf kan lopen, terwijl hij daar helemaal niet in de buurt woont. Vooral niet omdat hij ook nog TO's broer benaderd heeft. Hij lijkt zich vast te klampen aan elke persoon die TO nog kent.

TO moet echter totaal niet gaan reageren en gewoon op blok houden. Snap niet dat je het nog wilt gaan uitleggen want dan maak je het alleen extra spannend voor hem.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 25-09-2017 22:11
22.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, daarom staat moeten ook tussen aanhalingstekens.
Dat is ook één van de redenen waarom het mis is gegaan.

Ik moet me nog steeds inhouden om niet te gaan mailen. Hij reageerde vorige week juist zo goed na mijn brief. Heb zo de drang om het uit te willen leggen, waarom ik hem heb geblokkeerd. Ik hoop dan dat het me zal opluchten. Dit gevoel dat ik nu heb is echt hopeloos, vind het zo naar allemaal.
Ik wil van dat rot gevoel af.
Alle reacties Link kopieren
Hij had waarschijnlijk gehoopt jou tegen te komen op dat feest zodat jullie het weer bij kunnen leggen. Blijven focussen op jezelf en hem geen aandacht schenken lijkt mij de beste optie
Niet iedereen hoeft of zal je leuk, lief of aardig vinden. Wat je ook doet ze zullen zo hun ideeën over je hebben. Stel hij is boos of verdrietig of begrijpt het niet, daar moet hij zelf mee dealen.

Je hoeft je niet bij iedereen te verantwoorden of kusjes op hun wonden te geven. Het is je eigen onzekerheid die nu je hoofd op hol brengt.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is raar gedrag. Maar het is uit, heel duidelijk uit, en jij hoeft dat echt niet nog een keer uit te leggen. Hoe je ex het verwerkt, is niet jouw zorg. En waarschijnlijk houdt hij dit qua afstand sowieso niet vol. Focus je op jezelf, want als ik het zo lees kan je wel wat extra aandacht gebruiken. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
25-09-2017 22:07
Ik snap best dat TO dat raar vindt. Wat heeft hij nog te zoeken in zo'n dorp/mini-stadje?
En dat dit niks met TO te maken zou hebben, maar alleen om die vereniging draait, daar geloof ik niks van.

Ze kan het hem natuurlijk niet verbieden, maar zo normaal is het niet dat hij steeds rondhangt op plekken waar hij TO tegen het lijf kan lopen, terwijl hij daar helemaal niet in de buurt woont. Vooral niet omdat hij ook nog TO's broer benaderd heeft. Hij lijkt zich vast te klampen aan elke persoon die TO nog kent.

TO moet echter totaal niet gaan reageren en gewoon op blok houden. Snap niet dat je het nog wilt gaan uitleggen want dan maak je het alleen extra spannend voor hem.
Voor mijn gevoel zit dat er ook achter, maar ik heb mezelf al weer van het idee af kunnen praten om hem te mailen. Het is afgesloten nu, ik houd het dan ook weer allemaal zelf in stand. En als ik aardig blijf doen woont hij straks nog bij me in de straat, omdat hij denkt dat ik het wel oké vind. ;-)
Hij heeft nog een aantal van mijn vrienden benaderd en gezegd dat hij het contact met hen verbreekt, omdat ik hem geblokkeerd heb. Prima zo.

Het is af en toe nog een tweestrijd, daarom ben ik ook zo moe denk ik. Ik zit heel erg in mijn hoofd te malen om te zorgen dat ik geen dingen doe die ik beter niet kan doen, zoals mails sturen. Ik moet mezelf er steeds vanaf praten, met rationele argumenten, maar dat zal ook wel weer beter worden. Gewoon even doorpakken nu.
Alle reacties Link kopieren
Neeeeee geen contact opnemen. Laat m lekker, dat verenigingsgedoe houdt toch geen stand
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, niet mee bemoeien met zijn plannen

Ik vind het wel een beetje apart, op mij komt het nu over dat hij zich weer "in the picture" wil spelen bij jou, waarom anders opeens in jouw woonplaats het verenigingsleven ingaan en opeens daar gaan wonen?

Niet op reageren, verwijderen van je Facebook, en als hij geen aandacht krijgt denk ik dat zijn plannen over een paar maanden vanzelf weer anders worden
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
25-09-2017 22:32
Niet iedereen hoeft of zal je leuk, lief of aardig vinden. Wat je ook doet ze zullen zo hun ideeën over je hebben. Stel hij is boos of verdrietig of begrijpt het niet, daar moet hij zelf mee dealen.

Je hoeft je niet bij iedereen te verantwoorden of kusjes op hun wonden te geven. Het is je eigen onzekerheid die nu je hoofd op hol brengt.
Dit is nog steeds een valkuil, ik wil gewoon niet 'die bitch' zijn. Maar soms moet het gewoon en zo'n bitch ben ik waarschijnlijk niet, ik moet gewoon duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je gevoel los te koppelen van hem. Hij is geen verlengstuk van jou en jij bent geen verlengstuk van hem. Wat hij doet is zijn zaak, jij moet je bezig houden met je eigen zaken. Probeer jij jezelf misschien 'af te leiden' van je eigen issues? Gewetensvraag, hoef je hier op het forum geen antwoord op te geven.

Ik raad je aan om iets met meditatie te doen om zo te oefenen met stoppen met malen. Geeft een boel rust en je herkent sneller wanneer je jezelf gek aan maken bent met dat gepieker.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 23:12
Dit is nog steeds een valkuil, ik wil gewoon niet 'die bitch' zijn. Maar soms moet het gewoon en zo'n bitch ben ik waarschijnlijk niet, ik moet gewoon duidelijk zijn.
Heb je door hoe tegenstrijdig deze zin is? Je wilt geen bitch zijn, maar soms moet dat en dan ben je het toch eigenlijk niet.... @(

Als je net zo denkt als je hier schrijft, dan snap ik wel dat je moe van jezelf wordt. In plaats van je bezig te houden met hoe je over komt bij een ander kan je je energie beter steken in je eigen behoeften en belangen.
anoniem_255433 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 19:02
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je verkeerd. Als iedereen je aardig vind dán doe je pas wat verkeerd. Je kunt nooit iedereen tegelijkertijd pleasen, en als je dat probeert dan ga je zeker aan jezelf voorbij.
Wees die bitch en geniet ervan.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 23:12
Dit is nog steeds een valkuil, ik wil gewoon niet 'die bitch' zijn. Maar soms moet het gewoon en zo'n bitch ben ik waarschijnlijk niet, ik moet gewoon duidelijk zijn.
De tijd die je zou steken in het hem uitleggen hoe zijn acties op jou overkomen, kun je beter in jezelf steken. Laat het achter je en kijk vooruit. Er zijn wel meer mensen die in de nabije omgeving van een ex wonen (ook al woont hij er niet), of een ex hebben die zich in dezelfde vriendengroep beweegt, om wat voor reden dan ook. Bemoei je er niet mee en laat hem lekker zijn eigen problemen oplossen.

Je bent hem ook geen uitleg verschuldigd wat betreft Facebook. Oké, misschien had je verwacht dat hij wel zou begrijpen dat je daarvoor hebt gekozen. Maar hij blijkt het niet te begrijpen, dan zal hij het na jouw toelichting nog steeds niet begrijpen. Hij voelt het blijkbaar anders. Dat kan. Maar het is niet jouw zorg.

Oh ja, en vertrouw op je vrienden en familie. Als die geen behoefte hebben aan zijn contact taait hij vanzelf wel af. Maar wie weet houden sommigen contact. Ook prima.
Jij bent meer met hem bezig dan hij met jou. Jij loopt hem online de hele tijd te volgen, dus de stalker in dit verhaal ben jij.
Volgens mij kun je het niet hebben dat hij zijn leven wel ok vindt zonder jou en leuke dingen doet.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
26-09-2017 18:14
Probeer je gevoel los te koppelen van hem. Hij is geen verlengstuk van jou en jij bent geen verlengstuk van hem. Wat hij doet is zijn zaak, jij moet je bezig houden met je eigen zaken. Probeer jij jezelf misschien 'af te leiden' van je eigen issues? Gewetensvraag, hoef je hier op het forum geen antwoord op te geven.

Ik raad je aan om iets met meditatie te doen om zo te oefenen met stoppen met malen. Geeft een boel rust en je herkent sneller wanneer je jezelf gek aan maken bent met dat gepieker.
Hm, interessante gedachte, het zou wel zo kunnen zijn. Ik weet ook niet zo goed waarom ik per se het wil uitleggen. Ik vind het dan naar dat ik hem zo rigoureus heb geblokkeerd en hij daar misschien niets van begrijpt. En ik wil dat hij dan mijn standpunt en gevoel ook begrijpt. Het is niet eens zozeer gelijk willen halen als wel begrepen willen worden. Maar waarom dat dan zo belangrijk wordt, dat weet ik ook niet precies.

Meditatie was ik wel mee begonnen, maar dan vergeet ik het weer, wil wel proberen het weer op te pakken, want het helpt me wel.
Alle reacties Link kopieren
OopjenCoppit schreef:
26-09-2017 18:33
Heb je door hoe tegenstrijdig deze zin is? Je wilt geen bitch zijn, maar soms moet dat en dan ben je het toch eigenlijk niet.... @(

Als je net zo denkt als je hier schrijft, dan snap ik wel dat je moe van jezelf wordt. In plaats van je bezig te houden met hoe je over komt bij een ander kan je je energie beter steken in je eigen behoeften en belangen.
Ja, ik ben wel steeds aan het afwegen wat ik zal zeggen en hoe ik dat overkom. Dat heb ik natuurlijk niet altijd bij iedereen, maar wel als het belangrijk voor me wordt. Dan oefen ik ook gesprekken in mijn hoofd.
En ik bedoel eigenlijk dat ik me dan al snel een bitch voel, maar het eigenlijk helemaal niet ben. Het is eigenlijk vrij normaal om iemand te blokkeren die over je grenzen is gegaan en waarmee het uit is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan ook, jullie hebben allemaal gelijk, als ik hem mail zal hij het nog steeds niet begrijpen en dan laat ik alleen maar blijken dat ik nog teveel met hem bezig ben.

Overigens vind ik een keer in een weekend op iemand's Facebook kijken nog geen stalken. Ik besef nu wel des te meer dat als het uit is het gewoon beter is om direct te ontvrienden of blokkeren, dan kun je ook gewoon niet meer zien wat iemand post.

En mocht hij hier inderdaad nog eens opduiken of komen wonen, dan is dat maar zo, dat laatste zal niet direct gebeuren, dus dan ben ik er vast allang overheen.
Alle reacties Link kopieren
Sterk zijn dame! Als hij aandacht wilt, niet geven! Hij is nu lucht voor je.

Als hij op een uitkering leeft en steeds op en neer moet dat gaat ie toch geen standhouden.
Sunshine585 schreef:
25-09-2017 22:10
Nee, daarom staat moeten ook tussen aanhalingstekens.
Dat is ook één van de redenen waarom het mis is gegaan.

Ik moet me nog steeds inhouden om niet te gaan mailen. Hij reageerde vorige week juist zo goed na mijn brief. Heb zo de drang om het uit te willen leggen, waarom ik hem heb geblokkeerd. Ik hoop dan dat het me zal opluchten. Dit gevoel dat ik nu heb is echt hopeloos, vind het zo naar allemaal.
Ik wil van dat rot gevoel af.
Besef dat dat je je nog veel beter gaat voelen na een tijdje omdat je juist niet gereageerd hebt en er boven hebt gestaan.
Nu reageren en uitleggen geeft even een opluchting maar hij kan dat zien als: hee ze reageert niet voor niks.
Nu niet reageren geeft nu niet die opluchting voor je maar over een tijd wel als hij doorheeft dat hij je niet uit de tent kan lokken en het opgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik er toch nog een berichtje aan gewaagd. Ik weet dat ik aan dingen moet werken bij mezelf, maar op dit moment was ik gewoon niet sterk genoeg en wilde hem laten weten waarom ik hem geblokkeerd had. Het blokkeren was ook eigenlijk een impuls actie, en uit zelfbescherming om niet meer te kunnen gaan kijken en omdat ik geschokt was, ik vind dat vrij logisch. Misschien had ik dat toen direct moeten zeggen, 'ik heb je om die en die reden geblokkeerd' i.p.v. 2 dagen later.

Jullie hadden wel gelijk dat het geen zin had, hij begreep het inderdaad niet, noemde alleen dat hij het echt niet vond kunnen dat ik hem had geblokkeerd. Hij wilde nog wel graag vrienden blijven als ik er aan toe was over een tijdje. Ik heb toen aangegeven dat dat voor mij heel lastig wordt als ik niet eerst de rust krijg om het te verwerken. Heb ook laten blijken dat ik teleurgesteld was dat hij dat niet begreep.

Uiteindelijk werd het even stil en kwam er een hele vreemde mail waarin hij mij met 'u' aansprak in een soort vreemd formeel taalgebruik. Hij vond het blijkbaar heel erg dat ik hem er van 'beschuldigde' mij geen rust te gunnen en gevoelloos te zijn. (dit heb ik niet zo gezegd)
Het deed me weer heel erg denken aan hoe het uit ging met mijn ex van vorig jaar. Ik heb tegen hem ook gezegd hoe ik over sommige dingen dacht en hij flipte helemaal. Ik vraag me dan af of ik zo slecht communiceer dat ze beiden zo aangeslagen zijn als ik aangeef dat hun gedrag me heeft gekwetst. Of zijn het gewoon mannen die dat niet kunnen handelen?

Hoe dan ook, hij gaf aan dat vanwege 'alles wat er deze maand gebeurd is' hij ook geen vrienden meer wil zijn en hij hoeft voorlopig niet in mijn woonplaats te zijn. Ik wilde de hele tijd al geen vrienden zijn en heb ook steeds gezegd dat dit niet handig was, maar dit zinnetje moest ik toch wel een beetje om lachen (de hele mail wel eigenlijk), alsof ik hem iets aan gedaan heb de afgelopen maand. Hij is degene die dronken aan de telefoon hing, terwijl hij al 3 keer heeft beloofd dat het niet meer zal voorkomen en weet dondersgoed wat er achter het verbreken van de relatie zit.

Ik heb nog terug gemaild dat ik het daar mee eens was, inderdaad na 'alles wat er deze maand gebeurd is' en nog gezegd dat ik had gehoopt dat hij het zou begrijpen en het jammer vond dat het nu zo was geëscaleerd.

Ik baal ergens wel dat het me niet is gelukt om het erbij te laten, maar aan de andere kant heb ik zo wel meer afstand gecreëerd en hem het idee van vrienden blijven uit het hoofd gekregen. En ik merk ook dat het echt goed is geweest dat ik het uit heb gemaakt. Als hij niets meer heeft te verliezen en wordt aangesproken op dingen laat hij zijn ware aard zien.
Alle reacties Link kopieren
En nu eerst maar weer energie in mezelf steken en uitzoeken waarom ik soms van die ingewikkelde emoties en gevoelens heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt niet zo slim dat je dat hebt gedaan. Wat ben je hier nou mee opgeschoten, dan?
Je zegt: "Als hij niets meer heeft te verliezen en wordt aangesproken op dingen laat hij zijn ware aard zien."
Maar waarom moest je hem ergens op aanspreken? Dat is jouw plek helemaal niet meer.

Ik vind het wel goed dat je aan jezelf gaat werken, succes daarmee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven