Relatie van bijna 2 jaar uitmaken?

03-12-2019 23:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even van mij afschrijven

Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met mijn vriend.
Het is mijn eerste vriend, op het begin waren we samen dolgelukkig & was ik smoorverliefd. Hij zag mij nog niet zitten op het begin dus heb er toen alles aan gedaan & uiteindelijk kreeg hij ook interesse in mij.
Alles ging prima, ik vond alles leuk aan hem. Ik accepteerde alles, en hij kon niks verkeerds doen.
1 groot ding vond ik vervelend. Hij blowt.
Het liefst elke dag , maar voor mij alleen in het weekend terwijl die weet dat ik liever heeft dat hij stopt omdat ik er echt heel erg mee zit.

Ik ben een sociaal, open persoon. Vind het heerlijk om diepgaande gesprekken te hebben over het leven. Ik heb een moeilijk jaar achter de rug door de scheiding van mijn ouders. Ik vond het lastig om steun te vinden bij mijn vriend. Ik kon wel alles delen en daar reageerde hij lief op maar diepgaande gesprekken waren er niet.
Hij is een ontzettend gesloten persoon

We kregen later in onze relatie steeds meer ruzies over van alles en nog wat.
Blowen, gesloten zijn, weinig interesse etc.

NOOIT vroeg hij me mee uiteten, of gingen we wat leuks doen.
We deden alleen wat leuks als ik betaalde,
Ik gaf hem ontzettend veel kadootjes, betaalde alles, gaf heel veel liefde, accepteerde dat hij blowde etc.
Maar er kwamen steeds meer dingen waar ik ontzettend onzeker van werd.
Als ik op een vrijdagavond alleen thuis was en vroeg of hij langskwam dan ging hij alsnog met vrienden blowen, niet leuk natuurlijk. Als ik er wat van zei was ik overdreven of een dramaqueen.
Hij vind dat ik te snel huil & overal een probleem van maak.

Ik heb heel vaak aangegeven bij hem dat ik het idee heb dat alles veel meer van mijn kant komt,
Hij zei dan dat het hem spijt & dat hij zcih ging veranderen.
Dat gebeurde dan voor 2 weken & daarna ging het weer fout.

Pas hadden we een ruzie omdat ik weer begon over leuke dingen doen, hij zei dat hij nooit geld heeft, maar is bullshit. Hij geeft al zijn geld uit aan blowen en vrienden, ik voel me er zo ontzettend klote over.

Hij had geld nodig voor sigaretten, normaal maakte ik dan 10 euro over en hoefde hij dat niet terug te geven
Maar dit keer vond ik het een beetje teveel van het goede dus ik zei : moet je het lenen? Hij zei toen: ja zal wel moeten he.

Dat viel bij mij ontzettend verkeerd en werd ik ook door gekwetst , we kregen ruzie waarin hij zei: de relatie draait alleen maar om jou. Terwijl ik juist degene ben die mn benen uit mn lijf rent voor mij & hij doet amper moeite voor mij
Vanaf dat moment besefte ik dat het misschien beter is om het uit te maken

Het is alleen zo super lastig omdat ik nog zielsveel van hem hou & heel veel met hem heb meegemaakt . We zijn samen 2 keer op vakantie geweest, hij heeft mijn situatie van thuis van het begin tot eind meegemaakt etc . En hij heeft natuurlijk ook z’n lieve kanten. Ik ben erg onzeker en daar wist hij vaak wel prima mee om te gaan als ik vroeg om bevestiging bijvoorbeeld. & heb ook Superveel lol met hem. We liggen goed in elkaars familie etcetcetc.

Ik vraag me nu af of het slim is om een time-out van 2 weken te nemen.
2 weken geen contact zodat ik kan nadenken of ik verder wil met een jongen die niet 100% voor mij gaat nadat ik het 3 keer gezegd heb
En zodat hij kan beseffen wat hij verkeerd doet.
Misschien gaat het uit,
Misschien komen we er samen sterker uit.
Wat zeggen jullie ?

Het is misschien een beetje een ingewikkeld verhaal.
Alle reacties Link kopieren
De relatie is al een tijdje niet zo leuk meer. Lijkt me echt niet raar om er een punt achter te zetten. Als je denkt dat het beter is om er twee weken over na te denken, dan moet je dat doen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
“ En zodat hij kan beseffen wat hij verkeerd doet. ”

Daar zou ik niet op gaan zitten wachten.
Hij weet immers allang wat jouw stoort en heeft zijn gedrag niet aangepast.

Als je je niet fijn voelt in je relatie moet je niet van de ander verwachten dat hij verandert.
Of jij leert accepteren, of je zoekt je eigen weg.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je inziet dat het zo geen fijne relatie meer is. Als jij de tussenstap van 2 weken pauze prettiger vind, kun je dat doen. Ik denk wel dat het een korte tijd is en dat in de eerste weken erna het heel erg logisch is dat je iemand gaat missen (en er dan ook weer naar teruggaat). Ben persoonlijk meer van alles of niets. Mocht het meant to be zijn, merk je dit vanzelf. Beter dat je nu van iemand af komt waar je niet bij past dan pas wanneer je kinderen hebt ;)
Alle reacties Link kopieren
god mens waarom uw eigen dat aandoen met een drugs verslaafde als vriend, wil je zo iemand als vader van je kinderen????
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken zo iemand is niets voor je als je problemen hebt met z’n verslaving kun je beter stoppen.
Je kunt iemand niet dwingen om te veranderen dat moet hij zelf willen, en kennelijk wilt hij dat niet.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Dit is geen leuke vriend hoor! Ik zou zeggen Next! Er zijn echt veel leukere jongens.
Alle reacties Link kopieren
Wees slimmer dan ik. En maak het uit. Gisteren nog. Echt doen hoor, er zijn ook leuke jongens zonder drugs beschikbaar
Dus een blowende zak die zijn vrienden boven jou verkiest en eigenlijk nauwelijks interesse toont.

Ik hoop dat ie een gouden ding daaronder heeft, want ik zie anders niet in hoe je het al 2 jaar met deze vent uithoudt.


Als jij 2 weken extra nodig hebt om te beseffen dat er nog andere mannen op de wereld rondlopen die niet blowen en wél interesse tonen ... geen probleem.
Maar ik hoop dat je nadien zelf ook gaat inzien dat je met deze kerel geen 80 wordt, een gezin start, een huis koopt en de komende 60 jaar gelukkig gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Zo vriend die drugs en zijn vrienden belangrijker vind dan jou?
Hij zag je niet zitten en nu ziet hij je niet staan. Bijna poëtisch
Ik vraag me nu af of het slim is om een time-out van 2 weken te nemen.

Ik denk het niet. Als jullie er al zo vaak ruzie over hebben gehad en hij dus blijkbaar prima weet waar de schoen wringt aangezien hij zijn gedrag tijdelijk kan aanpassen, zie ik niet hoe hij in twee weken wel tot structurele inkeer komt. Hij heeft al genoeg laten zien dat er geen intrinsieke motivatie is om echt te veranderen. Dit is hoe hij is.

Waarschijnlijk gaat hij tijdens/ na die break weer even zijn beste beentje voor zetten en zul jij dat door jouw bril van hoop en gemis aanzien als teken dat hij echt veranderd is. Want missen zul je hem vast wel. Dat heb ik in ieder geval zelf zo ervaren na een dysfunctionele relatie; ook al werkte het niet, ik miste hem intens. Het is dan lastig om dat niet te verwarren met de wil om toch nog een doorstart te proberen. Dat moet echt slijten.

Maar als het jou zou helpen als stapje om uiteindelijk echt los van hem te komen, is dat een goed streven. Want echt, hij klinkt niet leuk. Je geliefde zou je nooit zoveel stress moeten geven. Echt nooit.
Indie123 schreef:
03-12-2019 23:03

Ik vraag me nu af of het slim is om een time-out van 2 weken te nemen.
2 weken geen contact zodat ik kan nadenken of ik verder wil met een jongen die niet 100% voor mij gaat nadat ik het 3 keer gezegd heb
En zodat hij kan beseffen wat hij verkeerd doet.
Misschien gaat het uit,
Misschien komen we er samen sterker uit.
Wat zeggen jullie ?


Nee, dat lijkt me niet verstandig. Ik zou het direct uitmaken. Dit is nooit wat geweest en gaat ook nooit wat worden.
Richt je aandacht op een leuker persoon, die volledig voor je gaat en voor wie je niet slechts een makkelijke geldboom bent.
En neem jezelf vooral ook wat serieuzer. Als jij anti-drugs bent, kies dan ook iemand uit die geen drugs gebruikt. Als ik de OP lees, lees ik nog meer dingen die je jezelf aandoet omdat je dingen zegt/ermee dreigt, maar er niet naar handelt.
Sterkte met het verwerken van de scheiding van je ouders.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 21:05
28.33% gewijzigd
Ik lees niets waarvan ik denk dat jullie daardoor goed bij elkaar passen. Ik lees ook weinig dat de relatie de moeite waard maakt.

Jullie kunnen samen lachen, tja dat kan ik met de buurvrouw ook. Hij heeft ook wel lieve kanten en meer dan genoeg vervelende kanten.

Jij hebt een relatie met hem en hij met drugs, het zou mijn relatie niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij is verslaafd en hij gebruikt je voor geld zodat hij drugs kan kopen

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je topic titel: ja!
Alle reacties Link kopieren
Het is je eerste vriend. En er zullen er nog wel een paar volgen hoor.
Niet te lang aan blijven plakken, je bent nog zo jong.

Als ik ergens spijt van heb in dit leven is dat ik te lang en te jong vaste relaties had.
Ik had gewoon van de een naar de ander moeten fladderen vroeger.
Ik zou echt nooit, maar dan ook nooit een relatie willen hebben met iemand die blowt of iemand die rookt. :sick:
En zo'n man als je vriend ben je toch liever kwijt, daar wil je toch geen relatie mee, laat staan als eventuele vader voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben gestopt bij "hij blowt". Wat zien jullie toch in zulke gasten? Hele dagen stoned, nergens interesse in, egocentrisch en niet te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Indie123 schreef:
03-12-2019 23:03
En zodat hij kan beseffen wat hij verkeerd doet.

Beetje arrogant dit, vind je ook niet? Waarom doet hij iets verkeerd? Hij is wie hij is, dat was hij al toen je hem leerde kennen en daar heb jíj voor gekozen :lightbulb: . Dus best arrogant om dan hem te willen veranderen en als hij dat niet doet te beweren dat híj het verkeerd doet.

Leer hiervan: zoek iemand die bij je past, niet iemand die je hoopt te kunnen veranderen.
Niks ingewikkeld, gewoon stoppen hiermee. Hij vindt alleen zichzelf leuk
Alle reacties Link kopieren
Hij wil zo zijn en deze dingen doen. Jij wil een relatie met iemand die dat niet doet. Je kan hem niet dwingen te veranderen voor jou, dat mag je niet van iemand verwachten. En al helemaal niet "afdwingen" met het pressiemiddel "2 weken pauze want dan kan hij zien wat hij verkeerd doet". Je bent zijn moeder niet.

Jullie matchen niet. Dan rest er 1 optie: uitmaken en op zoek gaan naar een knul die WEL bij je past.
S-Groot schreef:
04-12-2019 08:00
Beetje arrogant dit, vind je ook niet? Waarom doet hij iets verkeerd? Hij is wie hij is, dat was hij al toen je hem leerde kennen en daar heb jíj voor gekozen :lightbulb: . Dus best arrogant om dan hem te willen veranderen en als hij dat niet doet te beweren dat híj het verkeerd doet.

Leer hiervan: zoek iemand die bij je past, niet iemand die je hoopt te kunnen veranderen.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
04-12-2019 08:12
Je bent zijn moeder niet.

Nou...

Hij had geld nodig voor sigaretten, normaal maakte ik dan 10 euro over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven