relatie van mijn dochter met oudere man

08-12-2018 19:02 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo moeder en vaders. Ik schrijf deze oproep om reakties te krijgen van ouders in misschien vergelijkbare situatie en omdat er te weining hulp is voor ouders met problemen met hun volwassen kinderen.
Ik ben zelf moeder van een dochter van ruim twintig jaar en een zoon van net onder de twintig. In september j.l. is mijn dochter op kamers gegaan om aan de universiteit te studeren. Ongeveer drie weken geleden (eind oktober) hebben we te horen gekregen /ontdekt dat ze een relatie heeft met een man die reeds over de zesitg jaar is. Door haar hobby heeft ze de man reeds een jaar geleden getroffen maar deze man heeft haar in een relatie gemanipuleerd nu ze op kamers is komen te zitten. Hij heeft haar verleid met uit eten, taartjes, keertje bowlen en bioskoop bezoekjes.
Op papier is ze dan wel over de twintig (en dus meerder jarig) maar in werkelijkheid is ze soms nog gewoon een tiener. De man heeft haar met zijn ervaring zo gemanipuleerd dat ze zich tegen haar ouders afzet. Hij heeft zelfs iemand uit zijn vriendenkring mijn dochter laten benaderen om als een soort ambasadeur te pleiten voor zijn zaak en dat het allemaal wel in orde is.
Als ouders hebben we met verschillende instanties gebeld om te horen hoe we er mee om moeten gaan. Onder andere verschillende organisaties die opkomen voor de rechten van vrouwen. Die kunnen hiermee ook niet uit te voeten omdat ze een dergelijke situatie met een dusdanig groot leeftijdsverschil nog niet vaak hebben meegemaakt.
We hebben met een familieraadgever gepraat en die heeft geluisterd en vol afkeer meegepraat en een aantal tips gegegevn om vooral niet dit of dat te doen waardoor je zelf in de problemen kan komen. Dat is hij niet waard. Het belangrijkste is om je dochter terug te winnen in een “gewone” relatie met het thuisfront.
Wat ik mis (wij missen) is de mogelijkheid om ook eens met andere ouders te kunen praten die iets dergelijks hebben meegemaakt of nog meemaken. Vooral dus met ouders van kinderen die nog maar net volwassen zijn verklaard. Voor jonge kinderen is hulp genoeg te krijgen en zijn er vele discussie forums op het internet. Ik zou graag met andere moeders en vaders willen praten hoe die er mee om gaan.
Ik zelf heb sterk de neiging om de man heel hard te willen slaan als ik hem zou tegen komen. Dat hij mijn dochter heeft afgepakt voor zijn pleziertjes is voor mij onvergevelijk en heb daar grote moeite mee. Ik wil hem dan ook absolut niet ontmoeten! Het is voor mij vreselijk mee te moeten maken dat een man in zijn positie zoveel leed in een gezin kan brengen! Hoelang moet ik dit laten gaan voordat ik er zelf aan onder door ga????
Ook de relatie binnen het gezin zelf lijdt er onder en ik heb er moeite mee om haar toch weer met open armen te ontvangen, wetende dat ze vele keren heeft gelogen en misschien intiem is geweest. Ik heb zelf ervaring met achtervolgende en aantastelijke oude mannen toen ik zelf een jong meisje was en heb daar nog altijd een walgelijk gevoel van.
Ik houd zielsveel van mijn dochter en telde de dagen af als ze weer eens een weekend thuis zou komen deze herfst. Maar nu spoken er toch hele andere gedachten door het hoofd en dat is zeer verdrietig en beangstigend!
Als aanvulling kan ik schrijven dat de man ruim 60 jaar is, nooit getrouwd is geweest, heeft geen eigen kinderen, maar is direkteur van twee scholen met vele jonge meisjes en tieners. Voor mij is het niet te begrijpen dat zo’n man wordt aangenomen. Is hij goed gescreent ? Hij heeft vaak van baan gewisseld en dus rijst de vraag, “is mijn dochter soms niet de enigste?”
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:

Goede eerste post!
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Toen ik de OP titel zag wilde ik nog serieus reageren. Maarre... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Maar je dochter is toch zelf een relatie met deze man aangegaan? Ik snap je gevoelens ivm leeftijdsverschil maar begrijp het verhaal niet helemaal. Ze zit vrijwillig in een relatie met deze man? En hebben jullie hen dan wel eens uitgenodigd om met hen samen hierover te praten? In plaats van direct allerlei instanties inschakelen (althans zo lijkt het in je verhaal)

Aangezien je dochter op de universiteit studeert ga ik er van uit dat het een slimme meid is? Laat ze zich dan zo makkelijk omkopen/manipuleren in een relatie met wat bioscoopbezoekjes en uiteten?

Nogmaals ik snap je gevoel maar lijkt wel alsof je je eigen afkeer en walging projecteert op je dochter. Of begrijp ik het verkeerd en is er sprake van dwang/misbruik?

En anders is het inderdaad geen standaard relatie en misschien moeilijk te accepteren maar als je zo reageert snap ik dat de band ook minder wordt met je dochter. Snap namelijk niet helemaal wat het leed is dat je bedoelt dat in het gezin wordt aangericht.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry ik nam het (ongeloofwaardige dat geef ik toe) verhaal wel te serieus hahaha :bonk:
Waarover wil je praten? Ze wil bij hem zijn en jij accepteerd hen samen niet, dus komt ze niet graag thuis. Snap dat wel, ook al vind ik het leeftijdsverschil ook erg groot. 10 a 15 is wmb wel een beetje de max. Niet omdat het niet “kan” of hoort. Maar meer omdat je dan in hele andere fases zit. Veroordeel grotere leeftijdverschillen verder niet. Maar helemaal snappen doe ik het dan ook niet. Dat hoeft ook niet. Ik snap sommige relaties met gelijke leeftijd ook niet. Als zij maar gelukkig zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Uhuh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Met deze houding duw je je dochter alleen maar verder bij je vandaan. En dichter naar hem. Je eigen ervaring hoeft niet haar ervaring te zijn hè, misschien is ze gewoon heel gelukkig met hem.
Laat haar lekker gaan. Heb je er al eens met haar over gepraat?

Oh, en alleenstaande mannen in het onderwijs zijn niet per definitie strafbaar hè.
Ik vind het best sneu voor je dochter dat jullie meteen zo reageren. Je zet je dochter bovendien neer als een domme vrouw die niet weet wat ze doet.
Wie zegt dat ze gemanipuleerd is? Waarom zou ze niet gewoon daadwerkelijk op deze man zijn gevallen?
Dat jij je het niet kunt voorstellen wil niet zeggen dat het voor een ander ook zo geldt.

Je dochter is volwassen en geen slachtoffer. Behandel haar dan ook zo. Je hebt geen keuze dan de relatie te accepteren. Knap van je dochter dat ze zo opkomt voor zichzelf.
Maar ook ik neem dit waarschijnlijk iets te serieus.
Alle reacties Link kopieren
Het is duidelijk dat er iets is misgegaan in de opvoeding van je dochter.
Wat bedoel je hiermee?
Als aanvulling kan ik schrijven dat de man ruim 60 jaar is, nooit getrouwd is geweest, heeft geen eigen kinderen, maar is direkteur van twee scholen met vele jonge meisjes en tieners. Voor mij is het niet te begrijpen dat zo’n man wordt aangenomen. Is hij goed gescreent ? Hij heeft vaak van baan gewisseld en dus rijst de vraag, “is mijn dochter soms niet de enigste?”
Alle reacties Link kopieren
zeker dat het geen sugardade is? gekend fenomeen dat jonge meisjes hun dure studies betalen door sugardades!
Taartjes eten nou nou ik mocht al blij zijn met een gebakje.
Vlinder1963 schreef:
08-12-2018 21:35
Taartjes eten nou nou ik mocht al blij zijn met een gebakje.
Ik heb nog geen biscuitje van hem gehad.
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 21:36
Ik heb nog geen biscuitje van hem gehad.
Ojee :there:
Alle reacties Link kopieren
Een 'familieraadgever'?
En je hebt gepraat met instanties? Wat voor instanties zijn er die jou kunnen helpen om je minderjarige dochter weg te houden bij haar oude lover?
Alle reacties Link kopieren
Beetje raar verhaal. Een jonge meid met een ouwe kerel van 60+ kun je toch geen gezonde relatie noemen ?
Belangstellende: "Leuk je nieuwe vriend, studeert hij ook ?"
Dochter van TO: "Nee hij gaat binnenkort met pensioen."
Zulke bizarre situaties krijg je. Als ze 40 is moet ze mantelzorger zijn.
Uit eten, taartjes, rozen, rumbonen en rode wijn.

https://youtu.be/2sUsu3t1VAE
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 22:07
0.64% gewijzigd
jujuken schreef:
08-12-2018 21:35
zeker dat het geen sugardade is? gekend fenomeen dat jonge meisjes hun dure studies betalen door sugardades!
Sugardade?

Je bedoelt waarschijnlijk een sugardaddy.
Alle reacties Link kopieren
lise1985: ja was zoiets! allee vind het zelf toch ook maar verdacht.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 21:36
Ik heb nog geen biscuitje van hem gehad.
Hier kan er ook nog geen kinder bueno vanaf..
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:
lise1985 schreef:
08-12-2018 21:44
Sugardade?

Je bedoelt waarschijnlijk een sugardaddy.
Suikerdadel :HA:
yaramaria schreef:
08-12-2018 19:02
Als ouders hebben we met verschillende instanties gebeld om te horen hoe we er mee om moeten gaan. Onder andere verschillende organisaties die opkomen voor de rechten van vrouwen. Die kunnen hiermee ook niet uit te voeten omdat ze een dergelijke situatie met een dusdanig groot leeftijdsverschil nog niet vaak hebben meegemaakt.
Je dochter is ongeveer 22 jaar. Haar vriend is ongeveer 62 jaar.
Aangezien je dochter volwassen is, is het geen strafbaar feit als zij en haar vriend met elkaar seksen.
Dus instanties voor vrouwenrechten kunnen haar relatie niet stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven